برای خرید کالا های سلامت در جشنواره زمستانه نسخه اول شرکت کنید.

روشن کننده لکه های تیره با ترکیبات گیاهی

روشن کننده لکه های تیره با ترکیبات گیاهی، طیف وسیعی از ترکیبات در برمیگیرد مانند عصاره مرکبات، عصاره چای سبز، روغن گل رز که به رفع لک پوستی کمک می‌کنند. انواع روشن کننده‌های گیاهی وجود دارد که بنا به شدت تیرگی و لک‌های پوستی می‌توان از آنها استفاده کرد. در این مقاله به بررسی این ترکیبات گیاهی می‌پردازیم.
روشن کننده لکه های تیره با ترکیبات گیاهی

روشن کننده لکه های تیره با ترکیبات گیاهی

بروز لکه‌های پوستی و تغییر رنگ آن می‌تواند بسیار ناراحت‌کننده و آزاردهنده باشد. متأسفانه بسیاری از افراد با تشخیص نادرست علت ایجاد لک‌های پوستی، در انتخاب روش درمانی مناسب اشتباه می‌کنند. در حالی که روشن کننده لکه های تیره با ترکیبات گیاهی، محصولات مراقبت از پوست و درمان‌های داخلی متعددی برای بهبود لک وجود دارد، تشخیص دقیق علت ایجاد لک‌ها توسط متخصص پوست ضروری است. سپس با توجه به نوع لک می‌توان مناسب‌ترین روش درمانی را انتخاب کرد تا به سرعت لک‌های پوستی برطرف شود. پس تشخیص و درمان صحیح کلید موفقیت در التیام لک‌های پوستی است.

هایپرپیگمانتاسیون یا تیرگی پوست، از علل متعددی ناشی می‌شود. مواجهه با اشعه ماوراء بنفش، آسیب‌های پوستی مثل آکنه و التهاب، تغییرات هورمونی و پیری پوست از جمله دلایل ایجاد آن هستند. درمان برخی انواع لکه‌های پوستی آسان‌تر است. لکه‌های ناشی از سن و آفتاب معمولاً با استفاده از لیزرهای موضعی و کرم‌های روشن کننده درمان می‌شوند. اما درمان لکه‌های پس از التهاب یا تغییرات هورمونی دشوارتر است. با این حال، با مشاوره پزشک و روش‌های درمانی مناسب، می‌توان انواع هایپرپیگمانتاسیون را برطرف کرد.

استفاده از ترکیبات گیاهی طبیعی یکی از روش‌های مفید برای روشن کردن لکه‌های پوستی است. بسیاری از کرم‌های روشن‌کننده حاوی عصاره‌های گیاهی مانند لیموترش، آلوئه ورا و عصاره پرتقال هستند که به طور موثری لک‌ها را کاهش می‌دهند. همچنین می‌توان از روشن کننده لکه های تیره با ترکیبات گیاهی به صورت ماسک‌های خانگی برای مبارزه با لک‌ها استفاده کرد. در ادامه به معرفی روشن کننده لکه های تیره با ترکیبات گیاهی می‌پردازیم.

معرفی انواع روشن کننده گیاهی

در ادامه به بررسی چند روشن کننده لکه های تیره با ترکیبات گیاهی می‌پردازیم. هر کدام از این روشن کننده‌های گیاهی دارای مزایای منحصر به فردی هستند که آنها را بررسی خواهیم کرد.

روشن کننده پوست با مرکبات

روشن کننده پوست با روغن مرکبات یکی از بهترین انتخاب‌ها برای رفع طبیعی لک‌های پوستی است. روغن‌های فشرده مرکبات حاوی مقادیر بسیار زیادی ویتامین C و آنتی‌اکسیدان‌های قوی هستند. ویتامین C با خاصیت آنتی‌اکسیدانی خود باعث کاهش التهاب، یکنواخت شدن رنگ پوست و از بین بردن لک‌های تیره می‌شود. همچنین این روغن‌ها با تحریک تولید کلاژن و الاستین در پوست، باعث ترمیم سلول‌های پوستی آسیب دیده و از بین رفتن لک‌ها می‌شوند. بنابراین استفاده از روشن کننده پوست با روغن مرکبات به صورت ماسک و کرم، یک روش موثر طبیعی برای روشن کردن لک‌هاست.

