برای خرید کالا های سلامت در جشنواره زمستانه نسخه اول شرکت کنید.

معرفی بهترین سرم‌های ضدلک برای صورت

یکی از ویژگی‌های مهم بهترین سرم‌های ضدلک برای صورت، داشتن ترکیبات آنتی‌اکسیدان در فرمولاسیون آن‌هاست. شرایط محیطی مانند آلودگی هوا و اشعه مضر نور خورشید می‌تواند موجب ایجاد تنش اکسیداتیو در پوست و تولید گونه‌های فعال اکسیژن شود. این عوامل باعث التهاب و تحریک سلول‌های پوست می‌شوند و منجر به افزایش تولید ملانین و در نتیجه ایجاد لک پوستی می‌گردند. آنتی‌اکسیدان‌ها با خنثی‌سازی رادیکال‌های آزاد، از تخریب سلول‌ها جلوگیری کرده و فرآیند تولید ملانین را مهار می‌کنند. همچنین وجود مکانیسم‌هایی برای مهار تولید ملانین، از شاخص‌های اصلی یک ضدلک مناسب پوست است.
بهترین سرم‌های ضدلک برای صورت

راهنمای خرید بهترین سرم‌های ضدلک برای صورت

برای انتخاب بهترین سرم ضدلک صورت، باید نیازها و انتظارات پوست خود را در نظر بگیرید. شاید در پی تبلیغات محصولات، به دنبال سرمی باشید که خاصیت ضدپیری، ضدلک آکنه و ضدلک را با هم داشته باشد؛ اما بهتر است از این سرم‌های چندکاره اجتناب کنید. چرا که این سرم‌ها ممکن است باعث واکنش‌های ناخواسته پوستی شوند. بهتر است، سرم ضدلک و سرم ضد پیری را به صورت جداگانه و متناسب با نیاز پوستتان انتخاب کنید. برای اینکه بهترین سرم ضدلک برای صورت خود انتخاب کنید، باید به دنبال یک ویژگی اصلی در سرم ضدلک باشید. سرم ضدلک باید تولید ملانین را در پوست کاهش دهد، تا لک‌های پوستی و هایپرپیگمانتاسیون از بین برود. بهترین سرم ضدلک برای صورت، حاوی ترکیباتی هستند که با مهار آنزیم تیرونیاز از تولید ملانین جلوگیری می‌کنند. ملانین، یک رنگدانه طبیعی پوست است که توسط سلول‌هایی به نام ملانوسیت تولید می‌شود.  ملانین مسئول ایجاد رنگ پوست و موی انسان است. وظیفه اصلی ملانین، محافظت از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید است. هرچه میزان ملانین در پوست بیشتر باشد، میزان محافظت در برابر اشعه UV بالاتر خواهد بود. افزایش تولید و انباشتگی ملانین در پوست و ایجاد لکه‌های تیره از عوارض شایع نور خورشید محسوب می‌شود که موجب تیرگی و بروز مشکلاتی مانند لکه‌های پوستی می‌گردد.

یکی از ویژگی‌های مهم بهترین سرم‌های ضدلک برای صورت، داشتن ترکیبات آنتی‌اکسیدان در فرمولاسیون آن‌هاست. شرایط محیطی مانند آلودگی هوا و اشعه مضر نور خورشید می‌تواند موجب ایجاد تنش اکسیداتیو در پوست و تولید گونه‌های فعال اکسیژن شود. این عوامل باعث التهاب و تحریک سلول‌های پوست می‌شوند و منجر به افزایش تولید ملانین و در نتیجه ایجاد لک پوستی می‌گردند. آنتی‌اکسیدان‌ها با خنثی‌سازی رادیکال‌های آزاد، از تخریب سلول‌ها جلوگیری کرده و فرآیند تولید ملانین را مهار می‌کنند. بنابراین، حضور آنتی‌اکسیدان در سرم‌های ضدلک، نقش بسزایی در پیشگیری و درمان لک پوستی دارد.

