برای خرید کالا های سلامت در جشنواره زمستانه نسخه اول شرکت کنید.

آشنایی با بهترین داروهای گیاهی برای درمان کم توانی جنسی‏

ضعف و کم توانی جنسی از مسائلی است که در زندگی زناشویی هم برای زن و هم برای مرد می‌تواند ‏مشکل‌ساز شود. عواملی مانند اختلال در نعوظ، انزال زودرس، نعوظ مانا یا نعوظ دردناک برخی از مشکلات ‏جنسی در مردان است ‏و عدم ‏علاقه نسبت به برقراری رابطه جنسی (سردی)، مشکل در به ارگاسم رسیدن، ‏خشکی واژن و درد در ‏هنگام رابطه، ‏از اختلالات جنسی شایع در زنان می‌باشد. یکی از بهترین راهکارها برای ‏درمان کم توانی جنسی، استفاده از فرآورده‌های طبیعی به ویژه داروهای گیاهی است. به این منظور در طب سنتی ‏مصرف گیاهان دارویی خارخاسک، دارچین، زنجبیل، پنج ‏انگشت ، رازیانه، سنجد، جینسینگ، نخود، سیاه دانه، ‏فلفل، گل سرخ و زعفران توصیه شده است‎.‎‏ ‏‏در ‏حال حاضر شركت‌های داروسازی، گياهان مورد نظر را با استفاده ‏از روش‌های علمی و در شرايط ‏‏‏استاندارد به شكل فرآوررده‌های ‏دارويی رايج در آورده‌اند تا مصرف ‏آنها به ‏آسانی امكان‌پذير باشد.‏ ‏
درمان کم توانی جنسی

کم توانی یا ناکارآمدی‌ جنسی (sexsual dysfunction) مشکلی است که در یک یا چند مرحله از مراحل آمیزش جنسی رخ می‌دهد و سبب کاهش لذت یا عدم دستیابی به اوج لذت می‌شود. افراد در هر سنی ممکن است اختلال عملکرد جنسی را تجربه کنند، هر چند با افزایش سن، این احتمال افزایش می‌یابد. طبق بررسی‌ها حدود ۴۳ درصد زنان و ۳۱ درصد مردان درجاتی از اختلالات عملکرد جنسی را گزارش کرده‌اند. یکی از مهم‌ترین علل کم توانی جنسی، کاهش میل جنسی در افراد است و تقریبا تمامی عوامل ایجاد کننده آن با اثر روی مرکز احساسات و عواطف (دستگاه لیمبیک) عمل می‌کنند. سیستم لیمبیک رفتارهای هیجانی و محرک‌های انگیزشی را که در ارتباط با بقای نفس و گونه است، تنظیم می‌کند. در حال حاضر انواع متنوعی از روش‌های دارویی و غیر دارویی برای درمان کم توانی جنسی در دسترس هستند. از این رو با توجه به اهمیت این مشکل و شیوع آن در جوامع، در این مقاله ابتدا به علل و انواع کم توانی جنسی در مردان و زنان پرداخته‌ایم و در ادامه با معرفی ‏گیاهان دارویی موثر در درمان کم توانی جنسی، بهترین فرآورده‌های طبیعی به دست آمده از آنها را معرفی می‌کنیم.

 

اختلالات جنسی

کم توانی جنسی

 

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

  • علل کم توانی جنسی
  • انواع مشکلات جنسی مردان
  • انواع مشکلات جنسی زنان
  • راهکارهای درمان کم توانی جنسی
  • درمان کم توانی جنسی با داروهای گیاهی

 

علل کم توانی جنسی

کم توانی جنسی به عوامل متعددی از قبیل تمایل نداشتن، ناتوانی یا توانایی ناقص برای انجام کامل عمل جنسی، ‏فقدان ارضای کامل و ناتوانی طرفین در ارضای طرف مقابل بستگی دارد و می‌تواند به دلیل مشکلات جسمی یا روحی در فرد ایجاد شود. مهم‌ترین علل ناتوانی‌های جنسی عبارتند از:

  • عوامل روحی و روانی مانند اضطراب، افسردگی، کم‌خوابی، مشکلات خانوادگی، اقتصادی و موانع مذهبی
  • عوامل هورمونی مانند کاهش هورمون‌های مردانه و زنانه، کم‌کاری تیروئید، بیماری قند و …
  • اختلالات عروقی مانند تصلب شرائین، بیماری‌های قلبی، افزایش فشار خون و …
  • بیماری‌های عصبی مانند پارکینسون، ام اس و سکته مغزی
  • مشکلات جسمی از قبیل دیسک کمر، ناراحتی‌های نخاعی و بیماری‌های مربوط به آلت تناسلی
  • مصرف برخی داروها مانند بسیاری از داروهای ضد فشار خون، داروهای اعصاب به ویژه داروهای ضد افسردگی، خواب‌آور، داروهای کاهش چربی خون، قرص‌های ضد حاملگی، ضد تشنج‌ها و آنتی‌هیستامین‌ها
  • مصرف الکل و مواد مخدر

 

