برای خرید کالا های سلامت در جشنواره زمستانه نسخه اول شرکت کنید.

مناسب ترین کرم برای از بین بردن جای جوش

مناسب ترین کرم برای از بین بردن جای جوش، باید براساس شدت جوش و نوع آن انتخاب کرد. انواع کرم ضدجوش و صابون روشن کننده صورت برای پوست های مستعد آکنه در بازار موجود است که دو هدف را دنبال می‌کنند. هدف اول از بین بردن جوش است که در واقع رفع باکتری مولد آکنه و کاهش التهاب پوست است. هدف دوم رفع جای جوش است. در این مقاله یه بررسی کرم‌های ضد جوش و همچنین مناسب ترین کرم برای از بین بردن جای جوش می‌پردازیم.
مناسب ترین کرم برای از بین بردن جای جوش: کرم ضدجوش

مناسب ترین کرم برای از بین بردن جای جوش

متاسفانه پیش آمده که نزدیک یک مراسم مهم یا تولد دوستانه، ناگهان یک جوش کوچک برنامه‌های ما را  به هم بریزد. زمانی که جوش صورت ایجاد می‌شود، دو چالش اصلی پیش روی ما قرار می‌گیرد. درمان خود جوش صورت و درمان جای جوش پس از بهبودی. در این مقاله مناسب ترین کرم برای از بین بردن جای جوش، کرم ضد جوش، انواع صابون‌ها و پن‌ها را برای برطرف کردن این دو معضل پوستی بررسی می‌کنیم. درمان آکنه بستگی به شدت و نوع آن دارد. اگر فقط چند جوش خفیف سرسفید و سرسیاه دارید، می‌توانید از داروساز برای معرفی کرم ضد جوش موضعی مناسب مشورت بگیرید. کرم‌ها و ژل‌های حاوی موادی مانند بنزوئیل پراکسید برای درمان موارد خفیف جوش هستند. اما اگر آکنه شما متوسط یا شدید باشد یا درمان‌های موضعی موثر نبوده‌اند، بهتر است به پزشک مراجعه کنید. پزشکان عمومی می‌توانند درمان‌های تجویزی قوی‌تری مثل آنتی‌بیوتیک‌های خوراکی یا داروهای ضدالتهاب را تجویز نمایند. همچنین بررسی‌های لازم برای تشخیص علت آکنه و نوع آن را انجام می‌دهند.

جوش صورت به دلایل مختلفی از جمله تغییرات هورمونی، استرس، آلودگی هوا و غیره ایجاد می‌شود. قبل از معرفی کرم ضد جوش، می‌توان با رعایت چند نکته از بروز جوش‌های ناخوانده جلوگیری کرد:

– رعایت رژیم غذایی سالم و مصرف میوه و سبزیجات تازه

– پرهیز از خوردن غذاهای چرب و سرخ کردنی

– مصرف آب کافی در طول روز

– شستشوی مرتب صورت با آب و صابون ملایم

– استفاده از محصولات ضدعفونی‌کننده برای پاکسازی پوست صورت

– استفاده نکردن از محصولات آرایشی غیر استاندارد و تحریک‌کننده پوست

– ماساژ ملایم صورت برای افزایش گردش خون

– کاهش استرس و خواب کافی

مناسب ترین کرم برای از بین بردن جای جوش: کرم ضدجوش

معرفی کرم ضد جوش و ترکیبات ضد جوش

قبل از معرفی کرم ضدجوش، بیایید ابتدا با ترکیبات ضد جوش آشنا شویم. مواد موثری که در کرم‌های ضدجوش مصرف می‌شوند، چند هدف را دنبال می‌کنند: از بین بردن باکتری مولد جوش، کاهش التهاب پوست، کاهش چربی پوست و لایه برداری پوست. تمام این اهداف منجر به درمان جوش و از بین بردن جای جوش می‌شود.

