برای خرید کالا های سلامت در جشنواره زمستانه نسخه اول شرکت کنید.

نکات مهم در استفاده از فیکساتور آرایش صورت

هدف از استفاده از یک فیکساتور آرایش صورت، تثبیت کردن لوازم آرایشی است که استفاده می کنیم. فیکساتور به شکل اسپری، متداولترین و رایج ترین لوازم تثبیت کننده صورت است که کار کردن با آن بسیار ساده می باشد. متداول ترین فیکساتور آرایشی به صورت اسپری موجود است اما فیکساتور به صورت پودر هم در بازار وجود دارد. با توجه به نوع پوست خود و انواع فیکساتورهای موجود در بازار نسبت به خرید این محصول آرایشی اقدام کنید. در این مقاله به نکات و ترفندهای مورد نیاز برای خرید و استفاده از فیکساتور آرایشی پرداخته ایم.
فیکساتور آرایشی

فیکساتور آرایش صورت چیست؟

فیکساتور آرایش صورت یکی از انواع لوازم آرایشی صورت است که موجب تثبیت شدن لوازم آرایشی روی صورت شما می شود. استفاده از این محصولات به شما کمک می کند بتوانید آرایش صورت خود را برای طولانی مدت نگه دارید. شاید شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که در مهمانی های شام، ملاقات های خانوادگی، مراسم شبانه شرکت می کنید و با این چالش مواجه هستید که لوازم آرایشی شما در طولانی مدت به زودی پاک می شوند. متأسفانه فعالیت بیش از حد و همچنین عرق کردن صورت می تواند کیفیت آرایش شما را به هم بزند.

اگر می خواهید تغییرات چشمگیر در آرایش داشته باشید، استفاده از فیکساتور آرایش صورت را به شما پیشنهاد می‌کنیم. با استفاده از این لوازم آرایشی، بهتر از همیشه ظاهر خود را مرتب خواهید کرد. مطمئن باشید که اگر از فیکساتور روی لوازم آرایشی خود استفاده کنید، بدون دغدغه و نگرانی می توانید در مهمانی های طولانی نظیر عقد و عروسی شرکت کنید.

راهکارهای زیادی وجود دارد که بتوانید آرایش چهره خود را زیباتر نشان دهید. استفاده از فیکساتور آرایشی هم برای پوست های چرب کاربرد دارد و هم برای پوست های خشک. در هر زمان که بخواهید می توانید از این محصول استفاده کنید. فقط کافی است که نکات کار کردن با آن را بدانید و انواع فیکساتور را بشناسید.

فیکساتور آرایشی

متداول ترین انواع فیکساتور آرایشی به صورت اسپری موجود است اما فیکساتور به صورت پودر هم در بازار وجود دارد. اگر قرار است یک فیکساتور آرایشی بخرید مشخص کنید که کدام یک از انواع آن برای شما مناسب تر است. همچنین در نظر داشته باشید که پوست شما چه شرایطی دارد. در ادامه به شما کمک می کنیم بهترین فیکساتور آرایشی را انتخاب کنید و همچنین درباره نحوه استفاده از آن هم صحبت می کنیم.

فیکساتور آرایش صورت به شکل اسپری چیست؟

هدف شما از استفاده از یک فیکساتور آرایش صورت، تثبیت کردن لوازم آرایشی است که استفاده کرده اید. فیکساتور به شکل اسپری، متداولترین و رایج ترین لوازم آرایش تثبیت کننده صورت است که کار کردن با آن بسیار ساده می باشد. پس از آن که محصولات و لوازم آرایش صورت نظیر کرم پایه آرایشی، کانسیلر، سایه چشم، ریمل چشم، رژلب و سایر لوازم آرایشی را استفاده کردید. برای اینکه ظاهری بهتر به صورت خود ببخشید، از اسپری های فیکساتور استفاده کنید.

زمانی که از فیکساتور آرایش صورت به شکل اسپری استفاده می کنید، ترکیبات شیمیایی داخل اسپری به طور مستقیم روی پوست می‌ نشیند و موجب می شود لوازم آرایشی، تثبیت شوند. اگر پوست چرب دارید و لوازم آرایشی شما به سرعت پاک می شود، تنها راه حل، استفاده از فیکساتور به صورت اسپری می باشد.

