برای خرید کالا های سلامت در جشنواره زمستانه نسخه اول شرکت کنید.

هر آنچه درباره لاک ناخن باید بدانیم

ناخن ها نیز جزئی از اعضای بدن هستند که نیاز به مراقبت و توجه دارند. تولید کنندگان محصولات آرایشی و مراقبتی، لوازم آرایشی و مراقبتی از ناخن ها را تولید کرده اند تا ناخن ها از مشکلاتی مانند شکنندگی، زبری، پوسته شدن و ریشه کردن در کنار ناخن ها در امان باشند. لاک ناخن، لاک پاک کن، تقویت کننده های ناخن، ترمیم کننده ها و ابزار ناخن برای زیبایی و مراقبت از ناخن مورد استفاده قرار می گیرند. در صورتی که در انتخاب و خرید محصولات مراقبت از ناخن و لوازم آرایشی آن، دقت نداشته باشیم. زیبایی ناخن ها و دستان ما به خطر می افتد.
انواع لاک ناخن

لاک ناخن

شاید بتوان گفت امروزه یکی از متنوع ترین کالاهای آرایشی موجود در بازار، لاک ناخن می‌باشد. تنوع در رنگ و طرح هایی همچون اکلیلی، براق و یا مات سبب شده تا لاک ناخن به یکی از پرطرفدارترین محصولات تبدیل شود.

شاید بتوان مهم ترین ویژگی یک لاک خوب را تسریع در فرایند خشک شدن، ماندگاری، بافت یکدست و رنگ جذاب آن دانست. گاهی حتی طراحی زیبای بسته بندی نیز در جلب توجه مشتری نقش مهمی را ایفا می کند.

اگر لاک رقیق باشد بروی ناخن پخش شده. همچنین اگر لاک خیلی غلیظ باشد به صورت لایه لایه بر روی ناخن قرار می گیرد. لایه خشک باید صاف و بدون نقطه، حباب یا ناهمواری بر روی ناخن باشد.

لاک ناخن

لاک ناخن از چه چیزی تشکیل شده ؟

لاک ناخن زمانی که بر روی ناخن خشک می‌شود، قشر نازکی از نيترو سلولز، پلاستيی سايزر، رزين و ‏رنگينه به جا می گذارد.

نيتروسلولز قشر نازک براقی ايجاد می کند. پلاستيی سايزر از ‏شکنندگی اين قشر نازک می کاهد. رزين، سبب بهتر چسبيدن آن به ناخن می شود. افزودن عطر به لاک ناخن، بوی اجزای آن را ‏می پوشاند.

پاک کننده لاک

حلال پاک کننده ناخن باید از ماده ای تشکیل شده باشد که قشر نازک لاک را پاک کند. به همین سبب این پاک کننده ها اغلب از جنس استون یا اتیل استات می‌باشند. مواد تشکیل دهنده لاک ناخن و همچنین پاک کننده آن به شدت اشتعال پذیر است. بنابر این مراقب باشید تا این گونه مواد در مجاورت شعله قرار نگیرند.

چند نکته دیگر مرتبط با لاک ناخن

  • برخی از مواد تشکیل دهنده لاک، در برخی افراد ایجاد حساسیت می کند. در این موارد اطراف ناخن قرمز شده و یا زخم می شود.
  • در لاک ناخن تولوئن وجود دارد که با جذب از طریق پوست می تواند سلامتی افراد را به خطر بیاندازد. اگر چه جذب این ماده بسیار اندک است اما تحقیقات نشان داده که می تواند موجب دیابت نیز شود.
  • در افرادی که مدام با لاک ناخن سر و کار دارند، حساسیت های ریوی دیده شده است. لذا مکان استفاده از لاک ناخن باید از تهویه مناسبی برخوردار باشد.
  • در دوران بارداری ممکن است بعضی از خانم ها به برخی موادی که قبلاً حساسیت نشان نمی دادند، حساسیت نشان دهند. این عارضه خطرناک نبوده و بعد از بارداری بسیار کم تر می شود. علت این عارضه تغییرات هورمونی در آن دوران می‌باشد.

