برای خرید کالا های سلامت در جشنواره زمستانه نسخه اول شرکت کنید.

نکات مهم در خرید رنگ مو

رنگ مو از بهترین و ساده ترین روش هایی است که به سادگی زیبایی و تغییر در چهره را به همراه دارد. ولی انتخاب و خرید رنگ مو برای زنان کاری بس وقت گیر و نیازمند دقت و آگاهی می باشد. زیرا علاوه بر اینکه رنگ جدید باید به چهره و ظاهر شما بیاید در عین حال باید از آسیب هایی نظیر سوختگی، خشکی، ریزش، حساسیت و خارش کف سر شما را ایمن بدارد. از این روست که انتخاب صحیح و خرید آگاهانه رنگ مو دارای اهمیت است. در این مقاله سعی شده تا با آوردن نکاتی پیرامون رنگ مو و خرید آن، به شما در خرید رنگ مو و انتخاب رنگ مناسب با وضعیت چهره، به شما کمک کنیم.
بهترین رنگ موی سال

 

خرید رنگ مو برای داشتن موهای زیباتر، ساده ترین روش برای تغییر ظاهر چهره شما است. رنگ مو، یکی از متداول ترین و پر مصرف ترین لوازم آرایشی برای موها محسوب می ‌شود. علیرغم اینکه رنگ های مخصوص مو، یک محصول ساده بیشتر نیستند، بسیاری از افراد در انتخاب سایه مناسب برای موهای خود بسیار با مشکل مواجه می شوند. شاید اگر یک راهنمای کلی در انتخاب و خرید رنگ مو وجود داشته باشد، بسیار کمک می کند تا افراد بتوانند متناسب با آنچه که در نظر دارند، رنگ مو را انتخاب کنند.

اثر رنگ پوست بر رنگ مو

مهمترین عاملی که مشتریان، هنگام انتخاب و خرید یک رنگ موی جدید باید در نظر بگیرید توجه به رنگ پوست شما است. اگر پوستی متمایل به سبز زیتونی دارید باید خرید رنگ مو را در طیف رنگ های تیره تر دنبال کنید. اگر پوست شما شفاف و مایل به صورتی است و در کل، پوست روشن دارید، بهتر است رنگ مو را با سایه خاکستری انتخاب کنید.

رنگ موی بلوند و مایل به قرمز برای افرادی که پوست روشن دارند، تقریباً جذاب می شود. خرید رنگ مو به صورتی که چهره شما را جذابتر و شادابتر نشان دهد، از هر نظر اهمیت دارد. با توجه به رنگ هایی که در بالا اشاره کردیم، برای افرادی که رنگ پوست تیره یا روشن دارند، انواع رنگ مو وجود دارد. خرید رنگ مو در برخی از انواع طیف های رنگی، بسیار پر طرفدارتر است. اصولاً رنگ هایی که متمایل به قرمز، نارنجی و قهوه‌ای تیره هستند، بیشتر طرفدار دارند.

 مهمترین نکات در خرید رنگ مو

علاوه بر اینکه هنگام خرید رنگ مو باید به رنگ پوست خود دقت داشته باشید، یکی دیگر از مهمترین نکات در این زمینه، توجه به رنگ چشم ها است. رنگ مویی که انتخاب می کنید باید به نوعی، رنگ چشمان شما را تقویت کند؛ یعنی باعث شود که چهره شما جذاب تر به نظر برسد. اگر رنگ چشمان شما به رنگ قهوه ای، سبز یا فندقی است، رنگ مو را در طیف های قهوه ای روشن مایل به قرمز، طلایی یا قرمز قهوه ای انتخاب کنید. خرید رنگ مو برای افرادی که چشم های آبی یا خاکستری دارند، باید از رنگ های باشد که حالت خنک تری را ایجاد کند. طلایی و خاکستری با سایه روشن برای این حالت توصیه شده است.