فراموش نکنید که فیکساتور آرایشی می‌تواند خطرات یا حساسیت هایی را برای پوست شما ایجاد کند. فیکساتور آرایش صورت مستقیماً روی سلول های پوستی قرار نمی‌گیرد، بنابراین یک انتخاب ایده آل برای پوست های حساس می باشد.

در همین جا یک نکته مهم را خاطرنشان کنیم. برای اینکه اسپری فیکساتور آرایشی صورت را استفاده کنید، باید چشمان شما بسته باشند. هرگز اسپری را مستقیماً به سمت چشمان باز استفاده نکنید، زیرا خطرناک است!

 نحوه صحیح انتخاب و خرید فیکساتور آرایش صورت

محصولی که شما به عنوان فیکساتور آرایش صورت انتخاب می کنید و در شکل اسپری موجود است، انواع مختلفی دارد. شما این محصول آرایشی را بسته به نیاز و ترجیحات آرایشی خود انتخاب می کنید. برخی از انواع اسپری های آرایشی، ظاهر لوازم آرایشی را مات نشان می‌دهند و برخی دیگر برای درخشان تر کردن و براق کردن آرایش مناسب تراند. تصمیم بگیرید که می خواهید آرایش براق داشته باشید یا درخشان یا آرایش مات و معمولی.

در مرحله بعدی از انتخاب فیکساتور آرایش صورت، مشخص کنید که حالت و نوع پوست شما چگونه است و سپس اسپری را متناسب با پوست خود انتخاب کنید. برای کسانی که پوست خشک دارند باید از انواع فیکساتور استفاده کنند که حالت آبرسان و رطوبت رسانی به پوست را داشته باشد.

برخی از انواع این محصولات حاوی عصاره های گیاهی است که برای این کار طراحی شده اند. برای انواع پوست خشک، اسپری فیکساتور بهتر است حاوی روغن های گیاهی هم باشد تا بتواند سطح چربی پوست را تنظیم کند. برای انتخاب انواع فیکساتور آرایش صورت برای پوست های حساس و معمولی به دنبال اسپری های ملایم باشید. محصولی که بدون تحریک صورت شما، آرایش را زیباتر نشان دهد.

مراحل استفاده از فیکساتور آرایش صورت در شکل اسپری

اگر از اسپری فیکساتور آرایش صورت به شکل اسپری استفاده می کنید، چند نکته مهم وجود دارد. رعایت این موارد، شما را به یک فرد حرفه‌ ای تبدیل می کند تا بتوانید آرایش چهره خود را جذاب تر از همیشه نشان دهید.

به همین دلیل در ادامه این قسمت با مهمترین مراحل استفاده از اسپری فیکساتور آرایشی آشنا می شویم:

مرحله اول: اسپری را به خوبی تکان دهید

اولین مرحله و مهمترین نکته قبل از استفاده از اسپری فیکساتور آرایش صورت این است که باید بطری اسپری را به خوبی تکان دهید. این کار باعث می شود بدون چک کردن و ایجاد لکه روی صورت شما، تثبیت کردن  لوازم آرایشی را انجام دهد. برای اینکه تاثیر مثبت تری از اسپری فیکساتور مشاهده کنید آن را در ابتدا به آرامی تکان دهید تا مواد ته نشین شده مخلوط شود.

 مرحله دوم: اسپری را به شکل X و T اسپری کنید

مرحله دوم برای اینکه اثر بخشی اسپری فیکساتور آرایش صورت را بهتر روی لوازم آرایشی اجرا کنید. بطری اسپری را حدود  ۱۵ تا ۲۰ سانتیمتر از صورت خود دور نگه دارید. قرار است فیکساتور را روی صورت خود اسپری کنید. چشمان خود را ببندید و اسپری صورت را در دو مرحله به صورت حرف X انگلیسی و در مرحله بعد به شکل حرف T انگلیسی اسپری کنید. به این ترتیب می‌ توان مطمئن بود که تمام قسمت های صورت شما با اسپری فیکساتور آرایشی صورت پوشیده شده است.

