برای خرید کالا های سلامت در جشنواره زمستانه نسخه اول شرکت کنید.

شامپو رنگ برای موها چیست و چگونه موجب زیبایی موها می شود؟

استفاده از شامپو رنگ عامل زیبایی موها برای کوتاه مدت است. اگر زمان کافی برای منتظر ماندن در نوبت آرایشگاه را ندارید یا رنگ های فانتزی و جذاب را می خواهید روی موهای خود ایجاد کنید، این شامپو برای شما مناسب تر است. توجه داشته باشید که رنگ هایی که توسط شامپوی رنگ ایجاد می شوند هرگز ثبات و ماندگاری مورد نظر شما را ندارند. این رنگ ها همانند رنگ های فانتزی با شستشوی روزانه از بین می روند. استفاده از شامپوی رنگ، مزایا و معایب خاص خود را دارد. مهمترین مزیت، پوشاندن سفیدی موها است؛ مخصوصاً در سنین جوانی که خانم ها به زیبایی موهای خود بسیار اهمیت می دهند. در این مقاله به معرفی شامپو رنگ و مزایا و معایب آن پرداخته ایم.
بهترین شامپو رنگ

شامپو رنگ، اصطلاحی است که در گروه لوازم آرایش مو وجود دارد و شامل شامپوهایی می باشد که به عنوان جایگزین رنگ مو به کار می روند. اینکه این شامپوها چگونه عمل می‌ کنند و فرمولاسیون آنها چگونه است، قصد داریم در این مطلب به طور کامل در مورد آن صحبت کنیم. آرایش موها و زیبایی موها برای تمام خانم ها اهمیت دارد. بنابراین سعی می‌کنند در طول سال، چند مرتبه موهای خود را با زیباترین انواع رنگ مو تغییر دهند. عوامل مختلفی در خرید رنگ مو تاثیر دارد که درباره آن در مطالب قبلی صحبت کرده ایم. توجه به رنگ پوست صورت و رنگ چشم ها مهم ترین عوامل تاثیر گذار در انتخاب رنگ مو می باشند. برای اینکه اهمیت شامپو رنگ در آرایش مو را بهتر درک کنید تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

 اهمیت شامپو رنگ برای زیبایی موها

شاید با این موقعیت مواجه شده اید که پس از اینکه یک بار موهای خود را با بهترین رنگ مو، رنگ آمیزی کرده اید، حدود چند ماه از آن زمان می‌گذرد، مشاهده کردید که رنگ موهای شما کم رنگ شده است و دیگر آن جذابیت اولیه را ندارد! در زمان رنگ آمیزی موها، درخشندگی و جلای خاصی را روی موهای خود احساس می ‌کنید اما این ظاهر تا چند ماه بیشتر دوام ندارد. عوامل مختلفی باعث محکم شدن رنگ از روی موی سر شما می شود. عوامل محیطی نظیر اشعه خورشید، آلودگی های روزانه و شستشوی مکرر با شامپو می تواند رنگ مو را از بین ببرد.

برخی دیگر از افراد نیز با این چالش مواجه هستند که به مرور زمان ظاهر طبیعی موهای آنها نامطلوب می شود. در این حالت است که نسبت به رنگ آمیزی موها اقدام می‌کنند. رنگ مو که با اکسیدان مخلوط می شود اولین گزینه است. در درجه بعدی، نوع دیگری از رنگ برای موها توصیه شده است که به آن شامپو رنگ گفته می شود.

تعریف شامپو رنگ

اگر بخواهیم یک تعریف واضح و شفاف از شامپو رنگ ارائه دهیم به این صورت بیان می شود: ” شامپو رنگ عبارت است از نوعی شامپو که حاوی رنگدانه هایی برای رنگ کردن موها  می باشد.” برای استفاده از شامپوی رنگ، همانند شامپوهای شستشوی روزانه عمل می کنید. کارشناسان بهداشت و سلامت برای استفاده از این شامپو توصیه های زیادی را به مصرف کنندگان ارائه کرده‌اند.

