برای خرید کالا های سلامت در جشنواره زمستانه نسخه اول شرکت کنید.

هر آنچه که باید در رابطه با بهترین رنگ‌مو بدانیم

زیبایی و تنوع جز جدایی ناپذیر در بین همه افراد به ویژه زنان می باشد. یکی از مهمترین و به روزترین و در عین حال کم هزینه ترین مواردی که می توان با آن تغییرات و زیبایی در ظاهر شخص ایجاد کرد همین رنگ کردن موهاست. رنگ کردن مو ظرافت ها و دقت های خاصی را می طلبد. به همین دلیل است که برای خرید و انتخاب نوع رنگی که برای موهای خود استفاده می کنید باید حساسیت به خرج دهید و از هر رنگی برای هر چهره ای استفاده نکنید. ترکیب درصد رنگ مو، رنگ آن، اکسیدان و واریاسیون به کار گرفته شده و مخلوط کردن چند رنگ با هم از مسائلی هستند که می تواند به زیبایی و سلامت موها کمک کنند. در این مقاله درباره رنگ مو و نکات آن مطالبی آمده است.

بهترین رنگ مو

شايد بتوان مو را يكی از مهم ترين فاكتورهای زيبايی شناسی برای هر انسانی دانست. اهميت همين موضوع سبب شده تا سلامت و زيبايی مو در مردان و زنان، دغدغه بزرگ و مهمی به حساب بيايد. به طبع رنگ مو يكی از پرطرفدار ترين محصولات مربوط به مو می باشد. برای داشتن بهترین رنگ مو اطلاعات كافی و صحيح از نظر زيبايی شناسی و علمی در رابطه با انواع رنگ مو برای هر فرد امری ضروری محسوب شود.

هر فرد زمانی درست ترین و بهترین رنگ مو را برای خود انتخاب خواهد کرد که بتواند رنگ موی مورد نظر خود را با استفاده از خصوصیات ظاهری خود و آگاهی اولیه نسبت به خصوصیات یک رنگ موی خوب، رنگ موی مورد نظر خود را انتخاب بکند. در مقاله ای که در پیش رو دارید، تیم نسخه اول اطلاعات جامع و کاربردی را مستند بر مطالب علمی و دید زیبایی‌شناسی گرداوری کرده که پاسخ گوی بسیاری از سوالات شما در زمینه رنگ مو خواهد بود.

 

نیم نگاهی به عناوین و سوالات مربوط به رنگ مو که تا پایان این مقاله به آن ها پاسخ داده خواهد شد :

  1. ماهیت رنگ مو چیست و با چه عملکردی بر موی ما تاثیر می گذارد ؟
  2. در انتخاب بهترین رنگ مو، چه فاکتور هایی قابل بررسی می باشد ؟
  3. برسی انواع رنگ مو از نظر مدت زمان ماندگاری.
  4. راهنمایی انتخاب درست رنگ مو از نظر طیف رنگی، متناسب با خصوصیات ظاهری هر فرد.
  5. قبل از انتخاب رنگ مو چه نکاتی قابل برسی می باشد ؟
  6. مزایا و معایب رنگ کردن مو.
  7. معرفی بهترین برندهای رنگ مو موجود در ایران.
  8. مراقبت های ضروری مو پس از رنگ کردن آن.

ماهیت رنگ مو چیست و با چه عملکردی بر موی ما تاثیر می گذارد ؟

عملکرد رنگ مو، زمانی رخ می دهد که دو نوع ملانین در فولیکول های مو تجمع پیدا کنند و یا به عبارتی فولیکول های مو را رنگی می کنند. با وجود ملانین بیشتر رنگ مو تیره تر خواهد بود و مقدار ملانین کمتر سبب می شود تا مو، رنگ روشن تری داشته باشد. طیف رنگی و تناژ رنگ مو وابسته به نسبت این دو ملانین به یکدیگر می باشد.

