برای خرید کالا های سلامت در جشنواره زمستانه نسخه اول شرکت کنید.

آشنایی با انواع شامپو ضد شوره

شوره سر یکی از بزرگترین و رایج ترین مشکلاتی است که وجود دارد. شاید ریختن شوره روی لباس های شما ظاهر خوشایندی نداشته باشد. به همین دلیل در صدد رفع این مشکل اقدام می کنید. برای درمان و رفع شوره سر باید علل ایجاد و بروز آن را بدانیم تا بتوانیم بهترین درمان و ترکیب را جهت رفع شوره انتخاب و استفاده کنیم. در این مقاله به عوامل ایجاد شوره و ترکیبات موثر در درمان آن ها اشاره شده است تا بتوانید محصولات و شامپوهای مناسب را خریداری کنید. نحوه استفاده و دوره درمان هر یک نیز به اختصار آمده است.
درمان شوره سر

شوره یکی از اختلالات پوستی است و استفاده از شامپو ضد شوره به تنهایی نمی تواند آن را درمان کند. باید در کنار این محصولات، علت ایجاد شوره را با مراجعه به پزشکان و متخصصان پوست و مو پیدا کنیم. اما با این حال مراقبت از مو و استفاده از یک شوینده قوی مانند شامپو نیز می تواند مانند یک دارو عمل کند که ما در این مقاله به آن می پردازیم.

دیدن ذرات و یا تکه های سفید بزرگ روی موها و روی لباس ها می تواند به طور کلی اعتماد به نفس افراد را از آن ها بگیرد. در این زمان اولین چیزی که به ذهن می رسد این است که موها به خوبی شسته نشده اما وجود این شوره ها می تواند علل مختلفی داشته باشند.

شوره های سفید به وجود آمده روی موها عموما نشان از خشکی پوست سر و شوره های زرد مربوط به چربی پوست سر می باشد.

ترکیبات موجود در انواع شامپو ضد شوره

انواع شامپوها دارای سه ترکیب مشابه آب، مواد افزودنی و فعال کننده های سطحی می باشند. ترکیبات موجود در انواع شامپو ضد شوره می توانند مختلف باشند اما عموما دارای کتوکونازول، سلنیوم، عنصر روی و …  هستند. این مواد عموما در انواع این شامپوها با این ویژگی وجود دارند و از موادی هستند که برای کاهش و کنترل شوره سر مورد استفاده قرار می گیرند. این مواد شیمیایی جزء افزودنی های مجاز و مطابق با استانداردهای بین المللی می باشند.

ترکیبات ضد قارچ

ترکیبات ضد قارچ موجود در انواع شامپو ضد شوره نیز در کنار مواد گفته شده سبب می شوند تا لایه های مرده موجود در پوست سر برداشته شوند و کمی از شوره های موجود در میان موها و پوست سر کاسته شود. زینک موجود در انواع شامپو ضد شوره مهم ترین ماده می باشد. این ماده آلودگی ها را از بین می برد، از التهاب های پوستی می کاهد و سبب شادابی موها و پوست سر می گردد. به همین دلیل در اکثر مواد آرایشی و بهداشتی از زینک استفاده می شود.

شامپو ضد شوره گیاهی

در انواع شامپو ضد شوره گیاهی از عصاره های گیاهی مانند آلوئه ورا، جوجوبا، روغن های نارگیل، کرچک و … استفاده می شود. این عصاره ها التهابات پوستی سر را درمان و از ایجاد شوره جلوگیری می کنند. ناگفته نماند که این عصاره ها علاوه بر خواص ضد شوره می توانند به نرم کردن موها و تقویت ساقه و ضد عفونی کردن آن ها نیز کمک کنند.