بهترین سرم‌های ضدلک برای صورت

سرم اصلاح کننده لکه های تیره پوست

در انتخاب سرم اصلاح‌کننده لکه های تیره پوست، توجه به طیف رنگی پوست بسیار حائز اهمیت است. سرم اصلاح کننده لکه های تیره که برای همه انواع پوست طراحی شده‌اند، ممکن است برای پوست شما مؤثر نباشند. بهتر است سرمی را انتخاب کنید که مخصوص طیف رنگی پوستتان طراحی و فرموله شده باشد. افراد دارای پوست تیره‌تر به دلیل داشتن میزان بالاتری از ملانین، نیازمند مراقبت‌های ویژه‌ای هستند. سرم‌های ضدلک مخصوص پوست‌های تیره، حاوی ترکیب چندین روشن کننده مانند ترانگزامیک اسید، نیاسینامید، آزلاییک اسید و… می‌باشند. این ترکیبات با هدف قرار دادن تولید بیش از حد ملانین، باعث روشن شدن و یکدست شدن رنگ پوست می‌شوند. همچنین بافت پوست را نرم و صاف کرده و از ظهور لک‌های تیره جلوگیری می‌کنند. استفاده مرتب از این سرم‌های ضدلک توسط افراد دارای پوست تیره، به داشتن پوستی درخشان و یکدست کمک می‌کند. در ادامه تعدادی از سرم اصلاح کننده لکه های تیره پوستی را بررسی می‌کنیم.

سرم اصلاح کننده لکه های تیره پوست

بهترین سرم ضد لک قوی خارجی

درمان لکه‌های تیره غیرممکن نیست، اما نمی‌توان آنها را یک شب نیز درمان کرد. هفته‌ها و گاهی ماه‌ها طول کشید تا نتایج برخی محصولات را ببینم. در این بخش با معرفی بهترین سرم ضد لک قوی خارجی، به شما کمک میکنیک که زودتر به هدف خود برسید.

سرم ضد لک اسکین سوتیکال 

سرم ضد لک اسکین سوتیکال مدل Discoloration Defense به طور ویژه برای هدف قرار دادن انواع لک و هایپرپیگمانتاسیون طراحی شده است. سرم ضد لک اسکین سوتیکال جزو انواع بهترین سرم ضد لک خارجی است و حاوی ترکیباتی نظیر ترانگزامیک اسید، کوجیک اسید و نیاسینامید است که با مهار تولید ملانین، باعث از بین رفتن لک‌های قهوه‌ای و تیره می‌شوند. محصولات اسکین سوتیکال با تأمین رطوبت لازم، از خشکی و تیرگی پوست نیز پیشگیری می‌کنند و مناسب انواع پوست می‌باشند.

سرم ضد لک اسکین سوتیکال 

سرم ضدلک اوباجی 

سرم ضدلک اوباجی مدل Nu-Derm Clear Fx حاوی هیدروکینون است که یک عامل بسیار موثر در روشن کردن و زدودن لکه‌های پوستی می‌باشد. علاوه بر هیدروکینون، سرم ضدلک اوباجی حاوی سایر موادی است که به طور هم‌ زمان باعث از بین رفتن تیرگی‌ها، لک‌های پیری و اصلاح تغییر رنگ پوست می‌شوند.

سرم ضدلک اوباجی 

سرم ضد لک شیسیدو

سرم ضد لک شیسیدو یکی از بهترین سرم‌های ضد لک قوی خارجی است که با هدف کاهش لکه‌های پوستی طراحی شده است. سرم ضد لک شیسیدو حاوی مجموعه‌ای اختصاصی به نام 4MSK است که شامل ترکیبات پیشرفته برای رفع انواع لک و تیرگی پوست می‌باشد. استفاده روزانه از این سرم پیشرفته شیسیدو می‌تواند باعث یکنواختی رنگ پوست شده  و لک‌های قهوه‌ای را کاهش دهد.