سطوح ملانین در طول عمر یک فرد می تواند متغییر باشد. به همین دلیل رنگ موی شخص نیز متغییر به نظر می رسد. همچنین بیش از یک نوع ملانین و نسبت متفاوتی از ملانین ها در افراد دیده شود. رنگ مو و نسبت ملانین در هر فرد می تواند وابسته به فاکتورهای محیطی و ژنتیکی باشد. به طور مثال در محدوده آسیا موهای تیره فراوانی بیشتری دارد و در محدوده اروپا موهای روشن بیشتر دیده می شود.

ما با استفاده از رنگ مو میتوانیم نسبت ملانین های موجود در فولیکول های مو را تغییر داده و رنگی متفاوت را در موهای خود ایجاد بنماییم .

در انتخاب بهترین رنگ‌مو، چه فاکتورهایی قابل برسی می‌باشد ؟

در برسی این سوال دو جنبه بسیار مهم را باید در نظر بگیریم. اولین جنبه در انتخاب رنگ مو، جلوگیری از آسیب توسط رنگ مو می باشد. یعنی باید به چه فاکتورهایی توجه شود تا سلامت موهای ما، پس از رنگ کردن تضمین بشود. به طور مثال استفاده از رنگ موهای گیاهی، که پایه و اساس مواد تشکیل دهنده آن طبیعی می باشد می تواند فاکتور مهمی در انتخاب رنگ مو به شمار بیایید و یا استفاده از رنگ موهایی که در مواد تشکیل دهنده آن آمونیاک استفاده نشده است یکی دیگر از موارد مهم در سلامت مو بعد از رنگ شدن به حساب می آید.

جنبه دیگر، جنبه زیبایی شناسی آن می باشد. تناسب رنگ مو با رنگ پوست، چشم، حالت چهره و حتی شخصیت هر فرد در انتخاب بهترین طیف رنگ مو ،عامل بسیار مهمی به حساب می آید.

برسی انواع رنگ‌مو از نظر مدت زمان ماندگاری

رنگ مو را می توان با استفاده از فرایندهای شیمیایی تغییر بدهیم. انواع رنگ مو از نظر مدت زمان ماندگاری به دو گروه تقسیم می شود. گروه اول رنگ موی دائمی و گروه دوم رنگ موی موقت.

عملکرد رنگ موی دائمی به این صورت می باشد که ساختار شیمیایی قسمتی از مو که در مجاورت با رنگ مو قرار می گیرد  به طور کلی تغییر می کند. در اصل در طی فرایند رنگ کردن مو، رنگ دانه های طبیعی از مو خارج شده و رنگ دانه های مصنوعی به جای آن قرار می گیرد. رنگ موی دائمی بیشترین انعطاف پذیری را در انتخاب طیف رنگی دارد. رنگ دائمی ممکن است پس از مدتی کمرنگ تر شود و مو متناسب با رنگ اولیه خود تیره تر یا روشن تر شود. استفاده از چند طیف رنگی سبب می شود تا با کمرنگ تر شدن رنگ مو، مو همچنان زیبایی و یکدستی خود را حفظ کند. مثال آن هایلایت کردن رنگ مو می باشد که امروزه یکی از پرطرفدار ترین شیوه های رنگ موی دائمی می باشد.

رنگ موقت در یک دوره چهار تا شش هفته ای، بسیار کم رنگ تر شده و می توان گفت که تقریبا مو رنگ خود را از دست می دهد. همچنین در رنگ آمیزی موقت رنگ مو، ممکن است به خاطر تغییری که در فرآیند و ساختار رنگ به وجود آمده، موهای سفید و خاکستری رنگ نپذیرند. رنگ های موقت رنگ هایی هستند که در ساختار خود فاقد آمونیوم می باشند و به همین دلیل در رنگ آمیزی با استفاده از این رنگ ها دیگر نیازی به اکسیدان برای تثبیت رنگ وجود ندارد.

راهنمایی انتخاب بهترین رنگ مو از نظر طیف رنگی، متناسب با خصوصیات ظاهری هر فرد .

رنگ پوست و چشم مهم ترین شاخصه برای انتخاب رنگ مو در فرد می‌باشد. پوست های تیره دارای پایه‌ی زرد و طلایی هستند. پوست های روشن دارای پایه و یا زمینه‌ی صورتی و زیتونی می‌شد. اگر زمینه پوست شما در موارد فوق ذکر نشده باشد، پوست شما خنثی می‌شد.