انواع مشکلات جنسی مردان

اختلالات جنسی در مردان بیشتر در سنین 40 تا 70 سالگی شایع است و مهم‌ترین انواع آن شامل موارد زیر می‌شود:

  • اختلالات نعوظ
  • حجم پایین مایع منی
  • میل جنسی کم
  • انزال زودرس
  • کمبود دوپامین
  • بیماری‌های دستگاه تناسلی مانند سرطان پروستات
  • انحرافات جنسی

 

مشکلات جنسی در زنان

ناتوانی جنسی، ضعف نیروی جنسی و سرد مراجی زنان به دلایلی مانند تمایل نداشتن، توانایی ناقص برای انجام کامل عمل جنسی، نرسیدن به ارگاسم و ناتوانی مرد در ارضای کامل زن ایجاد می‌شود. سایر عوامل ایجاد کننده ناکارآمدی میل جنسی در زنان شامل موارد زیر می‌شود:

  • کاهش هورمون‌های زنانه
  • مشکلات جسمانی ناشی از یائسگی
  • خشکی واژن و اسپاسم عضلانی غیر ارادی واژن
  • بارداری و شیردهی
  • ترس از باردار شدن و مصرف داروهای ضد بارداری

 

راهکارهای درمان کم توانی جنسی

بسته به نوع مشکل و علت به وجود آورنده آن در زنان و مردان، راهکارهای درمان متعددی از قبیل دارویی و غیر دارویی پیشنهاد می‌شود. اولین اقدام برای درمان، انجام معاینات فیزیکی توسط پزشک است. بنابراین برخی درمان‌ها مربوط به مشکلات جسمی افراد بوده و از حیطه این مطلب خارج است. همچنین امروزه استفاده از روش‌های سکس‌تراپی (درمانگری جنسی) می‌تواند برای حل انواع مختلفی از مشکلات مرتبط با نارضایتی جنسی کمک کننده باشد و به شما و شریکتان کمک می‌کند در یک محیط حمایتی و آموزشی آن را برطرف کنید.

در مواردی نیز اصلاح سبک زندگی، مصرف مکمل‌های غذایی در درمان ناتوانی جنسی،‏ استفاده از گیاهان دارویی یا داروهایی با منشاء گیاهی به رفع کم توانی جنسی کمک می‌کند. تمرکز ما در این مقاله درمان کم توانی جنسی با گیاهان دارویی و معرفی فرآورده‌های طبیعی به دست آمده از آنها است.

 

تقویت نیروی جنسی

تقویت قوای جنسی با داروهای گیاهی

 

درمان کم توانی جنسی با داروهای گیاهی

در طب سنتی برای درمان کم توانی جنسی، مصرف گیاهان دارویی خارخاسک، دارچین، زنجبیل، پنج انگشت، رازیانه، سنجد، جینسینگ، نخود، سیاه دانه، فلفل، گل سرخ و زعفران توصیه شده است. امروزه این گیاهان دارویی با روش‌های علمی شناسایی، جمع‌آوری و عصاره‌گیری شده و به منظور سهولت مصرف ما، توسط شرکت‌های داروسازی به شکل‌های دارویی رایج ساخته شده‌اند. البته باید در نظر داشت که استفاده از داروهای گیاهی نباید خودسرانه و جایگزین داروهای متعارفی باشد که توسط پزشک تجویز می‌شود.

شما هم اکنون می‌توانید ‏برای تهیه و خرید هر یک از این داروهای گیاهی، از طریق لینک زیر ‏اقدام کنید:

 

قرص آفرودیت گل دارو و قطره آفرودیت گل دارو از عصاره گیاهان خارخاسک، دارچين، زنجبيل و كلاله زعفران تهیه شده است كه به صورت قرص و قطره در دسترس قرار دارد. این دارو به منظور درمان ناکارآمدی و كمبود تمايلات جنسی در زنان و مردان استفاده می‌شود و محرک قوای جنسی است.

 

کپسول جین سین گل دارو و روجینسینگ قائم دارو از گیاه جینسینگ تهیه شده‌اند. این محصولات علاوه بر افزایش قدرت یادگیری، تقویت حافظه، کمک به رفع خستگی و کاهش دوران نقاهت در افزایش میل و توان جنسی در مردان موثر هستند.

 

قطره خوراکی گل سرخ برگرفته از اسانس گل محمدی در برطرف کردن افسردگی، اضطراب و افزایش میل جنسی در زنان و مردان نقش موثری دارد. گل سرخ یکی از گیاهانی است که مصرف خوراكی و موضعی آن به درمان ناتوانی يا كم ‌توانی جنسی كمک شایانی می‌كند.

 

کپسول سیلدناهرب بهتا دارو به منظور تقویت و افزایش میل جنسی در آقایان و افزایش قدرت باروری به کار می‌رود و از گیاهان خارخاسک، جینسینگ و … تهیه شده است.

 

کپسول پاورگل گل دارو دارای ترکیباب گیاهی مانند پودر ریشه جینسینگ و عصاره خشک سبل بوده و یک گزینه ایده‌آل برای تقویت قوای جنسی در مردان و بهبود مشکل ناتوانی جنسی آن‌ها است.

