برای خرید کالا های سلامت در جشنواره زمستانه نسخه اول شرکت کنید.

پرایمر چیست و چه نقشی در آرایش روزانه ما ایفا می کند؟

لوازم و محصولات ارایشی از تنوع بالایی برخوردارند. این تنوع شامل رنگ بندی, تخصصی صورت, لب, چشم و گونه ها, جامد یا مایع بودن, مومی شکل بودن, کرم یا لوسیون آرایشی و .... می تواند باشد. پرایمرها نوعی از لوازم آرایش هستند که برای چشم, لب, مژه و صورت استفاده می شوند. کارایی های مختلف این پرایمرها را می توان به پوشش دهی یکنواخت, زیر سازی و یکدست کردن, ثابت کردن رنگ رژ و ..., مات کردن, درخشان کردن و یا حتی آبرسانی موثر به نواحی مختلف صورت دانست. در این مقاله به اختصار به پرایمر و ویژگی های آن می پردازیم.
پرایمر چیست

پرایمر

شاید امروزه یکی از مهم ترین اقلام آرایشی که نام آن به گوشتان خورده پرایمر باشد اما  به راستی پرایمر در آرایش ما چه نقشی را ایفا میکند؟

پرایمرهای صورت در مدل های آب رسان، مات کننده، پوشاننده لک ها، براق و … تولید می شوند. ممکن است برای شما انتخاب محصولی مناسب پوست می تواند کمی گیج کننده باشد. احتمالا همین مشکل دلیل عدم استفاده بسیاری از افراد از پرایمر در روتین آرایشی است.

پرایمر چیست

پرایمر چیست و چه کاربردی دارد‍؟

پرایمر پایه و زیرساز یک آرایش است. پرایمر برای صاف و یکدست کردن پوست و آماده کردن آن برای پذیرش کرم پودر استفاده می شود. پرایمر شما می تواند دارای خصوصیات متفاوتی باشد. برای مثال یک سرم صورت حاوی اسید هیالورونیک باشد و یا  باعث آبرسانی بیشتر، ضدآفتابی برای محافظت، نرم شدن پوست و جمع کننده منافذ یا یک پرایمر سنتی سیلیکونی برای صاف کردن و پوشاندن لکه های پوست باشد.

امروزه پرایمر ها فقط پوست شمارا صاف نمی‌کند بلکه سبب می شود تا آرایش بر روی صورت تثبیت شود. آن ها همچنین می توانند روشن کننده، پوشاننده خط و خطوط، پوشاننده آکنه و مرطوب کننده پوست باشند.

نحوه استفاده از پرایمر چگونه است؟

پرایمرها تقریباً همیشه بعد از آخرین مرحله مراقبت از پوست و قبل از آرایش استفاده می شوند. بهترین راه برای بِلند کردن پرایمر استفاده از انگشت دست برای جذب بهتر و به اصطلاح بهتر خوابیدن پرایمر بر روی صورت است.

انواع پرایمر

پرایمرهای درخشان کننده: برخی از پرایمرها در مواد تشکیل دهنده آن ها دارای یکسری ذرات درخشان و به اصطلاح شاین دار  هستند. این پرایمرها جلوه براق به پوست می دهند.

پرایمرهای مات: اگر پوست چربی دارید بهتره که از پرایمرهای مات استفاده کنید. این پرایمر سبوم پوست رو کنترل می‌کنه.

پرایمر آبرسان پوست: برخی از پرایمرها همزمان خاصیت آبرسانی پوست را نیز ایفا می کند. با استفاده از این پرایمرها می توان دیگر از آبرسان در روتین روزانه استفاده نکرد.

پرایمر پوشاننده لک پوستی: برخی از پرایمرها دارای کاور خوبی بوده و می توان از آن ها برای پوشاندن لک پوستی و جای جوش نیز استفاده کرد.

پرایمر اصلاح رنگ: یه سری خانم ها هستن که رنگ پوستشون به زردی، قرمزی یا تیرگی می خوره، یه سری هم رنگ خاکستری و بی حالی دارن. پرایمرهای رنگی، نقش کلیشون اینه که این رنگ ها رو بپوشونن و جلوه و روشنایی پوست رو بیشتر و بهتر کنن و همچنین لک های پوستی رو بپوشونن.