مرحله سوم: اجازه دهید اسپری، خشک شود

قبل از اینکه به طور کامل مراحل آرایش را به پایان برسانید یا لباس خود را تعویض کنید یا هر کار دیگری انجام دهید، چند لحظه منتظر باشید تا اسپری روی صورت شما خشک شود. این کار موجب می‌شود مواد اسپری با لوازم آرایشی، ادغام شده و آن‌ ها را تثبیت کند. سعی کنید فرآیند خشک شدن به صورت کامل انجام شود.

ترفندهای آرایشی قبل از استفاده از فیکساتور آرایش صورت

بسیاری تصور می کنند فیکساتور آرایش صورت به تنهایی می تواند چهره آنها را جذاب تر کند. در صورتی که چنین نیست! افرادی که جزو آرایشگرهای حرفه ای محسوب می شوند عقیده دارند که فیکساتور آرایشی تنها یک راه تثبیت کردن لوازم آرایش است.

بهتر از آن، راهکارها و ترفندهایی است که قبل از استفاده از اسپری باید رعایت کنید. در راستای چند نکته ساده می توانید چهره خود را جذاب تر نشان دهید. در این قسمت، سه نکته مهم را اشاره می‌کنیم که شاید برای شما هم مفید باشد و البته ممکن است قبلاً از آن اطلاعی  نداشته‌اید!!

ترفند شماره ۱: از سایه چشم با رنگ های تند و جذاب استفاده کنید

اگر تصور می کنید که آرایش چشمان شما به اندازه کافی جذاب و پر رنگ نیست، سعی کنید رنگ سایه چشم را از رنگ های تند و براق انتخاب کنید. برای اینکه این کار را انجام دهید می توانید مقداری از اسپری فیکساتور آرایش صورت را روی برس آرایشی بزنید و سپس آن را داخل سایه چشم زده و به طور معمول، آرایش چشم را با سایه چشم انجام دهید.

از رنگ های روشن تر و درخشان تر استفاده کنید. فیکساتور آرایشی می تواند ظاهر براق به سایه چشم دهد. حتماً قبل از استفاده از سایه چشم از کانسیلر آرایشی استفاده کنید.

 ترفند شماره ۲: از کرم ضد آفتاب استفاده کنید

یکی از عواملی که موجب می شود آرایش شما زیباتر به نظر برسد و در عین حال از پوست شما محافظت کند، استفاده از کرم ضد آفتاب می باشد. قبل از اینکه لوازم آرایشی صورت به کار ببرید، صورت خود را با کرم ضد آفتاب بپوشانید. به ویژه برای افرادی که مدت زمان طولانی تری در معرض اشعه خورشید قرار دارند. اگر می‌خواهید لایه آرایشی بر روی پوست داشته باشید، کرم ضد آفتاب استفاده کنید. در این حالت حتی اگر پس از آرایش از فیکساتور آرایش صورت استفاده کنید، باز هم اثرات خود را خواهد داشت.

 ترفند شماره ۳: اسفنج آرایشی را با فیکساتور آرایش صورت، آغشته کنید

اگر می خواهید اثرات اسپری فیکساتور آرایش صورت روی چهره شما جذاب تر به نظر برسد، قبل از اسپری کردن، مقداری از فیکساتور را روی پد آرایشی یا اسفنج آرایشی اسپری کنید و سپس با اسفنج روی آرایش خود ضربه بزنید. این کار باعث می شود صورت شما آمادگی قبلی برای اسپری زدن پیدا کند و از طرفی لوازم آرایشی، بهتر تثبیت می شوند. پس از انجام این کار به راحتی، طبق روش های قبل، اسپری را روی صورت اجرا کنید.

نکته‌ای که نباید فراموش کنید اینکه هر گونه لوازم آرایشی و اسپری نباید هیچ حساسیت یا آلرژی برای شما ایجاد کنند. بنابراین درباره حساسیت های پوستی قبل از خرید با فروشنده صحبت کنید.