شامپو ضد شوره تخصصی

اما بسیاری از اوقات این شامپوهای گیاهی برای شوره های زیاد و خیلی شدید نمی توانند درمانی داشته باشند و اصطلاحا پاسخگو نیستند. در این صورت باید از  شامپو ضد شوره شیمیایی و تخصصی که در آزمایشگاه های مختلف تهیه شده اند که هم جنبه شویندگی دارند و هم دارو می باشند، استفاد کرد. همانطور که می دانید در صورت درمان نشدن شوره های موجود در سر، ممکن است این شوره ها به داخل ابروها و پوست صورت نیز نفوذ کنند و اوضاع وخیم شود.

تار

در انواع شامپو ضد شوره شیمیایی عموما از ماده تار استفاده می شود. این ماده باعث می شود که روند ایجاد لایه های پوستی در سر به کندی پیش برود و پوست خیلی ترمیم و بازسازی نشود تا بدین ترتیب جلو تجمع پوست های جدید و شوره ها گرفته شود.

بهتر است بدانید که تار موجود در انواع شامپو ضد شوره می تواند روی رنگ موها تاثیر بگذارد و از عمر آن ها بکاهد. پس در هنگام خرید این شامپو باید به این موضوع نیز دقت کرد.

ناگفته نماند که ماده تار می تواند پوست سر را در مقابل گرمای خورشید و یا گرمای سشوار حساس کند و بسوزاند. پس باید در طول درمان مراقب بود و بهتر این است که چنانچه بعد از مدتی از شامپو ضد شوره حاوی این ماده استفاده کردیم و نتیجه نگرفتیم، مصرف آن را قطع کنیم تا عوارضی در پی نداشته باشد.

سالیسیلیک اسید

ماده دیگری که در اکثر انواع شامپو ضد شوره می تواند موجود باشد، سالیسیلیک اسید است، این ماده سبب نرم کردن موها می شود و از خشکی پوست می کاهد که بدین ترتیب شوره ها و سلول های مرده پوست سر کم می شوند و پوست سر راحت تر پاک می گردد.

کتوکونازول

افرادی که دارای التهابات و قارچ های پوستی هستند و این علل سبب ایجاد شوره سر در آنها گردیده است بهتر است از انواع شامپو ضد شوره حاوی ماده کتوکونازول استفاده کنند. البته مصرف کنندگان باید این موضوع را در نظر داشته باشند که مصرف  شامپو ضد شوره حاوی این ماده باید در دوره کوتاهی انجام شود. زیرا استفاده زیاد از آن ممکن است ایجاد عوارض کند.

علل عمومی ایجاد شوره سر

یکی از مشکلات عمومی ایجاد شوره سر می تواند این مورد باشد که در هنگام استفاده از انواع شامپوها و صابون های شوینده، موها را به طور کامل نمی شوییم و این گونه پوست و موی سر دچار شوره می شود. خشکی و یا چربی بیش از حد پوست سر نیز می توانند از علل ایجاد شوره در سر باشند. همچنین مشکلات عاطفی، استرس و رژیم های نا متعادل غذایی نیز می تواند سبب ایجاد شوره در پوست سر در افراد گردد. از دیگر موارد نیز می توان به تغییر هورمون ها و کمبود ویتامین های بدن اشاره کرد. با دانستن همه این عوامل استفاده از شامپو ضد شوره می تواند به صورت دوره ای و یا مقطعی، مقدار این شوره ها را کنترل و یا از وجود آنها بکاهد و یا به طور کلی وجود آن ها را ریشه کن کند.

انتخاب بهترین شامپو ضد شوره

شامپوهای ضد شوره زیادی با ویژگی ها و ترکیبات متفاوت در بازار موجود است که عموما می توان آن ها را از داروخانه ها خریداری کرد. اما انتخاب بهترین نوع آن باید زیر نظر یک فرد کار بلد و یا متخصص پوست و مو صورت گیرد تا  شامپویی خریداری شود که متناسب با موها باشد. البته ناگفته نماند که بهتر است ابتدا علت ایجاد شوره را بیابیم و سپس شامپو مورد نظر را انتخاب کنیم.