لاک

سخن پایانی

ناخن ها عضوی از بدن هستند که حساسیت های خود را دارند. به نحوی که اگر مراقبت صحیحی از آن ها انجام نگیرد و یا محصولات مراقبتی و حتی آرایشی با کیفیت مطلوب استفاده نشود، منجر به شکنندگی، خوردگی، زبری، پوسته پوسته شدن و عدم کیفیت ناخن می شود. به همین علت است که استفاده از محصولات مراقبتی از پوست دست و ناخن و همچنین لوازم آرایشی مناسب پیشنهاد می شود.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

شماره تلفن شما منتشر نخواهد شد. ما از این طریق شما رو به محض دریافت پاسخ مطلع می‌کنیم.
بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محتواهای مربوط به این مقاله

نخل اره ای (Saw Palmetto) چیست و چه خواصی دارد

نخل اره ای (Saw Palmetto) چیست و چه خواصی دارد

نخل اره ای یا ساوپالمتو یک درخت نخل کوتاه، بومی مناطق جنوب شرقی آمریکای شمالی است. نخل اره ای برای درمان بزرگی پروستات، بهبود عملکرد دستگاه ادراری و افزایش رشد مو استفاده می‌شود. برخی نیز از مکمل این گیاه برای تقویت میل جنسی، افزایش باروری و کاهش التهاب استفاده می‌کنند و نتایج آخرین تحقیقات اثرات ضد سرطانی آن را تایید کرده‌اند.

ادامه مطلب
انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب برای دندان اهمیت بسیار زیادی دارد و نقش مهمی در حفظ سلامت دهان و دندان ایفا می کند. انتخاب صحیح مسواک می تواند از بروز بیماری های لثه و پوسیدگی دندان پیشگیری کرده و در نتیجه به تقویت سلامت کلی بدن کمک شایانی نماید. انتخاب مسواک با اندازه، شکل و سفتی مناسب برای هر فرد، می تواند به تمیز کردن کامل و موثر دندان ها و لثه ها کمک کند. مسواک های با موهای نرم، به لثه ها آسیب نمی رسانند و در عین حال قادر به حذف پلاک و جرم دندانی هستند.

ادامه مطلب
درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

انواع رو‌ش‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندان وجود دارد. حساسیت دندان، یک مشکل شایع است که با استفاده از مسواک مناسب، خمیر دندان ضدحساسیت و روش‌های دندان پزشکی قابل کنترل است. در کنار این روش‌ها درمان‌های خانگی مانند استفاده از سیر، زردچوبه، محلول آب و نمک و… وجود دارد که با از بین بردن باکتری‌های دهان و همچنین کاهش التهاب لثه به رفع حساسیت دندانی کمک می‌کنند.

ادامه مطلب
خمیر دندان ضدحساسیت

خمیر دندان ضدحساسیت

خمیردندان‌های ضدحساسیت دارای ترکیباتی هستند که می‌توانند در کاهش حساسیت دندان‌ها نقش مهمی ایفا کنند. این محصولات حاوی مواد مسدودکننده‌ای هستند که قادرند مجاری میکروسکوپی موجود در دندان، که به بافت‌های حساس آن متصل می‌شوند، را مسدود کنند. این فرایند از انتقال محرک‌های دردناک مانند سرما، گرما یا اسیدهای موجود در غذاها و نوشیدنی‌ها به عصب دندان جلوگیری می‌کند. به این ترتیب، احساس درد و حساسیت دندان کاهش می‌یابد. با این وجود، باید توجه داشت که خمیردندان‌های ضدحساسیت تنها برای درمان حساسیت‌های خفیف تا متوسط دندان مناسب هستند و نمی‌توانند جایگزین درمان‌های پزشکی و تخصصی برای حساسیت‌های شدیدتر باشند. در مواردی که حساسیت دندان شدید است، ممکن است نیاز به درمان‌های پیشرفته‌تری مانند پر کردن، ترمیم یا روکش دندان باشد.

ادامه مطلب
سبد خرید