سرم ضد لک شیسیدو

سرم درخشان کننده برای پوست های حساس

انتخاب سرم ضدلک مناسب برای پوست‌های حساس نیازمند توجه به نکات زیر است:

– ترکیباتی که کمترین احتمال تحریک پوست را دارند مانند نیاسینامید، آربوتین و ویتامین C باید در اولویت قرار گیرند.

– سرم درخشان کننده برای پوست های حساس باید فاقد الکل، اسیدهای قوی و باشد، زیرا بیشتر احتمال تحریک پوست وجود دارد.

– آزمودن ابتدا روی یک قسمت کوچک از پوست برای بررسی واکنش‌های احتمالی توصیه می‌شود.

– استفاده از فرمولاسیون‌های آبی و غیر روغنی سرم‌ها می‌تواند کمتر تحریک‌آمیز باشد.

– سرم‌های ضدلک که برای پوست‌های حساس طراحی شده‌اند، گزینه‌های مناسبی هستند.

انتخاب صحیح سرم درخشان کننده برای پوست های حساس، با فرمولاسیون ملایم اهمیت فراوانی دارد. در ادامه تعدادی از سرم‌های درخشان کننده برای پوست های حساس را معرفی می‌کنیم.

سرم ضد لک اون

سرم ضدلک اون Avene D-Pigment حاوی ترکیباتی است که به طور اختصاصی برای رفع انواع هیپرپیگمانتاسیون و لک پوستی طراحی شده‌اند. فرمولاسیون ملایم و آرام‌بخش این سرم باعث می‌شود، بدون هیچ‌گونه تحریکی بتواند لکه‌های پوست را کاهش دهد.

سرم ضد لک اون

سرم ضد لک لاروش پوزای

سرم  La Roche-Posay Glycolic Acid Serum حاوی اسید گلیکولیک، ترانکسامیک اسید و کوجیک اسید است که همگی به دلیل اثربخشی در کاهش لکه های تیره و تغییر رنگ شناخته شده اند. سرم ضد لک لاروش پوزای توسط متخصصان پوست تست شده و برای پوست های حساس مناسب است. سرم باعث می شود پوست صاف تر و روشن تر شود.

سرم ضد لک لاروش پوزای

سرم ضدلک اکسیس وای

سرم ضدلک AXIS-Y برای انواع پوست از جمله پوست‌های مستعد آکنه و حساس مناسب است. سرم ضدلک اکسیس وای دارای 5% نیاسینامید و عصاره پاپایا برای روشن کنندگی موثر و اسکوالان گیاهی برای مرطوب کردن است. با استفاده منظم، سرم می تواند به داشتن پوستی درخشان تر و یکدست تر کمک کند. سرم ضد لک اکسیس وای یک سرم ضد لک با کیفیت کره ای است و به اصلاح لک‌های تیره پوست و جای جوش‌ها پرداخته و سطح و رنگ پوست را صاف می‌کند. دارای خاصیت روشن کنندگی است و با حفظ رطوبت پوست درخشش همیشگی را برای آن به ارمغان می‌آورد.

سرم ضدلک اکسیس وای

مقایسه انواع سرم ضد لک

سرم‌های ضدلک انواع مختلفی دارند که هر کدام برای نیازها و نوع پوست‌های متفاوتی مناسب هستند. سرم‌های ضدلک اغلب حاوی مواد فعالی هستند که به مهار تولید ملانین، تقویت گردش سلولی و درخشان‌تر کردن پوست کمک می‌کنند. هرکدام از سرم‌های ضدلک مکانیسم خاص خود را دارند. در ادامه به مقایسه انواع سرم ضد لک می‌پردازیم.

مقایسه انواع سرم ضد لک

سرم‌ ضدلک حاوی ویتامین سی

سرم‌ ضدلک حاوی ویتامین سی برای پوست‌هایی که دچار التهاب و لک‌های پس از آکنه شده‌اند، بسیار مفید هستند. ویتامین C با خاصیت آنتی‌اکسیدانی قوی خود به از بین بردن رادیکال‌های آزاد و روشن شدن لک‌ها کمک می‌کند.