روشن کننده پوست با روغن ترنج

ترنج یکی از انواع مرکبات است که خواص آنتی‌اکسیدانی و پاک‌کنندگی قوی دارد و جزوء روشن کننده لکه های تیره با ترکیبات گیاهی شناخته می‌شود. ترنج حاوی مقادیر بالایی آلفا هیدروکسی اسید است که باعث از بین بردن سلول‌های مرده پوست و تمیز کردن آلودگی‌ها و ناخالصی‌های سطح پوست می‌شود. همچنین ترنج به دلیل خاصیت آنتی‌اکسیدانی‌اش، برای درمان تولید بیش از حد روغن پوست مفید است و می‌تواند تعادل چربی پوست را برقرار کند. ترنج دارای خواص روشن‌کنندگی پوست و ضدآکنه است که آن را به درمان مناسبی برای لک‌های پوستی و جای زخم‌های آکنه تبدیل کرده است. می‌توان چند قطره از روشن کننده پوست با روغن مرکبات ترنج را به پاک‌کننده‌های صورت اضافه کرد تا خاصیت روشن‌کنندگی و شفاف‌سازی پوست تقویت شود.

روشن کننده لکه های تیره با ترکیبات گیاهی

روشن کننده پوست با روغن گریپ فروت صورتی

روغن گریپ فروت صورتی خواص ضدمیکروبی و ضدباکتریایی دارد که آن را به درمان موثری برای آکنه و لک‌های پوستی تبدیل می‌کند. همچنین استفاده موضعی گریپ فروت با افزایش گردش خون در نواحی پوستی، باعث کاهش سلولیت می‌شود. روغن گریپ فروت حاوی مقادیر زیادی ویتامین A است که تولید سلول‌های سالم پوست را تحریک کرده و باعث یکنواختی رنگ و بهبود درم پوست می‌شود. روشن کننده لکه های تیره با ترکیبات گیاهی گریپ فروت به صورت ماسک‌های ورقه‌ای و کرم در داروخانه‌ها موجود است.

روشن کننده لکه های تیره با ترکیبات گیاهی

روشن‌کننده پوست پرتقالی

اسانس پرتقال حاوی ترکیباتی است که آن را به یک محصول ایده‌آل برای مراقبت از پوست و مو تبدیل می‌کند. روشن‌کننده پوست پرتقالی با افزایش توانایی جذب ویتامین C، تحریک تولید کلاژن و بهبود گردش خون پوست، باعث روشن شدن رنگ پوست می‌شود. همچنین برای درمان کیسه‌های زیر چشم و تورم صورت مفید است. این روغن به دلیل سبک بودن، برای افراد دارای پوست حساس مناسب است و روشن‌کننده پوست پرتقالی واکنش‌های تحریک‌کننده کمتری نسبت به سایر روغن‌های اسیدی دارد.

روشن‌کننده پوست پرتقالی علاوه بر خاصیت روشن‌کنندگی کلی پوست، برای روشن کردن مناطق اطراف زخم‌ها و اسکارهای قدیمی نیز بسیار مفید است. برای استفاده از پوست پرتقال به عنوان روشن‌کننده طبیعی پوست، پیشنهاد می‌شود آن را با روغن‌هایی مانند روغن نارگیل مخلوط کرده و رقیق نمود تا اثربخشی آن افزایش یابد و واکنش‌های تحریک‌کننده پوست کاهش یابد. روشن‌کننده پوست پرتقالی حاوی ویتامین C و آنتی‌اکسیدان‌های فراوان است که با از بین بردن رادیکال‌های آزاد، باعث یکدست‌سازی رنگ و روشن شدن نواحی تیره‌تر پوست می‌شود.

