برای خرید کالا های سلامت در جشنواره زمستانه نسخه اول شرکت کنید.

با فرآورده‌های طبیعی برای درد دندان آشنا شوید ‏

اگر به دندان درد یا لثه متورم مبتلا شده باشید، می‌دانید که درد ناشی از آن ‏ممکن است کاملاً غیرقابل تحمل باشد. در هنگام دچار شدن به درد دندان، ‏تسکین فوری درد بسیار ضروری است. استفاده از مسکن‌های بدون نسخه، ‏محبوب‌ترین شکل برای التیام درد دندان است، ولی انواع مختلفی از ‏فرآورده‌های طبیعی برای درد دندان وجود دارد که اغلب در التیام و درمان درد ‏به همان اندازه دارو مؤثر هستند. گیاه اسپیلانتس، میخک، بومادران، زردچوبه، ‏ریشه زنجبیل، سیر و بومادران برخی از‏ این فرآورده‌ها هستند. ‏
دندان درد/داروخانه آنلاین نسخه اول

به منظور استفاده از فرآورده‌های طبیعی برای درد دندان، مهم است که بفهمید ریشه ناراحتی شما چیست. در این صورت می‌­توانید مشخص کنید که چگونه به راحتی می‌­توانید با کمک فرآورده‌های طبیعی برای درد دندان، هرگونه درد، تورم یا علائم دیگر را تسکین دهید. البته اگر دندان درد شما شدید باشد یا به خاطر یک بیماری جدی پدید آمده است، باید به دندانپزشک خود مراجعه کنید تا بتوانید به درستی آن را درمان نمایید. بسیاری از دندان دردها نیاز به مراقبت و درمان پزشکی دارد. شاید یک داروی مسکن بدون نسخه مانند ایبوپروفن بتواند به شما کمک کند تا زمانی که خود را به دندانپزشک برسانید. با این وجود در صورت بروز هر یک از علائم زیر علاوه بر استفاده از فرآورده‌های طبیعی برای درد دندان باید برای معاینه نزد دندانپزشک خود بروید:

  • تب
  • در تنفس یا بلع مشکل دارید
  • درد عمومی که بیش از یک یا دو روز طول بکشد
  • تورم
  • درد هنگام گاز زدن
  • لثه‌های غیر طبیعی قرمز
  • ترشح بدبو یا چرک

در صورتی که با علائم بالا مواجه نبودید، می‌توانید از گیاهان دارویی و برخی دستورالعمل­‌های خانگی برای درد دندان خود استفاده نمایید.

 

درمان درد دندان

فرآورده های طبیعی برای تسکین درد دندان

 

چه فرآورده‌های طبیعی برای درد دندان موثر هستند؟

توجه به این نکته ضروری است که شما باید در ابتدا علت درد دندان خود را بفهمید تا بتواند به طور موثر درد آن را درمان کند. وقتی مطمئن شدید که درد دندان شما نتیجه بیماری جدی­‌تری نیست، این فرآورده‌های طبیعی برای درد دندان را امتحان کنید تا التهاب و تورم را کاهش داده و احساس بهتری پیدا کنید.
اگر تحقیق و آزمایش کافی انجام دهید، به احتمال زیاد برای کمک به التیام هر بیماری یک داروی گیاهی پیدا خواهید کرد و دندان درد هم یکی از همین بیماری­‌ها قلمداد می­‌شود. جالب است بدانید بین محتویات کابینت‌­های آشپزخانه خود و آنچه در باغچه شما رشد می‌­کند، می‌­توانید انواع داروهای مؤثر را برای تسکین درد خود پیدا کنید.
با انتخاب و استفاده از داروی گیاهی به عنوان فرآورده‌های طبیعی برای درد دندان، نه تنها درد دندان خود را تسکین می­‌دهید، بلکه این آسودگی خیال را هم خواهید داشت که مطمئن باشید برای التیام دردهای  بیماری‌­های خود می‌­توانید به سرعت نیاز دارویی خود را برطرف نمایید.

