برای خرید کالا های سلامت در جشنواره زمستانه نسخه اول شرکت کنید.

نقش فرآورده‌های ضد بوی پا در تعریق شدید

تعریق زیاد معزلی است که در بین ورزشکاران و بسیاری از افراد به ویژه در فصول گرم سال وجود دارد. نقاط مختلف بدن نظیر زیر بغل، کشاله ران و پای افراد که مدت زیادی در کفش قرار دارد، در معرض این تعریق و مشکلات ناشی از آن هستند. پا که عضو مهم و حیاتی بدن بوده و مدت زیادی در گرما و کفش می‌ماند، نیاز به رسیدگی دارد. فرآورده‌هایی وجود دارند که برای رفع و پیشگیری از بوی بد پا تولید و به بازار ارائه شده اند. در این مقاله درباره این محصولات، ویژگی‌ها و کاربردهایشان مطالبی آورده شده است. با دریافت این اطلاعات می‌توانید خرید و انتخابی شایسته برای خلاص شدن از شر این مشکل داشته باشید.
فراورده های ضد تعریق پا

فرآورده‌های ضد بوی پای بسیاری در بازار وجود دارند و همگی هدفشان یک چیز است: کاهش بوی نامطبوع و شدید پا.

پاها یکی از اعضای بسیار مهم بدن هستند. شاید به نظر تنها مسئول حرکت باشند اما اینطور نیست در واقع در داخل این اندام حیاتی اتفاقات مهمی در حال رخ دادن است. اینکه پاهای شما عرق کنند و این تعریق بوی نامطبوعی داشته باشد بسیار طبیعی است. حدودا ۱۲۵ هزار غده ی عرق در هر پا وجود دارد. بنابراین طبیعی است که این عضو بدن ما نسبت به بقیه اعضا تعریق بیشتری داشته باشد. در واقع وقتی پای شما در کفش قرار می‌گیرد محیط مرطوب و تاریکی برای باکتری‌ها و رشد آن‌ها فراهم می‌شود. باکتری‌ها در این محیط به راحتی رشد کرده و با رطوبت موجود در عرق پا مخلوط می‌شوند و باعث به وجود آمدن بویی نامطبوع می‌شوند. اما با استفاده از فرآورده‌های ضد عرق پا می‌توانید از این بوی بد خداحافظی کنید. به علاوه برخی از افراد به دلیل رعایت نکردن نکاتی مهم شدت عرق پایشان بیشتر از حالت طبیعی است.

توجه به نکات زیر می‌تواند تعریق پاهای شما را تا حد زیادی تعدیل کند.

کفش مناسب بپوشید

بهتر است تا قبل از استفاده از هر گونه فرآورده‌ی ضد بوی پا نگاهی به کفش‌های خود بیاندازید. پاها قلب دوم بدن هستند و باید به خوبی بتوانند تنفس کنند. بنابراین در فصول گرم سال حتما از کفشی استفاده کنید که هوا داخل آن به راحتی جریان پیدا کند و اصطلاحا پاها به راحتی تنفس کنند. سایز کفش و همچنین جنس آن باید مناسب باشد. کفش‌ها نباید خیلی تنگ باشد چرا که علاوه بر تغییر فرم پا و فشار آوردن به کمر و مچ می‌توانند عامل اصلی تعریق زیاد نیز باشند.

آرامش خود را حفظ کنید

حتما دقت کرده‌اید که زمانی که عصبی می‌شوید و یا مشکلی ناگهانی برایتان به وجود می‌آید بدنتان شروع به عرق کردن می‌کند. این مسئله از اهمیت بالایی برخوردار است. این نیز یکی از واکنش‌های طبیعی بدن است که ذهن و بدن را آماده رویارویی با مشکل می‌کند. بنابراین اگر سعی کنید تا از مشکلات و مواردی که شما را ناراحت و یا عصبی می‌کنند دوری کنید احتمالا پاهایتان کمتر عرق خواهند کرد.

نکات بهداشتی را هر روز رعایت کنید

البته که قبل از استفاده از هرگونه فرآورده‌ی ضد بوی پا باید به نکات بهداشتی توجه بالایی داشت. عده‌ای دائما از بوی بد پاهایشان شکایت می‌کنند اما شاید وقت و انرژی لازم برای حل این مشکل را ندارند. در هر حالت بهتر است تا هر روز چند دقیقه‌ای صرف این کار کنید. اگر هر روز مدت طولانی پاهایتان در کفش حبس می‌شود و نمی‌توانید آن را خارج کنید تا کمی استراحت کرده و هوا بخورد باید در انتهای روز که در خانه هستید کفش‌هایتان را در محیطی که در معرض هوای آزاد است قرار دهید تا  میکروب‌ها در معرض هوا قرار گیرند. همچنین هر روز جوراب‌هایتان را با آب گرم و صابون خوب بشویید و آن‌ها را کاملا خشک کنید و بپوشید. هفته‌ای یک بار کفش‌ها و جوراب‌ها را در معرض آفتاب قرار داده و چند ساعتی صبر کنید. آفتاب یک ضد باکتری قوی است و بوی بد را کاملا از بین می‌برد.

