برای خرید کالا های سلامت در جشنواره زمستانه نسخه اول شرکت کنید.

خرید انواع عطر و ادکلن

یکی از راه های ارتباط شایسته در مجامع و با دیگران، داشتن بوی مطبوع است. این امر علاوه بر افزایش اعتماد به نفس، به بهبود روابط نیز کمک می‌کند. بهترین راه برای خوشبو بودن بدن، رعایت بهداشت وو تمیزی است که با کارهای ساده‌ای نظیر استحمام به موقع، شستشوی مناسب دست و صورت و استفاده به موقع از دئودورانت‌هاست. عطر، ادکلن، پرفیوم و... دارای ویژگی‌های متمایزی هستند که دانستن آن‌ها در هنگام خرید به شما کمک می‌کند. در این مقاله به اختصار به این خصوصیات پرداخته‌ایم و رایحه‌های متنوع و مناسب با ذائقه بانوان و آقایان را جهت آشنایی با اسامی و مشخصاتشان آورده‌ایم.
عطر و ادکلن

به طور کلی می‌توان گفت که مردم از انواع عطر و ادکلن به دلایل مختلفی استفاده می‌کنند. برخی برای داشتن بویی خوش، بعضی از افراد برای تاثیرگذاری بر روی سایرین، عده‌ای به دلیل علاقه‌ی شخصی به این اکسسوری و برخی نیز به دلیل احساس خوبی که بوی مطبوع در ذهنشان ایجاد می‌کنند از آن‌ها استفاده می‌کنند. به هر حال این اکسسوری قیمت پایینی ندارد و می‌توان گفت یک کالای لوکس محسوب می‌شود. همچنین خرید بدون آگاهی می‌تواند شما را در دام محصولات تقلبی  بیاندازد. پس بهتر است تا قبل از اینکه پول خود را صرف این نوع محصولات بکنید مطالبی چند درباره‌ی انواع عطر و ادکلن بدانید تا در هنگام خرید آگاه باشید.

به احتمال زیاد انتخاب یک عطر خوشبو و مناسب از بین انواع عطر و ادکلن بسیار سخت خواهد بود. در واقع وقتی به عطر فروشی می‌رویم و با انواع متفاوتی از آن‌ها روبرو می‌شویم، گیج شده و احساس می‌کنیم که انتخاب بسیار سخت است. می‌توان گفت که تنوع عطر و ادکلن نامحدود و غیر قابل شمارش است. نه تنها برندهای مختلف عطرهای متفاوتی تولید کرده‌اند بلکه با ترکیب هر رایحه‌ای تنوع بسیار زیادی به وجود آورده‌اند. همچنین انواع عطر و ادکلن با غلظت‌های مختلف موجود هستند، که اصطلاحا به آن‌ها عطرهایی با بوهایی قوی و یا ضعیف می‌گوییم. اگر غلظت عطر بیشتر باشد روغن آن بیشتر از میزان الکل است. و همین موضوع باعث قوی‌تر شدن رایحه می‌شود. اگر غلظت کمتر باشد درصد الکل بالاتر رفته و رایحه سبک‌تر می‌شود. بنابراین عطرها بر اساس غلظت آن ها به ۵ دسته تقسیم می‌شوند.

پرفیوم

پرفیوم خالص و یا  extrait de perfume بالاترین غلظت را در بین تمامی انواع عطر و ادکلن داراست. معمولا غلظت پرفیوم‌ها یعنی میزان روغن در آن‌ها بین ۱۵ تا ۴۰ در صد است اما اغلب  آن‌ها در حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد غلیظ هستند. معمولا به دلیل غلظت بالایی که دارند میزان ماندگاری آن‌ها نیز بسیار زیاد است و معمولا بین شش تا هشت ساعت رائحه‌ی خود را پخش می‌کنند. به طور میانگین پرفیوم‌ها گرانترین‌ها در بازار عطر محسوب می‌شوند. افرادی که پوست حساسی دارند پوستشان به الکل واکنش نشان می‌دهد بهتر است تا از پرفیوم‌ها استفاده کنند. چرا که میزان الکل در این‌ها حداقل ممکن است و از خشک شدن پوست تا حد زیادی جلوگیری می‌کنند.

