برای خرید کالا های سلامت در جشنواره زمستانه نسخه اول شرکت کنید.

انتخاب خوشبو کننده های هوا

محیط زندگی و کار با وجود خوشبو کننده های هوایی که در بازار وجود دارد می تواند محیط خوشایندی باشد. از این رو با دانستن انواع خوشبو کننده ها و کارکرد و عملکرد آن ها می توانید به محیط زندگی و محل کار خود بوی خوشایند و مطلوبی بدهید. در این مقاله با انواع خوشبو کننده های هوای اسپری یا کاغذی و....آشنا می شوید. در این مقاله با انواع خوشبو کننده های هوا آشنا می شوید و با مالعه کارکرد و نحوه استفاده از آن می تانید بهترین خرید و انتخاب را داشته باشید.
انواع خوشبو کننده

بوی خوش می تواند یک مکان معمولی را به فضایی دل انگیز تبدیل کند. تمامی رایحه های معروف و روح پرور دنیا به شما احساسی از شادابی، آرامش و پاکیزگی می دهند. در سال های اخیر خوشبو کننده های هوا علاوه بر اینکه رایحه  ی خوش را در فضا منتشر می کنند، بوی بد را نیز از محیط جذب کرده و از بین می برند و همچنین طراحی زیبا و ظریف، آن ها را به کالایی لوکس و تزیینی تبدیل کرده است.

در هنگام خرید خوشبو کننده های هوا علاوه بر تفکر و انتخاب یک رایحه ی مناسب برای منزلتان بهتر است تا به اندازه ی فضایی که میخواهید خوشبو شود( به طور مثال خوشبو کردن سرویس بهداشتی نیاز به خوشبو کننده ی مخصوصی دارد. علاوه بر این خوشبو کردن اتاق خواب با خوشبو کردن فضای پذیرایی بسیار متفاوت است) ، مدت زمان ماندگاری ( گاهی افراد برای محل کار خود به دنبال خوشبو کننده هایی هستند که در طول یک قرار ملاقات مهم دوساعته فضا به شدت خوشبو باشد)  و میزان پخش بو ( این موضوع نیز بسیار مهم است چرا که برخی از خوشبو کنند ها فقط چند دقیقه و برخی چند ساعت ماندگاری دارند) نیز توجه کافی باید داشته باشید.

خوشبو کننده هوا

انواع خوشبو کننده های هوا مخصوص منزل و محل کار

در ادامه به نکاتی پیرامون انواع خوشبو کننده های هوا در منزل و محل کار می پردازیم.

برقی

این مدل از خوشبو کننده های هوا با برق کار می کنند. آن ها توسط برق محلول خوشبو و یا روغن معطر را گرم می کنند و باعث تبخیر آن می شوند. روغن و یا محلول تبخیر شده در فضا منتشر می شود و فضا را خوش بو می کند. این محلول ها بسیار متنوع هستند و شما هر زمان با توجه به سلیقه ی خود می توانید آن ها را تعویض کنید و از یک رایحه ی جدید لذت ببرید. مصرف برق در این مدل ها بسیار پایین است و نسبت به سایر مدل ها از ماندگاری بیشتری برخوردارند.

خوشبو کننده برقی

اتوماتیک

دستگاه های اتوماتیک خوشبو کننده ی هوا با باتری کار می کنند. اسپری های مخصوصی برای این دستگاه ها در بازار موجود است. شما می توانید این دستگاه ها را به صورت دستی و یا اتوماتیک استفاده کنید. اگر آن ها را روی حالتی دستی قرار دهید هر زمان که دکمه را فشار دهید آن ها بوی خوش را اسپری خواهند کرد. اگر آن ها را روی حالت اتومات قرار دهید، دو انتخاب خواهید داشت. می توانید انتخاب کنید که نسبت به نور واکنش نشان دهند و هر زمان نور محیط کم و یا زیاد شود خود به خود اسپری بزنند. این حالت برای سرویس های بهداشتی بسیار مناسب است و هر زمان که فردی بخواهد وارد شود و چراغ سرویس را روشن  کند، دستگاه به طور خود به خود اسپری کرده و فضا را خوشبو می کند. حالت دوم این است که شما می توانید آن ها را تنظیم کنید که به طور مثال هر ۱۵ دقیقه یک بار اسپری کنند.

