برای خرید کالا های سلامت در جشنواره زمستانه نسخه اول شرکت کنید.

خرید پوشک بزرگسالان

یکی از مهمترین مشکلاتی که در بزرگسالی افراد با ان روبه رو می شوند. تکرر ادرار، شب ادراری و عدم کنترل شخص در نوبت هایی است که نیاز به تخلیه دارد. با توجه به این که پرستاران و افرادی که با سالمندان در ارتباط هستند، معمولا از این موضوع رنج می کشیدند. تولید کنندگان شروع به تولید پوشک هایی با جذب بالا و سایز مناسب برای بزرگسالان کردند. وجود این محصولات کاملا بهداشتی و منطبق با استاندارهای روز دنیا، توانست مشکلات زیادی را در خصوص این افراد حل کند. در این مقاله به معرفی مختصری از پوشک های بزرگسالان و ویژگی آن ها پرداخته شده است تا خرید و انتخاب دقیق تر و آگاهانه تری را تجربه کنید.
پوشک مناسب سالمندان

کاربرد پوشک بزرگسالان

شاید بتوان گفت که پوشک بزرگسالان یکی از بهترین کالاهای بهداشتی است که مراقبین و پرستاران را کمی آسوده خاطر می کند. اگر شما نیز تا به حال از پدر و یا مادر سالخورده خود مراقبت کرده اید به خصوص اگر بیمار قادر به بلند شدن از رو تخت نباشد و یا اگر تا به حال سری به سرای سالمندان زده باشید، خواهید دید که کنترل ادرار برای بسیاری از آن ها به خصوص افرادی که به بیماری آلزایمر دچار هستند بسیار دشوار است. بنابراین این پوشک ها شاید محصولی بسیار کارآمد محسوب شوند.

پوشک بزرگسالان چیست؟

برای خرید پوشک بزرگسالان نیازی نیست که نگران جنسیت بیمار خود باشید. پوشک ها طوری تهیه می شوند که به اندازه ی کافی هم برای آقایان و هم برای بانوان راحت باشند. بنابراین تفاوتی بین پوشک آقایان و خانم ها وجود ندارد. اگر پوشک های مختلف را امتحان کرده اید و باز هم مشکلاتی همچون نشتی و یا سفتی پوشک را دارید بهتر است تا از پد های جاذب استفاده کنید. این پد ها داخل پوشک قرار می گیرند و دیگر نیازی به سفت کردن بیش از حد نیست و مشکل نشتی را نیز حل خواهند کرد.

پوشینه یا پوشک بزرگسال

 

انتخاب مناسب

در هنگام انتخاب یک پوشک بزرگسالان بهتر است تا نکات زیر را در خاطر داشته باشید

یکبار مصرف و یا پایدار

شاید به نظر برسد که پوشک های یکبار مصرف کار را برای مراقب بیمار راحت تر کرده و قابلیت استفاده ساده تری دارند. اما خوب است تا نکات دیگری را نیز در نظر بگیرید. به طور مثال پوشک های یکبار مصرف برای محیط زیست بسیار مضر هستند چرا که قابلیت بازیافت را نداشته و در طبیعت یا محل دپو زباله رها می شوند. همچنین این پوشک ها فقط یک بار قابلیت استفاده دارند پس از نظر اقتصادی اصلا به صرفه نیستند. البته هنگام مراقبت از بیمار شاید راحتی و کم دردسر بودن پوشک در اولویت قرار گیرد. از دیگر مزایای پوشک های یکبار مصرف می توان به تنوع بالای آن ها و قدرت جذب بالا تر نیز اشاره کرد.بنابراین هنگام خرید پوشک بزرگسالان بهتر است تا بودجه، طول مدت درمان و میزان وقت و انرژی مورد نیاز برای تعویض  پوشک را در نظر بگیرید.

قدرت جذب

هرچند تمامی پوشک بزرگسالان برای جذب مقدار زیاد ادرار تولید می شوند اما همه ی آن ها مانند هم عمل نمی کنند. بنابراین قدرت جذب از یک محصول به محصول دیگر متغیر خواهد بود. به طور کلی چهار سطح برای قدرت جذب در نظر گرفته شده است.

 ۱: این سطح برای افرادی است که مایعات کمی می نوشند و به طور کلی ادرار کمی تولید می کنند.

 ۲: سطح متوسط برای افرادی مناسب است که ادراری معمولی دارند، در واقع نه بسیار زیاد و نه بسیار کم.

 ۳: این سطح که سنگین نیز نامیده می شود برای افرادی است که به دلایل مختلف آب زیادی را دفع می کنند. به طور مثال برخی از بیماران داروهایی را مصرف می کنند که آب زیادی باید همراه آن بنوشند و همین موضوع باعث می شود تا ادرار زیادی نیز دفع کنند.

 ۴: این سطح که بیشتر برای شب قابل استفاده است بیشترین حد جذب را دارد. اگر فردی بی اختیاری مدفوع نیز داشته باشد بهتر است تا از این نوع پوشک بزرگسالان استفاده کند.

