برای خرید کالا های سلامت در جشنواره زمستانه نسخه اول شرکت کنید.

نکاتی که باید درباره خرید رنگ ابرو بدانید…

رنگ کردن ابرو یکی از کارهایی است که در زیبایی چشم و ابرو و چهره بسیار تاثیرگذار است. از گذشته تا به حال این روش در بین افراد رایج بوده است. از جنبه های متفاوتی مانند هزینه، سرعت عمل، زیبایی و تغییر در چهره جز روش های پر طرفدار می باشد. با همه مزایایی که در رنگ ابرو وجود دارد، رعایت نکاتی نیز مهم و ضروری است. تناسب رنگ ابرو با رنگ موها یا با رنگ پوست شما می تواند در جوانی و شادابی شما موثر باشد. از این رو در این مقاله به نکاتی پرداخته ایم تا در انتخاب و خرید رنگ ابرو و حتی استفاده از آن در منزل دچار مشکل نشوید. با مطالعه این مطلب به بسیاری از پرسش ها پیرامون رنگ ابرو پاسخ داده ایم.
خرید رنگ ابرو

یکی از چالش هایی که درباره آرایش ابروها وجود دارد، خرید رنگ ابرو است. پیدا کردن رنگ مناسب برای آرایش ابرو در نظر افرادی که تجربه ای در این زمینه ندارند، بسیار دشوار خواهد بود. اگر می خواهید ابروهای شما طبیعی به نظر برسند اما رنگ و جلوه بیشتری داشته باشند، قطعاً نیاز دارید که از لوازم آرایش ابرو استفاده کنید.

رنگ ابرو چیست؟

رنگ ابرو یکی از ابزارهای زیباتر کردن موهای ابرو محسوب می شود. ممکن است ابروهای پر رنگ و با موهای ضخیم داشته باشید. در مقابل، شاید ابروهای شما موهای نازک تر داشته باشد و در نتیجه کمرنگ تر به نظر برسد. در هر صورت اگر برای خرید رنگ ابرو اقدام می کنید چند نکته اساسی وجود دارد که باید آنها را در نظر داشته باشید. اینکه رنگ پوست شما چگونه است و موهای شما چه رنگی دارد، در خرید رنگ ابرو موثر است. بهترین رنگ ابرو به شما کمک می کند، چهره زیباتر و درخشان تر داشته باشید.

هنگام خرید رنگ ابرو، توجه به رنگ موهای سر اهمیت دارد

ابروها در کنار موی سر، جلوه پیدا می کنند. بنابراین اگر موهای قهوه ‌ای یا سیاه دارید، هنگام خرید رنگ ابرو باید رنگ هایی را انتخاب کنید که حداقل یک تا دو درجه سایه روشن تر داشته باشند. این کار باعث می شود رنگ ابروهای شما طبیعی تر به نظر برسند و خیلی تیره نشود. چربی موجود در پوست شما به طور طبیعی ابرو ها را تیره تر جلوه می دهد. بنابراین اگر رنگ های یک تا دو درجه روشن تر انتخاب کنید، از تیره بودن موهای ابروی شما جلوگیری می کند.

هنگام خرید رنگ ابرو شاید این فکر بیفتید که بهتر است رنگ هایی را انتخاب کنید که سایه های روشن تری دارند. شاید هم ترجیح می دهید که رنگ های تیره را امتحان کنید. اما زمانی که آرایش ابرو را انجام می دهید، از سایه روشن تر استفاده کنید.

رنگ ابرو در افراد با رنگ موی روشن

اگر موهای قهوه ای روشن یا بلوند دارید، هنگام خرید رنگ ابرو، گزینه هایی را انتخاب کنید که یک تا دو درجه سایه تیره تری داشته باشند. اگر موهای شما روشن باشند، رنگ ابروها باید تا دو درجه تیره به نظر برسند. این عامل باعث می شود ابروهای شما متمایز از موهای شما دیده شوند. این نحو آرایش ابرو کمک می کند چهره شما تا حدی طبیعی تر به نظر برسد.