خوشبو کننده اتوماتیک

اسپری

در میان انواع خوشبو کننده های هوا، اسپری ها یکی از مدل هایی هستند که به راحتی قابل استفاده هستند. بهتر است تا آنها را مستقیما روی وسایل منزل اسپری نکنید چرا که ممکن است به وسایل شما آسیب بزنند. همچنین از اسپری کردن در فضاهایی که غذا و یا حیوان خانگی و یا گیاهانتان قرار دارند، خود داری کنید.

اسپری خوشبو کننده هوا

شمع های معطر

شمع ها نیز یکی دیگر از خوشبو کننده های هوا هستند که علاوه بر احساس گرمی، صمیمیت و آرامشی که با نور خود به شما می بخشند، می توانند فضا را نیز معطر و دلپذیر کنند. این مدل ها کمی گران هستند اما پخش بوی فوق العاده ای دارند و اگر هر روز یک ساعتی از آن ها استفاده کنید احتمالا تا یک ماه دوام می آورند. البته سایز شمع تعیین کننده اصلی عمر آن است.

شمع های معطر خوشبو کننده هوا

رایحه های مختلف

خوشبو کننده های هوا رایحه های مختلفی دارند، گاهی این رایحه ها الهام گرفته از طبیعت هستند و ممکن است تداعی کننده ی قدم زدن در کنار دریا باشند. گاهی بوی گل ها و میوه ها را در فضا پخش می کنند. گاهی نیز یادآور غذایی خاص هستند. اما هر رایحه ای که داشته باشند توجه به این نکته حائز اهمیت بالایی است که دو مدل الکل دار و بدون الکل در بازار یافت می شود.

الکل دار

در این مدل خوشبو کننده های هوا شدت و غلظت پرفیوم و یا ماده ی معطر در هفته ی اول بسیار بالاست اما پس از گذشت چند هفته این غلظت کاهش پیدا می کند و احتمالا شما رایحه را کمتر حس خواهید کرد.

بدون الکل

در این مدل ها شدت و غلظت ماده خوشبو کننده در تمام طول استفاده یکسان می ماند. این خوشبو کننده ها بر پایه آب و یا با الکل بسیار کمی ساخته می شوند.

خرید یک محصول خوب 

گفته شده است که رایحه ها از کلمات قوی تو و گویا تر هستند. رایحه های خوب افکار خوب را در ذهن شما خلق می کنند، باعث بیشتر شدن انرژی بدنتان می شوند و همچنین خاطراتی را در ذهنتان به وجود می آورند که هر زمان دوباره آن رایحه ی خاص به مشامتان بخورد، آن خاطره را به دقت به خاطر خواهید آورد.

خوشبو کننده

 

 

خوشبو کننده های خودرو

ماشین ها معمولا فضاهای بسته ای هستند که هوا داخل آن ها جریان کمی دارد. در چنین محیطی با هر تغییر فصل و یا هرگونه عوامل محیطی دیگری، ممکن است بویی نامطلوب به وجود بیاید، و خودروی شما که یکی از مهم ترین مکان هایی است که ساعات زیادی را درون آن هستید، به محلی تبدیل می شود که بوی مشمئز کننده ای خواهد داشت.

قطعا استفاده از خوشبو کننده های هوا که مخصوص خودرو ساخته میشود یکی از بهترین راه حل های ممکن هستند. هیچ کس تمایل ندارد که وارد اتومبیلی شود که بوهای بدی در آن جریان دارد. همچنین اگر اتومبیل شما بوی خوبی نداشته باشد، قطعا نمی توانید تاثیر مثبتی روی فردی که سوار ماشین شما شده است بگذارید. به خصوص اگر با این فرد در مورد ازدواج، قرار کاری و یا دیگر تصمیمات مهم زندگی میخواهید صحبت کنید. بنابراین می توان گفت که خوشبوکننده های هوا بیشتر یک کالای ضروری هستند تا یک اکسسوری لوکس.