به طور مثال بهتر است شامپو ضد شوره ای را خریداری کنیم که متناسب با موهای خشک و یا چرب ما باشد. به طور کلی افرادی که دارای موها و پوست سر چربی هستند باید شامپو ضد شوره ای را خریداری کنند که دارای اثرات پاک کنندگی قوی باشد. این محصول می تواند چربی پوست سر را متعادل کند و از تجمع چربی ها نیز جلوگیری کند.

افرادی که دارای پوست سر خشکی می باشند نیز باید از شامپو ضد شوره ای استفاده کنند که پوست سر را خشک تر نکند و کمی نرم کننده داشته باشند تا پوست را متعادل کند. زیرا خشکی پوست سر و مو یکی از علل مهم ایجاد شوره در سر می باشد.

انواع شامپوهای ضد شوره سعی می کنند لایه های شاخی پوست سر را از بین ببرند. آلودگی های حاصل از تغییرات آب و هوایی و گرد و غبار و چربی ها را نیز از سر پاک کنند تا پوست سر بهتر نفس بکشد و التهاب های پوستی موجود در سر نیز کم شود.

در بازار انواع شامپوهای ضد شوره گیاهی و شیمیایی زیادی وجود دارد که می توانند به درمان شوره های شدید و یا ضعیف سر کمک کنند.

نحوه استفاده از انواع شامپو ضد شوره

افراد بعد از انتخاب شامپو ضد شوره مورد نظر خود باید مقدار کمی از آن را روی پوست سر بمالند. سپس برای مدت پنج تا ده دقیقه به طور کامل ریشه و پوست سر را ماساژ دهند تا ترکیبات موجود در شامپو تاثیر خود را بگذارند. به خاطر داشته باشید که برای شستن موها زیاد عجله نکنیم. می توان این شامپو را به تعداد چهار تا پنج بار در هفته استفاده کنیم و حتما به اثر بخشی آن دقت داشته باشیم تا در صورت نگرفتن نتیجه آن را تعویض کنیم.

قابل ذکر است که تاثیر این شامپو ها و عوارض آن بستگی به مقدار PH دارد. به همین دلیل از شامپوهای ضد شوره ای که PH ملایمی دارند می توان به صورت روزانه نیز مصرف کرد. این شامپوها مشکلی برای پوست سر و موها ایجاد نمی کنند. برخی از افراد بر این عقیده هستند که استفاده از شامپو ضد شوره سبب سفیدی و ریزش موهایشان می گردد که اینها دلیل علمی ندارد. همچنین ناگفته نماند که خانم های باردار و زنان شیرده باید در استفاده از این شامپوها احتیاط کنند و  این کار را زیر نظر پزشک انجام دهند. چون ترکیبات این شامپوها ممکن است تاثیر بدی روی آن ها داشته باشد.

معرفی بهترین شامپو ضد شوره

انواع شامپو ضد شوره زیادی در بازار از نوع خارجی و ایرانی اش موجود است که هر کدام می تواند برای موهای خاصی استفاده شود. این محصولات در طی دوره ای کوتاه اثر خود را می گذارند و نتیجه آن مشاهده می شود. این شامپوها علاوه بر درمان شوره سر، اثرات نرم کنندگی، قطع ریزش مو، رفع خشکی و یا چربی پوست سر و موها و … را نیز به همراه دارند. از بهترین برندها می توان به نیزورال، هالیستیک، شولدرز، سلسون، باباریا، ایروکس، دوو، مای، دیترون، کلیر، هگور، فولیکا و …  اشاره کرد. این شامپوها دارای درصدهای مختلفی از سالیسیلیک اسید و کتوکونازول می باشند که می توانند با توجه به جنس موها و میزان خشک و چرب بودن آن ها مورد استفاده قرار گیرند.

سخن پایانی

شوره سر یکی از مشکلاتی است که بسیاری از افراد با آن سر و کار دارند. عوامل زیادی در به وجود آمدن شوره دخالت دارند. با دانستن این موضوع که علت ایجاد شوره چیست، می توانید درمان و محصول مناسب خود را بیابید. در این صورت با مصرف شامپوی مناسب دوره درمان را تکمیل کرده و از شر شوره خلاص می شود.