کرم ضد جوش بنزوئیل پراکسید

بنزوئیل پراکساید معمولاً به صورت کرم یا ژل تجویز می‌شود که باید یک یا دو بار در روز و پس از شستشوی صورت مورد استفاده قرار گیرد. این دارو باید به مقدار کم و فقط روی نواحی دچار آکنه استفاده شود زیرا مصرف بیش از حد آن ممکن است باعث تحریک پوست گردد. همچنین استفاده از بنزوئیل پراکساید باعث افزایش حساسیت پوست نسبت به نور خورشید می‌شود. بنابراین توصیه می‌شود در زمان استفاده از این دارو از قرار گرفتن طولانی در معرض آفتاب یا منابع پرتو ماوراء بنفش اجتناب شود و حتماً از کرم‌های ضدآفتاب استفاده گردد.
استفاده از بنزوئیل پراکساید ممکن است باعث بروز عوارض جانبی خفیفی شود که شامل موارد زیر است:

  • خشکی و التهاب پوست
  • احساس سوزش و خارش پوست
  • قرمزی و تحریک‌پذیری پوست

این عوارض معمولاً موقتی هستند و پس از پایان دوره درمان جوش از بین می‌روند. برای درمان کامل جوش و بهبودی پوست، لازم است درمان به مدت حداقل 6 هفته به طور مرتب ادامه یابد. در صورت بروز عوارض شدید یا طولانی‌مدت، باید به پزشک مراجعه کرد.

کرم ضد جوش: بنزوئیل پراکسید

کرم ضد جوش رتینوئیدهای موضعی

رتینوئیدهای موضعی مانند ترتینوئین و آداپالن از طریق لایه برداری پوست و حذف سلول‌های مرده، باعث پاکسازی منافذ پوست و جلوگیری از انسداد فولیکول‌های مو می‌شوند. این داروها به صورت ژل یا کرم تهیه می‌شوند و باید یکبار در شب قبل از خواب و بیست دقیقه پس از شستشوی صورت استفاده شوند. رتینوئیدها فقط باید روی نواحی دچار جوش استفاده شوند. پس از مدتی استفاده، جوش‌ها خشک شده و از بین می‌روند. در صورت بروز عوارض جانبی، باید به پزشک مراجعه کرد.

هنگام استفاده از رتینوئیدهای موضعی برای درمان جوش صورت باید نکات زیر را رعایت کرد:

  • مصرف بیش از حد این داروها توصیه نمی‌شود و باید طبق دستور پزشک استفاده شوند.
  • پرهیز از قرار گرفتن طولانی در معرض نور خورشید و اشعه UV ضروری است.
  • استفاده از رتینوئیدها در دوران بارداری ممنوع است زیرا می‌تواند باعث نقص مادرزادی شود.
  • شایع‌ترین عارضه‌ی جانبی آن‌ها تحریک و سوزش موضعی پوست است.

معمولاً درمان 6 هفته ای توصیه می‌شود ولی پس از آن ممکن است مصرف کاهش یابد. در صورت بروز عوارض شدید با پزشک مشورت شود.

کرم ضد جوش آنتی بیوتیک های موضعی

آنتی‌بیوتیک‌های موضعی از طریق از بین بردن باکتری‌های روی پوست، به درمان جوش صورت کمک می‌کنند. این داروها به شکل لوسیون یا ژل تولید می‌شوند و باید یک یا دو بار در روز مطابق دستور پزشک استفاده شوند. معمولاً دوره درمان 6 تا 8 هفته توصیه می‌شود. ادامه مصرف بیش از این مدت توصیه نمی‌شود، زیرا ممکن است باعث مقاوم شدن باکتری‌ها نسبت به آنتی‌بیوتیک‌ها شده و آکنه را وخیم‌تر کند. همچنین احتمال بروز عفونت‌های ثانویه افزایش می‌یابد. در صورت بروز عوارض جانبی باید به پزشک مراجعه شود.

عوارض جانبی نادر است، اما می تواند شامل موارد زیر باشد:

تحریک جزئی پوست

قرمزی و سوزش پوست

لایه برداری پوست

کرم ضد جوش اسید آزلائیک

در میان انواع معرفی کرم ضد جوش که تا الان داشته‌ایم، اسید آزلائیک یک درمان کننده ملایم است. در صورت بروز عوارض جانبی شدید مانند تحریک یا درد پوست ناشی از استفاده از بنزوئیل پراکساید یا رتینوئیدهای موضعی، می‌توان از اسید آزلائیک به عنوان جایگزینی مناسب برای درمان جوش استفاده کرد. اسید آزلائیک از طریق تسریع در لایه‌برداری پوست و از بین بردن باکتری‌های مولد جوش عمل می‌کند. این دارو به صورت کرم یا ژل در دسترس است و باید یک یا دو بار در روز (بسته به حساسیت پوست) مورد استفاده قرار گیرد. استفاده از اسید آزلائیک در مقایسه با سایر داروهای ضدآکنه معمولاً عوارض جانبی کمتری دارد.