تاثیر رنگ لباس بر روی رنگ مو

شاید تعجب کنید اما یکی از مهم ترین نکات در خرید رنگ مو، توجه به رنگ لباس هایی است که می پوشید. برای اینکه لباس شما زیباتر به نظر برسد، رنگ مو می تواند در این مسیر به شما کمک کند. برخی از افراد با رنگ های قهوه ای، قرمز، قرمز تیره و حتی بنفش تیره و جذاب تر به نظر می رسند. برخی دیگر از افراد با رنگ های طلایی و زیتونی در سایه سبز روشن، زیباتر هستند. به طور کلی هر یک از سایه های رنگی که باعث شود ظاهر شما زیباتر به نظر برسد، برای رنگ مو مناسب است.

خرید رنگ مو برای افرادی که پوست تیره تری دارند، بهتر است به سمت تیره و حتی رنگ سیاه گرایش داشته باشد. بهترین رنگ مو، محصولی است که به موها آسیب نمی زند و رنگ طبیعی خود را نشان می‌دهند. سایه های نقره ای و روشن برای هایلایت کردن موهای رنگ شده بسیار پرطرفدار و جذاب هستند. اگر هنگام خرید بهترین رنگ مو به سایه مو هم علاقه‌مند هستید، می توانید این رنگ ها را انتخاب کنید. سعی کنید هزینه کافی برای خرید رنگ مو اختصاص دهید تا  از آسیب رسیدن به موهای شما جلوگیری شود و به طور کلی، ظاهر خوبی داشته باشید.

انتخاب و خرید رنگ مو متناسب با جدول رنگ مو

یکی از راهکارهایی که می‌توانید در خرید رنگ مو از آن کمک بگیرید، استفاده از جدول رنگ مو است. نحوه انتخاب زیباترین رنگ ها برای آرایش مو داخل این جدول بسیار ساده است. این جدول ها به گونه ای طراحی شده اند که می توانید طیف رنگی و همچنین نمای ظاهری رنگ مو از روی آنها مقایسه کنید و به راحتی خرید خود را انجام دهید. حتی اگر تجربه ای در خرید رنگ مو نداشته باشید، با توجه به نمونه هایی که وجود دارد و حتی مدل هایی که در فضای اینترنت پیدا می‌کنید، بهترین رنگ مو را انتخاب خواهید کرد.

انتخاب و خرید رنگ مو برای مبتدیان و افرادی که برای اولین بار نسبت به رنگ مو اقدام می‌کنند، یک مسئله جدی و چالش برانگیز است. برای این افراد، انتخاب های زیادی وجود دارد، اما اینکه کدام یک از انواع رنگ مو برای آنها مناسب تر است، موجب سردرگمی آنها خواهد شد. افراد مبتدی که می خواهند رنگ مو را مطابق با جدول رنگی انتخاب نمایند، باید به رنگ پوست، رنگ چشم ها و قیمت محصول توجه داشته باشند. اگر طبق نمودار رنگ مو در جدول، عمل کنید، نحوه انتخاب برای شما راحت تر است.

برای استفاده از جدول رنگ مو برای خرید به صورت زیر عمل کنید:

برای خرید رنگ مو ابتدا یک هدف مشخص کنید؛ تصمیم بگیرید که موهای خود را با کدام یک از رنگ های موجود می خواهید تغییر دهید. هدف از ارائه در جدول رنگ مو این است که مشتریان به راحتی طیف مختلف رنگی را انتخاب کنند و سپس با توجه به عوامل دیگر، نمونه رنگ مو را مطابق با سلیقه خود خریداری کنند. در رتبه بعدی، تعیین کنید که هدف شما از رنگ کردن موها چیست؟! آیا صرفاً می ‌خواهید تنوع رنگی برای موهای خود ایجاد کنید یا این که موهای شما تارهای سفید زیادی دارد و هدف شما از خرید رنگ مو، پوشاندن سفیدی های مو سر است؟!