پوشک

 

 

سایز مناسب

یکی از مهمترین فاکتورها در انتخاب پوشک بزرگسالان سایز مناسب است. برای دستیابی به سایز مناسب بیمار خود دور کمر او را اندازه گیری کنید. بر روی بسته های پوشک سایز کمر نوشته شده است. به آن دقت داشته باشید. شاید برای اولین بار که خرید می کنید سایز را درست انتخاب کنید و بعد از آن همیشه همان محصول را خریداری کنید اما اگر به طور مثال شما از یک برند سایز کوچک را خریداری می کنید بهتر است تا برای خرید از یک برند دیگر به سایز دور کمر دقت کنید. واژه هایی مثل سایز کوچک، سایز متوسط و یا سایز بزرگ همیشه قابل اعتماد نیستند بنابراین اندازه دور کمر بیمار خود را به خاطر داشته باشید.

راحتی

همانطور که دقت در قدرت جذب و سایز مناسب برای خرید پوشک بزرگسالان مهم است، راحتی نیز جز اولین فاکتور های مهم در انتخاب است. اگر بیمار شما راحت نباشد علاوه بر بیماری، یک عامل دیگر برای اذیت او فراهم می شود. پس بهتر است تا از چند برند پوشک هایی برای بیمار خود تهیه کنید و امتحان کنید تا ببینید کدام یک راحت ترین است. بیماران معمولا کم صبر، کم حوصله و بهانه گیر می شوند پس اگر پوشک راحت نباشد، مراقب با دردسر های بیشتری از طرف بیمار روبرو خواهد شد.

انواع پوشک

به طور کلی دو مدل برای پوشک بزرگسالان وجود دارد. مدل های شورتی و مدل ها چسبی. مدل های شورتی آنهایی هستند که مانند لباس زیر بیمار باید آن را بپوشد. در هنگام تعویض بیمار خود قادر است که بایستد و آن را از پاها خارج کند. این مدل برای بیمارانی که قادر به حرکت هستند بسیار مناسب است. اما مدل های چسبی برای بیمارانی است که قادر به حرکت از روی تخت نبوده و نیاز است تا مراقب آن ها را به پهلو خوابانده و سپس پوشک را زیر آن ها پهن کند و بعد دوباره آن را به پشت خوابانده و چسب های پوشک را ببندد.

بهترین پوشک بزرگسالان مخصوص شب کدام ها هستند

هرچند نمی توان گفت که یک مدل مخصوص می تواند برای تمامی افراد مناسب باشد. اما ویژگی های زیر برای داشتن خوابی راحت و آسوده لازم و ضروری هستند:

  • قدرت جذب
  • راحتی
  • عدم نشتی
  • محافظت از پوست

تمامی این ویژگی ها برای تمامی پوشک های بزرگسالان لازم است، اما برای پوشک هایی که مخصوص شب هستند بسیار حیاتی است. به طوری که اخلال در هر کدام می تواند باعث برهم خوردن خواب، خیس شدن ملحفه و همچنین حساسیت پوستی شود.

پوشک مناسب سالمندان

 

قدرت جذب

اگر قدرت جذب پوشک بزرگسالان بالا باشد، یعنی گنجایش جذب ۴۰۰ تا ۶۰۰ میلی لیتر ادرار را داشته باشد این پوشک مخصوص شب است. اگر برای خرید پوشک مخصوص شب به خرید می روید بهتر است تا ظرفیت پوشک را چک کنید. بسیاری از برند ها این ظرفیت را می نویسند. همچنین بسیاری از برندها فقط روی بسته بندی درج می کنند که محصول مخصوص شب است. اما بهتر است تا قبل از خرید چندین بسته، ظرفیت یکی از محصولات را در طول یک شب چک کنید. اگر رضایت بخش بود می توانید خرید انبوه کنید.

محافظت از پوست

بسیاری از افراد پوشک را در طول شب تعویض نمی کنند (بین ۸ تا ۱۰ ساعت)، در نتیجه قدرت محافظت از پوست در پوشک باید بسیار بالا باشد. در غیر این صورت به طور حتم شما با حساسیت و زخم های پوستی مواجه خواهید شد. مطمئن شوید که پوشکی که خریداری می کنید به سرعت ادرار را جذب خود می کند و آن را در لایه ی زیرین نگه می دارد به طوری که با پوست به طور مستقیم در ارتباط نباشد.

عدم نشتی در پوشک بزرگسالان

زمانی که به دنبال یک پوشک بزرگسالان مخصوص شب هستیم، عدم نشتی در پوشک یکی از مهم ترین مولفه هایی است که باید مورد توجه قرار گیرد. هرچند ممکن است فکر کنید که اگر قدرت جذب پوشک بالا باشد احتمال نشتی وجود ندارد. اما باید بگوییم که حتی پوشک هایی با بالاترین حد قدرت جذب نیز اگر به درستی بسته نشوند به راحتی ادرار را پس می دهند و ملحفه را خیس می کنند. بنابراین عدم نشتی یک پوشک به دو عامل مهم بستگی دارد. اول نحوه بسته شدن و قرارگیری و دوم قدرت جذب.