از آنجایی که فرمولاسیون شامپو رنگ از ترکیبات شیمیایی تشکیل شده است، مصرف طولانی از آن برای رنگ کردن موها می تواند خطرناک باشد و شاید با خطراتی نظیر سرطان نیز همراه شود.

استفاده از انواع شامپو رنگ برای موها در کوتاه مدت و  دفعات بسیار کم برای زیبایی موها، اشکالی ایجاد نمی‌کند اما نباید در آن زیاده‌روی کرد. این نوع شامپوها در رنگ های مختلف نظیر زرد، بنفش، قهوه‌ ای و … موجود هستند. اگر رنگدانه‌ های موجود در شامپو روی موها رسوب کنند، شاید طیف رنگ تیره تری را ایجاد کنند. به طور مثال، وقتی شما شامپوی زرد خریداری می کنید، ممکن است نتیجه کار به سمت بلوند یا خاکستری تغییر پیدا کند!

به طور کلی استفاده از انواع شامپو رنگ برای تغییر کوتاه مدت و جذاب تر کردن موها با رنگ های شگفت انگیز و جذاب و فانتزی مناسب است. اگر به سلامت موهای خود اهمیت می دهید، در درجه اول بهتر است از رنگ موی استاندارد، اکسیدان و ماسک مو استفاده کنید. استفاده از ماسک مو می تواند نمای موهای شما را درخشان تر جلوه دهد.

مزایای استفاده از شامپو رنگ

انواع شامپو رنگ روی موهای شما موجب می شود که ظاهری جذاب و با طراوت پیدا کند. اگر چه رنگ موهای شما با این شامپو بسیار تغییر می کند اما پس از مدت کوتاهی از بین می رود. بنابراین می توان پیش‌ بینی کرد که این نوع شامپوها صرفاً برای مراسم یا مهمانی ها مناسب تر باشد.

وقتی موهای خود را با این نوع شامپو، رنگ آمیزی می کنید ضمن اینکه موها تمیز می شوند، رنگدانه های داخل شامپو روی مو رسوب می کند. انواع طیف رنگی روشن و تیره برای رنگ مو از طریق شامپو رنگ قابل دسترسی هستند. برخی از کارشناسان آرایشی و بهداشتی عقیده دارند که قبل از اینکه این شامپوها را روی مو استفاده کنید، موها را آماده سازی کرد.

 مهمترین مزایای استفاده از شامپو رنگ به صورت زیر می باشد:

  • رنگ کردن موها در سالن آرایشی بسیار وقت گیر و زمان ‌بر است؛ هزینه‌های زیادی را باید برای آرایشگرهای تخصصی بپردازید و از همه مهمتر، از زمان زیادی از شغل خود باید بگذارید تا به زمان آرایشگاه اختصاص دهید. به جای اینکه این مشکلات را داشته باشید می توانید با یک شامپو رنگ مناسب، موهای خود را رنگ آمیزی کنید و مراجعه به آرایشگاه را به زمان دیگری به تاخیر بیندازید. سعی کنید بهترین شامپو در این حوزه را انتخاب کنید تا طیف رنگی مورد نظر شما را ایجاد کند.
  • وقتی از شامپو رنگ استفاده می کنید، رنگدانه‌های موجود در شامپو باعث تقویت رنگ های روشن می شود و این حالت نیاز به استفاده مکرر از رنگ مو را کاهش می دهد. شامپوی رنگ، دائمی نیست برای همین هم می توانید هر زمان که خواستید از آن استفاده کنید؛ بدون اینکه به بافت موهای شما آسیب بزند. توجه داشته باشید که مواد شیمیایی موجود در این شامپوها می‌تواند در طولانی مدت، خطرآفرین باشد.
  • یکی دیگر از مزایای استفاده از شامپوی رنگ، تازه تر کردن رنگ موها است. اگر رنگ موی خود را نمی پسندید با استفاده از شامپو می توانید آن را تغییر دهید؛ بدون اینکه نگران باشید رنگ های قبلی، تداخلی در رنگ جدید ایجاد می کنند.
  •  استفاده از شامپو رنگ حاوی رنگدانه یک عامل مهم برای تغییر رنگ موهایی است که قرمزی زیاد دارند.

