برای خرید کالا های سلامت در جشنواره زمستانه نسخه اول شرکت کنید.

همه چیز درباره خمیر دندان سفید کننده

بهداشت دهان و دندان و سفید بودن دندان‌ها تاثیر مهمی در زیبایی صورت و چهره شما دارد. به گونه‌ای که با سفید و مرتب بودن دندان‌ها، اعتماد به نفس بیشتری برای حضور در اجتماع و فعالیت‌های خود خواهید داشت. روش‌های زیادی برای سفید کردن دندان وجود دارد. ساده‌ترین و کم هزینه ترین روش، استفاده مداوم از خمیر دندان سفید کننده است. در این مطلب با فواید،‌ ویژگی‌ها، مواد موثر در سفید کردن دندان، علل زرد شدن آن و راه حل این مشکل به صورت علمی و مفصل پرداخته شده است.

خمیردندان سفید کننده لبخندی روشن را به مصرف کنندگان خود هدیه می‌دهد. بسیاری از مطالعات در مناطق مختلف جهان نشان داده که افراد بسیاری معمولاً از رنگ دندان‌های فعلی خود ناراضی هستند. آن‌ها به دنبال استفاده از محصولات سفید کننده، چه در مطب و چه در خانه، برای سفید کردن بیشتر دندان‌ها می‌باشند. توجه به سفید بودن دندان‌ها حتی بیشتر از علاقه آن‌ها به درمان ارتودنسی بوده است. سریع ترین راه برای رسیدن به این کار، یک روش درمانی سفید کننده در مطب دندانپزشک است، اما این جلسات برای برخی ممکن است پرهزینه و حتی دردناک باشد. جرم گیری دندان در مطب، دندان را به همین امر وابسته می‌کند و مینای دندان را آسیب پذیر می‌کند.

برای یک لبخند سفیدتر، انواع خمیردندان سفید کننده استاندارد وجود دارند که پاک کننده خوبی بوده و برای مراقبت از دندان‌ها نیز عالی هستند. آن‌ها می‌توانند با لکه‌های سطحی روی دندان مقابله کنند، رنگ زرد دندان را کاهش دهند و با ادامه استفاده از آن‌ها لبخند شما را روشن‌تر کنند.

خمیر دندان سفید کننده

زردی دندان‌ها به دلایل مختلفی اتفاق می‌افتد. برخی از آن‌ها را شما می‌توانید کنترل کنید، برخی دیگر مانند بالا رفتن سن، در کنترل شما نیست. مراقبت صحیح و بهداشت دهان و دندان اولین گام برای سفیدتر کردن دندان‌ها است. بعد از آن می‌توانید با دندانپزشک خود در مورد گزینه‌های سفید کننده مناسب برای دندان‌هایتان مشورت کنید. بسیاری از سیستم‌ها ومحصولات سفید کننده دندان از جمله خمیردندان سفید کننده، ژل‌های غیر طبی و محصولات سفید کننده طبی برای روشن‌تر کردن رنگ دندان‌ها وجود دارند.

خمیردندان سفید کننده برای افرادی که دارای دندان‌های سالم، بدون پر شدگی و بدون درد لثه هستند، ایده آل است.

راهکارهای مقابله با دندان‌های زرد چیست؟

روش‌های بسیاری برای کند کردن یا معکوس کردن عمل زرد شدن دندان‌ها وجود دارد، برخی از آن‌ها به صورت طبیعی و بعضی دیگر در مطب دندانپزشکی انجام می‌شود. مینای دندان یا لایه بیرونی دندان شما، از ساختار عمیق‌تر دندان محافظت می‌کند. این لایه به طور معمول تقریباً به رنگ سفید خالص است. لایه‌ای از بافت زیرین مینای دندان به نام عاج، به رنگ زرد قهوه‌ای است. هرچه که مینای دندان شما نازکتر باشد، به نظر می‌رسد دندان‌های شما زردی بیشتری دارد.

