برای خرید کالا های سلامت در جشنواره زمستانه نسخه اول شرکت کنید.

معرفی بهترین سرم‌های ضدلک برای صورت

یکی از ویژگی‌های مهم بهترین سرم‌های ضدلک برای صورت، داشتن ترکیبات آنتی‌اکسیدان در فرمولاسیون آن‌هاست. شرایط محیطی مانند آلودگی هوا و اشعه مضر نور خورشید می‌تواند موجب ایجاد تنش اکسیداتیو در پوست و تولید گونه‌های فعال اکسیژن شود. این عوامل باعث التهاب و تحریک سلول‌های پوست می‌شوند و منجر به افزایش تولید ملانین و در نتیجه ایجاد لک پوستی می‌گردند. آنتی‌اکسیدان‌ها با خنثی‌سازی رادیکال‌های آزاد، از تخریب سلول‌ها جلوگیری کرده و فرآیند تولید ملانین را مهار می‌کنند. همچنین وجود مکانیسم‌هایی برای مهار تولید ملانین، از شاخص‌های اصلی یک ضدلک مناسب پوست است.
بهترین سرم‌های ضدلک برای صورت

راهنمای خرید بهترین سرم‌های ضدلک برای صورت

برای انتخاب بهترین سرم ضدلک صورت، باید نیازها و انتظارات پوست خود را در نظر بگیرید. شاید در پی تبلیغات محصولات، به دنبال سرمی باشید که خاصیت ضدپیری، ضدلک آکنه و ضدلک را با هم داشته باشد؛ اما بهتر است از این سرم‌های چندکاره اجتناب کنید. چرا که این سرم‌ها ممکن است باعث واکنش‌های ناخواسته پوستی شوند. بهتر است، سرم ضدلک و سرم ضد پیری را به صورت جداگانه و متناسب با نیاز پوستتان انتخاب کنید. برای اینکه بهترین سرم ضدلک برای صورت خود انتخاب کنید، باید به دنبال یک ویژگی اصلی در سرم ضدلک باشید. سرم ضدلک باید تولید ملانین را در پوست کاهش دهد، تا لک‌های پوستی و هایپرپیگمانتاسیون از بین برود. بهترین سرم ضدلک برای صورت، حاوی ترکیباتی هستند که با مهار آنزیم تیرونیاز از تولید ملانین جلوگیری می‌کنند. ملانین، یک رنگدانه طبیعی پوست است که توسط سلول‌هایی به نام ملانوسیت تولید می‌شود.  ملانین مسئول ایجاد رنگ پوست و موی انسان است. وظیفه اصلی ملانین، محافظت از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید است. هرچه میزان ملانین در پوست بیشتر باشد، میزان محافظت در برابر اشعه UV بالاتر خواهد بود. افزایش تولید و انباشتگی ملانین در پوست و ایجاد لکه‌های تیره از عوارض شایع نور خورشید محسوب می‌شود که موجب تیرگی و بروز مشکلاتی مانند لکه‌های پوستی می‌گردد.

یکی از ویژگی‌های مهم بهترین سرم‌های ضدلک برای صورت، داشتن ترکیبات آنتی‌اکسیدان در فرمولاسیون آن‌هاست. شرایط محیطی مانند آلودگی هوا و اشعه مضر نور خورشید می‌تواند موجب ایجاد تنش اکسیداتیو در پوست و تولید گونه‌های فعال اکسیژن شود. این عوامل باعث التهاب و تحریک سلول‌های پوست می‌شوند و منجر به افزایش تولید ملانین و در نتیجه ایجاد لک پوستی می‌گردند. آنتی‌اکسیدان‌ها با خنثی‌سازی رادیکال‌های آزاد، از تخریب سلول‌ها جلوگیری کرده و فرآیند تولید ملانین را مهار می‌کنند. بنابراین، حضور آنتی‌اکسیدان در سرم‌های ضدلک، نقش بسزایی در پیشگیری و درمان لک پوستی دارد.