فرآورده‌های ضد بوی پا کدام‌ها هستند

به طور کلی می‌توان گفت که فرآورده‌های ضد بوی پا به سه دسته‌ی تقسیم می‌شوند. اسپری‌ها، کرم‌ها و رول‌ها یا دئودورانت‌ها. هر سه دسته کارایی بسیار زیادی داشته و با توجه به ویژگی‌های هر کدام شما می‌توانید آن‌ها را انتخاب کنید.

اسپری‌ها

اسپری‌ها جز پر مصرف‌ترین فرآورده‌های ضد بوی پا هستند. همان‌طور که تصور می‌توان کرد اسپری کردن بسیار راحت‌تر وسریع‌تر از مالیدن کرم و یا مام است. بنابراین وقتی با عجله در حال آماده شدن برای یک قرار مهم هستید و فرصت این را ندارید که به پاهای خود مام و یا کرم بزنید بهتر است تا اسپری را امتحان کنید. در کمتر از ۱۵ ثانیه این کار انجام خواهد شد و معمولا بین ۶ تا ۸ ساعت عرق پای شما بوی نامطبوعی نخواهد داشت.

رول‌ها

درست مثل رول زیر بغل، یکی از فرآورده‌های ضد بوی پا نیز رول‌های مخصوص پا هستند. کافی است تا آن‌ها را به کف پا و لا به لای انگشت‌های پای خود بزنید و تا ۶ ساعت از شر بوی بد پاها رهایی یابید.

کرم‌ها

بهتر است تا این فرآورده‌ی ضد بوی پا را بعد از حمام استفاده کنید. البته در مورد رول‌ها هم این موضوع صادق است. بعد از اینکه از حمام خارج شدید بهتر است تا پاهای خود را با کرم‌های مخصوص پا که ضد تعریق هستند و بوی نامناسب عرق را از بین می‌برند، ماساژ دهید. این کار نه تنها بوی بد را کنترل می‌کند بلکه احساس شادابی، سرزندگی و آرامش به شما می‌بخشد. نوازش و ماساژ پاها بسیار مهم و روح انگیز است. این موضوع را همیشه به خطر داشته باشید.

پودرهای ضد قارچ

یکی دیگر از فرآورده‌های ضد بوی پا که از ایجاد قارچ نیز جلوگیری می‌کند و رطوبت موجود در کفش را تقریبا از بین می‌برد، پودرهای ضد قارچ هستند. هر روز قبل از اینکه کفش خود را بپوشید کمی از این پودر را داخل جوراب و کفش خود بریزید. مقدار حدودا دو قاشق چای خوری مناسب خواهد بود. مشکل این  پودرها این است که بعضی برند‌ها پودرهایی را وارد بازار می‌کنند که کمی رنگی است و ممکن است جوراب یا پای شما را کمی زرد کند. البته این رنگ‌ها با آب قابل شستشو هستند.

آب زیادی بنوشید

اگر بدن خود را هیدراته نگاه دارید کمتر عرق خواهید کرد. آب به شما کمک می‌کند تا دمای بدنتان را تنظیم کنید و تعریق کمتر اتفاق بیفتد. پس در روزهای گرم سال از آب بیشتری استفاده کنید و سعی کنید در طول روز ۸ لیوان آب بنوشید.

چای سیاه

یکی از فرآورده‌های ضد بوی پا چای سیاه است. این گیاه به شما کمک می‌کند تا میزان تعریق پا را تعدیل کنید.  کافی است یک ظرف نسبتا بزرگ را با آب ولرم پر کنید. به طوری که بتوانید هر دو پای خود را داخل این ظرف قرار دهید. سپس دو قاشق غذا خوری چای سیاه خشک را داخل آب بریزید و ۲۰ دقیقه صبر کنید.

یادداشت کنید

شاید به نظر عجیب برسد اما بهتر است تا در حین استفاده از یک یا چند فرآورده‌ی ضد بوی پا روزانه مواد غذایی که می‌خورید و مدت زمانی که طول می‌کشد تا پای شما بو بگیرد را یادداشت کنید. این یادداشت‌ها را بعد از یک یا دو هفته بررسی کنید تا متوجه شوید که خوردن چه مواد غذایی باعث می‌شود تا پای شما بوی بیشتر یا کمتری بگیرد.