ادو پرفیوم

بعد از پرفیوم‌ها، ادو پرفیوم‌ها یا EDP بیشترین میزان غلظت را در میان انواع عطر و ادکلن دارند. معمولا غلظت آن‌ها بین ۱۵ تا ۲۰ درصد است. به طور میانگین ادو پرفیوم‌ها بین ۴ تا ۵ ساعت ماندگاری دارند. به دلیل غلظت  پایین‌تر نسبت به پرفیوم‌ها از قیمت پایین‌تری نیز برخوردارند و میزان الکل به کار رفته در آن‌ها نیز بیشتر است. در میان انواع عطر و ادکلن، ادو پرفیوم‌ها برای استفاده روزانه و افرادی که نسبت به الکل پوست نسبتا حساسی دارند پیشنهاد می‌شوند.

ادو تویلت

در میان انواع عطر و ادکلن، ادو تویلت‌ها غلظتی بین ۵ تا ۱۵ درصد دارند. قیمت بسیار ارزان‌تری نسبت به پرفیوم‌ها و ادو پرفیوم‌ها دارند و بنابراین یکی از رایج ترین عطرهای مورد استفاده هستند. معمولا ماندگاری بین دو تا سه ساعت دارند. بنابراین اگر قرار کاری شما بیش از این طول نخواهد کشید انتخاب مناسبی خواهند بود. بر طبق یک باور عمومی بهتر است تا از ادوپرفیوم در طول شب و از ادو تویلت در طول روز استفاده کنید. کلمه‌ی ادو تویلت از کلمه‌ای فرانسوی منشا می‌گیرد که به معنی آماده شدن است.

ادکلن

در میان انواع عطرهای بالا، ادکلن از میزان غلظت بسیار کمتری برخوردار است. معمولا غلظت ادکلن‌ها بین ۲ تا ۴ درصد است و غلظت الکل در آن‌ها بسیار بالاست. قیمت بسیار پایین‌تری دارند و میزان ماندگاری آن‌ها معمولا تا ۲ ساعت است. اما مزیت آن‌ها طراحی بی نظیر بسته بندی شان است. ادکلن‌ها با توجه به قیمتشان بهترین انتخاب برای هدیه هستند و ظرافت طراحی آن‌ها این موضوع را پر رنگ تر می‌کند.

اوفرش

در میان انواع عطر و ادکلن، او فرش‌ها بسیار شبیه به ادکلن‌ها هستند و ماندگاری حدودا دو ساعته دارند. میزان غلظت آن‌ها بسیار اندک و بین ۱ تا ۳ درصد است. تفاوت اساسی اوفرش‌ها با سایر انواع عطر و ادکلن در این است که این مدل میزان زیادی الکل ندارد و بیشتر بر پایه‌ی آب تولید می‌شود.

پس از اینکه از بین انواع عطر و ادکلن، محصول مورد نیاز و سلیقه خود را یافتید حال نوبت به انتخاب رایحه مناسب خواهد رسید و همان‌طور که می‌دانید عطرهای بانوان و آقایان رایحه‌های متفاوتی دارند. پس در هنگام خرید حتما این موضوع را مد نظر قرار دهید و به برچسب for women یعنی برای خانم‌ها و for men یعنی برای آقایان توجه کنید. سپس بین رایحه‌های مختلف باید انتخاب کنید. در زیر به انواع مختلف رایحه‌های موجود در بازار می‌پردازیم و برای هر رایحه مثالی نیز خواهیم آورد.

رایحه‌های سرد و گرم در انواع عطر و ادکلن

در میان انواع عطر و ادکلن رایحه‌های سرد و تلخ معمولا مخصوصا آقایان هستند. و رایحه‌های شیرین و گرم و همچنین ترش مخصوص بانوان. اما به طور کلی ۵ رایحه‌ی معتبر در دنیای عطر و ادکلن شناخته شده هستند. در زیر به توضیح آن‌ها خواهیم پرداخت.