مهم ترین معایب استفاده از شامپو رنگ

۱- شامپوهای رنگ مو به طور موقتی دست، ناخن ها و حوله های رنگی شما را لکه دار می کنند. پوشیدن دستکش را فراموش نکنید و از حوله های تیره استفاده کنید. اگر دستکش ندارید، به محض اینکه شامپو را استفاده کردید، دست و ناخن های خود را کاملاً با صابون بشویید.

۲- رنگدانه های شامپو رنگ، دیوارهای حمام، دوش و سایر سطوح شما را لکه دار می کنند. برای اطمینان از عدم وجود لکه های دائمی، لازم است همه سطوح را بلافاصله پس از استفاده از شامپو بشویید. بالش یا لباس شما لکه دار نمی شود، مگر اینکه موهای شما خیس باشند.

۳- شامپو رنگ می تواند موهای شما را کمی خشک کند.

۴- شامپو رنگ روی موهای بدون رنگ و فاقد تخلخل، کمتر اثر می گذارد. برای به دست آوردن نتایج مطلوب، موهای شما نیاز به سفید شدن دارد (دکلره شدن). همچنین روی موهای خاکستری عمل نخواهد کرد. اما اگر مقدار زیادی شامپوی رنگ را استفاده کنید و بیشتر از مقدار توصیه شده روی مو قرار بدهید، ممکن است مقداری از آن روی موها رسوب کند!!

اثرات شامپو رنگ چه مدت ماندگار است؟

تا زمانی که به طور مرتب از شامپو رنگ استفاده می کنید، رنگ تازه به نظر می رسد. اگر شروع به شستن موهای خود با شامپوی معمولی بکنید، رنگ ها محو می شود. شما می توانید شامپوی رنگ را با شامپوی معمولی خود جایگزین کنید یا از آن برای هر شستشو استفاده کنید (اگر رنگ شما به سرعت محو می شود). همچنین می توانید از این محصول به تنهایی یا بعد از شامپو معمولی خود استفاده کنید. اگر موهای شما چرب یا نسبتاً کثیف است، ابتدا از شامپوی معمولی خود برای تمیز کردن موها استفاده کنید. این رنگ ها همانند رنگ موی فانتزی و نیمه دائمی هستند. در استحمام روزانه، این رنگدانه ها به راحتی از روی مو حذف می شوند.

برخی توصیه کرده اند که شامپو نگهدارنده رنگ، برای تازه کردن رنگ مو هنگام تمیز کردن موها استفاده شود. این محصول عاری از ترکیبات شیمیایی مضر مانند سولفات ها می باشد. این نوع شامپو، برای تقویت رنگهای طبیعی در موهای رنگ نشده هم به کار می رود.

شامپو رنگ مو

سخن پایانی

استفاده از شامپو رنگ عامل زیبایی موها برای کوتاه مدت است. اگر زمان کافی برای منتظر ماندن در نوبت آرایشگاه را ندارید یا رنگ های فانتزی و جذاب را می خواهید روی موهای خود ایجاد کنید، این شامپو برای شما مناسب تر است. توجه داشته باشید که رنگ هایی که توسط شامپوی رنگ ایجاد می شوند هرگز ثبات و ماندگاری مورد نظر شما را ندارند. این رنگ ها همانند رنگ های فانتزی با شستشوی روزانه از بین می روند. استفاده از شامپوی رنگ، مزایا و معایب خاص خود را دارند. مهمترین مزیت، پوشاندن سفیدی موها است؛ مخصوصاً در سنین جوانی که خانم ها به زیبایی موهای خود بسیار اهمیت می دهند.