افرادی که دارای پوست گرم هستند، رگ‌های دستشان به رنگ سبز است. افراد دارای پوست سرد، رگ‌های آبی و بنفش دارند.

رنگ‌های موی مناسب پوست گرم  

اگر شما فردی با رنگ پوست گرم هستید، طیف‌های رنگی سرد به شما پیشنهاد می شود. این طیف رنگ ها شامل  خاکستری، شنی، پلاتینی، قهوه‌ای و مسی می باشد. همچنین این رنگ ها، مناسب رنگ چشم های طوسی و آبی نیز می‌باشد.

اگر ‍‍پوست هلویی دارید، طیف رنگ های قرمز برای شما بسیار مناسب است. رنگ های قرمز و قهوه ای متمایل به قرمز سبب درخشش پوست روشن شما می شود. اگر سبزه هستید از قهوه ای متمایل به طلایی استفاده کنید.

رنگ های موی مناسب پوست سرد

پیشنهاد ما برای افرادی که پوست سردی دارند رنگ هایی با تناژ طلایی، کاراملی و مسی می‌باشد. بلوند، شرابی بژ و قهوه‌ای شکلاتی از دیگر رنگ‌های مناسب این افراد می باشد.

اگر رنگ پوست شما خنثی می‌باشد، قهوه‌ای گردویی و بلوند گندمی به شما پیشنهاد می‌شود.

قبل از انتخاب رنگ مو چه نکاتی قابل بررسی می باشد ؟

قبل از انتخاب رنگ مو باید از مواردی مربوط به سلامت مو، خصوصیات ظاهری فرد و ویژگی های یک رنگ موی خوب آگاه باشیم.

درصورت آگاهی به عدم سلامت مو، می توان با استفاده از اقداماتی، موهای خود را آماده برای رنگ پذیری بکنیم. از این دسته اقدامات می توان به کراتینه کردن و پروتیینه کردن اشاره کرد. همچنین می توان با استفاده از مکمل‌های مربوط به سلامت مو شرایط بهتری را برای موهای خود رقم زد.

مزایا و معایب رنگ کردن مو ومعرفی بهترین برندهای رنگ مو موجود در ایران

اولین مزیت رنگ کردن مو، افزایش زیبایی و شادابی در هر فرد می‌باشد. با افزایش سن در هر فرد، قدرت ساخت رنگدانه در موهای شخص بسیار کاهش می یابد. استفاده از رنگ مو در این زمان، راهی آسان و قابل دسترس برای افراد می باشد.

برخی از رنگ ها دارای ویتامین های مختلف و کراتین می باشد. به همین سبب استفاده از آن ها در سلامت موهای‌ ما نقش به سزایی خواهند داشت.

اما در برخی از برندهای رنگ مو، از ترکیبات شیمیایی و مضر استفاده می‌شود. این ترکیبات سبب می‌شود تا سلامت موهای هر فرد از بین برود. به همین سبب است که رنگ های گیاهی، از رنگ های پیشنهادی بسیاری از متخصصان مو و پوست می باشد.

به همین سبب تیم نسخه اول با برسی بهترین رنگ های گیاهی موجود در بازار، این رنگ ها را برای خرید در اختیار شما عزیزان قرار داده است. با کلیک بر روی لینک زیر به صفحه خریداری رنگ مو وارد شوید .

مراقبت های ضروری مو پس از رنگ کردن مو

  1. استفاده از حرارت های بالا برای موهای خود را کاهش بدهیم.
  2. به طور مقاوم برای ساقه‌های موی خود از نرم کننده استفاده کنیم.
  3. از شوینده مناسب و بدون سولفات استفاده کنیم.
  4. در هر هفته، حداقل یکبار موهای خود را با استفاده از روغن های مختلف، روغن تراپی کنیم.