 

ببشتر بدانید: آشنایی با فرآورده‌های طبیعی برای پوسیدگی دندان

 

آیا ریشه زنجبیل در درمان درد دندان موثر است؟

در کنار بسیاری از مزایای درمانی دیگر، از جمله سردرد، ناراحتی معده و درمان کرم حلقوی، ریشه زنجبیل نیز به عنوان یکی از فرآورده‌های طبیعی برای درد دندان می­‌تواند درد دندان را تسکین دهد. با توجه به خاصیت ضد باکتریایی موجود در این ریشه، درد لثه و دندان درد ناشی از تورم، عفونت یا حتی خراش ناخوشایند را می‌­توان با ریشه زنجبیل کاهش داد. برای موثرترین روش التیام درد، تکه تازه‌ای از ریشه زنجبیل را برش داده و لایه لایه کنید. سپس با دندانی که درد دارد، روی ریشه زنجبیل گاز بزنید و اجازه دهید آب ریشه به نواحی دردناک دندان برسد.

 

درمان درد دندان

ریشه زنجبیل برای تسکین دندان درد

 

خواص آویشن در رفع درد دندان کدامند؟

آویشن چه به تنهایی و چه همراه با گیاهان دیگر، می‌تواند برای مقابله با درد ناشی از دندان درد موثر باشد. این گیاه نیز به عنوان یکی از فرآورده‌های طبیعی برای درد دندان دارای خاصیت ضد قارچ و ضدعفونی کننده است که به حفظ بیماری لثه و پوسیدگی دندان کمک می‌کند. در هنگام استفاده از آن به همراه نعناع، هر دو برای کاهش تورم لثه با هم کار می‌­کنند، که اغلب علت اصلی درد دندان است.

 

زردچوبه چگونه به رفع دندان درد کمک می­‌کند؟

این گیاه معجزه‌آسا، که به یک گیاه دارویی در مبارزه با سرطان، تسکین درد ورم مفاصل و محافظت از کبد معروف شده است، می‌­تواند به عنوان فرآورده‌های طبیعی برای درد دندان به طور شگفت‌آوری برای رفع درد دندان موثر باشد. برای تهیه این داروی گیاهی می‌­توانید از قاطی کردن یک قاشق چایخوری یا حدود سه گرم پودر زردچوبه با مقداری آب، خمیر غلیظی تهیه نمایید. بعد، با استفاده از یک توپ پنبه، خمیر را روی دندان آسیب دیده بمالید. خواص ضدعفونی کننده این گیاه به آرامش درد شما کمک می­‌کند و باعث تسکین درد می­‌شود.

 

آیا بومادران در رفع دندان درد تاثیر دارد؟

بومادران به دلیل خواص بی‌حس کننده که در ریشه‌های آن یافت می­‌شود به عنوان یکی از بهترین فرآورده‌های طبیعی برای درد دندان، درمانی عالی برای از بین بردن دندان درد است. برای بهترین نتیجه، برگ‌های تازه یا ریشه‌های گیاه بومادران را به دندان­‌ها و لثه‌­های دردناک خود مالش دهید. از دیگر کاربردهای این گیاه می‌­توان به درمان جای زخم و متوقف کردن خونریزی زخم اشاره کرد.

 

آیا گیاه اسپیلانتس در التیام درد دندان موثر است؟

شاید قبلاً از خواص درمانی اسپیلانتس نشنیده باشید، اگر از درد دندان یا درد لثه رنج می­‌برید، باید این گیاه را در قفسه گیاه­‌های درمانی خود نگه دارید. برگ‌های اسپیلانتس هنگام تماس با دندان دردناک، اثر بی‌حسی ایجاد می­‌کنند و باعث تسکین فوری درد دندان می­‌شوند. اسپیلانتس که نام علمی آن Acmella oleracea می­‌باشد، گونه‌ای از گیاهان گلدار در خانواده Asteraceae است. این گیاه طبی به عنوان یکی از فرآورده‌های طبیعی برای درد دندان یک آنتی‌بیوتیک است که با نام گیاه دندان درد معروف می‌­باشد. گل‌های این گیاه به رنگ طلایی و دایره قرمز در وسط است و در فرمول خمیر دندان و آدامس کاربرد دارد.