رایحه‌های شرقی

این رایحه‌ها در میان انواع عطر و ادکلن حاوی مشک، کهربا، دارچین و عود هستند. و شما در برندهای مختلف ترکیبی از همه‌ی این‌ها و یا برخی را حس خواهید کرد. معمولا عطرهایی با بوهای قوی و سنگین محسوب می‌شوند و برای بانوان انتخاب جذابی خواهند بود.

رایحه‌های زمینی ( چوبی)

از انواع عطر ادویه‌ها و گیاهان  در این عطرها استفاده می‌شود اما بوی غالب در همه‌ی آن‌ها بوی چوب است. این عطرها معمولا بسیار گرم هستند و برای خانم‌های صمیمی انتخاب مناسبی خواهند بود.

رایحه‌های شیرین

این رایحه‌ها معمولا بویی همچون غذاهای شیرین مثل کارامل و میوه‌های شیرین را دارند. خانم‌های جوان و نوجوان‌ها این بوها را بسیار می‌پسندند. این بوها تداعی کننده‌ی حس سرزندگی، شادابی و همچنین بقا هستند. به طور معمول همه روزه می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید و برای استفاده در مدرسه نیز مناسب هستند.

بوی میوه و گل

این عطرها از ترکیب گل‌هایی همچون زنبق، رز، بنفشه و یاس و همچنین میوه‌هایی مثل پرتقال، انبه و سایر میوه‌هایی که بوی قوی دارند ساخته می‌شوند.

رایحه‌ی صابونی

بوی غالب در این عطرها بوی صابون است. این عطرها احساس شادابی و تمیزی را در شما بیدار می‌کنند و به شما کمک می‌کنند تا در روزهای گرم سال احساس سرزندگی داشته باشید.

علاوه بر رایحه‌های یاد شده در بالا، می‌توان به بوهایی دیگری که البته جزیی‌تر هستند نیز اشاره کرد.

بوی گیاهان آبزی ( آکوا سیکس) 

این عطرها معمولا بوی نمک دریا، هوا و نسیم اقیانوس را دارند و برای شما تداعی کننده‌ی دریا و اقیانوس و صدای مرغان دریای در فصل تابستان در کنار ساحل خواهند بود. می‌توان گفت که این عطرها برای مهمانی‌ها و آخر هفته‌های سرشار از آرامش بسیار مناسب هستند.

مثال برای آقایان: اکوادو جیو

مثال برای بانوان: لو دلسی

انیمالیک

یک رائحه‌ی بسیار غنی از خاک و طبیعت و چرم. در گذشته برای تولید این عطرها از حیوانات استفاده می‌شده است اما امروزه به صورت مصنوعی تولید می‌شوند. جذابیت خارق العاده‌ای را به وجود می‌آورند و برای شما تداعی کننده‌ی قدم زدن در جنگل خواهند بود. این عطرها برای قرارهای عاشقانه بسیار مناسب هستند به خصوص اگر در پوشش خود از یک اکسسوری چوبی نیز استفاده کنید. به طور مثال دسته عینک شما می‌تواند چوبی باشد و یا می‌توانید از انگشتر و یا دستبندهای چوبی استفاده کنید. همراه شدن چوب و این رائحه دلربایی بی نظیری را فراهم می‌کند.

مثال برای آقایان : بربری

مثال برای خانم ها : فمن

عطر اصل یا فیک

امرزه خرید انواع پرفیوم‌ها بسیار سخت شده است. فروشگاه‌های زیادی ادعا میکنند که محصولاتشان کاملا اورجینال است و هیچ تقلبی در کار نیست. علاوه بر این قیمت عطرها در بازار بسیار بالاست و ممکن است که یک عطر فیک که نه ماندگاری بالایی دارد و نه پخش بوی آن مناسب است را با قیمت بسیار زیادی بخرید و اصطلاحا سرتان کلاه برود. اما باید بدانید که تشخیص یک محصول اصل از یک محصول فیک کار بسیار سختی است. بنابراین بهترین کار این است که ابتدا نوع محصول را مشخص کنید و سپس آن را از فروشگاه و یا سایتی خریداری کنید که به آن کاملا مطمئن هستید. گول تبلیغات را نخورید و با کسی معامله کنید که صداقت را سرلوحه ی خود قرار می دهد و نه منفعت و سود شخصیش را.