سرم‌های ضدلک حاوی اسیدهای آلفا هیدروکسی

سرم‌های ضدلک حاوی اسیدهای آلفا هیدروکسی مثل گلیکولیک اسید، لاکتیک اسید و ماندلیک اسید، برای زدودن لک‌های سطحی پوست و تسریع در تجدید سلولی پوست بسیار موثرند.

سرم‌های ضدلک حاوی رتینول

سرم‌های ضدلک حاوی رتینول، با افزایش سرعت تجدید سلول‌های پوستی، به بهبود رنگ و بافت پوست کمک می‌کنند.

سرم‌های ضدلک حاوی نیاسینامید

سرم‌های ضدلک حاوی نیاسینامید، خاصیت ضدالتهابی داشته و بسیار موثر در کاهش قرمزی و یکنواخت کردن رنگ پوست هستند.

معرفی بهترین سرم ضد لک ایرانی و کرم ضد لک

یکی از موثرترین راه ها برای جلوگیری از لک های پوستی استفاده از انواع محصولات ضد لک است. در ادامه این مطلب، برخی از انواع بهترین سرم ضد لک ایرانی را معرفی می کنیم:

سرم ضد پیری و روشن کننده پوست لافارر

سرم ضد پیری و روشن کننده پوست لافارر حاوی 20 درصد ویتامین C است. این محصول عملکردهای مختلفی مانند لایه برداری، روشن کنندگی، ضد چین و چروک، ضد لک و جوان سازی پوست را به طور مؤثر انجام می دهد. این سرم دارای ترکیبات غنی از آنتی اکسیدان های مختلف است.

سرم ویتامین C پریم سی گل

این سرم موجب افزایش کلاژن سازی پوست شده و از ایجاد لکه‌های تیره جلوگیری می‌نماید. سرم ویتامین سی برای پوست افرادی که دارای کک‌ و مک هستند بسیار مناسب است و به دلیل دارا بودن ویتامین E از پیری زودرس پوست جلوگیری می‌کند. عصاره‌های گیاهی و آنتی‌ اکسیدان های موجود در این محصول با خنثی‌ سازی رادیکال‌های آزاد و رطوبت رسانی موثر برای پوست ظاهری سالم، شاداب و جوان به ارمغان می‌آورد.

کرم روشن کننده سی گل حاوی هیدروکینون

کرم روشن کننده سی گل حاوی هیدروکینون دارای سه ماده موثر هیدروکینون، آلفا هیدروکسی اسید (AHA) و ویتامین سی است. این کرم برای از بین بردن لک‌های قهوه ای و تیره سطحی پوست و لک‌های مختلف ناشی از افزایش سن، مصرف قرص‌های بارداری و لک‌های ناشی از اشعه آفتاب است. کرم روشن کننده سی گل حاوی هیدروکینون علاوه بر ممانعت از ایجاد و تشکیل لک‌های قهوه‌ای جدید، با از بین بردن لک‌های قبلی، رنگ طبیعی را به پوست باز می‌گرداند. همچنین با لایه برداری لایه‌های سطحی پوست باعث روشن شدن پوست خواهد شد.

سرم ضد لک و روشن کننده ژوت

سرم روشن ‌کننده و ضد لک پوست ژوت، محصولی ایرانی با فرمولاسیون اختصاصی است که توسط شرکت مون روژین تولید می‌شود. سرم ضد لک ژوت حاوی ترکیبات موثری همچون ویتامین C، اسید آلفا هیدروکسی، آزلائیک اسید و آلفا آربوتین است که با خاصیت آنتی‌اکسیدانی و روشن‌کنندگی خود، به طور موثری باعث از بین رفتن لک‌های قهوه‌ای و تیرگی‌های پوست می‌شوند. سرم روشن کننده ژوت برای انواع پوست مناسب است و با مصرف منظم آن می‌توان به پوستی صاف و یکنواخت دست یافت.