هدف برخی از افراد از خرید رنگ مو، مراقبت از موها می باشد؛ اما به طور کلی استفاده از رنگ های مو، انواع رنگ موی فانتزی و رنگ های معمولی، ایجاد تنوع و زیباتر شدن است. برخی به خرید رنگ ‌مو‌ فانتزی علاقه دارند، بنابراین در جدول رنگ مو به سراغ طیف هایی می ‌روند که این طیف رنگی را پوشش می دهد. رنگ موی فانتزی در کوتاه مدت، پایدار است اما بزودی با شستشو با شامپو از بین می رود.

یکی دیگر از اهدافی که در خرید رنگ مو نهفته است، تقویت موها با بهترین رنگ مو حاوی مواد تقویت کننده و مواد مغذی است. برای آن دسته از افرادی که می ‌خواهند موهای خود را پررنگ تر جلوه دهند، طیف رنگی قهوه ای تیره و سیاه توصیه می شود. این رنگ ها تمام موهای سر را پوشش می‌دهند.

هایلایت

هنگام خرید رنگ مو شاید به این فکر بیفتید که هایلایت مو را هم انتخاب کنید. اگرچه در جدول رنگ مو، رنگ های هایلایت مو به صورت مجزا وجود ندارد، اما از همان جدول می‌توانید رنگ هایلایت موهای خود را هم انتخاب نمایید.

به طور مثال، رنگ قهوه ای تیره با هایلایت رنگ شکلاتی روشن، جذاب می شود. هایلایت کردن موها یک روش عالی برای زیباتر کردن جلوه ظاهری و افزایش عمق به موهای صاف است. برای آن دسته از افرادی که موهای بلوند دارند یا خرید رنگ مو را در گروه بلوند عسلی انتخاب می‌ کنند، هایلایت می‌تواند به رنگ قرمز یا قرمز مایل به قهوه ای آجری باشد.

در خرید رنگ مو ایده هایی را پیدا کنید که متناسب با پوست شما باشد و چهره شما را گرم تر یا خنک تر نشان دهد. تصورات غلط درباره انتخاب رنگ مو، متناسب با پوست وجود دارد. قبل از انتخاب بهترین رنگ مو با مسئول فروشگاه یا آرایشگر خود مشورت کنید. هر رنگ مویی را که از داخل جدول انتخاب می کنید در یک گروه قرار دارند؛ رنگ های گرم و طیف رنگی خنک، هر دو به صورت مجزا معرفی شده ‌اند.

سخن پایانی

بهترین گزینه ها را برای خرید رنگ مو و خرید هایلایت مو در اختیار دارید. انتخاب بهترین رنگ مو هم برای آقایان و هم برای خانم ها با هدف زیباتر کردن موها و پوشاندن تارهای سفید مو بسیار اهمیت دارد. کیفیت رنگ مو در درجه اول اهمیت واقع شده است و پس از آن، قیمت رنگ مو و نحوه استفاده از آن مهم هستند. برخی ترجیح می دهند رنگ مو را در داخل خانه استفاده کنند و برخی دیگر برای این کار به آرایشگاه مراجعه می کنند.

در خرید رنگ مو بهتر است به رنگ پوست طبیعی و رنگ چشمان خود توجه داشته باشید. از آنجایی که به همراه رنگ مو، محلول اکسیدان هم مصرف می شود، از محصولاتی استفاده کنید که ترکیبات شیمیایی مضر نداشته باشد؛ چرا که موجب تحریک پوست سر و حتی سوزش چشم ها خواهد شد.

اگر پوست روشن دارید، خرید رنگ مو در گروه رنگ های بلوند و روشن با سایه طلایی پیشنهاد می شود. برای افرادی که رنگ پوست آنها تیره تر است، رنگ موی قهوه ای، سیاه و یا انواع رنگ مو که سایه نارنجی یا قرمز دارند، انتخاب جذابی خواهد بود. استفاده از جدول رنگ مو می ‌تواند فرآیند خرید را ساده تر کند. هنگام خرید با اصطلاحات متفاوتی رو به رو هستید؛ به طور مثال، رنگ موی فانتزی، آلبالویی، شکلاتی، شرابی، نسکافه ای، پرکلاغی، فندقی، نمونه هایی از محبوب ترین و بهترین رنگ مو برای خانم ها است.