ما در داروخانه آنلاین نسخه اول انواع عطر و ادکلن را ارائه کردیم تا شما در دام سودجویان نیفتید و انتخابی آگاهانه و بر اساس طبع خود داشته باشید.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

شماره تلفن شما منتشر نخواهد شد. ما از این طریق شما رو به محض دریافت پاسخ مطلع می‌کنیم.
بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محتواهای مربوط به این مقاله

نخل اره ای (Saw Palmetto) چیست و چه خواصی دارد

نخل اره ای (Saw Palmetto) چیست و چه خواصی دارد

نخل اره ای یا ساوپالمتو یک درخت نخل کوتاه، بومی مناطق جنوب شرقی آمریکای شمالی است. نخل اره ای برای درمان بزرگی پروستات، بهبود عملکرد دستگاه ادراری و افزایش رشد مو استفاده می‌شود. برخی نیز از مکمل این گیاه برای تقویت میل جنسی، افزایش باروری و کاهش التهاب استفاده می‌کنند و نتایج آخرین تحقیقات اثرات ضد سرطانی آن را تایید کرده‌اند.

ادامه مطلب
انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب برای دندان اهمیت بسیار زیادی دارد و نقش مهمی در حفظ سلامت دهان و دندان ایفا می کند. انتخاب صحیح مسواک می تواند از بروز بیماری های لثه و پوسیدگی دندان پیشگیری کرده و در نتیجه به تقویت سلامت کلی بدن کمک شایانی نماید. انتخاب مسواک با اندازه، شکل و سفتی مناسب برای هر فرد، می تواند به تمیز کردن کامل و موثر دندان ها و لثه ها کمک کند. مسواک های با موهای نرم، به لثه ها آسیب نمی رسانند و در عین حال قادر به حذف پلاک و جرم دندانی هستند.

ادامه مطلب
درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

انواع رو‌ش‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندان وجود دارد. حساسیت دندان، یک مشکل شایع است که با استفاده از مسواک مناسب، خمیر دندان ضدحساسیت و روش‌های دندان پزشکی قابل کنترل است. در کنار این روش‌ها درمان‌های خانگی مانند استفاده از سیر، زردچوبه، محلول آب و نمک و… وجود دارد که با از بین بردن باکتری‌های دهان و همچنین کاهش التهاب لثه به رفع حساسیت دندانی کمک می‌کنند.

ادامه مطلب
خمیر دندان ضدحساسیت

خمیر دندان ضدحساسیت

خمیردندان‌های ضدحساسیت دارای ترکیباتی هستند که می‌توانند در کاهش حساسیت دندان‌ها نقش مهمی ایفا کنند. این محصولات حاوی مواد مسدودکننده‌ای هستند که قادرند مجاری میکروسکوپی موجود در دندان، که به بافت‌های حساس آن متصل می‌شوند، را مسدود کنند. این فرایند از انتقال محرک‌های دردناک مانند سرما، گرما یا اسیدهای موجود در غذاها و نوشیدنی‌ها به عصب دندان جلوگیری می‌کند. به این ترتیب، احساس درد و حساسیت دندان کاهش می‌یابد. با این وجود، باید توجه داشت که خمیردندان‌های ضدحساسیت تنها برای درمان حساسیت‌های خفیف تا متوسط دندان مناسب هستند و نمی‌توانند جایگزین درمان‌های پزشکی و تخصصی برای حساسیت‌های شدیدتر باشند. در مواردی که حساسیت دندان شدید است، ممکن است نیاز به درمان‌های پیشرفته‌تری مانند پر کردن، ترمیم یا روکش دندان باشد.

ادامه مطلب
سبد خرید