اگر به اندازه کافی ابروهای خود را تیره رنگ کنید، احساسات و واکنش ها را بهتر منتقل می کنید. برای اینکه تاثیر رنگ های تیره در ابروها را در کنار رنگ موی روشن امتحان کنید، از یک درجه رنگ ابرو تیره آغاز کنید و اگر لازم است کار را ادامه بدهید. خرید رنگ ابرو برای آن دسته از افرادی که رنگ موی آنها بسیار روشن است، می تواند انتخابی میان رنگ طوسی یا رنگی متعادل با رنگ موی آنها در طیف تیره باشد.

رنگ ابرو در افراد با رنگ موی تیره

خرید رنگ ابرو برای  افرادی که موهای سیاه یا قهوه ای تیره دارند در طیف قهوه ای روشن، مناسب تر است. سایه رنگ ابرو برای موهای تیره تر معمولاً چند درجه روشن تر انتخاب می شود. برای افرادی که رنگ موهای آنها قرمز است، خرید بهترین رنگ ابرو در طیف رنگ روشن یا سایه رنگ بلوند روشن، پیشنهاد می شود. قبل از خرید بهترین رنگ ابرو با آرایشگر خود مشورت کنید.

خرید رنگ ابرو با توجه به رنگ پوست صورت

یکی دیگر از نکاتی که هنگام خرید رنگ ابرو با آن مواجه هستید، رنگ پوست صورت شما است. اگر پوست روشن دارید یا پوست شما تیره است، باید طیف رنگی خاص را برای ابروها انتخاب کنید. برای انواع پوست ها، رنگ خاکستری با سایه ملایم مناسب است. اما اگر رنگ پوست شما برنزه است یا موهای تیره دارید، رنگ قهوه ای روشن برای ابروها بهتر است. در صورتی که موهای بلوند یا قهوه ‌ای دارید از رنگ های مایل به قرمز و گرم برای ابروهای خود استفاده کنید.

اگر پوست شما تیره است، خرید رنگ ابرو به رنگ قهوه ای روشن برای شما توصیه می شود. اگر برای آرایش ابرو از سایه ابرو استفاده می کنید، رنگ قهوه ای متوسط را انتخاب کنید. این کار باعث می شود آرایش چشمان شما بهتر دیده شود.

اگر پوست شما بسیار تیره است، رنگ روشن را انتخاب کنید. اما به طور کلی، خرید رنگ ابرو برای پوست های تیره باید یک تا دو درجه از رنگ پوست شما روشن تر باشد. زمانی که رنگ ابرو روی صورت شما می نشیند باید با پوست شما سازگار باشد.

خرید رنگ ابرو و تغییر آرایش چهره

آیا تاکنون به این فکر کرده اید که می توانید رنگ ابروهای خود را در خانه، خودتان به تنهایی تغییر دهید؟ حقیقت دارد! این کار به آسانی امکان پذیر است. پس از خرید رنگ ابرو می توانید محلول مورد نظر را آماده کرده و کاملاً حرفه ای، ابروهای خود را رنگ کنید. با رنگ کردن ابروها، چهره شما جذاب نظر می ‌رسد و همچنین رنگ کمک می کند موهای ابرو، ضخیم تر دیده شوند.

بسته به رنگ ابرو که شما انتخاب کرده اید، درجه تیره یا روشن بودن ابروها معین می شود. تغییر رنگ ابرو بر روی چهره شما نیز تاثیر گذار است. استفاده از ابزارها برای رنگ کردن ابروها هم مهارت های خاص خود را طلب می کند. ابروها به چشم نزدیک اند، بنابراین باید بسیار دقت کنید تا رنگ ابرو با چشم ها تماس پیدا نکند.