اسید آزلائیک باعث افزایش حساسیت پوست به نور خورشید نمی‌شود، بنابراین در طول مصرف این دارو نیازی به اجتناب از آفتاب نیست.  برای درمان کامل آکنه با اسید آزلائیک، معمولاً باید این دارو را به مدت حداقل یک ماه به طور مرتب استفاده کرد.

اسید آزلائیک معمولاً عوارض جانبی خفیفی دارد که شامل موارد زیر است:

– سوزش و خارش پوست

– خشکی پوست

– قرمزی و تحریک پذیری پوست

کرم ضد جوش: اسید آزلائیک

درمان لکه ‌های آکنه با کرم مخصوص

پس از پاکسازی و درمان آکنه‌ها، مرحله بعدی انتخاب مناسب ترین کرم برای از بین بردن جای جوش است. برای این منظور می‌توان از درمان لکه ‌های آکنه با کرم مخصوص استفاده کرد تا لک‌ها جوش به‌طور کامل از بین برود. برای درمان لکه ‌های آکنه با کرم مخصوص برندهای معتبر ایرانی و خارجی متنوعی فعالیت دارند که حاوی موادی همچون اسیدهای آلفا هیدروکسی، ویتامین C و روغن‌های طبیعی هستند تا با اثربخشی بیشتری به از بین بردن لک‌ها کمک کنند. انتخاب مناسب ترین کرم برای از بین بردن جای جوش بستگی به نوع پوست نیز دارد.

  • ژل کرم ضدجوش رنگی لاروش پوزای مدل

کرم La Roche-Posay Effaclar Duo (+) یکی از مناسب ترین کرم برای از بین بردن جای جوش است. این کرم حاوی دو ترکیب اصلی نیاسینامید و لیپوهیدروکسی اسید می‌باشد که هرکدام خواص درمانی خاصی دارند. نیاسینامید با خاصیت ضدالتهابی و کاهش ترشح چربی پوست، باعث بهبود ظاهر جای جوش می‌شود. لیپوهیدروکسی اسید نیز با خاصیت لایه‌برداری ملایم، سبب تسریع در بهبود جای جوش‌ها می‌گردد. بنابراین ترکیب این دو ماده، التهابات پوستی را کاهش داده و ظاهر جای جوش را بهبود می‌بخشد.

درمان لکه ‌های آکنه با کرم مخصوص

  • لوسیون خشک کننده ماریو بادسکو

یکی از راه‌های درمان لکه ‌های آکنه با کرم مخصوص، استفاده از کرم Mario Badescu Drying Lotion حاوی اسید سالیسیلیک، گوگرد و کالامین است. این کرم برای خشک کردن جوش‌ها و کاهش قرمزی شناخته شده است.

لوسیون خشک کننده ماریو بادسکو

  • ژل آکنه سرسخت پاک کننده سریع نوتروژنا:

با 10٪ بنزوئیل پراکسید، هدف این درمان، پاکسازی سریع آکنه‌های سرسخت و کاهش التهاب است.

کرم روشن کننده برای پوست های مستعد آکنه

  • کرم  The Ordinary Facial Treatment Set acne

کرم اوردینری حاوی ترکیبات مفیدی برای درمان لکه‌های پس از جوش آکنه است. این کرم حاوی ویتامین C، نیاسینامید و اسید هیالورونیک می‌باشد. درمان لکه ‌های آکنه با کرم مخصوص اوردینری برای افرادی که دارای لکه‌های تیره و صورتی ناشی از جوش‌های آکنه هستند، مفید است. همچنین این کرم آب‌رسانی کننده و روشن‌کننده پوست است و ظاهر پوست را بهبود می‌بخشد.