 

درمان طبیعی دندان درد

گیاه دارویی اسپیلانتس

 

تاثیر بابونه در کمک به رفع دندان درد چیست؟

برای التیام درد ناشی از ورم‌های لثه متورم یا خونریزی لثه یا عفونت دندان، شستشوی دهان با محلول گیاه بابونه بسیار مفید است. برای تهیه این محلول دهانشویه، به سادگی آب گرم را با یک کیسه چای بابونه، عصاره وانیل و آب لیمو درون یک فنجان بریزید. پس از مسواک زدن، محلول دهانشویه بابونه را چند دقیقه‌ای در اطراف دهان خود بچرخانید و پس از اتمام آن را بیرون بیندازید. این محلول شستشو به عنوان یکی از فرآورده‌های طبیعی برای درد دندان به دلیل داشتن خاصیت ضد التهابی و ضد باکتریایی باعث تسکین تورم و مبارزه با میکروب­‌های موجود در دهان می‌­شود.

 

آیا گیاه Wheatgrass از فرآورده‌های طبیعی برای درد دندان بشمار می­‌آید؟

Wheatgrass، گاهی اوقات به عنوان couchgrass یا agropyron نامیده می شود و نوعی چمن است که به گندم با نام علمی Triticum aestivum معروف است. Wheatgrass معمولا در شرایط آب و هوایی معتدل رشد می کند و دارای خواص درمانی فراوانی است. در صورت مصرف به صورت خوراکی می‌­تواند برای التیام درد از داخل بدن موثر باشد. این گیاه می‌تواند التهاب را در دهان شما تسکین دهد و از عفونت‌ها جلوگیری کند. میزان کلروفیل بالای آن همچنین می‌­تواند برای مقابله با باکتری­‌ها موثر باشد. برای استفاده از این گیاه به عنوان یکی از فرآورده‌های طبیعی برای درد دندان، به راحتی آب آن را به عنوان دهانشویه به کار برید. این گیاه برای رشد نیاز به آب و هوای معتدل داشته و بیشتر در ایالات متحده و در برخی از نقاط اروپا، کشت می­‌شود. در کشور ما نیز پودر آن برای مصرف وجود دارد.

 

درمان درد دندان با مواد طبیعی

گیاه ‏Wheatgrass‏ از فرآورده های طبیعی برای درد دندان

 

فواید سیر در رفع درد دندان چیست؟

از دیرباز قدرت درمانی گسترده و فواید سلامتی سیر شامل بهبود درد و حتی دردهای دهان و دندان مورد توجه بوده است. با توجه به خاصیت آنتی‌بیوتیکی و ضدعفونی کننده‌ای که در سیر وجود دارد، استفاده از آن به عنوان فرآورده‌های طبیعی برای درد دندان بسیار موفق و همه‌گیر بوده است. برای استفاده از سیر یک برش تازه از آن را گاز بزنید و یا مخلوطی از سیر خرد شده و نمک دریایی را روی دندان بگذارید.

 

چگونه می­‌توان از میخک برای التیام درد دندان استفاده کرد؟

میخک در طول تاریخ برای درمان دندان درد استفاده شده است، زیرا میخک حاوی اوژنول است که یک ضدعفونی کننده طبیعی می­‌باشد و در علم دندان‌پزشکی جدید نیز کاربرد دارد.
میخک به دلیل خاصیت ضد التهابی، ضد باکتریایی و بی‌حس کننده، درد دهان را کاهش می‌­دهد. برای استفاده از این گیاه به منظور تسکین درد دندان، دو دانه میخک را پودر کرده و با روغن ترکیب کنید. این روغن می‌­تواند روغن گیاهی، روغن زیتون یا هر روغن دیگری که در خانه دارید، باشد. مخلوط تهیه کرده را با یک توپ پنبه‌ای در قسمت دردناک بمالید.

 

تسکین درد دندان با میخک

میخک برای التیام درد دندان

 

چگونه می‌­توان گیاه نعناع فلفلی را برای رفع دندان درد به کار برد؟

گیاه نعناع فلفلی چه به صورت روغن خوشبوی نعناع یا حتی برگ تازه نعناع، به عنوان یکی از فرآورده‌های طبیعی برای درد دندان جهت کاهش درد دندان موثر است. اگر به روغن نعناع دسترسی دارید، یک توپ نخی را درون روغن آن آغشته کنید و آن را روی ناحیه دردناک دندان بزنید. اگر از برگ‌های نعناع تازه برای درد دندان، استفاده می­‌کنید، بهتر است یک یا دو برگ را تا زمانی که له نشوند بجوید و سپس برگ­‌ها را روی ناحیه دردناک دهان بمالید. بعد از چند دقیقه برگ­‌ها را برداشته و دهان خود را با محلول آب نمک بشویید.