نکات رنگ ابرو در خانه

برای خرید رنگ ابرو و استفاده از آن در خانه، به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • قیمت رنگ ابرو با توجه به برند آرایشی و بهداشتی، کیفیت رنگ ها و نحوه بسته بندی متغیر است. اگر قیمت خرید رنگ ابرو برای شما اهمیتی ندارد، از بهترین برندها استفاده کنید. در غیر این صورت، قیمت ها را با یکدیگر مقایسه کرده و یک محصول متوسط اما با کیفیت را خریداری نمایید.
  • برای خرید رنگ ابرو دقت داشته باشید که از رنگ موی دائمی استفاده نکنید! رنگ موی دائمی، ترکیباتی دارد که برای پوست ناحیه ابروها آسیب زننده خواهد بود و حتی می تواند رشد ابروها را مختل کند. می توانید برای رنگ موی ابرو از رنگ هایی که مخصوص این کار هستند و به صورت نیمه دائمی، فرموله شده‌اند، استفاده کنید. کیفیت این رنگ ها برای ابروها بسیار عالی است.
  • برای استفاده از رنگ ابرو، ابتدا یک سایه از آن را امتحان کنید تا متوجه شوید که درجه روشن یا تیره بودن آن چقدر است. افرادی که ابروهای پراکنده و توخالی دارند، بهتر است از سایه های تیره تر استفاده کنند. هنگام رنگ کردن ابروها برس را به سمت بالا بکشید تا جهت موها به درستی رنگ بگیرد. رنگ کردن ابروها، آنها را پر رنگ تر و ضخیم تر نشان می دهد.
  • هنگام خرید رنگ ابرو سعی کنید لوازم و وسایلی که نیاز دارید را هم خریداری کنید. رنگ ابرو، ظرف مخلوط کردن رنگ و محلول اکسیدان یا هر محلول دیگری که برای این رنگ ها به فروش می رسد باید در فهرست خرید شما وجود داشته باشد.

رعایت نکات بهداشتی در خرید رنگ ابرو

  • هنگام خرید رنگ ابرو از خطرات و نکات بهداشتی و فرمولاسیون شیمیایی این محصولات آگاه شوید. حتما به برچسب محصولات دقت کنید که دارای برچسب بهداشتی و مجوزهای سازمان زیست محیطی را داشته باشد.
  • هنگام خرید رنگ ابرو به واکنش های آلرژیک که ممکن است اطراف چشم شما را تحت تاثیر قرار بدهد، توجه کنید. ابتدا در مورد آلرژی های پوستی در مورد یک رنگ موی خاص از فروشنده سوال کنید.
  • اگر چشمان شما تحت درمان های چشم پزشکی قرار دارد، قبل از اینکه رنگ ابرو استفاده کنید حتماً با پزشک خود مشورت کنید.
  •  پس از خرید رنگ ابرو و آماده کردن رنگ، مقداری از آن را روی پوست پشت گردن یا پوست بازو می توانید استفاده کنید. پس از دو روز، اگر واکنش آلرژی یا قرمز شدن اتفاق نیفتد، می توانید از رنگ برای ابروهای خود استفاده کنید.

قبل از رنگ کردن ابرو چه کنیم

  •  قبل از استفاده از رنگ ابرو، صورت خود را با محلول های تمیز کننده به طور کامل بشویید تا آلودگی ها پاک شود.
  • موهای خود را به طور کامل از صورت خود کنار بزنید تا رنگ ابرو به موهای شما تماس پیدا نکند.
  • مقداری کرم نرم کننده با گوش پاک کن اطراف ابروهای خود بمالید تا رنگ ابرو از محدوده ابروهای شما بیرون نزند.
  • پس از خرید رنگ ابرو، رنگ را برای استفاده، طبق دستورالعمل گفته شده در بسته رنگ آماده کنید و مخلوط را به هم بزنید تا ظاهر یکنواخت داشته باشد. سپس یک لایه معمولی از رنگ را بر روی ابروها بگذارید و مواظب باشید که با چشم شما تماس پیدا نکند. فراموش نکنید که درست قبل از استفاده کردن از رنگ ابروها، محلول را به تازگی تهیه کنید.
  • یک برس کوچک برداشته آن را داخل مخلوط رنگ ابرو بزنید و به آرامی در جهت رشد موهای خود بکشید. پس از این کار حدود ۳ تا ۵ دقیقه زمان بدهید تا ابروهای شما رنگ بگیرد. بسته به مدل ابروها و جنس موها، این زمان می تواند از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه نیز متغیر باشد.
  • زمانی که مطمئن شدید ابروهای شما به طور کامل رنگ گرفته است، با یک پنبه یا دستمال مرطوب، ابروها را پاک کنید و مقدار اضافی رنگ را از روی ابروها بشویید.
  • در انتهای کار ابروهای خود را با برس مرتب کنید و مطمئن شوید که موهای زائد در اطراف ابروها وجود ندارد.