سخن پایانی

یکی از مهمترین لوازم آرایشی که در تثبیت یک آرایش خوب و ماندگار می تواند به شما کمک کند. استفاده از فیکساتور آرایشی است که پس از اتمام آرایش، به صورت خود اسپری می کنید. این کار به دوام و ماندگاری آرایش، همچنین به براق بودن آن کمک می کند.

ما در “داروخانه آنلاین نسخه اول” انواع محصولات آرایشی از جمله فیکساتور آرایشی را عرضه کرده ایم. بررسی و مطالعه متون علمی این داروخانه در انتخاب متناسب با نیاز و خریدی به صرفه راهنمای خوبی هستند.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

شماره تلفن شما منتشر نخواهد شد. ما از این طریق شما رو به محض دریافت پاسخ مطلع می‌کنیم.
بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محتواهای مربوط به این مقاله

نخل اره ای (Saw Palmetto) چیست و چه خواصی دارد

نخل اره ای (Saw Palmetto) چیست و چه خواصی دارد

نخل اره ای یا ساوپالمتو یک درخت نخل کوتاه، بومی مناطق جنوب شرقی آمریکای شمالی است. نخل اره ای برای درمان بزرگی پروستات، بهبود عملکرد دستگاه ادراری و افزایش رشد مو استفاده می‌شود. برخی نیز از مکمل این گیاه برای تقویت میل جنسی، افزایش باروری و کاهش التهاب استفاده می‌کنند و نتایج آخرین تحقیقات اثرات ضد سرطانی آن را تایید کرده‌اند.

ادامه مطلب
انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب برای دندان اهمیت بسیار زیادی دارد و نقش مهمی در حفظ سلامت دهان و دندان ایفا می کند. انتخاب صحیح مسواک می تواند از بروز بیماری های لثه و پوسیدگی دندان پیشگیری کرده و در نتیجه به تقویت سلامت کلی بدن کمک شایانی نماید. انتخاب مسواک با اندازه، شکل و سفتی مناسب برای هر فرد، می تواند به تمیز کردن کامل و موثر دندان ها و لثه ها کمک کند. مسواک های با موهای نرم، به لثه ها آسیب نمی رسانند و در عین حال قادر به حذف پلاک و جرم دندانی هستند.

ادامه مطلب
درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

انواع رو‌ش‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندان وجود دارد. حساسیت دندان، یک مشکل شایع است که با استفاده از مسواک مناسب، خمیر دندان ضدحساسیت و روش‌های دندان پزشکی قابل کنترل است. در کنار این روش‌ها درمان‌های خانگی مانند استفاده از سیر، زردچوبه، محلول آب و نمک و… وجود دارد که با از بین بردن باکتری‌های دهان و همچنین کاهش التهاب لثه به رفع حساسیت دندانی کمک می‌کنند.

ادامه مطلب
خمیر دندان ضدحساسیت

خمیر دندان ضدحساسیت

خمیردندان‌های ضدحساسیت دارای ترکیباتی هستند که می‌توانند در کاهش حساسیت دندان‌ها نقش مهمی ایفا کنند. این محصولات حاوی مواد مسدودکننده‌ای هستند که قادرند مجاری میکروسکوپی موجود در دندان، که به بافت‌های حساس آن متصل می‌شوند، را مسدود کنند. این فرایند از انتقال محرک‌های دردناک مانند سرما، گرما یا اسیدهای موجود در غذاها و نوشیدنی‌ها به عصب دندان جلوگیری می‌کند. به این ترتیب، احساس درد و حساسیت دندان کاهش می‌یابد. با این وجود، باید توجه داشت که خمیردندان‌های ضدحساسیت تنها برای درمان حساسیت‌های خفیف تا متوسط دندان مناسب هستند و نمی‌توانند جایگزین درمان‌های پزشکی و تخصصی برای حساسیت‌های شدیدتر باشند. در مواردی که حساسیت دندان شدید است، ممکن است نیاز به درمان‌های پیشرفته‌تری مانند پر کردن، ترمیم یا روکش دندان باشد.

ادامه مطلب
سبد خرید