سرم ضد لک و روشن کننده ام کیو

این سرم ضد لک غنی از ترکیباتی چون کوجیک اسید، آلانتوئین و عصاره های توت سفید، ریشه شیرین بیان و اسکوتلاریا بایکالنسیس است که در مهار مسیر بیوسنتز رنگدانه های پوستی اختلال ایجاد کرده و می توانند به روشن شدن پوست کمک کنند. سرم ضد لک قوی ام کیو در از بین بردن لک های مقاوم موثر است و انتخابی مناسب برای افرادی خواهد بود که پوستی حساس دارند.

کرم ضدلک و روشن کننده ام کیو

کرم ضد لک و روشن کننده ام کیو تحت لیسانس کشور فرانسه است و توسط شرکت افرا زیبای قشم تولید می‌شود. کرم روشن کننده MQ انواع لک‌های پوستی مانند لک جوش، لک بارداری، لک پیری، لک‌های ناشی از آفتاب، لیزر، پیلینگ، تغییرات هورمونی و… را درمان می‌کند. همچنین از بازگشت مجدد لک پوستی جلوگیری می‌کند. این محصول روشن کننده، لک‌های پوستی مقاوم به درمان را نیز از بین می‌برد.

 سرم لکه بر و روشن کننده نلا

سرم لک بر و روشن کننده نلا عاری از مواد شیمیایی است. در این محصول از عصاره نوعی قارچ که به اصطلاح به آن اسید کوجیک می‌گویند، استفاده شده که به کمک ویتامین C پایدار، لک‌های پوستی را از بین می‌برد و خاصیت روشن کنندگی نیز دارد. عصاره قارچ آسپرژیلوس (کوجیک اسید) و ویتامین c استفاده شده در سرم لکه‌بر و روشن‌ کننده نلا با جلوگیری از تجمع سلول‌های مرده پوست، ظاهری صاف و روشن به پوست می‌بخشند. عصاره آلوئه‌ ورا استفاده شده در این سرم لکه‌ بر و روشن‌ کننده به آبرسانی و تأمین مواد مغذی مورد نیاز سلول‌های پوست کمک می‌کند و به دلیل داشتن ترکیبات گیاهی برای انواع پوست به خصوص پوست حساس قابل استفاده است.

سرم ضد لک قوی و روشن کننده پوست اریکه حاوی AHA

سرم ضد لک قوی اریکه سبب کاهش لک‌های پوستی می‌شود، علاوه بر این با خواص ضد اکسیدانی خود، از بازگشت مجدد آن‌ها جلوگیری می‌کند. این سرم با داشتن آلفا هیدروکسی اسید یا AHA 10%، سبب لایه‌برداری پوست شده سلول‌های مرده پوست را از بین می برد. همچنین خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش داده و به رفع چین و چروک و ناهمواری‌های صورت کمک می‌کند.

سرم روشن کننده اکسی لایت

سرم روشن کننده اکسی لایت، محصولی ایرانی تولید شرکت اکسی درم است که به صورت اسپری عرضه می‌شود. این سرم حاوی ترکیبات موثری همچون کوجیک اسید و ویتامین C می‌باشد. سرم روشن‌ کننده اکسی درم با خاصیت روشن‌کنندگی، در از بین بردن تیرگی و لک نواحی حساس بدن مانند ناحیه تناسلی، کشاله ران، زیربغل و لک‌های قهوه‌ای پوست موثر است.

 

 درمان لک کهنه صورت و نحوه تهیه ماسک و سرم ضد لک خانگی

برای درمان لک کهنه صورت تشخیص نوع پوستتان نقش تعیین کننده دارد. همچنین استفاده از مواد طبیعی و گیاهی یکی از به صرفه ترین و موثرترین راهکارها برای برطرف کردن لکه های کهنه ناشی از آفتاب سوختگی، جای جوش و آکنه و … است.