ما در “داروخانه انلاین نسخه اولانواع شامپوهای ضد شوره را ارائه کرده ایم. توضیحات علمی هر نمونه و آشنایی با اجزای تشکیل دهنده آن، به شما در انتخاب شامپوی متناسب با علت ریزش مو کمک می کند.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

شماره تلفن شما منتشر نخواهد شد. ما از این طریق شما رو به محض دریافت پاسخ مطلع می‌کنیم.
بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محتواهای مربوط به این مقاله

نخل اره ای (Saw Palmetto) چیست و چه خواصی دارد

نخل اره ای (Saw Palmetto) چیست و چه خواصی دارد

نخل اره ای یا ساوپالمتو یک درخت نخل کوتاه، بومی مناطق جنوب شرقی آمریکای شمالی است. نخل اره ای برای درمان بزرگی پروستات، بهبود عملکرد دستگاه ادراری و افزایش رشد مو استفاده می‌شود. برخی نیز از مکمل این گیاه برای تقویت میل جنسی، افزایش باروری و کاهش التهاب استفاده می‌کنند و نتایج آخرین تحقیقات اثرات ضد سرطانی آن را تایید کرده‌اند.

ادامه مطلب
انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب برای دندان اهمیت بسیار زیادی دارد و نقش مهمی در حفظ سلامت دهان و دندان ایفا می کند. انتخاب صحیح مسواک می تواند از بروز بیماری های لثه و پوسیدگی دندان پیشگیری کرده و در نتیجه به تقویت سلامت کلی بدن کمک شایانی نماید. انتخاب مسواک با اندازه، شکل و سفتی مناسب برای هر فرد، می تواند به تمیز کردن کامل و موثر دندان ها و لثه ها کمک کند. مسواک های با موهای نرم، به لثه ها آسیب نمی رسانند و در عین حال قادر به حذف پلاک و جرم دندانی هستند.

ادامه مطلب
درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

انواع رو‌ش‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندان وجود دارد. حساسیت دندان، یک مشکل شایع است که با استفاده از مسواک مناسب، خمیر دندان ضدحساسیت و روش‌های دندان پزشکی قابل کنترل است. در کنار این روش‌ها درمان‌های خانگی مانند استفاده از سیر، زردچوبه، محلول آب و نمک و… وجود دارد که با از بین بردن باکتری‌های دهان و همچنین کاهش التهاب لثه به رفع حساسیت دندانی کمک می‌کنند.

ادامه مطلب
خمیر دندان ضدحساسیت

خمیر دندان ضدحساسیت

خمیردندان‌های ضدحساسیت دارای ترکیباتی هستند که می‌توانند در کاهش حساسیت دندان‌ها نقش مهمی ایفا کنند. این محصولات حاوی مواد مسدودکننده‌ای هستند که قادرند مجاری میکروسکوپی موجود در دندان، که به بافت‌های حساس آن متصل می‌شوند، را مسدود کنند. این فرایند از انتقال محرک‌های دردناک مانند سرما، گرما یا اسیدهای موجود در غذاها و نوشیدنی‌ها به عصب دندان جلوگیری می‌کند. به این ترتیب، احساس درد و حساسیت دندان کاهش می‌یابد. با این وجود، باید توجه داشت که خمیردندان‌های ضدحساسیت تنها برای درمان حساسیت‌های خفیف تا متوسط دندان مناسب هستند و نمی‌توانند جایگزین درمان‌های پزشکی و تخصصی برای حساسیت‌های شدیدتر باشند. در مواردی که حساسیت دندان شدید است، ممکن است نیاز به درمان‌های پیشرفته‌تری مانند پر کردن، ترمیم یا روکش دندان باشد.

ادامه مطلب
سبد خرید