خوشبو کننده خودرو

اما باید بدانید که تنها جمع و جور کردن ذهنتان برای خرید خوشبوکننده های هوای خوب کافی نیست. گاهی اوقات در ابتدا که وارد فروشگاه می شوید و رایحه یک خوشبو کننده را امتحان می کنید از آن لذت می برید و فکر می کنید که این دقیقا همان چیزی است که می خواستم. اما پس از چند روز که آن را داخل ماشین خود قرار میدهید، رایحه آزار دهنده می شود به طوری که ترجیح می دهید دیگر از آن استفاده نکنید. همچنین ممکن است خوشبو کنند ای خریداری کنید که بیشتر از دو روز دوام و پخش بو نداشته باشید و عملا پولتان را هدر بدهید. بنابراین بهتر است تا به نکات زیر هنگام خرید توجه کافی داشته باشید.

در ابتدا توجه کنید که خوشبو کننده های هوای معمولی را برای خودرو استفاده نکنید. چرا که این خوشبو کننده ها مخصوص فضاهای بزرگ هستند بنابراین پخش بوی زیادی دارند. اما خوشبو کننده های مخصوص خورد برای فضاهای کوچک تولید شده اند و پخش بوی آن ها به طوری است که ازاد دهنده و بیش از اندازه نباشد.

انواع خوشبوکننده های خودرو

همه خودروها نیاز دارند که از خوشبوکننده ای استفاده کنند تا هوای مطبوعی را در حین رانندگی و در شلوغی و ترافیک شهر تجربه کنند و از این زیاد بودن در خودروی خود خسته نشوند.

انواع خوشبو کننده خودرو

آویختنی

این مدل از خوشبوکننده های هوا در واقع قطعات مستطیلی کوچکی هستند که از طریق بند انتهایی به شما اجازه می دهند تا آن را به آینه جلو خورد بیاویزید. همچنین می توانید آن ها را به پشت صندلی ها نیز آویزان کنید و از بوی دلپذیر آن ها لذت ببرید. از آنجایی که یک قطعه ی مقوایی کوچک هستند بسیار ارزان بوده و شاید یکی از بهترین انتخاب ها برای خودرو باشند و معمولا بین ۵ تا ۸ هفته ماندگاری دارند.

خوشبو کننده کاغذی

 

کاغذ های معطر

این مدل از خوشبو کننده های هوا به صورت کاغذ های کوچکی هستند و شما باید آن ها را در قسمتی از خودرو، مثلا روی داشبورد قرار دهید. این کاغذ ها علاوه بر جذب بوی نامطبوع، بویی خوش را در محیط پخش می کنند. ماندگاری این مدل ها بین ۲ تا ۳ هفته است.

 

 

استیکی

در میان انواع خوشبوکننده های هوا، مدل استیکی حاوی روغن و ژل بوده و بسیار متداول و محبوب است. بهتر است تا این استیک ها روی سطوح خشک داخل خودرو بزنید. معمولا یک بار کشیدن استیک روی داشبورد می تواند تا چند ساعت رایحه ی خوش در فضای خودرو منتشر کند.

چوبی

در این مدل از خوشبوکننده های هوا، یک قطعه ی کوچک چوبی داخل یک ظرف که حاوی روغنی خوشبو و معطر است قرار می گیرد. به مرور زمان این قطعه چوب روغن معطر را به خود جذب کرده و رایحه ی آن را در فضا پخش می کند.

