برای خرید کالا های سلامت در جشنواره زمستانه نسخه اول شرکت کنید.

آنچه خانم ها باید برای استفاده از پرایمر آرایش صورت بدانند

پرایمر آرایشی می تواند چین و چروک های صورت را بپوشاند و یا رنگ پوست صورت را تغییر دهد. ممکن است هدف شما از انتخاب یک پرایمر آرایشی، التیام بخشیدن به پوست صورت باشد، یا حتی از پرایمرهایی استفاده کنید که درخشش و براق بودن را روی پوست به وجود آورد. هر چه که باشد. شما باید ابتدا هدف خود را از استفاده از پرامر بدانید و سپس با انتخاب و خرید صحیح و متناسب با نوع پوست و هدفتان، زیبایی را به چهره خود هدیه دهید. در این مقاله به مطالبی که درباره پرایمر نیاز دارید پرداخته شده است.
پرایمر آرایشی

پرایمر آرایش صورت چیست؟

پرایمر آرایش صورت به نوعی لوازم آرایشی صورت گفته می شود که معمولاً قبل از استفاده از هرگونه لوازم آرایشی اصلی بر روی صورت به کارمی رود. تقریباً تمام خانم ها از کرم های پرایمر برای زیباتر کردن بستر آرایش صورت خود استفاده می ‌کنند. برخی از افراد هم علاقه ‌ای به استفاده از پرایمر ندارند و فکر می کنند لوازم آرایشی پرایمر برای زیباتر شدن چندان ضرورت ندارد. آنچه مهم است این که استفاده از پرایمر آرایش صورت چند دقیقه طول می کشد، اما اثرات مثبتی را در زیبایی شما خواهد داشت. یک لایه کرم پرایمر روی سطح، پوست شما را صاف می کند و می تواند خطوط چین و چروک و منافذ پوستی شما را پر کند.

با استفاده از این محصول شما می توانید رنگ پوست خود را تغییر دهید و همچنین سطح پوست را یکنواخت کنید. از طرف دیگر، کمک می کند که کرم ها و لوازم آرایشی اصلی روی صورت شما در تمام طول روز بدون تغییر، لکه شدن یا پاک شدن باقی بماند. با توجه به اهمیت زیبایی آرایش صورت و استفاده از کرم های پرایمر آرایش صورت در ادامه، به مهم ترین ترفندها و نکات کاربردی که به خانم ‌ها کمک می کند چهره زیباتری داشته باشند، می پردازیم. اگر شما هم به زیباتر شدن فکر می کنید، پیشنهاد می دهیم که تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

پرایمر آرایش صورت را به درستی انتخاب کنید

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که به دنبال انتخاب بهترین پرایمر آرایش صورت هستید، تصمیم بگیرید که چه نوع پرایمری را  نیاز دارید. آیا با استفاده از پرایمر آرایشی می خواهید چین و چروک های صورت خود را بپوشانید یا صرفاً تصمیم دارید که رنگ پوست صورت را تغییر دهید؟ ممکن است هدف شما از انتخاب یک پرایمر آرایشی، التیام بخشیدن به پوست صورت باشد، یا حتی از پرایمرهایی استفاده کنید که درخشش و براق بودن را روی پوست به وجود آورد.

در هر صورت برای انتخاب پرایمر، بهتر است فرصت کافی اختصاص دهید و اهداف خود را مشخص کنید. زمانی که برای خرید پرایمر آرایشی صورت به فروشگاه مراجعه می کنید، برچسب روی بسته بندی را با دقت بخوانید و حتی از ترکیبات تشکیل دهنده آن نیز اطلاع پیدا کنید. اگر پرایمرهای آرایش صورت را به صورت اینترنتی می خرید، به مشخصات و ویژگی های محصول توجه کنید تا بهتر بتوانید محصولات مورد نظر خود را خریداری کنید. اکثر افراد بزرگسال و میانسال، پرایمرهای آرایشی را استفاده می کنند که بتوانند منافذ و چین و چروک های پوست را برطرف کنند.

انتخاب پرایمر و نوع پوست

یکی دیگر از ترفندهایی که به شما کمک می کند پرایمر آرایش صورت را انتخاب کنید، ارزیابی شرایط پوست صورت است. اگر لکه های تیره روی پوست خود دارید یا حلقه های تیره رنگ، زیر چشم شما کبودی انداخته است. حتی اگر بی دلیل، قسمتی از پوست صورت شما قرمز شده است، بهتر است که از پرایمرهای آرایشی خنثی کننده با رنگ متعادل و ملایم استفاده کنید. سعی کنید رنگ ها را ملایم و سبک انتخاب کنید تا بتواند به طور کامل نواقص پوست صورت را بپوشاند. برای این چنین افرادی، محصولاتی که حاوی رنگدانه هستند، در ابتدای کار توصیه نمی شود!

انواع پرایمر آرایش صورت

برخی از انواع پرایمر آرایش صورت برای از بین بردن آثار آفتاب سوختگی مناسب هستند و برخی دیگر می‌توانند لکه های شدید روی پوست را بپوشانند. برخی از انواع پرایمرهای آرایشی هم حاوی روغن های طبیعی هستند. این موارد به طور کامل به شما کمک می کند، بهترین پرایمر آرایشی را استفاده کنید.