جوراب مناسب بپوشید

درست است که اگر از یک اسپری ضد بوی پا استفاده کنید به راحتی می‌توانید بوی بد را مهار کنید، اما توجه داشته باشید که بوی پای شما ممکن است به دلیل پوشیدن جوراب نامناسب اتفاق افتاده باشد. پس بهتر است تا در فصول سرد از جوراب‌های پشمی استفاده کنید اما در فصول گرم سعی کنید تا پاها را آزاد بگذارید حتی نپوشیدن جوراب به همراه یک کفش تابستانی راحت می‌تواند تا حد زیادی از بو گرفتن پای شما جلوگیری کند. هرگز و هرگز از جوراب‌هایی که مواد پلاستیکی در ساخت آن‌ها به کار رفته است استفاده نکنید. این مواد علاوه بر اینکه محیط را مرطوب نگه می‌دارند می‌توانند به پوست پای شما نیز آسیب بزنند.

چه زمانی باید به دکتر مراجعه کرد

افراد زیادی با رعایت نکات بالا و همچنین استفاده از فرآورده‌های ضد بوی پا، همچنان از مشکل بوی نامطبوع و تعریق شدید رنج می‌برند. اگر هیچ کدام از موارد بالا بعد دو تا سه هفته تاثیری نداشت بهتر است تا به یک متخصص مراجعه کنید و مشکل خود را با او در میان بگذارید. معمولا متخصصین پوست راه‌های درمانی زیادی برای این مشکل پیش روی شما قرار خواهند داد.

سخن پایانی

در وب سایت اینترنتی داروخانه آنلاین نسخه اول با ارائه انواع محصولات ضد بوی پا به شما در انتخاب آگاهانه کمک می‌کنیم.

 

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

شماره تلفن شما منتشر نخواهد شد. ما از این طریق شما رو به محض دریافت پاسخ مطلع می‌کنیم.
بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محتواهای مربوط به این مقاله

نخل اره ای (Saw Palmetto) چیست و چه خواصی دارد

نخل اره ای (Saw Palmetto) چیست و چه خواصی دارد

نخل اره ای یا ساوپالمتو یک درخت نخل کوتاه، بومی مناطق جنوب شرقی آمریکای شمالی است. نخل اره ای برای درمان بزرگی پروستات، بهبود عملکرد دستگاه ادراری و افزایش رشد مو استفاده می‌شود. برخی نیز از مکمل این گیاه برای تقویت میل جنسی، افزایش باروری و کاهش التهاب استفاده می‌کنند و نتایج آخرین تحقیقات اثرات ضد سرطانی آن را تایید کرده‌اند.

ادامه مطلب
انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب برای دندان اهمیت بسیار زیادی دارد و نقش مهمی در حفظ سلامت دهان و دندان ایفا می کند. انتخاب صحیح مسواک می تواند از بروز بیماری های لثه و پوسیدگی دندان پیشگیری کرده و در نتیجه به تقویت سلامت کلی بدن کمک شایانی نماید. انتخاب مسواک با اندازه، شکل و سفتی مناسب برای هر فرد، می تواند به تمیز کردن کامل و موثر دندان ها و لثه ها کمک کند. مسواک های با موهای نرم، به لثه ها آسیب نمی رسانند و در عین حال قادر به حذف پلاک و جرم دندانی هستند.

ادامه مطلب
درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

انواع رو‌ش‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندان وجود دارد. حساسیت دندان، یک مشکل شایع است که با استفاده از مسواک مناسب، خمیر دندان ضدحساسیت و روش‌های دندان پزشکی قابل کنترل است. در کنار این روش‌ها درمان‌های خانگی مانند استفاده از سیر، زردچوبه، محلول آب و نمک و… وجود دارد که با از بین بردن باکتری‌های دهان و همچنین کاهش التهاب لثه به رفع حساسیت دندانی کمک می‌کنند.

ادامه مطلب
خمیر دندان ضدحساسیت

خمیر دندان ضدحساسیت

خمیردندان‌های ضدحساسیت دارای ترکیباتی هستند که می‌توانند در کاهش حساسیت دندان‌ها نقش مهمی ایفا کنند. این محصولات حاوی مواد مسدودکننده‌ای هستند که قادرند مجاری میکروسکوپی موجود در دندان، که به بافت‌های حساس آن متصل می‌شوند، را مسدود کنند. این فرایند از انتقال محرک‌های دردناک مانند سرما، گرما یا اسیدهای موجود در غذاها و نوشیدنی‌ها به عصب دندان جلوگیری می‌کند. به این ترتیب، احساس درد و حساسیت دندان کاهش می‌یابد. با این وجود، باید توجه داشت که خمیردندان‌های ضدحساسیت تنها برای درمان حساسیت‌های خفیف تا متوسط دندان مناسب هستند و نمی‌توانند جایگزین درمان‌های پزشکی و تخصصی برای حساسیت‌های شدیدتر باشند. در مواردی که حساسیت دندان شدید است، ممکن است نیاز به درمان‌های پیشرفته‌تری مانند پر کردن، ترمیم یا روکش دندان باشد.

ادامه مطلب
سبد خرید