بهترین سرم‌های ضدلک برای صورت

سرم اصلاح کننده لکه های تیره پوست

در انتخاب سرم اصلاح‌کننده لکه های تیره پوست، توجه به طیف رنگی پوست بسیار حائز اهمیت است. سرم اصلاح کننده لکه های تیره که برای همه انواع پوست طراحی شده‌اند، ممکن است برای پوست شما مؤثر نباشند. بهتر است سرمی را انتخاب کنید که مخصوص طیف رنگی پوستتان طراحی و فرموله شده باشد. افراد دارای پوست تیره‌تر به دلیل داشتن میزان بالاتری از ملانین، نیازمند مراقبت‌های ویژه‌ای هستند. سرم‌های ضدلک مخصوص پوست‌های تیره، حاوی ترکیب چندین روشن کننده مانند ترانگزامیک اسید، نیاسینامید، آزلاییک اسید و… می‌باشند. این ترکیبات با هدف قرار دادن تولید بیش از حد ملانین، باعث روشن شدن و یکدست شدن رنگ پوست می‌شوند. همچنین بافت پوست را نرم و صاف کرده و از ظهور لک‌های تیره جلوگیری می‌کنند. استفاده مرتب از این سرم‌های ضدلک توسط افراد دارای پوست تیره، به داشتن پوستی درخشان و یکدست کمک می‌کند. در ادامه تعدادی از سرم اصلاح کننده لکه های تیره پوستی را بررسی می‌کنیم.

سرم اصلاح کننده لکه های تیره پوست

بهترین سرم ضد لک قوی خارجی

درمان لکه‌های تیره غیرممکن نیست، اما نمی‌توان آنها را یک شب نیز درمان کرد. هفته‌ها و گاهی ماه‌ها طول کشید تا نتایج برخی محصولات را ببینم. در این بخش با معرفی بهترین سرم ضد لک قوی خارجی، به شما کمک میکنیک که زودتر به هدف خود برسید.

سرم ضد لک اسکین سوتیکال 

سرم ضد لک اسکین سوتیکال مدل Discoloration Defense به طور ویژه برای هدف قرار دادن انواع لک و هایپرپیگمانتاسیون طراحی شده است. سرم ضد لک اسکین سوتیکال حاوی ترکیباتی نظیر ترانگزامیک اسید، کوجیک اسید و نیاسینامید است که با مهار تولید ملانین، باعث از بین رفتن لک‌های قهوه‌ای و تیره می‌شوند.

سرم ضد لک اسکین سوتیکال 

سرم ضدلک اوباجی 

سرم ضدلک اوباجی مدل Nu-Derm Clear Fx حاوی هیدروکینون است که یک عامل بسیار موثر در روشن کردن و زدودن لکه‌های پوستی می‌باشد. علاوه بر هیدروکینون، سرم ضدلک اوباجی حاوی سایر موادی است که به طور هم‌ زمان باعث از بین رفتن تیرگی‌ها، لک‌های پیری و اصلاح تغییر رنگ پوست می‌شوند.

سرم ضدلک اوباجی 

سرم ضد لک شیسیدو

سرم ضد لک شیسیدو یکی از بهترین سرم‌های ضد لک قوی خارجی است که با هدف کاهش لکه‌های پوستی طراحی شده است. سرم ضد لک شیسیدو حاوی مجموعه‌ای اختصاصی به نام 4MSK است که شامل ترکیبات پیشرفته برای رفع انواع لک و تیرگی پوست می‌باشد. استفاده روزانه از این سرم پیشرفته شیسیدو می‌تواند باعث یکنواختی رنگ پوست شده  و لک‌های قهوه‌ای را کاهش دهد.

سرم ضد لک شیسیدو

سرم درخشان کننده برای پوست های حساس

انتخاب سرم ضدلک مناسب برای پوست‌های حساس نیازمند توجه به نکات زیر است:

– ترکیباتی که کمترین احتمال تحریک پوست را دارند مانند نیاسینامید، آربوتین و ویتامین C باید در اولویت قرار گیرند.

– سرم درخشان کننده برای پوست های حساس باید فاقد الکل، اسیدهای قوی و باشد، زیرا بیشتر احتمال تحریک پوست وجود دارد.

– آزمودن ابتدا روی یک قسمت کوچک از پوست برای بررسی واکنش‌های احتمالی توصیه می‌شود.

– استفاده از فرمولاسیون‌های آبی و غیر روغنی سرم‌ها می‌تواند کمتر تحریک‌آمیز باشد.

– سرم‌های ضدلک که برای پوست‌های حساس طراحی شده‌اند، گزینه‌های مناسبی هستند.

انتخاب صحیح سرم درخشان کننده برای پوست های حساس، با فرمولاسیون ملایم اهمیت فراوانی دارد. در ادامه تعدادی از سرم‌های درخشان کننده برای پوست های حساس را معرفی می‌کنیم.

سرم ضد لک اون

سرم ضدلک اون Avene D-Pigment حاوی ترکیباتی است که به طور اختصاصی برای رفع انواع هیپرپیگمانتاسیون و لک پوستی طراحی شده‌اند. فرمولاسیون ملایم و آرام‌بخش این سرم باعث می‌شود، بدون هیچ‌گونه تحریکی بتواند لکه‌های پوست را کاهش دهد.