کرم روشن کننده برای پوست های مستعد آکنه

  • کرم ضد جوش نوتروژینا:

درمان لکه ‌های آکنه با کرم مخصوص نوتروژینا به کاهش لکه‌های تیره و هایپرپیگمانتاسیون کمک می‌کند. این کرم ضدجوش نه تنها پوست را روشن می‌کند، بلکه با از بین بردن سلول‌های مرده پوست از بروز آکنه جلوگیری کرده و به محو شدن علائم بعد از آکنه کمک می‌کند.

کرم روشن کننده برای پوست های مستعد آکنه

انواع محصولات برای پوست های مستعد آکنه

این محصولات متناسب پوست‌های دارای جوش طراحی شده‌اند. ترکیبات این محصولات مناسب پوست حساس دارای جوش است. ترکیبات حساسیت زا در این محصولات به کار نرفته است.

کرم روشن کننده برای پوست های مستعد آکنه

در دنیای امروز یافتن یک کرم روشن‌کننده مناسب که علاوه بر از بین بردن لک و جای جوش، از پوست مستعد آکنه نیز محافظت کند، کار دشواری است. کرم روشن‌کننده ایده‌آل باید ضمن بهبود ظاهر و رنگ پوست، دارای خاصیت ضدالتهابی بوده و از بروز مجدد آکنه و عوارض ناشی از آن جلوگیری کند. کرم روشن کننده برای پوست های مستعد آکنه یک انتخاب مناسب برای افراد با پوست چرب و جوش‌دار است. هنگام خرید باید به نوع پوست خود دقت کنید، تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

کرم روشن کننده برای پوست های مستعد آکنه، حاوی ترکیباتی هستند که هم به روشن شدن رنگ پوست کمک می‌کنند و هم از بروز مجدد جوش و آکنه جلوگیری می‌نمایند. کرم روشن کننده برای پوست های مستعد آکنه معمولاً شامل اسید سالیسیلیک برای کنترل چربی و جلوگیری از جوش، مواد رطوبت‌دهنده مثل هیالورونیک‌اسید، عصاره‌های آرام‌بخش مانند چای سبز، آنتی‌اکسیدان‌هایی مثل ویتامین C و E، و فیلترهای ضد UV می‌باشند تا همزمان با روشن کردن پوست، از آن مراقبت و محافظت کنند. استفاده مداوم از کرم روشن کننده برای پوست های مستعد آکنه می‌تواند نتایج مثبتی در بهبود رنگ و جلوگیری از آکنه داشته باشد.

کرم روشن کننده برای پوست های مستعد آکنه

کرم لایه بردار جوش زیر پوستی

جوش زیرپوستی نوعی جوش پوستی است که در لایه‌های عمیق‌تر پوست مثل درم یا هیپودرم شکل می‌گیرد. این نوع جوش در مقایسه با جوش‌های سطحی، به صورت غده یا توده‌ای زیر پوست ظاهر شده و دردناک‌تر است. جوش زیرپوستی می‌تواند التهاب و حساسیت بیشتری نسبت به انواع سطحی داشته باشد. همچنین این نوع جوش به دلیل عمق بیشتر، زمان طولانی‌تری برای رسیدن به مرحله سر سفید شدن و ترکیدن نیاز دارد. پس از ترکیدن جوش زیرپوستی، جای جوش عمیق‌تر و واضح‌تری ایجاد می‌شود. در نتیجه، درمان جوش زیرپوستی نیز نسبت به جوش‌های سطحی، زمان بیشتری می‌برد. برای از بین بردن جوش زیر پوستی می‌توان از کرم لایه بردار جوش زیر پوستی استفاده کرد.

استفاده از کرم لایه بردار جوش زیر پوستی حاوی ترکیبات آلفا هیدروکسی راهکار مناسبی برای درمان جوش‌های زیرپوستی است. کرم لایه بردار جوش زیر پوستی از طریق تسریع فرآیند تجدید سلولی پوست، به تقویت بافت پوستی و کاهش ظاهر جوش‌ها کمک می‌کنند. با این حال، با توجه به اینکه پوست افراد مبتلا به جوش زیرپوستی معمولاً حساس است، توصیه می‌شود هنگام انتخاب کرم لایه بردار جوش زیر پوستی، به کرم‌هایی با فرمولاسیون ملایم‌تر توجه شود تا از بروز تحریک و التهاب پوست جلوگیری به عمل آید.

