برای خرید کالا های سلامت در جشنواره زمستانه نسخه اول شرکت کنید.

مهم ترین ترفندهای آرایشی با استفاده از مداد چشم که خانم های جوان باید بدانند

آرایش صورت یکی از پر طرفدارترین کارهای زیبایی است که به ویژه خانم های جوان به دنبال آن هستند. در فعالیت های روزانه یا در مراسمات خود از انواع لوازم آرایش صورت و چشم استفاده می کنند. زیبایی و آرایش چشم نقس تعیین کننده ای در زیبایی چهره ایفا می کند. وسایل و لوازم زیادی نیز به این منظور طراحی و تولید شده اند. در این مطلب پیرامون استفاده از خط چشم مدادی و کاربردها و نحوه استفاده از آن بیشتر می خوانیم. زیرا انتخاب و خرید خط چشم علاوه بر زیبایی نقش مهمی در سلامت چشم ها نیز دارد.
خط چشم مدادی

مداد چشم چیست؟

 

استفاده از مداد چشم یکی از مهم ترین مواردی است که خانم ها هنگام آرایش چشم ها با آن مواجه هستند. قطعاً هنگام خرید لوازم آرایشی چشم با گزینه های زیادی روبرو هستید و اگر موارد مصرف هر یک از ابزارها را ندانید، سردرگم هستید که کدام یک را باید انتخاب کنید. یکی از این لوازم، مداد چشم است. کاربرد این، مانند خط چشم است؛ به عبارت ساده تر، مداد چشم برای کشیدن خط چشم به کار می رود اما استفاده از مداد، برای برخی از حالت ها کاربردی تر است. بعضی خانم ها هم در انتخاب میان مداد چشم یا خط چشم مایع یا ژله ای دچار تردید هستند. قسمت بعدی به شما می گوید که چگونه این تردید را از بین ببرید.

خط چشم مایع یا استفاده از مداد چشم؛ کدام یک برای شروع یک آرایش زیبا، بهتر است؟

آرایش چشم بدون هیچ گونه خط چشم، معمولاً زیبایی چندانی ندارد، بنابراین همیشه، هر چند هم که جزئی باشد، استفاده از مداد توصیه می شود. مداد چشم و خط چشم، یکی از اولین محصولات آرایشی است که بیشتر خانم ها در ورود به دنیای آرایش و زیبایی چهره، خریداری می کنند. در حالی که برخی از افراد، مهارت فوق العاده ای در کشیدن خط چشم دارند، برخی دیگر باید مدت ها تمرین کنند تا بتوانند با استفاده از انواع مداد، خط چشم دلخواه خود را بکشند. در این کار، تمرین و رعایت اصول کشیدن خط چشم، ضرورت دارد. اگر شما در آرایش چشم ها یک تازه کار هستید و دقیقاً نمی دانید که کدام مدل خط چشم برای شما بهترین کار را خواهد کرد، در این قسمت، همه چیزهایی آورده شده است که باید از آنها اطلاع داشته باشید….

۱- استفاده از خط چشم مایع

در حالی که آموزش آرایش چشم ها را تماشا می کنید، به نظر می رسد که استفاده از مداد یا خط چشم مایع بسیار آسان باشد اما در واقعیت، اینچنین نیست! خصوصاً وقتی تازه وارد هستید! برای بدست آوردن یک خط چشم ظریف و دقیق، حرکت دست شما باید پایدار باشد و این فقط در اثر تمرین بیشتر حاصل می شود. پوشش خط چشم مایع زمانی که روی محل کشیدن می شود، بسیار پایداراست؛ یک اشتباه کوچک باعث می شود کل ظاهر آرایش شما خراب شود. با این حال، خطوط تیز و ظریف را می توانید از طریق خط چشم مایع ایجاد کنید؛ چیزی که ظاهری بی نظیر در چشم ها به وجود می آورد.

۲- استفاده از مداد چشم

دلیل وجود بسیاری از انواع خط چشم در بازار این است که هرکدام از آنها کاربرد و مهارت های خاص خود را دارند. با این حال، مداد برای کشیدن خط چشم، ساده ترین و رایج ترین نوع برای استفاده های روزمره محسوب می شود. از آنجا که هیچ مایعی در استفاده از مداد چشم درگیر نیست، راحت تر می توان با آن کار کرد و به راحتی در امتداد خط رویش مژه ها حرکت می کند تا جلوه ای بی نظیر را در آرایش چشم ها ایجاد کند. یکی از بزرگترین اشتباهاتی که اکثر خانم ها در استفاده از مداد مرتکب می شوند این است که آن را مرتباً تیز نمی کنند و به همین دلیل، ظاهر دلخواه را به دست نمی آورند. در ادامه بحث در این باره بیشتر می آموزید.

۱۰ ترفند استفاده از مداد چشم برای اینکه چشم های شما پر رنگ و زیباتر به نظر برسد!

خط چشم های مدادی یا همان مداد چش نسبت به خط چشم های مایع، ارزان تر بوده و استفاده از آنها راحت تر است، اما ماندگاری چندانی ندارند. با این حال، با چند نکته و ترفند ساده، می توانید یاد بگیرید که چگونه خط چشم مدادی را مانند یک آرایشگر حرفه ای برای زیبایی چشم ها به کار ببرید.