استفاده از قهوه، چای سیاه، نوشابه‌های تیره، محصولات دخانی، برخی غذاهای خاص و برخی از داروها می‌توانند روی دندان‌های شما لکه ایجاد کنند. استفاده از فلوراید بیش از حد، به ویژه در کودکان و برخی از مواد غذایی نیز مینای دندان را می‌پوشانند. بهداشت دهان و دندان ضعیف در منزل نیز می‌تواند باعث ایجاد دندان‌های زرد شود، اما اگر شما در شستشوی آن‌ها مُسر و جدی باشید، می‌توانید دندان‌هایی را که به دلیل سن بالا رنگش عوض شده، نیز کم رنگ کنید. در ادامه یکی از راه حل‌ها که استفاده از خمیردندان سفید کننده می‌باشد، را آورده‌ایم.

تاثیر استفاده از خمیردندان‌ها بر روی دندان چیست؟

تمام خمیردندان‌ها برای محو کردن لکه‌های سطحی دندان مناسب هستند، زیرا شامل ساینده‌های ضعیفی می‌باشند. بعضی از خمیردندان‌های سفید کننده حاوی پولیش ملایم یا مواد شیمیایی هستند که باعث از بین رفتن لکه‌های اضافی نیز می‌شوند. خمیردندان سفید کننده فقط به محو کردن لکه‌های سطحی یاری کرده و شامل سفید کننده عمق دندان نیستند. محصولات سفید کننده غیر طبی و حرفه‌ای حاوی کاربامید پراکسید یا هیدروژن پراکسید هستند که به روشن شدن رنگ در اعماق دندان‌ها کمک می‌کنند. خمیردندان سفید کننده می‌تواند رنگ دندان شما را تقریباً تا یک درجه روشن‌تر کند.

در مقابل، سفید کننده‌های قوی که در مطب دندانپزشک تجویز شده، می‌توانند دندان‌های شما را سه تا هشت درجه روشن تر نمایند. این در حالی است که مینای دندان را نازک و آسیب پذیر می‌کنند. به همین دلیل مرتبا نیاز به سفید کننده‌های قوی پیدا می‌کنید.

تاثیر خمیر دندان سفید کننده بر دندان

آیا استفاده از خمیردندان سفید کننده، دندان‌ها را سفیدتر می‌کند؟

به نظر می‌رسد استفاده از خمیردندان سفید کننده با محو کردن لکه‌های سطحی مانند مواردی که در اثر نوشیدن قهوه یا سیگار کشیدن ایجاد می‌شود، کمی دندان را سفید می‌کند. با این حال، خمیردندان سفید کننده نمی‌تواند رنگ طبیعی دندان‌های شما را تغییر دهد یا رنگ لکه‌های ایجاد شده را از سطح دندان روشن تر نماید. برای از بین بردن لکه‌های سطحی، خمیردندان سفید کننده به طور معمول حاوی موادی است که به روشن تر شدن دندان کمک می‌کند.

ساینده‌های مخصوص که به آرامی دندان‌ها را صیقل می‌دهند.

پراکسید یا سایر مواد شیمیایی که به تجزیه یا حل لکه‌ها کمک می‌کنند.

تعدادی از خمیردندان‌های سفید کننده حاوی کوارین آبی شیمیایی هستند که به سطح دندان‌ها می‌چسبد و یک توهم نوری ایجاد می‌کند. این کار سبب می‌شود که دندان‌ها کمتر زرد به نظر برسند. برای آن‌که دندان‌ها سفیدتر به نظر برسد، اگر دو بار در روز خمیردندان سفید کننده را به کار ببرید، سفید کردن آن‌ها ممکن است از دو تا شش هفته طول بکشد. خمیردندان‌های سفید کننده‌ای که حاوی کوارین آبی باشند، می‌توانند اثر فوری داشته باشند. اگرچه خمیر دندان سفید کننده به طور معمول برای حداکثر تمیز کردن و حداقل ساییدن روی مینای دندان طراحی شده است، اما بهتر است از توصیه‌های سازنده خمیردندان بر روی جعبه آن استفاده کنید.

علل زردی دندان

از چه نوع خمیردندان سفید کننده می‌توان استفاده کرد؟

اگر قصد استفاده از خمیردندان سفید کننده را دارید، به دنبال برندهایی باشید که دارای مهر تأیید یک سازمان معتبر دندانپزشکی باشد. تایید انجمن‌های دندانپزشکی بین المللی گواه آن است که خمیردندان در از بین بردن لکه‌های سطحی بیخطر و مؤثر می‌باشد. یافته‌های آماری در تحقیقات منتشر شده نشان داده که خمیردندان سفید کننده حاوی کوارین آبی در بین دیگر گروه‌ها، باعث افزایش بیشترین رنگ سفیدی در دندان می‌شود.