کرم لایه بردار جوش زیر پوستی حاوی مواد طبیعی و آرام‌کننده مانند گیاه آلوئه‌ورا، بابونه، چای سبز و ویتامین  E می‌توانند گزینه‌های مناسبی باشند. همچنین توصیه می‌شود قبل از استفاده از هر کرم جدیدی، آزمایش حساسیت انجام شود تا از عدم تحریک‌پذیری پوست اطمینان حاصل گردد.

کرم لایه بردار جوش زیر پوستی

صابون روشن کننده صورت برای پوست های مستعد آکنه

پاکسازی مرتب پوست با استفاده از محصولات مناسب، اولین قدم برای پیشگیری و درمان آکنه است. صابون روشن کننده صورت برای پوست های مستعد آکنه، با حذف سلول‌های مرده پوست و پاکسازی منافذ، از بسته شدن منافذ و بروز جوش جلوگیری می‌کنند. علاوه بر این، مواد روشن‌کننده موجود در این صابون‌ها مانند اسید سالیسیلیک و اسید لاکتیک، باعث درخشش و یکنواختی رنگ پوست می‌شوند. استفاده روزانه صابون روشن کننده صورت برای پوست های مستعد آکنه می‌تواند نقش مهمی در پیشگیری آکنه و بهبود رنگ پوست داشته باشد.

انتخاب صابون مناسب برای پوست‌های چرب و مستعد آکنه بسیار مهم است. هنگام انتخاب صابون روشن کننده صورت برای پوست های مستعد آکنه، بهتر است صابون‌هایی انتخاب شود که خاصیت ملایم و غیرخشک‌کننده داشته باشند. صابون‌های خشک‌کننده می‌توانند با حذف چربی طبیعی پوست، باعث افزایش تولید چربی و جوش شوند. بنابراین صابون‌هایی که برچسب “بدون روغن”، “غیرکومدوژنیک” و “هیپوآلرژنیک” دارند، گزینه‌های مناسب‌تری هستند؛ زیرا کمتر موجب تحریک و التهاب پوست می‌شوند.

یکی دیگر از نکات مهم در انتخاب صابون روشن کننده صورت برای پوست های مستعد آکنه، توجه به ماده فعال موجود در آن است. بسیاری از این صابون‌ها حاوی موادی همچون اسید سالیسیلیک، بنزوئیل پراکساید و گوگرد هستند که به بازکردن منافذ و کاهش التهاب پوست کمک می‌کنند. اما این مواد همچنین می‌توانند خاصیت خشک‌کنندگی و تحریک‌پذیری داشته باشند. بنابراین توجه به غلظت صحیح و رعایت دستورالعمل استفاده، برای جلوگیری از عوارض جانبی حائز اهمیت است.

پن روشن کننده پوست برای اسکار آکنه

اسکارهای باقی‌مانده از آکنه می‌توانند تأثیر منفی بر زیبایی پوست بگذارند. روش‌های مختلفی برای درمان این اسکارها و لک‌های آکنه وجود دارد. یکی از ساده‌ترین روش‌ها استفاده از پن روشن کننده پوست برای اسکار آکنه است. پن روشن کننده پوست برای اسکار آکنه علاوه بر پاک‌سازی پوست، دارای فرمولاسیون ملایمی هستند که از بروز التهاب و تحریک پوست جلوگیری می‌کنند. استفاده مرتب از پن روشن کننده پوست برای اسکار آکنه می‌تواند به تدریج باعث از بین رفتن لک‌ها و بهبود ظاهر پوست شود.

پن روشن کننده پوست برای اسکار آکنه، حاوی ترکیبات و مواد موثری هستند که به تدریج باعث رفع این لک‌ها و اسکارها می‌شوند. این پن‌ها معمولاً شامل:

– مواد روشن‌کننده پوست مانند آربوتین که باعث زدودن لایه مرده پوست و یکدست شدن رنگ پوست می‌شوند.

– ویتامین‌های C و E به عنوان آنتی‌اکسیدان‌های قوی که التهاب و آسیب پوست را کاهش می‌دهند.

– اسیدهای آلفا هیدروکسی که با اثر لایه برداری خود باعث بهبود بافت پوست می‌شوند.