نکته شماره ۱: استفاده از مداد چشم را با فاصله های کوتاه، شروع کنید

آیا در ایجاد یک خط مستقیم با استفاده از مداد دچار مشکل هستید؟ هیچ نگران نباشید! بهتر است ابتدا از فاصله های کوتاه شروع کنید. به گفته بهترین آرایشگرها، کشیدن خط چشم با مداد، در ابتدای کار با کشیدن فاصله های کوتاه و بریده شده می تواند یک مسیر اصلی را به شما نشان دهد. این در واقع همان راز بزرگی است که خط کاملی را برای چشم ایجاد می کند.

نکته شماره ۲: پوست را در گوشه بیرونی چشم ها، محکم بکشید.

برای استفاده از مداد چشم، به آرامی یک سری خط را با مداد بکشید؛ ابتدا از گوشه داخلی چشم شروع کنید و مسیر را به سمت بیرون، گوشه های چشم ادامه دهید. برای مستقیم بودن خط کشیده شده، بهتر است پوست خود را اندکی بکشید. در نیمه راه خط مداد، آن را زاویه دار قرار دهید و از طرف دیگر مداد، استفاده کنید. این کار، یک خط ضخیم تر را ایجاد می کند.

نکته شماره ۳: برای ایجاد یک خط زیبا در مژه های پایین خود، از مداد چشم استفاده کنید.

یکی دیگر از ترفندهای استفاده از مداد این است که خط مژه های پایینی خود را نیز با این لوازم آرایشی، زیباتر کنید. این کار را می توانید با خط چشم مایع نیز انجام دهید اما مهارت زیادی نیاز دارد و اگر در ابتدای کار هستید، همان مداد را به شما پیشنهاد می دهیم.

بهتر است از یک مداد ضد آب استفاده کنید و مطمئن شوید که آن را تا حدی تیز کرده اید. این کار نه تنها کنترل مداد را راحت تر می کند، بلکه میکروب هایی را که ممکن است روی نوک مداد باشند را نیز از بین می برد. اگر چشم های کوچکی دارید، از مداد بژ استفاده کنید؛ خط مداد را تا لبه داخلی چشم ها بکشید تا چشمان شما، بزرگ تر دیده شوند.

نکته شماره ۴: خطاهای استفاده از مداد چشم را با گوش پاک کن برطرف کنید.

حتی ماهرترین آرایشگرها نیز ممکن است در استفاده از مداد دچار اشتباه شوند. خط چشم می تواند یک مشکل پیچیده تری را برای تمیز کردن محل پس از یک اشتباه جزئی ایجاد کند. در این صورت نیز راهکارهایی وجود دارد که این مشکل را رفع می کند. همیشه در کنار دست خود، کرم چشم یا کرم مرطوب کننده داشته باشید. اگر در استفاده از مداد اشتباه کردید، یک گوش پاک کن بردارید و آن را در مقداری کرم چشم یا مرطوب کننده فرو کنید؛ آن را بر روی نقطه کثیف قرار دهید تا راحت تر از بین برود. این کار را با احتیاط انجام دهید. این تکنیک برای دودی کردن اثر خط چشم نیز کاربرد دارد.

نکته شماره ۵: خط چشم خود را با سایه چشم، تنظیم کنید.

یکی از بزرگترین مشکلات استفاده از مداد این است که در زمان صبح، بسیار عالی به نظر می رسد اما تا پایان روز، آثار آن محو می شود. با تنظیم خط چشم با استفاده از سایه چشم، می توانید از این کار جلوگیری کنید. یک برس چشم سایز کوچک و زاویه دار را در سایه با رنگ تیره فرو کنید و آن را در امتداد محل مورد نظر، درست در مقابل خط مژه، استفاده کنید. سپس می توانید مداد را بکشید. به این صورت، اثر خط چشم، ماندگار خواهد بود.

نکته شماره ۶: مداد چشم را قبل از استفاده، گرم کنید

هیچ چیز بدتر از این نیست که نوک مداد بیش از حد سرد یا مومی باشد. این حالت می تواند مانع از سهولت در استفاده از مداد شود. همچنین باعث می شود خطوطی که سعی در ایجاد آن ها دارید، بی نظم و پراکنده به نظر برسند. مهم ترین راه برای جلوگیری از این حالت در مداد چشم، گرم کردن آن است. سه روش آسان برای انجام این کار وجود دارد:

  • نوک مداد را روی دست خود مالش دهید تا نرم شود.
  • نقطه مداد را بین نوک انگشتان خود بچرخانید.
  • با نگه داشتن مداد روی شعله برای یک ثانیه، خیلی سریع، انتهای آن را گرم کنید. سپس اجازه دهید تا چند ثانیه خنک شود.

نکته شماره ۷: یک مداد چشم قهوه ای را امتحان کنید!

در حالی که شما به استفاده از مداد سیاه عادت کرده اید، گاهی اوقات، این مدادها سخت و خشن به نظر می رسند. اگر می خواهید ظاهری طبیعی تر و ساده داشته باشید، از مداد قهوه ای استفاده کنید.