اگر پوشک طوری ساخته نشده باشد که به راحتی بسته شود و از نشتی جلوگیری کند، با بالاترین قدرت جذب باز هم نشتی خواهد داشت. بنابراین در طراحی پوشک قابلیت انعطاف ،نحوه ی بسته شدن و همچنین لایه های محافظ و جاذب بسیار مهم هستند. اگر پس از بستن پوشک متوجه شدید که کنار کشاله ی ران باز است، مطمئن باشید که ادرار نشت خواهد کرد. همچنین لایه ی اولیه پوشک که ادرار مستقیما روی آن می ریزد باید قدرت جذب بالا و سریعی داشته باشد تا اطراف پاها خیس نشده و همچنین ادرار فرصت نشت نداشته باشد.

پوشک بزرگسالان

 

راحتی

اگر پوشک بزرگسالان به اندازه کافی راحت نباشد، بیمار نمی تواند خواب راحتی داشته باشد و در طول شب مرتب بیدار شده و مراقب خود را نیز بیدار می کند. چسب های پوشک نباید بیش از اندازه سفت و یا شل باشند. همچنین پوشک نباید خیلی بزرگ و یا خیلی تنگ انتخاب شود. همه ی این حالت ها می تواند راحتی را از بیمار سلب کند. همچنین اگر پوشک به اندازه ی کافی راحت نباشد، بیماران آن پوشک را نمی پوشند و این کار مراقب را به مراتب سخت تر خواهد کرد.

سخن پایانی

پرستاری از بیماران یکی از سخت ترین کار های دنیاست و باید گفت که مراقبان و پرستاران از صبورترین افراد جامعه هستند. امیدواریم که توضیحات بالا در مورد خرید پوشک بزرگسالان به شما در این زمینه کمک های لازم را بکند و از سختی کارتان کمی بکاهد.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

شماره تلفن شما منتشر نخواهد شد. ما از این طریق شما رو به محض دریافت پاسخ مطلع می‌کنیم.
بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محتواهای مربوط به این مقاله

نخل اره ای (Saw Palmetto) چیست و چه خواصی دارد

نخل اره ای (Saw Palmetto) چیست و چه خواصی دارد

نخل اره ای یا ساوپالمتو یک درخت نخل کوتاه، بومی مناطق جنوب شرقی آمریکای شمالی است. نخل اره ای برای درمان بزرگی پروستات، بهبود عملکرد دستگاه ادراری و افزایش رشد مو استفاده می‌شود. برخی نیز از مکمل این گیاه برای تقویت میل جنسی، افزایش باروری و کاهش التهاب استفاده می‌کنند و نتایج آخرین تحقیقات اثرات ضد سرطانی آن را تایید کرده‌اند.

ادامه مطلب
انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب برای دندان اهمیت بسیار زیادی دارد و نقش مهمی در حفظ سلامت دهان و دندان ایفا می کند. انتخاب صحیح مسواک می تواند از بروز بیماری های لثه و پوسیدگی دندان پیشگیری کرده و در نتیجه به تقویت سلامت کلی بدن کمک شایانی نماید. انتخاب مسواک با اندازه، شکل و سفتی مناسب برای هر فرد، می تواند به تمیز کردن کامل و موثر دندان ها و لثه ها کمک کند. مسواک های با موهای نرم، به لثه ها آسیب نمی رسانند و در عین حال قادر به حذف پلاک و جرم دندانی هستند.

ادامه مطلب
درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

انواع رو‌ش‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندان وجود دارد. حساسیت دندان، یک مشکل شایع است که با استفاده از مسواک مناسب، خمیر دندان ضدحساسیت و روش‌های دندان پزشکی قابل کنترل است. در کنار این روش‌ها درمان‌های خانگی مانند استفاده از سیر، زردچوبه، محلول آب و نمک و… وجود دارد که با از بین بردن باکتری‌های دهان و همچنین کاهش التهاب لثه به رفع حساسیت دندانی کمک می‌کنند.

ادامه مطلب
خمیر دندان ضدحساسیت

خمیر دندان ضدحساسیت

خمیردندان‌های ضدحساسیت دارای ترکیباتی هستند که می‌توانند در کاهش حساسیت دندان‌ها نقش مهمی ایفا کنند. این محصولات حاوی مواد مسدودکننده‌ای هستند که قادرند مجاری میکروسکوپی موجود در دندان، که به بافت‌های حساس آن متصل می‌شوند، را مسدود کنند. این فرایند از انتقال محرک‌های دردناک مانند سرما، گرما یا اسیدهای موجود در غذاها و نوشیدنی‌ها به عصب دندان جلوگیری می‌کند. به این ترتیب، احساس درد و حساسیت دندان کاهش می‌یابد. با این وجود، باید توجه داشت که خمیردندان‌های ضدحساسیت تنها برای درمان حساسیت‌های خفیف تا متوسط دندان مناسب هستند و نمی‌توانند جایگزین درمان‌های پزشکی و تخصصی برای حساسیت‌های شدیدتر باشند. در مواردی که حساسیت دندان شدید است، ممکن است نیاز به درمان‌های پیشرفته‌تری مانند پر کردن، ترمیم یا روکش دندان باشد.

ادامه مطلب
سبد خرید