برای درمان لک کهنه صورت در پوست چرب، بهترین روش ها به شرح زیر است:

  1. استفاده از ماسک رس طبیعی: رس به دلیل خاصیت جذب چربی و پاک کنندگی قوی، برای پوست چرب مناسب است. ماسک رس در انواع خانگی و آماده قابل دسترس است. خاک رس یک لایه بردار قوی است و لک ها و تیرگی ها را از بین می برد. ماسک رس از بهترین انواع ضد لک صورت است و به راحتی می تواند چربی های اضافه و سلول های مرده سطح پوست را از بین ببرد. همچنین خاک رس منبع غنی از موادی نظیر سیلیس، منیزیم، سدیم، آهن و پتاسیم است و پوست تحریک شده را التیام می بخشد.
  2. استفاده از اسید سالیسیلیک: این اسید به عنوان یک ماده شیمیایی ملایم، لایه برداری را تحریک کرده و به پاکسازی منافذ و درمان لک کهنه صورت کمک می کند. به این منظور توصیه می شود روزانه محصولات حاوی اسید سالیسیلیک را استفاده کنید. یکی از فواید اسید سالیسیلیک برای لک صورت ناشی از بارداری یا افزایش سن است. در واقع این ماده با باز کردن منافذ و شکستن پیوند بین سلول‌های مرده موجب تجزیه چربی‌ها، سموم و لک‌ها می‌شود و به این ترتیب پوستتان را تا حد قابل توجهی روشن‌تر خواهد کرد.
  3. استفاده از ویتامین سی:  ویتامین سی قدرت روشن کنندگی و تحریک تولید کلاژن دارد. سرم های حاوی ویتامین سی جزو بهترین سرم های ضد لک صورت هستند.  ویتامین سی می‌تواند به محو شدن رنگدانه‌ها و کاهش تیرگی پوست کمک کرده و سطح پوست را صاف ‌کند. ویتامین سی همچنین موجب درخشندگی و جوانی پوست می شود. ویتامین سی با مهار تولید ملانین سبب محو شدن لکه های تیره و هایپرپیگمانتاسیون شده و ظاهر پوست را روشن و شاداب می سازد.

برای درمان لک کهنه صورت پوست خشک، راهکارهای زیر پیشنهاد می شود:

  1. استفاده از روغن های گیاهی: روغن های نارگیل، بادام شیرین یا آرگان به دلیل خواص مرطوب کننده و ترمیم کنندگی مناسب پوست خشک هستند. روزانه چند قطره از این روغن ها را بر روی لک ها بمالید.
  2. استفاده از آلوئه ورا: ژل آلوئه ورا علاوه بر خواص ترمیم کنندگی، رطوبت پوست را نیز افزایش می دهد. هر روز مقداری ژل آلوئه ورا را بر روی لک ها بمالید. آلوئین موجود در آلوئه ورا، بسیار موثر در روشن شدن پوست و کاهش رنگدانه ها است. کافی است قبل از خوابیدن، ژل آلوورا را روی پوست صورت خود بمالید و صبح آن را بشویید. این کار را می توانید تا از بین رفتن لک ها ادامه دهید. گفتنی است محصولات حاوی آلوئه ورا نیز جزو بهترین سرم ضد لک و روشن کننده پوست صورت  بدن هستند.

نحوه تهیه سرم ضد لک خانگی

در کنار محصولات آرایشی و بهداشتی، می توانید سرم براق کننده پوست را در خانه نیز تهیه کنید. سرم ضد لک خانگی، حاوی مواد طبعی بوده و به درخشان شدن پوست شما کمک میکند. نحوه تهیه سرم ضد لک خانگی بسیار ساده است و با کمی زمان به راحتی تهیه می‌شود. با ما همراه باشید تا نحوه تهیه سرم ضد لک خانگی را پیش ببریم.