وشن کننده پوست با روغن مرکبات

روشن کننده پوست با روغن لیمو

روغن لیمو حاوی مواد مغذی و آنتی‌اکسیدان‌های فراوانی است که آن را به یک روشن کننده لکه های تیره با ترکیبات گیاهی عالی برای پوست تبدیل می‌کند. ویتامین C موجود در روغن لیمو با خاصیت آنتی‌اکسیدانی قوی خود، از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت کرده و باعث روشن شدن رنگ پوست می‌شود. همچنین روغن لیمو حاوی کلسیم، منیزیم و پتاسیم است که برای حفظ ارتجاع و کشسانی پوست ضروری هستند. اسید سیتریک نیز در این روغن، باعث تسریع در بازسازی سلول‌های پوستی می‌شود.

اسانس لیمو علاوه بر استفاده موضعی، برای مصرف خوراکی نیز بسیار مفید است. افزودن چند قطره اسانس لیمو به آب، باعث ایجاد خاصیت قلیایی و تنظیم سطح PH بدن می‌شود. اسانس لیمو دارای خاصیت آروماتراپی بوده و با پاکسازی مجاری تنفسی، باعث افزایش سطح انرژی می‌گردد. این اسانس گیاهی دارای طیف وسیعی از خواص است که آن را به یک مکمل سلامتی چندمنظوره تبدیل کرده است.

روشن کننده پوست با روغن مرکبات

کرم ضد لک عصاره لیمو

کرم ضد لک عصاره لیمو، گزینه مؤثری برای کاهش لکه‌های پوستی است. این کرم ضد لک عصاره لیمو حاوی آنتی‌اکسیدان‌های طبیعی لیمو است که با تحریک ترمیم پوست، به کاهش لکه‌های پوستی کمک می‌کند. کرم ضد لک عصاره لیمو با داشتن مواد مرطوب‌کننده و اسیدهای آلفا هیدروکسی، لایه‌های مرده پوست را تجزیه می‌کند و براقیت طبیعی پوست را احیا می‌کند. برندهای معتبر دارویی، انواع متنوعی از این کرم را با فرمولاسیون‌های مختلف تولید می‌کنند. در میان کرم‌های روشن‌کننده پوست، کرم ضد لک عصاره لیمو گزینه‌ای مناسب و طبیعی است.

کرم ضد لک عصاره لیمو

 

تونر روشن کننده پوست با عصاره چای سبز

چای سبز حاوی ترکیبات ضدسرطانی به نام کاتچین است که خاصیت ضدالتهابی قوی برای پوست دارند. مصرف خوراکی و موضعی چای سبز هر دو برای پوست مفید هستند. مصرف خوراکی آن سلامت کلی پوست را بهبود می‌بخشد. استفاده موضعی از تونر روشن کننده پوست با عصاره چای سبز باعث روشن شدن پوست و از بین رفتن لک‌ها می‌شود. تونر روشن کننده پوست با عصاره چای سبز با داشتن ویتامین C و خاصیت آنتی‌اکسیدانی، لک‌های پوستی را از بین برده و پوست را روشن می‌کند.

تونر روشن کننده پوست با عصاره چای سبز حاوی آنتی‌اکسیدان‌های قوی است که برای محافظت از پوست بسیار کاربرد دارند و از پوست در برابر عوامل آسیب‌رسان محیطی مانند اشعه ماورا بنفش محافظت می‌کند. تونر روشن کننده پوست با عصاره چای سبز بهترین راه برای داشتن پوستی سفید و درخشان است. چای سبز برای پوست‌های چرب و آکنه‌زا بسیار مفید است، زیرا با کاهش ترشح سبوم، از بروز جوش و آکنه جلوگیری می‌کند. تونر روشن کننده پوست با عصاره چای سبز حاوی ویتامین B3 و ویتامین E است که برای کاهش التهاب، قرمزی و تحریک پوست مؤثر هستند. همچنین ویتامین E باعث افزایش درخشندگی پوست می‌شود.