– مواد مرطوب‌کننده نظیر گلیسیرین که رطوبت پوست را حفظ می‌کنند.

استفاده مرتب از پن روشن کننده پوست برای اسکار آکنه در درمان اسکار آکنه خواهد داشت.

داروخانه آنلاین نسخه اول با ارائه مناسب ترین کرم برای از بین بردن جای جوش و محصولات مراقبت از پوست، به شما کمک می‌کند تا بتوانید پوستی صاف و درخشان داشته باشید. مشاوران داروخانه آنلاین نسخه اول با تجربه و دانش لازم، آماده‌اند تا در هر زمان نیاز به مشاوره داشتید، پاسخگوی شما باشند و راهنمایی‌های لازم را ارائه دهند.

 

منابع:

https://apaxmedical.com/retinoids-for-acne-review/

https://www.healthline.com/health/skin/acne

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

شماره تلفن شما منتشر نخواهد شد. ما از این طریق شما رو به محض دریافت پاسخ مطلع می‌کنیم.
بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محتواهای مربوط به این مقاله

نخل اره ای (Saw Palmetto) چیست و چه خواصی دارد

نخل اره ای (Saw Palmetto) چیست و چه خواصی دارد

نخل اره ای یا ساوپالمتو یک درخت نخل کوتاه، بومی مناطق جنوب شرقی آمریکای شمالی است. نخل اره ای برای درمان بزرگی پروستات، بهبود عملکرد دستگاه ادراری و افزایش رشد مو استفاده می‌شود. برخی نیز از مکمل این گیاه برای تقویت میل جنسی، افزایش باروری و کاهش التهاب استفاده می‌کنند و نتایج آخرین تحقیقات اثرات ضد سرطانی آن را تایید کرده‌اند.

ادامه مطلب
انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب برای دندان اهمیت بسیار زیادی دارد و نقش مهمی در حفظ سلامت دهان و دندان ایفا می کند. انتخاب صحیح مسواک می تواند از بروز بیماری های لثه و پوسیدگی دندان پیشگیری کرده و در نتیجه به تقویت سلامت کلی بدن کمک شایانی نماید. انتخاب مسواک با اندازه، شکل و سفتی مناسب برای هر فرد، می تواند به تمیز کردن کامل و موثر دندان ها و لثه ها کمک کند. مسواک های با موهای نرم، به لثه ها آسیب نمی رسانند و در عین حال قادر به حذف پلاک و جرم دندانی هستند.

ادامه مطلب
درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

انواع رو‌ش‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندان وجود دارد. حساسیت دندان، یک مشکل شایع است که با استفاده از مسواک مناسب، خمیر دندان ضدحساسیت و روش‌های دندان پزشکی قابل کنترل است. در کنار این روش‌ها درمان‌های خانگی مانند استفاده از سیر، زردچوبه، محلول آب و نمک و… وجود دارد که با از بین بردن باکتری‌های دهان و همچنین کاهش التهاب لثه به رفع حساسیت دندانی کمک می‌کنند.

ادامه مطلب
خمیر دندان ضدحساسیت

خمیر دندان ضدحساسیت

خمیردندان‌های ضدحساسیت دارای ترکیباتی هستند که می‌توانند در کاهش حساسیت دندان‌ها نقش مهمی ایفا کنند. این محصولات حاوی مواد مسدودکننده‌ای هستند که قادرند مجاری میکروسکوپی موجود در دندان، که به بافت‌های حساس آن متصل می‌شوند، را مسدود کنند. این فرایند از انتقال محرک‌های دردناک مانند سرما، گرما یا اسیدهای موجود در غذاها و نوشیدنی‌ها به عصب دندان جلوگیری می‌کند. به این ترتیب، احساس درد و حساسیت دندان کاهش می‌یابد. با این وجود، باید توجه داشت که خمیردندان‌های ضدحساسیت تنها برای درمان حساسیت‌های خفیف تا متوسط دندان مناسب هستند و نمی‌توانند جایگزین درمان‌های پزشکی و تخصصی برای حساسیت‌های شدیدتر باشند. در مواردی که حساسیت دندان شدید است، ممکن است نیاز به درمان‌های پیشرفته‌تری مانند پر کردن، ترمیم یا روکش دندان باشد.

ادامه مطلب
سبد خرید