نحوه تهیه بهترین سرم ضدلک خانگی روغن نارگیل و زردچوبه

ترکیب یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل و نصف قاشق چای‌خوری پودر زردچوبه به شما یک سرم ضدلک با کارایی بالا ارائه می‌دهد. زردچوبه حاوی خاصیت آنتی‌باکتریال بوده و همراه با روغن نارگیل، لک‌های پوست را از بین می‌برد.

سرم ضدلک خانگی روغن نارگیل و زردچوبه

تهیه سرم براق کننده پوست با گلاب و آلوئه ورا

مواد لازم:

– 2 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا برای آب رسانی و آرامش پوست

– 5 قاشق غذاخوری گلاب برای تغذیه و احیای پوست

– 1 قاشق چایخوری گلیسیرین برای مرطوب کردن و صاف کردن پوست

– 5 قطره اسانس لیمو برای تمیز کردن منافذ

برای تهیه این سرم براق کننده پوست، تمام مواد را در یک کاسه مخلوط کنید تا سرمی با بافت متوسط به دست آید. سرم تهیه شده را در یک بطری تیره نگهداری کنید. شب‌ها پس از پاکسازی پوست، سرم را روی صورت ماساژ دهید. صبح با شستشوی ملایم پوست را تمیز کنید و از کرم ضدآفتاب استفاده نمایید. مصرف مرتب این سرم ضدلک خانگی، پوستی شفاف و درخشان را برای شما به ارمغان می‌آورد.

بررسی و خرید بهترین سرم ضد لک

تنوع بسیار زیادی از برندها و محصولات ضدلک وجود دارد که انتخاب مناسب‌ترین آنها برای نیاز پوست خود، کار دشواری است. داروخانه آنلاین نسخه اول با بررسی دقیق مواد تشکیل‌دهنده محصولات ضدلک و روشن‌کننده پوست، فرایند انتخاب مناسب‌ترین محصول را برای شما آسان‌تر کرده است. همچنین در صورت نیاز میتوانید از مشاوره متخصصان داروخانه انلاین نسخه اول نیز استفاده کنید تا بهترین محصول متناسب با نوع پوست خود را تهیه کنید.

منابع:

https://www.healthline.com/health/beauty-skin-care/turmeric-face-mask#risks

https://www.healthshots.com/beauty/skin-care/diy-serum-to-get-rid-of-acne-scars-and-hyperpigmentation/

اشتراک گذاری:

8 دیدگاه در “معرفی بهترین سرم‌های ضدلک برای صورت

  1. maryam گفت:

    لطفا چند برند خوب و قوی ترین سرم ضد لک صورت ایرانی را معرفی کنید

    1. دکتر آرزو قوامی‌فر گفت:

      درود بر شما؛
      برندهایی نظیر سی گل، ام کیو و لافارر از برندهای خوب ایرانی در زمینه محصولات روش کننده و برطرف کنننده لک صورت هستند.

  2. زینب گفت:

    برای درمان لک کهنه صورت که به خاطر جای جوش ایجاد شده چه کرمی را پیشنهاد می کنید؟

    1. دکتر آرزو قوامی‌فر گفت:

      درود بر شما؛
      سرم ضد لک ایرانی اریکه و کرم ژنوبایوتیک از بهترین محصولات برای درمان لک های کهنه صورت ناشی از جای جوش هستند..

  3. نفیسه گفت:

    بهترین سرم ضد لک و روشن کننده ایرانی را معرفی میکنید؟ برای پوست های دارای جوش نیز پیشنهاد میشود؟

    1. دکتر آرزو قوامی‌فر گفت:

      درود بر شما؛
      یکی از بهترین سرم‌های ضد لک و روشن‌کننده ایرانی، سرم ویتامین C سینره است که حاوی ویتامین C پایدار و نیاسینامید است. این سرم برای اکثر انواع پوست، از جمله پوست‌های مستعد جوش مناسب است، اما برای اطمینان از سازگاری با پوست‌های حساس یا دارای جوش فعال، بهتر است قبل از استفاده با متخصص پوست مشورت شود.