سرم ضد لک اون

سرم ضد لک لاروش پوزای

سرم  La Roche-Posay Glycolic Acid Serum حاوی اسید گلیکولیک، ترانکسامیک اسید و کوجیک اسید است که همگی به دلیل اثربخشی در کاهش لکه های تیره و تغییر رنگ شناخته شده اند. سرم ضد لک لاروش پوزای توسط متخصصان پوست تست شده و برای پوست های حساس مناسب است. سرم باعث می شود پوست صاف تر و روشن تر شود.

سرم ضد لک لاروش پوزای

سرم ضدلک اکسیس وای

سرم ضدلک AXIS-Y برای انواع پوست از جمله پوست‌های مستعد آکنه و حساس مناسب است. سرم ضدلک اکسیس وای دارای 5% نیاسینامید و عصاره پاپایا برای روشن کنندگی موثر و اسکوالان گیاهی برای مرطوب کردن است. با استفاده منظم، سرم می تواند به داشتن پوستی درخشان تر و یکدست تر کمک کند.

سرم ضدلک اکسیس وای

مقایسه انواع سرم ضد لک

سرم‌های ضدلک انواع مختلفی دارند که هر کدام برای نیازها و نوع پوست‌های متفاوتی مناسب هستند. سرم‌های ضدلک اغلب حاوی مواد فعالی هستند که به مهار تولید ملانین، تقویت گردش سلولی و درخشان‌تر کردن پوست کمک می‌کنند. هرکدام از سرم‌های ضدلک مکانیسم خاص خود را دارند. در ادامه به مقایسه انواع سرم ضد لک می‌پردازیم.

مقایسه انواع سرم ضد لک

سرم‌ ضدلک حاوی ویتامین سی

سرم‌ ضدلک حاوی ویتامین سی برای پوست‌هایی که دچار التهاب و لک‌های پس از آکنه شده‌اند، بسیار مفید هستند. ویتامین C با خاصیت آنتی‌اکسیدانی قوی خود به از بین بردن رادیکال‌های آزاد و روشن شدن لک‌ها کمک می‌کند.

سرم‌های ضدلک حاوی اسیدهای آلفا هیدروکسی

سرم‌های ضدلک حاوی اسیدهای آلفا هیدروکسی مثل گلیکولیک اسید، لاکتیک اسید و ماندلیک اسید، برای زدودن لک‌های سطحی پوست و تسریع در تجدید سلولی پوست بسیار موثرند.

سرم‌های ضدلک حاوی رتینول

سرم‌های ضدلک حاوی رتینول، با افزایش سرعت تجدید سلول‌های پوستی، به بهبود رنگ و بافت پوست کمک می‌کنند.

سرم‌های ضدلک حاوی نیاسینامید

سرم‌های ضدلک حاوی نیاسینامید، خاصیت ضدالتهابی داشته و بسیار موثر در کاهش قرمزی و یکنواخت کردن رنگ پوست هستند.

نحوه تهیه سرم ضد لک خانگی

در کنار محصولات آرایشی و بهداشتی، می توانید سرم براق کننده پوست را در خانه نیز تهیه کنید. سرم ضد لک خانگی، حاوی مواد طبعی بوده و به درخشان شدن پوست شما کمک میکند. نحوه تهیه سرم ضد لک خانگی بسیار ساده است و با کمی زمان به راحتی تهیه می‌شود. با ما همراه باشید تا نحوه تهیه سرم ضد لک خانگی را پیش ببریم.

نحوه تهیه بهترین سرم ضدلک خانگی روغن نارگیل و زردچوبه

ترکیب یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل و نصف قاشق چای‌خوری پودر زردچوبه به شما یک سرم ضدلک با کارایی بالا ارائه می‌دهد. زردچوبه حاوی خاصیت آنتی‌باکتریال بوده و همراه با روغن نارگیل، لک‌های پوست را از بین می‌برد.

سرم ضدلک خانگی روغن نارگیل و زردچوبه

تهیه سرم براق کننده پوست با گلاب و آلوئه ورا

مواد لازم:

– 2 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا برای آب رسانی و آرامش پوست

– 5 قاشق غذاخوری گلاب برای تغذیه و احیای پوست

– 1 قاشق چایخوری گلیسیرین برای مرطوب کردن و صاف کردن پوست

– 5 قطره اسانس لیمو برای تمیز کردن منافذ

برای تهیه این سرم براق کننده پوست، تمام مواد را در یک کاسه مخلوط کنید تا سرمی با بافت متوسط به دست آید. سرم تهیه شده را در یک بطری تیره نگهداری کنید. شب‌ها پس از پاکسازی پوست، سرم را روی صورت ماساژ دهید. صبح با شستشوی ملایم پوست را تمیز کنید و از کرم ضدآفتاب استفاده نمایید. مصرف مرتب این سرم ضدلک خانگی، پوستی شفاف و درخشان را برای شما به ارمغان می‌آورد.