هنگام خرید انواع شامپو رنگ با ترکیباتی روبرو هستید که منشاء شیمیایی یا گیاهی دارند. شامپوهایی که از ترکیبات گیاهی تهیه شده اند، عوارض کمتری به دنبال خواهند داشت اما به هر حال باید به برچسب روی بسته بندی ها توجه داشته باشید.

برای استفاده از شامپو رنگ باید موهای خود را تمیز کنید تا هیچ آلودگی و چربی روی آن نباشد. سپس شامپو را روی موها استفاده کرده و حدود ۱۰ دقیقه بعد می توانید آن را بشویید. زیاده روی در استفاده از این شامپو تحریکات پوستی و برخی سرطان ها را به دنبال دارد.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

شماره تلفن شما منتشر نخواهد شد. ما از این طریق شما رو به محض دریافت پاسخ مطلع می‌کنیم.
بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محتواهای مربوط به این مقاله

نخل اره ای (Saw Palmetto) چیست و چه خواصی دارد

نخل اره ای (Saw Palmetto) چیست و چه خواصی دارد

نخل اره ای یا ساوپالمتو یک درخت نخل کوتاه، بومی مناطق جنوب شرقی آمریکای شمالی است. نخل اره ای برای درمان بزرگی پروستات، بهبود عملکرد دستگاه ادراری و افزایش رشد مو استفاده می‌شود. برخی نیز از مکمل این گیاه برای تقویت میل جنسی، افزایش باروری و کاهش التهاب استفاده می‌کنند و نتایج آخرین تحقیقات اثرات ضد سرطانی آن را تایید کرده‌اند.

ادامه مطلب
انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب برای دندان اهمیت بسیار زیادی دارد و نقش مهمی در حفظ سلامت دهان و دندان ایفا می کند. انتخاب صحیح مسواک می تواند از بروز بیماری های لثه و پوسیدگی دندان پیشگیری کرده و در نتیجه به تقویت سلامت کلی بدن کمک شایانی نماید. انتخاب مسواک با اندازه، شکل و سفتی مناسب برای هر فرد، می تواند به تمیز کردن کامل و موثر دندان ها و لثه ها کمک کند. مسواک های با موهای نرم، به لثه ها آسیب نمی رسانند و در عین حال قادر به حذف پلاک و جرم دندانی هستند.

ادامه مطلب
درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

انواع رو‌ش‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندان وجود دارد. حساسیت دندان، یک مشکل شایع است که با استفاده از مسواک مناسب، خمیر دندان ضدحساسیت و روش‌های دندان پزشکی قابل کنترل است. در کنار این روش‌ها درمان‌های خانگی مانند استفاده از سیر، زردچوبه، محلول آب و نمک و… وجود دارد که با از بین بردن باکتری‌های دهان و همچنین کاهش التهاب لثه به رفع حساسیت دندانی کمک می‌کنند.

ادامه مطلب
خمیر دندان ضدحساسیت

خمیر دندان ضدحساسیت

خمیردندان‌های ضدحساسیت دارای ترکیباتی هستند که می‌توانند در کاهش حساسیت دندان‌ها نقش مهمی ایفا کنند. این محصولات حاوی مواد مسدودکننده‌ای هستند که قادرند مجاری میکروسکوپی موجود در دندان، که به بافت‌های حساس آن متصل می‌شوند، را مسدود کنند. این فرایند از انتقال محرک‌های دردناک مانند سرما، گرما یا اسیدهای موجود در غذاها و نوشیدنی‌ها به عصب دندان جلوگیری می‌کند. به این ترتیب، احساس درد و حساسیت دندان کاهش می‌یابد. با این وجود، باید توجه داشت که خمیردندان‌های ضدحساسیت تنها برای درمان حساسیت‌های خفیف تا متوسط دندان مناسب هستند و نمی‌توانند جایگزین درمان‌های پزشکی و تخصصی برای حساسیت‌های شدیدتر باشند. در مواردی که حساسیت دندان شدید است، ممکن است نیاز به درمان‌های پیشرفته‌تری مانند پر کردن، ترمیم یا روکش دندان باشد.

ادامه مطلب
سبد خرید