خوشبو کننده های چوبی

فیتیله ای

یک از محبوب ترین خوشبوکننده های هوا مدل فیتیله ای است. یک ظرف پلاستیکی کوچک که حاوی روغن معطر است به همراه یک فیتیله به دریچه ی AC خودرو متصل می شود. هنگامی که شما AC را روشن می کنید هوا از این ظرف عبور کرده و بوی خوش را در فضا پخش می کند.

 

سخن پایانی

رعایت اعتدال در هر امری واجب است پس بهتر است تا از این محصولات نیز زیاد استفاده نشود. استفاده بیش از اندازه می تواند در دراز مدت مشکلاتی را به وجود بیاورد.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

شماره تلفن شما منتشر نخواهد شد. ما از این طریق شما رو به محض دریافت پاسخ مطلع می‌کنیم.
بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محتواهای مربوط به این مقاله

نخل اره ای (Saw Palmetto) چیست و چه خواصی دارد

نخل اره ای (Saw Palmetto) چیست و چه خواصی دارد

نخل اره ای یا ساوپالمتو یک درخت نخل کوتاه، بومی مناطق جنوب شرقی آمریکای شمالی است. نخل اره ای برای درمان بزرگی پروستات، بهبود عملکرد دستگاه ادراری و افزایش رشد مو استفاده می‌شود. برخی نیز از مکمل این گیاه برای تقویت میل جنسی، افزایش باروری و کاهش التهاب استفاده می‌کنند و نتایج آخرین تحقیقات اثرات ضد سرطانی آن را تایید کرده‌اند.

ادامه مطلب
انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب برای دندان اهمیت بسیار زیادی دارد و نقش مهمی در حفظ سلامت دهان و دندان ایفا می کند. انتخاب صحیح مسواک می تواند از بروز بیماری های لثه و پوسیدگی دندان پیشگیری کرده و در نتیجه به تقویت سلامت کلی بدن کمک شایانی نماید. انتخاب مسواک با اندازه، شکل و سفتی مناسب برای هر فرد، می تواند به تمیز کردن کامل و موثر دندان ها و لثه ها کمک کند. مسواک های با موهای نرم، به لثه ها آسیب نمی رسانند و در عین حال قادر به حذف پلاک و جرم دندانی هستند.

ادامه مطلب
درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

انواع رو‌ش‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندان وجود دارد. حساسیت دندان، یک مشکل شایع است که با استفاده از مسواک مناسب، خمیر دندان ضدحساسیت و روش‌های دندان پزشکی قابل کنترل است. در کنار این روش‌ها درمان‌های خانگی مانند استفاده از سیر، زردچوبه، محلول آب و نمک و… وجود دارد که با از بین بردن باکتری‌های دهان و همچنین کاهش التهاب لثه به رفع حساسیت دندانی کمک می‌کنند.

ادامه مطلب
خمیر دندان ضدحساسیت

خمیر دندان ضدحساسیت

خمیردندان‌های ضدحساسیت دارای ترکیباتی هستند که می‌توانند در کاهش حساسیت دندان‌ها نقش مهمی ایفا کنند. این محصولات حاوی مواد مسدودکننده‌ای هستند که قادرند مجاری میکروسکوپی موجود در دندان، که به بافت‌های حساس آن متصل می‌شوند، را مسدود کنند. این فرایند از انتقال محرک‌های دردناک مانند سرما، گرما یا اسیدهای موجود در غذاها و نوشیدنی‌ها به عصب دندان جلوگیری می‌کند. به این ترتیب، احساس درد و حساسیت دندان کاهش می‌یابد. با این وجود، باید توجه داشت که خمیردندان‌های ضدحساسیت تنها برای درمان حساسیت‌های خفیف تا متوسط دندان مناسب هستند و نمی‌توانند جایگزین درمان‌های پزشکی و تخصصی برای حساسیت‌های شدیدتر باشند. در مواردی که حساسیت دندان شدید است، ممکن است نیاز به درمان‌های پیشرفته‌تری مانند پر کردن، ترمیم یا روکش دندان باشد.

ادامه مطلب
سبد خرید