منابع:

https://www.wikihow.com/Choose-Eyebrow-Color#:~:text=In%20general%2C%20you%20should%20choose,hair%2C%20like%20a%20soft%20brown.

https://www.wikihow.com/Dye-Your-Eyebrows

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

شماره تلفن شما منتشر نخواهد شد. ما از این طریق شما رو به محض دریافت پاسخ مطلع می‌کنیم.
بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محتواهای مربوط به این مقاله

نخل اره ای (Saw Palmetto) چیست و چه خواصی دارد

نخل اره ای (Saw Palmetto) چیست و چه خواصی دارد

نخل اره ای یا ساوپالمتو یک درخت نخل کوتاه، بومی مناطق جنوب شرقی آمریکای شمالی است. نخل اره ای برای درمان بزرگی پروستات، بهبود عملکرد دستگاه ادراری و افزایش رشد مو استفاده می‌شود. برخی نیز از مکمل این گیاه برای تقویت میل جنسی، افزایش باروری و کاهش التهاب استفاده می‌کنند و نتایج آخرین تحقیقات اثرات ضد سرطانی آن را تایید کرده‌اند.

ادامه مطلب
انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب برای دندان اهمیت بسیار زیادی دارد و نقش مهمی در حفظ سلامت دهان و دندان ایفا می کند. انتخاب صحیح مسواک می تواند از بروز بیماری های لثه و پوسیدگی دندان پیشگیری کرده و در نتیجه به تقویت سلامت کلی بدن کمک شایانی نماید. انتخاب مسواک با اندازه، شکل و سفتی مناسب برای هر فرد، می تواند به تمیز کردن کامل و موثر دندان ها و لثه ها کمک کند. مسواک های با موهای نرم، به لثه ها آسیب نمی رسانند و در عین حال قادر به حذف پلاک و جرم دندانی هستند.

ادامه مطلب
درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

انواع رو‌ش‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندان وجود دارد. حساسیت دندان، یک مشکل شایع است که با استفاده از مسواک مناسب، خمیر دندان ضدحساسیت و روش‌های دندان پزشکی قابل کنترل است. در کنار این روش‌ها درمان‌های خانگی مانند استفاده از سیر، زردچوبه، محلول آب و نمک و… وجود دارد که با از بین بردن باکتری‌های دهان و همچنین کاهش التهاب لثه به رفع حساسیت دندانی کمک می‌کنند.

ادامه مطلب
خمیر دندان ضدحساسیت

خمیر دندان ضدحساسیت

خمیردندان‌های ضدحساسیت دارای ترکیباتی هستند که می‌توانند در کاهش حساسیت دندان‌ها نقش مهمی ایفا کنند. این محصولات حاوی مواد مسدودکننده‌ای هستند که قادرند مجاری میکروسکوپی موجود در دندان، که به بافت‌های حساس آن متصل می‌شوند، را مسدود کنند. این فرایند از انتقال محرک‌های دردناک مانند سرما، گرما یا اسیدهای موجود در غذاها و نوشیدنی‌ها به عصب دندان جلوگیری می‌کند. به این ترتیب، احساس درد و حساسیت دندان کاهش می‌یابد. با این وجود، باید توجه داشت که خمیردندان‌های ضدحساسیت تنها برای درمان حساسیت‌های خفیف تا متوسط دندان مناسب هستند و نمی‌توانند جایگزین درمان‌های پزشکی و تخصصی برای حساسیت‌های شدیدتر باشند. در مواردی که حساسیت دندان شدید است، ممکن است نیاز به درمان‌های پیشرفته‌تری مانند پر کردن، ترمیم یا روکش دندان باشد.

ادامه مطلب
سبد خرید