  4. ماندانا گفت:

    بهترین و بی خطرترین ضد لک صورت در دوران بارداری را چطور تشخص بدیم

    1. دکتر آرزو قوامی‌فر گفت:

      درود بر شما؛
      در این دوران بهتر است از محصولات حاوی مواد طبیعی و ملایم استفاده کنید مانند ویتامین سی، اسید آلفا آروماتیک و تِرِتینوئین. این مواد به آرامی و بدون ایجاد تحریک، لک های پوست را کاهش می دهند. همچنین از محصولات حاوی مواد شیمیایی قوی مانند هیدروکینون، آزلائیک اسید و بنزوئیل پراکسید پرهیز کنید. این مواد ممکن است در دوران بارداری برای جنین خطرناک باشند. توصیه می شود در دوران بارداری قبل از استفاده از هر محصول ضد لک، حتما با پزشک معالج خود مشورت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

شماره تلفن شما منتشر نخواهد شد. ما از این طریق شما رو به محض دریافت پاسخ مطلع می‌کنیم.
بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محتواهای مربوط به این مقاله

خواص  CHLORPHENESIN چیست؟

خواص CHLORPHENESIN چیست؟

امروزه انتخاب و خرید محصولات آرایشی و بهداشتی از بین ده ها یا صدها محصول مشابه (با برندها و سازنده های مختلف) که هر کدام ادعا ها و مزیت های خاصی را مطرح می کنند، بسیار دشوار شده است. یکی از راه های شناخت فرآورده ها و پی بردن به کیفیت آنها، آشنایی با ویژگی تک تک اجزای سازنده آن است. در این مقاله با یکی دیگر از مواد سازنده محصولات آرایشی و بهداشتی آشنا می شویم.

ادامه مطلب
خواص  CHLOROXYLENOL چیست؟

خواص CHLOROXYLENOL چیست؟

امروزه انتخاب و خرید محصولات آرایشی و بهداشتی از بین ده ها یا صدها محصول مشابه (با برندها و سازنده های مختلف) که هر کدام ادعا ها و مزیت های خاصی را مطرح می کنند، بسیار دشوار شده است. یکی از راه های شناخت فرآورده ها و پی بردن به کیفیت آنها، آشنایی با ویژگی تک تک اجزای سازنده آن است. در این مقاله با یکی دیگر از مواد سازنده محصولات آرایشی و بهداشتی آشنا می شویم.

ادامه مطلب
خواص CHLORINE DIOXIDE چیست؟

خواص CHLORINE DIOXIDE چیست؟

امروزه انتخاب و خرید محصولات آرایشی و بهداشتی از بین ده ها یا صدها محصول مشابه (با برندها و سازنده های مختلف) که هر کدام ادعا ها و مزیت های خاصی را مطرح می کنند، بسیار دشوار شده است. یکی از راه های شناخت فرآورده ها و پی بردن به کیفیت آنها، آشنایی با ویژگی تک تک اجزای سازنده آن است. در این مقاله با یکی دیگر از مواد سازنده محصولات آرایشی و بهداشتی آشنا می شویم.

ادامه مطلب
خواص CHLORHEXIDINE DIGLUCONATE چیست؟

خواص CHLORHEXIDINE DIGLUCONATE چیست؟

امروزه انتخاب و خرید محصولات آرایشی و بهداشتی از بین ده ها یا صدها محصول مشابه (با برندها و سازنده های مختلف) که هر کدام ادعا ها و مزیت های خاصی را مطرح می کنند، بسیار دشوار شده است. یکی از راه های شناخت فرآورده ها و پی بردن به کیفیت آنها، آشنایی با ویژگی تک تک اجزای سازنده آن است. در این مقاله با یکی دیگر از مواد سازنده محصولات آرایشی و بهداشتی آشنا می شویم.

ادامه مطلب
سبد خرید