علاوه بر این، خمیردندان حاوی کوارین آبی منجر به تغییرات مورفولوژیکی یا تغییر ساختارهای طبیعی کمتری در سطح مینای دندان شده است. اگر از تأثیر سفید کنندگی خمیردندان خود راضی نیستید، می توانید از محصولات بدون نسخه یا سفید کننده‌های حرفه‌ای مانند قرص سفید کننده یا دهانشویه سفید کننده استفاده کنید.

در یک خمیردندان سفید کننده مرغوب از چه موادی استفاده می‌‌شود؟

در تحقیقات انجام شده جهت یافتن مرغوب‌ترین خمیردندان سفید کننده ابتدا سطوح مینای دندان با خمیر مخصوص تمیز شده تا اطمینان حاصل شود که لکه‌های بیرونی از بین رفته است. سپس با بررسی اثرات مواد درون فرمول آن بر روی سفید کردن دندان، نتایج زیر حاصل شده است:

سدیم فلوراید گرچه ملایم است، ولی گذشته از جلوگیری از ایجاد حفره‌ها به تقویت مینای دندان کمک می‌کند. اگر 30 روز از آن استفاده شود، دندان‌ها دو درجه سفیدتر خواهد شد.

ذغال فعال، این روزها در خمیردندان سفید کننده استفاده می‌شود. زیرا ترکیباتی که دندان شما را لکه دار می‌کنند از دندان بیرون کشیده و لبخند روشن‌تری به شما می‌دهد.

خمیردندان حاوی زغال چوب بطور طبیعی سموم و بوی بد دهان را از بین برده و برای صیقل دادن و سفید کردن دندان عالی به نظر می‌رسد.

در برخی از خمیردندان‌های سفید کننده از پروتئینی با پوسته نازک به نام پلیکل استفاده می‌شود که می‌تواند لکه‌ها را جذب کند. همچنین از رشد باکتری‌ها جلوگیری می‌کند.

بعضی از انواع خمیردندان سفید کننده، از سیلیس هیدراته برای از بین بردن لکه‌های سطوح روی دندان و ایجاد احساس تمیزی استفاده می‌نمایند.

نیترات پتاسیم برای کاهش حساسیت دندان در ترکیبات خمیردندان استفاده می‌شود.

در فرمول خمیردندان سفید کننده برای داشتن تنفس تازه از روغن نارگیل، روغن نعناع، نعناع و نعناع فلفلی استفاده شده است.

خمیر دندان حاوی ذغال فعال

برای سفید کردن بیشتر دندان‌ها چه کارهایی می‌توان انجام داد؟

علاوه بر به کاربردن روش‌های معمول مراقبت از دهان و دندان از قبیل زدن مسواک و نیز کشیدن نخ دندان، بهتر است چند راه حل طبیعی را در کنار استفاده از خمیردندان سفید کننده امتحان کنید. اگرچه با به کار بردن این روش‌ها، احتمالا نتایج درخشان و سفیدکننده‌‌تری از انجام معالجات دندانپزشکی، به دست نخواهید آورد ولی تفاوت‌های قابل توجهی را مشاهده خواهید کرد.

عادت‌های غذایی خود را تغییر دهید، مواد غذایی و نوشیدنی حاوی تانن مانند چای، قهوه، آب میوه و نوشابه‌های تیره را ترک کنید. همچنین اسید موجود در مرکبات، می‌تواند مینای دندان شما را حل کند.

برخی از افراد همراه با مسواک زدن از جوش شیرین استفاده می‌کنند و یک مطالعه جدید نشان داده که این یک راه ایمن برای از بین بردن برخی از لکه‌ها است. مراقب باشید که استفاده زیاد و مداوم از جوش شیرین ممکن است آسیب‌هایی را به دنبال داشته باشد.