پرایمرهای چشم، مژه و لب

پرایمر چشم به نگهداری آرایش چشم در مدت طولانی کمک می‌کند. پرایمر مژه به زیرسازی و حجم دادن به مژه ها کمک می‌کنه. همچنین پرایمر لب، کمک می‌کنه تا رژ لب مدت طولانی‌تری روی لب بمونه.

پرایمر لب

سخن پایانی

پرایمر از دسته لوازم آرایشی است که برای پوشاندن و زیرسازی سایر لوازم آرایشی بر روی پوست مناسب است. بهترین پرایمرها برای اصلاح رنگ, پوشش یکنواخت و یا مات کردن پوست به کار می رود. برای خرید آگاهانه و با سرعت به داروخانه آنلاین نسخه اول مراجعه کنید و با بررسی و مطالعه هر نمونه, انتخاب مناسبی را داشته باشید.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

شماره تلفن شما منتشر نخواهد شد. ما از این طریق شما رو به محض دریافت پاسخ مطلع می‌کنیم.
بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محتواهای مربوط به این مقاله

نخل اره ای (Saw Palmetto) چیست و چه خواصی دارد

نخل اره ای (Saw Palmetto) چیست و چه خواصی دارد

نخل اره ای یا ساوپالمتو یک درخت نخل کوتاه، بومی مناطق جنوب شرقی آمریکای شمالی است. نخل اره ای برای درمان بزرگی پروستات، بهبود عملکرد دستگاه ادراری و افزایش رشد مو استفاده می‌شود. برخی نیز از مکمل این گیاه برای تقویت میل جنسی، افزایش باروری و کاهش التهاب استفاده می‌کنند و نتایج آخرین تحقیقات اثرات ضد سرطانی آن را تایید کرده‌اند.

ادامه مطلب
انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب برای دندان اهمیت بسیار زیادی دارد و نقش مهمی در حفظ سلامت دهان و دندان ایفا می کند. انتخاب صحیح مسواک می تواند از بروز بیماری های لثه و پوسیدگی دندان پیشگیری کرده و در نتیجه به تقویت سلامت کلی بدن کمک شایانی نماید. انتخاب مسواک با اندازه، شکل و سفتی مناسب برای هر فرد، می تواند به تمیز کردن کامل و موثر دندان ها و لثه ها کمک کند. مسواک های با موهای نرم، به لثه ها آسیب نمی رسانند و در عین حال قادر به حذف پلاک و جرم دندانی هستند.

ادامه مطلب
درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

انواع رو‌ش‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندان وجود دارد. حساسیت دندان، یک مشکل شایع است که با استفاده از مسواک مناسب، خمیر دندان ضدحساسیت و روش‌های دندان پزشکی قابل کنترل است. در کنار این روش‌ها درمان‌های خانگی مانند استفاده از سیر، زردچوبه، محلول آب و نمک و… وجود دارد که با از بین بردن باکتری‌های دهان و همچنین کاهش التهاب لثه به رفع حساسیت دندانی کمک می‌کنند.

ادامه مطلب
خمیر دندان ضدحساسیت

خمیر دندان ضدحساسیت

خمیردندان‌های ضدحساسیت دارای ترکیباتی هستند که می‌توانند در کاهش حساسیت دندان‌ها نقش مهمی ایفا کنند. این محصولات حاوی مواد مسدودکننده‌ای هستند که قادرند مجاری میکروسکوپی موجود در دندان، که به بافت‌های حساس آن متصل می‌شوند، را مسدود کنند. این فرایند از انتقال محرک‌های دردناک مانند سرما، گرما یا اسیدهای موجود در غذاها و نوشیدنی‌ها به عصب دندان جلوگیری می‌کند. به این ترتیب، احساس درد و حساسیت دندان کاهش می‌یابد. با این وجود، باید توجه داشت که خمیردندان‌های ضدحساسیت تنها برای درمان حساسیت‌های خفیف تا متوسط دندان مناسب هستند و نمی‌توانند جایگزین درمان‌های پزشکی و تخصصی برای حساسیت‌های شدیدتر باشند. در مواردی که حساسیت دندان شدید است، ممکن است نیاز به درمان‌های پیشرفته‌تری مانند پر کردن، ترمیم یا روکش دندان باشد.

ادامه مطلب
سبد خرید