تونر روشن کننده پوست با عصاره چای سبز

روشن کننده روغن گل رز

شاید تا به حال به این نکته فکر کرده‌اید که چرا کلئوپاترا با گلبرگ‌های رز حمام می‌کرده است. دلیلش این است که روغن گل رز بسیار برای پوست مفید است و خاصیت روشن‌کنندگی دارد. روشن کننده روغن گل رز باعث بهبود رنگ پوست شده و رنگ چهره را روشن‌تر می‌کند. همچنین به از بین بردن لک‌ها، جای زخم‌های آکنه و لکه‌های پوستی تیره کمک می‌کند.

برای استفاده از خاصیت روشن‌کنندگی روغن گل رز، کافی است یک قطره از روشن کننده روغن گل رز را به یک قاشق چای‌خوری از کرم صورت معمول خود اضافه کنید. همچنین می‌توانید مقدار کمی روشن کننده روغن گل رز را مستقیماً روی لکه‌های پوستی بمالید تا به تدریج آن‌ها را از بین ببرد. البته نیاز است در استفاده از این روش‌ها پشتکار داشته باشید تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

علائم کششی روی پوست بسیار ناخوشایند هستند. خوشبختانه می‌توان با استفاده از روشن کننده روغن گل رز این علائم را درمان کرد. روغن گل رز علاوه بر درمان علائم کششی، برای ترمیم زخم‌ها و بریدگی‌های پوستی نیز مفید است. کافی است چند قطره از روشن کننده روغن گل رز را چندین بار در روز روی لکه‌های پوستی و زخم‌ها بمالید تا زمانی که بهبود کامل پیدا کنند.

روشن کننده روغن گل رز

انتخاب روشن کننده لکه های تیره با عصاره های گیاهی

انواع متفاوتی از روشن کننده لکه های تیره با عصاره های گیاهی وجود دارد که انتخاب از میان آن‌ها دشوار است. مهم‌ترین نکته در انتخاب روشن کننده لکه های تیره با عصاره های گیاهی، توجه به نوع پوست خود است. اگرچه این محصولات گیاهی هستند ولی باید توجه داشت که برخی روغن‌ها و عصاره‌های گیاهی قوی ممکن است باعث آسیب پوست حساس شوند. بنابراین پیش از استفاده از این فرآورده‌ها، حتماً به نوع پوست خود توجه کنید.

روشن‌کننده ‌های لکه ‌های تیره پوست با عصاره‌ های گیاهی، به دلیل داشتن ترکیبات اسیدی و آلفا هیدروکسی، لایه‌های مرده پوست را تجزیه کرده و پوست را درخشان و صاف می‌کنند. اما مصرف بی‌رویه و نادرست این محصولات می‌تواند برای پوست مضر باشد و نتیجه عکس دهد. بنابراین توصیه می‌شود در استفاده از روشن کننده لکه های تیره با عصاره های گیاهی احتیاط کرد و طبق دستورالعمل استفاده نمود.

داروخانه آنلاین نسخه اول

داروخانه آنلاین نسخه اول محصولات مراقبت از پوست متنوعی  ارائه می‌دهد که به شما در داشتن پوستی سالم و درخشان کمک می‌کنند. از جمله این محصولات می‌توان به کرم‌های ضد چروک، روشن‌کننده و جوان‌ساز پوست اشاره کرد. شما می‌توانید با مراجعه به صفحه نسخه اول، این محصولات را بررسی کرده و در صورت نیاز، از مشاوره رایگان متخصصین داروخانه آنلاین نسخه اول بهره‌مند شوید تا بهترین محصول مناسب نیاز پوست خود را انتخاب کنید.