رنگ مو فانتزی

خرید رنگ مو فانتزی در گروه رنگ های بنفش، رنگ بنفش مایل به قرمز، رنگ نارنجی مایل به قرمز و … قرار می گیرند. این رنگ موها دوام زیادی ندارند و در کوتاه مدت، بسیار جذاب هستند. اگر در خرید انواع رنگ مو تجربه ‌ای ندارید، با فروشنده یا آرایشگر خود مشورت کنید.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

شماره تلفن شما منتشر نخواهد شد. ما از این طریق شما رو به محض دریافت پاسخ مطلع می‌کنیم.
بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محتواهای مربوط به این مقاله

نخل اره ای (Saw Palmetto) چیست و چه خواصی دارد

نخل اره ای (Saw Palmetto) چیست و چه خواصی دارد

نخل اره ای یا ساوپالمتو یک درخت نخل کوتاه، بومی مناطق جنوب شرقی آمریکای شمالی است. نخل اره ای برای درمان بزرگی پروستات، بهبود عملکرد دستگاه ادراری و افزایش رشد مو استفاده می‌شود. برخی نیز از مکمل این گیاه برای تقویت میل جنسی، افزایش باروری و کاهش التهاب استفاده می‌کنند و نتایج آخرین تحقیقات اثرات ضد سرطانی آن را تایید کرده‌اند.

ادامه مطلب
انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب برای دندان اهمیت بسیار زیادی دارد و نقش مهمی در حفظ سلامت دهان و دندان ایفا می کند. انتخاب صحیح مسواک می تواند از بروز بیماری های لثه و پوسیدگی دندان پیشگیری کرده و در نتیجه به تقویت سلامت کلی بدن کمک شایانی نماید. انتخاب مسواک با اندازه، شکل و سفتی مناسب برای هر فرد، می تواند به تمیز کردن کامل و موثر دندان ها و لثه ها کمک کند. مسواک های با موهای نرم، به لثه ها آسیب نمی رسانند و در عین حال قادر به حذف پلاک و جرم دندانی هستند.

ادامه مطلب
درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

انواع رو‌ش‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندان وجود دارد. حساسیت دندان، یک مشکل شایع است که با استفاده از مسواک مناسب، خمیر دندان ضدحساسیت و روش‌های دندان پزشکی قابل کنترل است. در کنار این روش‌ها درمان‌های خانگی مانند استفاده از سیر، زردچوبه، محلول آب و نمک و… وجود دارد که با از بین بردن باکتری‌های دهان و همچنین کاهش التهاب لثه به رفع حساسیت دندانی کمک می‌کنند.

ادامه مطلب
خمیر دندان ضدحساسیت

خمیر دندان ضدحساسیت

خمیردندان‌های ضدحساسیت دارای ترکیباتی هستند که می‌توانند در کاهش حساسیت دندان‌ها نقش مهمی ایفا کنند. این محصولات حاوی مواد مسدودکننده‌ای هستند که قادرند مجاری میکروسکوپی موجود در دندان، که به بافت‌های حساس آن متصل می‌شوند، را مسدود کنند. این فرایند از انتقال محرک‌های دردناک مانند سرما، گرما یا اسیدهای موجود در غذاها و نوشیدنی‌ها به عصب دندان جلوگیری می‌کند. به این ترتیب، احساس درد و حساسیت دندان کاهش می‌یابد. با این وجود، باید توجه داشت که خمیردندان‌های ضدحساسیت تنها برای درمان حساسیت‌های خفیف تا متوسط دندان مناسب هستند و نمی‌توانند جایگزین درمان‌های پزشکی و تخصصی برای حساسیت‌های شدیدتر باشند. در مواردی که حساسیت دندان شدید است، ممکن است نیاز به درمان‌های پیشرفته‌تری مانند پر کردن، ترمیم یا روکش دندان باشد.

ادامه مطلب
سبد خرید