استفاده از محصولات دارای ذغال فعال در کنار خمیردندان سفید کننده به دلیل آنکه ساینده است اثر بخشی زیادی دارد. توصیه می‌شود استفاده از آن را به هفته‌ای یک یا دو بار محدود کنید.

طبیعی‌ترین راه حل، نوشیدنِ آب زیاد است. نوشیدن آب، ذرات مواد غذایی و باکتری‌هایی را که می‌توانند به مینای دندان آسیب برساند را از بین می‌برد.

سخن پایانی

با توجه به اهمیت بهداشت دهان و دندان و سفیدی و درخشندگی دندان‌ها، وب سایت داروخانه آنلاین نسخه اول با ارائه انواع خمیر دندان به همراه اطلاعات جامع و علمی درباره هر یک،‌ کمک بزرگی در انتخاب صحیح و آگاهانه و متناسب با نیاز به شما می‌کند.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

شماره تلفن شما منتشر نخواهد شد. ما از این طریق شما رو به محض دریافت پاسخ مطلع می‌کنیم.
بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محتواهای مربوط به این مقاله

نخل اره ای (Saw Palmetto) چیست و چه خواصی دارد

نخل اره ای (Saw Palmetto) چیست و چه خواصی دارد

نخل اره ای یا ساوپالمتو یک درخت نخل کوتاه، بومی مناطق جنوب شرقی آمریکای شمالی است. نخل اره ای برای درمان بزرگی پروستات، بهبود عملکرد دستگاه ادراری و افزایش رشد مو استفاده می‌شود. برخی نیز از مکمل این گیاه برای تقویت میل جنسی، افزایش باروری و کاهش التهاب استفاده می‌کنند و نتایج آخرین تحقیقات اثرات ضد سرطانی آن را تایید کرده‌اند.

ادامه مطلب
انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب برای دندان اهمیت بسیار زیادی دارد و نقش مهمی در حفظ سلامت دهان و دندان ایفا می کند. انتخاب صحیح مسواک می تواند از بروز بیماری های لثه و پوسیدگی دندان پیشگیری کرده و در نتیجه به تقویت سلامت کلی بدن کمک شایانی نماید. انتخاب مسواک با اندازه، شکل و سفتی مناسب برای هر فرد، می تواند به تمیز کردن کامل و موثر دندان ها و لثه ها کمک کند. مسواک های با موهای نرم، به لثه ها آسیب نمی رسانند و در عین حال قادر به حذف پلاک و جرم دندانی هستند.

ادامه مطلب
درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

انواع رو‌ش‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندان وجود دارد. حساسیت دندان، یک مشکل شایع است که با استفاده از مسواک مناسب، خمیر دندان ضدحساسیت و روش‌های دندان پزشکی قابل کنترل است. در کنار این روش‌ها درمان‌های خانگی مانند استفاده از سیر، زردچوبه، محلول آب و نمک و… وجود دارد که با از بین بردن باکتری‌های دهان و همچنین کاهش التهاب لثه به رفع حساسیت دندانی کمک می‌کنند.

ادامه مطلب
خمیر دندان ضدحساسیت

خمیر دندان ضدحساسیت

خمیردندان‌های ضدحساسیت دارای ترکیباتی هستند که می‌توانند در کاهش حساسیت دندان‌ها نقش مهمی ایفا کنند. این محصولات حاوی مواد مسدودکننده‌ای هستند که قادرند مجاری میکروسکوپی موجود در دندان، که به بافت‌های حساس آن متصل می‌شوند، را مسدود کنند. این فرایند از انتقال محرک‌های دردناک مانند سرما، گرما یا اسیدهای موجود در غذاها و نوشیدنی‌ها به عصب دندان جلوگیری می‌کند. به این ترتیب، احساس درد و حساسیت دندان کاهش می‌یابد. با این وجود، باید توجه داشت که خمیردندان‌های ضدحساسیت تنها برای درمان حساسیت‌های خفیف تا متوسط دندان مناسب هستند و نمی‌توانند جایگزین درمان‌های پزشکی و تخصصی برای حساسیت‌های شدیدتر باشند. در مواردی که حساسیت دندان شدید است، ممکن است نیاز به درمان‌های پیشرفته‌تری مانند پر کردن، ترمیم یا روکش دندان باشد.

ادامه مطلب
سبد خرید