نکته شماره ۸: در استفاده از مداد چشم از رنگ ها نترسید!

برای روشن تر و تقویت رنگ چشم خود از مدادهای رنگی چشم استفاده کنید:

استفاده از مداد بنفش باعث درخشش چشم های سبز می شوند. رنگ آبی و بنفش دریایی باعث افزایش جلوه ظاهری چشم های آبی رنگ می شود. خط چشم سبز و طلایی، چشمهای قهوه ای را روشن تر می کنند. خط چشم خاکستری و برنزی، اثر بی نظیری در زیبایی چشم هایی با رنگ فندقی و خاکی دارند.

نکته شماره ۹: چشمان خود را بزرگتر نشان دهید

اگر خطوطی که با استفاده از خط چشم مدادی روی خط مژه بالایی و پایینی ایجاد می کنید، کاملاً با لاینر بپوشانید، و در ادامه کار، خطوط را ضخیم تر کنید، چشمان شما بزرگ تر جلوه می کنند. برای این کار به مهارت نیاز دارید.

نکته شماره ۱۰: آرایش چشم دودی را ایجاد کنید

با استفاده از مداد روی قسمت پشت دست، مداد را گرم کنید. با استفاده از تکنیک خط کش، مداد را در امتداد بالا و سپس خط مژه پایین بکشید. یک گوش پاک کن را با کمی مرطوب کننده یا کرم چشم روی آن قرار دهید، سپس نقاط را با آن محو کنید. با حرکت جارویی و استفاده از یک سایه تیره رنگ (مقداری قهوه ای، بنفش های مات) کار آرایش چشم را تمام کنید.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

شماره تلفن شما منتشر نخواهد شد. ما از این طریق شما رو به محض دریافت پاسخ مطلع می‌کنیم.
بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محتواهای مربوط به این مقاله

نخل اره ای (Saw Palmetto) چیست و چه خواصی دارد

نخل اره ای (Saw Palmetto) چیست و چه خواصی دارد

نخل اره ای یا ساوپالمتو یک درخت نخل کوتاه، بومی مناطق جنوب شرقی آمریکای شمالی است. نخل اره ای برای درمان بزرگی پروستات، بهبود عملکرد دستگاه ادراری و افزایش رشد مو استفاده می‌شود. برخی نیز از مکمل این گیاه برای تقویت میل جنسی، افزایش باروری و کاهش التهاب استفاده می‌کنند و نتایج آخرین تحقیقات اثرات ضد سرطانی آن را تایید کرده‌اند.

ادامه مطلب
انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب برای دندان اهمیت بسیار زیادی دارد و نقش مهمی در حفظ سلامت دهان و دندان ایفا می کند. انتخاب صحیح مسواک می تواند از بروز بیماری های لثه و پوسیدگی دندان پیشگیری کرده و در نتیجه به تقویت سلامت کلی بدن کمک شایانی نماید. انتخاب مسواک با اندازه، شکل و سفتی مناسب برای هر فرد، می تواند به تمیز کردن کامل و موثر دندان ها و لثه ها کمک کند. مسواک های با موهای نرم، به لثه ها آسیب نمی رسانند و در عین حال قادر به حذف پلاک و جرم دندانی هستند.

ادامه مطلب
درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

انواع رو‌ش‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندان وجود دارد. حساسیت دندان، یک مشکل شایع است که با استفاده از مسواک مناسب، خمیر دندان ضدحساسیت و روش‌های دندان پزشکی قابل کنترل است. در کنار این روش‌ها درمان‌های خانگی مانند استفاده از سیر، زردچوبه، محلول آب و نمک و… وجود دارد که با از بین بردن باکتری‌های دهان و همچنین کاهش التهاب لثه به رفع حساسیت دندانی کمک می‌کنند.

ادامه مطلب
خمیر دندان ضدحساسیت

خمیر دندان ضدحساسیت

خمیردندان‌های ضدحساسیت دارای ترکیباتی هستند که می‌توانند در کاهش حساسیت دندان‌ها نقش مهمی ایفا کنند. این محصولات حاوی مواد مسدودکننده‌ای هستند که قادرند مجاری میکروسکوپی موجود در دندان، که به بافت‌های حساس آن متصل می‌شوند، را مسدود کنند. این فرایند از انتقال محرک‌های دردناک مانند سرما، گرما یا اسیدهای موجود در غذاها و نوشیدنی‌ها به عصب دندان جلوگیری می‌کند. به این ترتیب، احساس درد و حساسیت دندان کاهش می‌یابد. با این وجود، باید توجه داشت که خمیردندان‌های ضدحساسیت تنها برای درمان حساسیت‌های خفیف تا متوسط دندان مناسب هستند و نمی‌توانند جایگزین درمان‌های پزشکی و تخصصی برای حساسیت‌های شدیدتر باشند. در مواردی که حساسیت دندان شدید است، ممکن است نیاز به درمان‌های پیشرفته‌تری مانند پر کردن، ترمیم یا روکش دندان باشد.

ادامه مطلب
سبد خرید