شاید تعجب کنید اما ماهیت پوست صورت شما در انتخاب بهترین پرایمر آرایش صورت تاثیرگذار است. برخی از افراد، پوست خشک دارند و برخی دیگر پوست چرب یا طبیعی.

اینکه کدام یک از انواع پرایمر های آرایشی برای چه پوست هایی مناسب است، بر همین اساس، به دسته های مختلف نظیر انواع پرایمر با بافت مختلف تقسیم بندی می شود. اگر هنوز نمی دانید که پوست صورت شما از چه نوعی است این ترفند را اجرا کنید:

” ابتدا پوست صورت خود را با یک پاک کننده ملایم بشویید و اجازه دهید خشک شود. باید دقت داشته باشید که بعد از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه، پوست شما چه شرایطی پیدا می کند؟”

اگر پوست شما چرب است، باید پرایمر آرایش صورت را انتخاب کنید که روغن کمتری داشته باشد تا درخشش کمتری روی پوست شما به وجود آورد. پرایمر هایی که دارای اسید سالیسیلیک هستند، می توانند چربی اضافی  پوست را جذب کنند. در مقابل، اگر پوست خشکی دارید، به دنبال خرید پرایمر آرایشی باشید که بر اساس ژل یا روشن کننده کار می ‌کند. بنابراین از خشک شدن پوست صورت شما جلوگیری خواهد کرد. اگر پوسته نرم ولطیف دارید، از پرایمر آرایش صورت با حالت نرمال استفاده کنید. قبل از استفاده، بهتر است مقداری از آن را روی پوست دست امتحان کنید و اجازه دهید خشک شود. همچنین شما نباید به استفاده از پرایمرهای آرایشی حساسیت داشته باشید.

چگونه از پرایمر آرایش صورت استفاده کنیم؟

برای اینکه از این لوازم آرایشی، بهتر استفاده کنید، مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله اول: پاکسازی صورت

قبل از استفاده از پرایمر آرایشی، صورت خود را با یک محلول پاک کننده ملایم، شستشو دهید. قبل از اینکه شروع به استفاده از لوازم آرایشی کنید، باید آلودگی ها و ناخالصی ها از روی صورت شما پاک شود. همچنین اهمیت دارد که دستان شما تمیز باشند. برای استفاده، باید از انگشتان خود استفاده کنید و آن را روی صورت خود پخش نمایید؛ بنابراین تمیز بودن دستان و صورت شما بسیار اهمیت دارد.

مرحله دوم: استفاده از مرطوب کننده

فراموش نکنید که این محصولات هرگز جای کرم های مرطوب کننده را نمی گیرند. کرم های پرایمر پس از استفاده از مرطوب کننده باید روی صورت به کار روند. مرطوب کننده روی پوست شما باعث می شود سلول های پوستی، مواد مغذی را دریافت کنند و پوست شما در حالت تازه و شاداب قرار می گیرد. حتی می ‌توانید از پرایمرهایی استفاده کنید که خاصیت مرطوب کنندگی هم دارند. اگر از مرطوب کننده قبل از پرایمر استفاده کردید، صبر کنید که رطوبت به طور کامل جذب پوست شود.

مرحله سوم: استفاده از پرایمر آرایش صورت

یک قسمت کوچک به اندازه یک نخود از پرایمر را در محل مورد نظر روی صورت خود بگذارید و با حرکات دورانی به سمت بیرون یا داخل، آن را ماساژ دهید. همانطور که کرم مرطوب کننده را روی دست خود استفاده می کنید به همان صورت هم باید پرایمر را ماساژ دهید تا جذب پوست شود. وقتی مطمئن شدید که پرایمر کاملاً صاف و یکنواخت شده است، می توانید در قسمت های دیگر نظیر اطراف چشم ها یا اطراف لب ها نیز از همین پرایمر استفاده کنید.

با استفاده از انگشتان خود حرکات چرخشی را روی پوست انجام دهید. اگر به این کار حساسیت دارید، با استفاده از اسفنج یا قلم موی مناسب برای پرایمر آرایش صورت این کار را کامل کنید. قبل از استفاده از پرایمر آرایشی توجه داشته باشید که پوست صورت شما خشک باشد و آن را در اطراف ناحیه نزدیک چشم یا نزدیک دهان استفاده نکنید.

مرحله چهارم: پایان کار و رعایت نکات مهم

پس از این که پرایمر را در تمام قسمت های صورت خود استفاده کردید، چند دقیقه صبر کنید تا کاملاً خشک شود. اگر به دنبال پوشاندن منافذ پوستی هستید و حتی اگر به دنبال درخشان تر کردن پوست صورت می باشید، استفاده از انواع پرایمر آرایش صورت ضرورت دارد. هنگام استفاده سعی کنید ابتدا یک لایه نازک از آن را روی صورت قرار دهید. پرایمر آرایشی به شما کمک می کند تا بهترین نتیجه را در استفاده از لوازم آرایشی داشته باشید.