 

سخن پایانی

توصیه می‌شود که برای درمان نهایی دندان در خود حتما به یک دندانپزشک مراجعه کنید. زیرا معمولا برای بهبودی کامل نیاز به انجام کارهای دندانپرشکی است. ما نیز در سامانه اطلاع رسانی “نسخه اول” با مقایسه فرآورده‌های موجود در بازار، به شما برای ‏انتخاب محصول مناسب کمک می‌کنیم‏.‏

 

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

شماره تلفن شما منتشر نخواهد شد. ما از این طریق شما رو به محض دریافت پاسخ مطلع می‌کنیم.
بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محتواهای مربوط به این مقاله

نخل اره ای (Saw Palmetto) چیست و چه خواصی دارد

نخل اره ای (Saw Palmetto) چیست و چه خواصی دارد

نخل اره ای یا ساوپالمتو یک درخت نخل کوتاه، بومی مناطق جنوب شرقی آمریکای شمالی است. نخل اره ای برای درمان بزرگی پروستات، بهبود عملکرد دستگاه ادراری و افزایش رشد مو استفاده می‌شود. برخی نیز از مکمل این گیاه برای تقویت میل جنسی، افزایش باروری و کاهش التهاب استفاده می‌کنند و نتایج آخرین تحقیقات اثرات ضد سرطانی آن را تایید کرده‌اند.

ادامه مطلب
انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب برای دندان اهمیت بسیار زیادی دارد و نقش مهمی در حفظ سلامت دهان و دندان ایفا می کند. انتخاب صحیح مسواک می تواند از بروز بیماری های لثه و پوسیدگی دندان پیشگیری کرده و در نتیجه به تقویت سلامت کلی بدن کمک شایانی نماید. انتخاب مسواک با اندازه، شکل و سفتی مناسب برای هر فرد، می تواند به تمیز کردن کامل و موثر دندان ها و لثه ها کمک کند. مسواک های با موهای نرم، به لثه ها آسیب نمی رسانند و در عین حال قادر به حذف پلاک و جرم دندانی هستند.

ادامه مطلب
درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

انواع رو‌ش‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندان وجود دارد. حساسیت دندان، یک مشکل شایع است که با استفاده از مسواک مناسب، خمیر دندان ضدحساسیت و روش‌های دندان پزشکی قابل کنترل است. در کنار این روش‌ها درمان‌های خانگی مانند استفاده از سیر، زردچوبه، محلول آب و نمک و… وجود دارد که با از بین بردن باکتری‌های دهان و همچنین کاهش التهاب لثه به رفع حساسیت دندانی کمک می‌کنند.

ادامه مطلب
خمیر دندان ضدحساسیت

خمیر دندان ضدحساسیت

خمیردندان‌های ضدحساسیت دارای ترکیباتی هستند که می‌توانند در کاهش حساسیت دندان‌ها نقش مهمی ایفا کنند. این محصولات حاوی مواد مسدودکننده‌ای هستند که قادرند مجاری میکروسکوپی موجود در دندان، که به بافت‌های حساس آن متصل می‌شوند، را مسدود کنند. این فرایند از انتقال محرک‌های دردناک مانند سرما، گرما یا اسیدهای موجود در غذاها و نوشیدنی‌ها به عصب دندان جلوگیری می‌کند. به این ترتیب، احساس درد و حساسیت دندان کاهش می‌یابد. با این وجود، باید توجه داشت که خمیردندان‌های ضدحساسیت تنها برای درمان حساسیت‌های خفیف تا متوسط دندان مناسب هستند و نمی‌توانند جایگزین درمان‌های پزشکی و تخصصی برای حساسیت‌های شدیدتر باشند. در مواردی که حساسیت دندان شدید است، ممکن است نیاز به درمان‌های پیشرفته‌تری مانند پر کردن، ترمیم یا روکش دندان باشد.

ادامه مطلب
سبد خرید