رنگ مو

سخن پایانی

رنگ کردن مو از جمله مهمترین و پر مصرف ترین ابزار های آرایشی موها می باشد که سالانه بیشترین هزینه را برای آرایشگاه رفتن به شما تحمیل می کند. علاوه بر زیبایی ظاهری و تغییر در چهره، در صورتی که با دقت و آگاهانه انجام شود گاهی به تحریک رشد مو و نرمی آن نیز کمک می کند. یا گاهی برای بعضی از انواع موی نازک، نقش حجم دهنده را ایفا کند. انتخاب و استفاده صحیح از رنگ مو می تواند جلوه ای مضاعف به شما بدهد و کار را بسی ساده و مطلوب سازد.

داروخانه انلاین نسخه اول امکان مقایسه، بررسی، مطالعه و گشت و گذار در بین انواع محصولات را برای مخاطبین خود فراهم ساخته تا با مقایسه کمی و کیفی که می تواند انجام دهد، انتخاب و خریدی به صرفه، آگاهانه و متناسب با نیاز داشته باشد.

 

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

شماره تلفن شما منتشر نخواهد شد. ما از این طریق شما رو به محض دریافت پاسخ مطلع می‌کنیم.
بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محتواهای مربوط به این مقاله

نخل اره ای (Saw Palmetto) چیست و چه خواصی دارد

نخل اره ای (Saw Palmetto) چیست و چه خواصی دارد

نخل اره ای یا ساوپالمتو یک درخت نخل کوتاه، بومی مناطق جنوب شرقی آمریکای شمالی است. نخل اره ای برای درمان بزرگی پروستات، بهبود عملکرد دستگاه ادراری و افزایش رشد مو استفاده می‌شود. برخی نیز از مکمل این گیاه برای تقویت میل جنسی، افزایش باروری و کاهش التهاب استفاده می‌کنند و نتایج آخرین تحقیقات اثرات ضد سرطانی آن را تایید کرده‌اند.

ادامه مطلب
انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب برای دندان اهمیت بسیار زیادی دارد و نقش مهمی در حفظ سلامت دهان و دندان ایفا می کند. انتخاب صحیح مسواک می تواند از بروز بیماری های لثه و پوسیدگی دندان پیشگیری کرده و در نتیجه به تقویت سلامت کلی بدن کمک شایانی نماید. انتخاب مسواک با اندازه، شکل و سفتی مناسب برای هر فرد، می تواند به تمیز کردن کامل و موثر دندان ها و لثه ها کمک کند. مسواک های با موهای نرم، به لثه ها آسیب نمی رسانند و در عین حال قادر به حذف پلاک و جرم دندانی هستند.

ادامه مطلب
درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

انواع رو‌ش‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندان وجود دارد. حساسیت دندان، یک مشکل شایع است که با استفاده از مسواک مناسب، خمیر دندان ضدحساسیت و روش‌های دندان پزشکی قابل کنترل است. در کنار این روش‌ها درمان‌های خانگی مانند استفاده از سیر، زردچوبه، محلول آب و نمک و… وجود دارد که با از بین بردن باکتری‌های دهان و همچنین کاهش التهاب لثه به رفع حساسیت دندانی کمک می‌کنند.

ادامه مطلب
خمیر دندان ضدحساسیت

خمیر دندان ضدحساسیت

خمیردندان‌های ضدحساسیت دارای ترکیباتی هستند که می‌توانند در کاهش حساسیت دندان‌ها نقش مهمی ایفا کنند. این محصولات حاوی مواد مسدودکننده‌ای هستند که قادرند مجاری میکروسکوپی موجود در دندان، که به بافت‌های حساس آن متصل می‌شوند، را مسدود کنند. این فرایند از انتقال محرک‌های دردناک مانند سرما، گرما یا اسیدهای موجود در غذاها و نوشیدنی‌ها به عصب دندان جلوگیری می‌کند. به این ترتیب، احساس درد و حساسیت دندان کاهش می‌یابد. با این وجود، باید توجه داشت که خمیردندان‌های ضدحساسیت تنها برای درمان حساسیت‌های خفیف تا متوسط دندان مناسب هستند و نمی‌توانند جایگزین درمان‌های پزشکی و تخصصی برای حساسیت‌های شدیدتر باشند. در مواردی که حساسیت دندان شدید است، ممکن است نیاز به درمان‌های پیشرفته‌تری مانند پر کردن، ترمیم یا روکش دندان باشد.

ادامه مطلب
سبد خرید