پوست صورت شما قبل از آرایش کردن باید صاف و یکنواخت باشد. بدون استفاده از پرایمر، این کار عملاً دشوار خواهد بود و یا در آخر، آرایش شما ظاهر دلخواهی را نخواهد داشت. هرگونه آلودگی و کثیفی را باید از روی سطح پرایمر روی صوت، حذف کنید. قلم موهای مناسبی برای این کار وجود دارد. در پایان کار با استفاده از قلم مو، صورت خود را یکنواخت کنید. پس از آن، با خیال راحت به استفاده از لوازم آرایش صورت مشغول شوید. اگر تجربه ای در خرید پرایمر ندارید، از فروشنده سوال کنید.

قیمت پرایمرها

یک نکته مهم دیگر که در پایان کار باید خاطرنشان سازیم این است که این محصول آرایشی، قیمت های مختلفی دارد. اگر کیفیت آرایش برای شما مهم تر است، لزوماً پرایمرهای برند را خریداری کنید و اگر صرفاً به دنبال مرطوب کنندگی یا پوشاندن منافذ پوستی و چین و چروک ها هستید، نمونه ملایم تر را انتخاب نمایید. در خرید پرایمر آرایش صورت، باید حساسیت بیشتری به خرج دهید و از فروشگاه هایی خرید کنید که گارانتی بازگشت کالا را داشته باشند. یک پرایمر آرایشی خوب، برای پوست، حساسیت ایجاد نمی کند و موجب زیباتر شدن آرایش صورت می شود.

منبع:

https://www.wikihow.com/Apply-Foundation-Primer

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

شماره تلفن شما منتشر نخواهد شد. ما از این طریق شما رو به محض دریافت پاسخ مطلع می‌کنیم.
بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محتواهای مربوط به این مقاله

نخل اره ای (Saw Palmetto) چیست و چه خواصی دارد

نخل اره ای (Saw Palmetto) چیست و چه خواصی دارد

نخل اره ای یا ساوپالمتو یک درخت نخل کوتاه، بومی مناطق جنوب شرقی آمریکای شمالی است. نخل اره ای برای درمان بزرگی پروستات، بهبود عملکرد دستگاه ادراری و افزایش رشد مو استفاده می‌شود. برخی نیز از مکمل این گیاه برای تقویت میل جنسی، افزایش باروری و کاهش التهاب استفاده می‌کنند و نتایج آخرین تحقیقات اثرات ضد سرطانی آن را تایید کرده‌اند.

ادامه مطلب
انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب برای دندان اهمیت بسیار زیادی دارد و نقش مهمی در حفظ سلامت دهان و دندان ایفا می کند. انتخاب صحیح مسواک می تواند از بروز بیماری های لثه و پوسیدگی دندان پیشگیری کرده و در نتیجه به تقویت سلامت کلی بدن کمک شایانی نماید. انتخاب مسواک با اندازه، شکل و سفتی مناسب برای هر فرد، می تواند به تمیز کردن کامل و موثر دندان ها و لثه ها کمک کند. مسواک های با موهای نرم، به لثه ها آسیب نمی رسانند و در عین حال قادر به حذف پلاک و جرم دندانی هستند.

ادامه مطلب
درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

انواع رو‌ش‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندان وجود دارد. حساسیت دندان، یک مشکل شایع است که با استفاده از مسواک مناسب، خمیر دندان ضدحساسیت و روش‌های دندان پزشکی قابل کنترل است. در کنار این روش‌ها درمان‌های خانگی مانند استفاده از سیر، زردچوبه، محلول آب و نمک و… وجود دارد که با از بین بردن باکتری‌های دهان و همچنین کاهش التهاب لثه به رفع حساسیت دندانی کمک می‌کنند.

ادامه مطلب
خمیر دندان ضدحساسیت

خمیر دندان ضدحساسیت

خمیردندان‌های ضدحساسیت دارای ترکیباتی هستند که می‌توانند در کاهش حساسیت دندان‌ها نقش مهمی ایفا کنند. این محصولات حاوی مواد مسدودکننده‌ای هستند که قادرند مجاری میکروسکوپی موجود در دندان، که به بافت‌های حساس آن متصل می‌شوند، را مسدود کنند. این فرایند از انتقال محرک‌های دردناک مانند سرما، گرما یا اسیدهای موجود در غذاها و نوشیدنی‌ها به عصب دندان جلوگیری می‌کند. به این ترتیب، احساس درد و حساسیت دندان کاهش می‌یابد. با این وجود، باید توجه داشت که خمیردندان‌های ضدحساسیت تنها برای درمان حساسیت‌های خفیف تا متوسط دندان مناسب هستند و نمی‌توانند جایگزین درمان‌های پزشکی و تخصصی برای حساسیت‌های شدیدتر باشند. در مواردی که حساسیت دندان شدید است، ممکن است نیاز به درمان‌های پیشرفته‌تری مانند پر کردن، ترمیم یا روکش دندان باشد.

ادامه مطلب
سبد خرید