 

قطره و قرص ویتاگنوس حاوی عصاره گیاه پنج انگشت برای برطرف کردن اختلالات هورمونی و رفع سرد مزاجی زنان پیشنهاد می‌شود.

 

روغن سیاه دانه از دانه‌های این گیاه استخراج شده، به صورت موضعی و خوراکی مصرف می‌شود و محرک نیروی جنسی است.

 

آدامس عفران الدر و آدامس ژل رویال و جنسینگ الدر می‌تواند در خانم‌ها و آقایانی که رغبتی به نزدیکی ندارد و سرد هستند احساس جنسی ملایمی ایجاد کند. این محصول یک تقویت کننده طبیعی نیروی جنسی برای هر دو جنس مرد و زن است و خاصیت آنتی‌اکسیدان، جوان کننده، نیرو بخش و ضد خستگی دارد.

 

افزایش میل جنسی

افزایش میل جنسی با فرآورده‌های طبیعی

 

سخن پایانی

همانطور که گفته شد هم زنان و هم مردان ممکن است به علل مختلفی از جمله بیماری‌های جسمی، کاهش سطح هورمون‌ها، استرس و ناراحتی‌های روحی، کاهش میل و کم توانی جنسی را تجربه کنند. بنابراین اگر شما هم با این مشکل روبرو هستید، به جای خجالت کشیدن به پزشک مراجعه کنید تا با شناسایی علت مشکل، بتوانید مجدداً تجربه لذت‌بخشی را داشته باشید. پیشنهاد می‌کنیم چنانچه اطلاعاتی در مورد درمان ناتوانی جنسی به ویژه با فرآورده‌های طبیعی که در این مقاله ذکر شد دارید، تجربیات خود را با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

 

 

 

 

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

شماره تلفن شما منتشر نخواهد شد. ما از این طریق شما رو به محض دریافت پاسخ مطلع می‌کنیم.
بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محتواهای مربوط به این مقاله

نخل اره ای (Saw Palmetto) چیست و چه خواصی دارد

نخل اره ای (Saw Palmetto) چیست و چه خواصی دارد

نخل اره ای یا ساوپالمتو یک درخت نخل کوتاه، بومی مناطق جنوب شرقی آمریکای شمالی است. نخل اره ای برای درمان بزرگی پروستات، بهبود عملکرد دستگاه ادراری و افزایش رشد مو استفاده می‌شود. برخی نیز از مکمل این گیاه برای تقویت میل جنسی، افزایش باروری و کاهش التهاب استفاده می‌کنند و نتایج آخرین تحقیقات اثرات ضد سرطانی آن را تایید کرده‌اند.

ادامه مطلب
انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب برای دندان اهمیت بسیار زیادی دارد و نقش مهمی در حفظ سلامت دهان و دندان ایفا می کند. انتخاب صحیح مسواک می تواند از بروز بیماری های لثه و پوسیدگی دندان پیشگیری کرده و در نتیجه به تقویت سلامت کلی بدن کمک شایانی نماید. انتخاب مسواک با اندازه، شکل و سفتی مناسب برای هر فرد، می تواند به تمیز کردن کامل و موثر دندان ها و لثه ها کمک کند. مسواک های با موهای نرم، به لثه ها آسیب نمی رسانند و در عین حال قادر به حذف پلاک و جرم دندانی هستند.

ادامه مطلب
درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

انواع رو‌ش‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندان وجود دارد. حساسیت دندان، یک مشکل شایع است که با استفاده از مسواک مناسب، خمیر دندان ضدحساسیت و روش‌های دندان پزشکی قابل کنترل است. در کنار این روش‌ها درمان‌های خانگی مانند استفاده از سیر، زردچوبه، محلول آب و نمک و… وجود دارد که با از بین بردن باکتری‌های دهان و همچنین کاهش التهاب لثه به رفع حساسیت دندانی کمک می‌کنند.

ادامه مطلب
خمیر دندان ضدحساسیت

خمیر دندان ضدحساسیت

خمیردندان‌های ضدحساسیت دارای ترکیباتی هستند که می‌توانند در کاهش حساسیت دندان‌ها نقش مهمی ایفا کنند. این محصولات حاوی مواد مسدودکننده‌ای هستند که قادرند مجاری میکروسکوپی موجود در دندان، که به بافت‌های حساس آن متصل می‌شوند، را مسدود کنند. این فرایند از انتقال محرک‌های دردناک مانند سرما، گرما یا اسیدهای موجود در غذاها و نوشیدنی‌ها به عصب دندان جلوگیری می‌کند. به این ترتیب، احساس درد و حساسیت دندان کاهش می‌یابد. با این وجود، باید توجه داشت که خمیردندان‌های ضدحساسیت تنها برای درمان حساسیت‌های خفیف تا متوسط دندان مناسب هستند و نمی‌توانند جایگزین درمان‌های پزشکی و تخصصی برای حساسیت‌های شدیدتر باشند. در مواردی که حساسیت دندان شدید است، ممکن است نیاز به درمان‌های پیشرفته‌تری مانند پر کردن، ترمیم یا روکش دندان باشد.

ادامه مطلب
سبد خرید