بررسی و خرید بهترین سرم ضدلک

تنوع بسیار زیادی از برندها و محصولات ضدلک وجود دارد که انتخاب مناسب‌ترین آنها برای نیاز پوست خود، کار دشواری است. داروخانه آنلاین نسخه اول با بررسی دقیق مواد تشکیل‌دهنده محصولات ضدلک و روشن‌کننده پوست، فرایند انتخاب مناسب‌ترین محصول را برای شما آسان‌تر کرده است. همچنین در صورت نیاز میتوانید از مشاوره متخصصان داروخانه انلاین نسخه اول نیز استفاده کنید تا بهترین محصول متناسب با نوع پوست خود را تهیه کنید.

منابع:

https://www.healthline.com/health/beauty-skin-care/turmeric-face-mask#risks

https://www.healthshots.com/beauty/skin-care/diy-serum-to-get-rid-of-acne-scars-and-hyperpigmentation/

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

شماره تلفن شما منتشر نخواهد شد. ما از این طریق شما رو به محض دریافت پاسخ مطلع می‌کنیم.
بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محتواهای مربوط به این مقاله

نخل اره ای (Saw Palmetto) چیست و چه خواصی دارد

نخل اره ای (Saw Palmetto) چیست و چه خواصی دارد

نخل اره ای یا ساوپالمتو یک درخت نخل کوتاه، بومی مناطق جنوب شرقی آمریکای شمالی است. نخل اره ای برای درمان بزرگی پروستات، بهبود عملکرد دستگاه ادراری و افزایش رشد مو استفاده می‌شود. برخی نیز از مکمل این گیاه برای تقویت میل جنسی، افزایش باروری و کاهش التهاب استفاده می‌کنند و نتایج آخرین تحقیقات اثرات ضد سرطانی آن را تایید کرده‌اند.

ادامه مطلب
انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب برای دندان اهمیت بسیار زیادی دارد و نقش مهمی در حفظ سلامت دهان و دندان ایفا می کند. انتخاب صحیح مسواک می تواند از بروز بیماری های لثه و پوسیدگی دندان پیشگیری کرده و در نتیجه به تقویت سلامت کلی بدن کمک شایانی نماید. انتخاب مسواک با اندازه، شکل و سفتی مناسب برای هر فرد، می تواند به تمیز کردن کامل و موثر دندان ها و لثه ها کمک کند. مسواک های با موهای نرم، به لثه ها آسیب نمی رسانند و در عین حال قادر به حذف پلاک و جرم دندانی هستند.

ادامه مطلب
درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

انواع رو‌ش‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندان وجود دارد. حساسیت دندان، یک مشکل شایع است که با استفاده از مسواک مناسب، خمیر دندان ضدحساسیت و روش‌های دندان پزشکی قابل کنترل است. در کنار این روش‌ها درمان‌های خانگی مانند استفاده از سیر، زردچوبه، محلول آب و نمک و… وجود دارد که با از بین بردن باکتری‌های دهان و همچنین کاهش التهاب لثه به رفع حساسیت دندانی کمک می‌کنند.

ادامه مطلب
خمیر دندان ضدحساسیت

خمیر دندان ضدحساسیت

خمیردندان‌های ضدحساسیت دارای ترکیباتی هستند که می‌توانند در کاهش حساسیت دندان‌ها نقش مهمی ایفا کنند. این محصولات حاوی مواد مسدودکننده‌ای هستند که قادرند مجاری میکروسکوپی موجود در دندان، که به بافت‌های حساس آن متصل می‌شوند، را مسدود کنند. این فرایند از انتقال محرک‌های دردناک مانند سرما، گرما یا اسیدهای موجود در غذاها و نوشیدنی‌ها به عصب دندان جلوگیری می‌کند. به این ترتیب، احساس درد و حساسیت دندان کاهش می‌یابد. با این وجود، باید توجه داشت که خمیردندان‌های ضدحساسیت تنها برای درمان حساسیت‌های خفیف تا متوسط دندان مناسب هستند و نمی‌توانند جایگزین درمان‌های پزشکی و تخصصی برای حساسیت‌های شدیدتر باشند. در مواردی که حساسیت دندان شدید است، ممکن است نیاز به درمان‌های پیشرفته‌تری مانند پر کردن، ترمیم یا روکش دندان باشد.

ادامه مطلب
سبد خرید