 

منابع:

https://www.medicalnewstoday.com/articles/272782

https://www.healthline.com/health/skin/vitamin-c-powder-for-face

 

اشتراک گذاری:

1 دیدگاه در “روشن کننده لکه های تیره با ترکیبات گیاهی

  1. Sara گفت:

    روغن مرکبات از روشن کننده های بسیار قوی است.

دیدگاهتان را بنویسید

شماره تلفن شما منتشر نخواهد شد. ما از این طریق شما رو به محض دریافت پاسخ مطلع می‌کنیم.
بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محتواهای مربوط به این مقاله

نخل اره ای (Saw Palmetto) چیست و چه خواصی دارد

نخل اره ای (Saw Palmetto) چیست و چه خواصی دارد

نخل اره ای یا ساوپالمتو یک درخت نخل کوتاه، بومی مناطق جنوب شرقی آمریکای شمالی است. نخل اره ای برای درمان بزرگی پروستات، بهبود عملکرد دستگاه ادراری و افزایش رشد مو استفاده می‌شود. برخی نیز از مکمل این گیاه برای تقویت میل جنسی، افزایش باروری و کاهش التهاب استفاده می‌کنند و نتایج آخرین تحقیقات اثرات ضد سرطانی آن را تایید کرده‌اند.

ادامه مطلب
انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب برای دندان اهمیت بسیار زیادی دارد و نقش مهمی در حفظ سلامت دهان و دندان ایفا می کند. انتخاب صحیح مسواک می تواند از بروز بیماری های لثه و پوسیدگی دندان پیشگیری کرده و در نتیجه به تقویت سلامت کلی بدن کمک شایانی نماید. انتخاب مسواک با اندازه، شکل و سفتی مناسب برای هر فرد، می تواند به تمیز کردن کامل و موثر دندان ها و لثه ها کمک کند. مسواک های با موهای نرم، به لثه ها آسیب نمی رسانند و در عین حال قادر به حذف پلاک و جرم دندانی هستند.

ادامه مطلب
درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

انواع رو‌ش‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندان وجود دارد. حساسیت دندان، یک مشکل شایع است که با استفاده از مسواک مناسب، خمیر دندان ضدحساسیت و روش‌های دندان پزشکی قابل کنترل است. در کنار این روش‌ها درمان‌های خانگی مانند استفاده از سیر، زردچوبه، محلول آب و نمک و… وجود دارد که با از بین بردن باکتری‌های دهان و همچنین کاهش التهاب لثه به رفع حساسیت دندانی کمک می‌کنند.

ادامه مطلب
خمیر دندان ضدحساسیت

خمیر دندان ضدحساسیت

خمیردندان‌های ضدحساسیت دارای ترکیباتی هستند که می‌توانند در کاهش حساسیت دندان‌ها نقش مهمی ایفا کنند. این محصولات حاوی مواد مسدودکننده‌ای هستند که قادرند مجاری میکروسکوپی موجود در دندان، که به بافت‌های حساس آن متصل می‌شوند، را مسدود کنند. این فرایند از انتقال محرک‌های دردناک مانند سرما، گرما یا اسیدهای موجود در غذاها و نوشیدنی‌ها به عصب دندان جلوگیری می‌کند. به این ترتیب، احساس درد و حساسیت دندان کاهش می‌یابد. با این وجود، باید توجه داشت که خمیردندان‌های ضدحساسیت تنها برای درمان حساسیت‌های خفیف تا متوسط دندان مناسب هستند و نمی‌توانند جایگزین درمان‌های پزشکی و تخصصی برای حساسیت‌های شدیدتر باشند. در مواردی که حساسیت دندان شدید است، ممکن است نیاز به درمان‌های پیشرفته‌تری مانند پر کردن، ترمیم یا روکش دندان باشد.

ادامه مطلب
سبد خرید