برای خرید کالا های سلامت در جشنواره زمستانه نسخه اول شرکت کنید.

بررسی انواع برس موی سر

یکی از وجوه زیبایی ظاهری انسان، وجود موهای زیبا و خوش حالت اوست؛ رسیدگی به مو از اهمیت زیادی برخوردار است و برای برخی افراد از زدن مسواک به دندان نیز حیاتی تر به نظر می رسد؛ انواع شانه و برس، اولین و اساسی ترین وسیله جهت رسیدگی به مو و سروسامان دادن به آن است؛ اینکه بدانید چه برسی برای موهایتان مناسب است، اهمیت زیادی دارد؛ چنین انتخابی به عوامل زیادی بستگی دارد، از جمله نوع و جنس موها، قد و حجم موها، نوع آن ها و حالتی که می‌خواهید بهشان بدهید و البته راحتی شما در حال استفاده از آن از نقطه نظر طراحی و ساخت برس بسیار مهم است. درواقع برای مراقبت از موها در برابر شکستگی، خردشدگی و موخوره باید از برس مناسب و مختص نوع موی خود استفاده کرد و این امر نیاز به شناخت انواع برس و انتخاب صحیح آن ویژه موی خودتان دارد و بخش تجهیزات پزشکی مجله نسخه اول در این مقاله به معرفی انواع برس موی سر می پردازد...

در این صفحه از مجله سلامت نسخه اول، با انواع برس موی سر  آشنا می شویم:

یکی از ابتدایی ترین مراحل مراقبت از موی سر، شانه زدن آن با مناسب ترین نوع برس برای موی سر هر فرد است. این کار علاوه بر مرتب کردن مو، به تنفس بهتر آن کمک می کند.

انواع برس موی سر

  • برس پهن چهارگوش، برای صاف کردن موهای بلند

برس موی سر مستطیلی

این برس برای صاف کردن موهای بلند و خشک کردن سریع آن ها مناسب است؛ هرقدر برس شما پهن‌تر و صاف‌تر باشد، بیشتر می‌تواند موها را پس از شانه زدن صاف و ابریشمین کند؛ از طرف دیگر اگر موهایی بلند دارید، سطح مقطع وسیع این نوع برس‌ به دردتان می‌خورد، به خصوص هنگامی که می‌خواهید موها را خیلی سریع سشوار کنید، زیرا موهای زیادی را در خود جای می‌دهد و در نتیجه زمان سشوار کشیدن را کوتاه‌تر می‌کند و از آسیب رساندن حرارت به موها جلوگیری خواهد کرد.

  • برس حالت‌ دهنده، برای حجم دادن به ریشه موها

این برس بیشتر به خاطر انحنای خاصش و دندانه‌هایی که تنها در یک جهت قرار دارند، به این نام معروف شده‌ است؛  برسی نرم که در پشت آن کوسن قرار دارد و  هیچ سوراخی در آن وجود ندارد.

چنین برسی می‌تواند به ریشه موها تا حد زیادی حجم دهد و برای پوش دادن موها به سمت بالا یا ایجاد فر در آن ها بسیار کارآمد باشد، البته ناگفته نماند که هرچقدر موها ضخیم‌تر باشند بهتر می‌توان چنین حالت‌هایی را در آن ها ایجاد کرد.

این برس در دو نوع مصنوعی و دندانه‌های طبیعی وجود دارد و اگر می‌خواهید به موهایتان آسیب کمتری برسد، سراغ نوع طبیعی بروید.

  • برس بالش‌ دار، برای موهای بلند و ظریف

این نوع برس برای موهای متوسط و بلند مناسب است؛ چینش گرد دندانه‌های برس باعث می‌شود که موها کمتر حالت وز پیدا کنند؛

البته در این نوع برس دو مدل متفاوت وجود دارد: یکی با دندانه‌هایی از جنس طبیعی و دیگری با دندانه‌های مصنوعی که هر دو برای باز کردن گره موها ایده‌آل هستند.

اگر می‌خواهید موهایتان بعد از برس کشیدن نرم‌تر و حالت‌پذیرتر شود فقط سراغ این مدل بروید، زیرا از یک طرف بالش پلاستیکی مانع ایجاد الکتریسیته ساکن هنگام شانه کردن می‌شود و از طرف دیگر حالت گرد برس با پوست کف سر هماهنگی بیشتری دارد و به آن آسیب نمی‌زند.

همچنین اگر پوست کف‌سرتان حساس است، حتما این برس را انتخاب کنید چرا که کمتر از دیگر برس‌ها موها را می‌کشد.

  • برس بیضی، برای موهای پرپشت و ضخیم و زبر

اگر موهای پرپشت و زبر دارید که گاهی گره خوردن‌های آن حسابی کلافه‌تان می‌کند، این برس برایتان ایده‌آل است؛ زیرا ساختار برس به شکلی است که دندانه‌های آن به راحتی در عمق موها نفوذ می‌کند، بدون اینکه موها را خیلی بکشد و به موها فشار زیادی وارد کند.

در ضمن اگر موهای شما فر است یا کمی اکستنشن به آن ها متصل کرده‌اید نیز این برس مناسب شما خواهد بود، چرا که می‌تواند با ملایمت موها را حالت دهد.

اگر می‌خواهید در خانه تنها یک برس داشته ‌باشید که همه اعضای خانواده از آن استفاده کنند، این نوع برس بهترین است؛ البته به طور کل این کار توصیه نمی شود و هر فرد بهتر است برس شخصی برای خود داشته باشد.

  • برس گرد بزرگ، برای صاف کردن موها

اگر دوست دارید موهایتان حالت‌دار شود یا به دنبال ایجاد موهای موج‌دار هستید، این برس برایتان مناسب است، البته چنین برسی برای صاف کردن موهای خیلی فر یا موهای کوتاه هم می تواند خیلی موثر باشد.

  • برس دندانه چوبی، برای موهای فر

اگر موهای فرفری دارید توصیه می‌کنیم برسی با دندانه‌های چوبی تهیه کنید، زیرا چنین برسی از یک طرف فشار کمتری به موهای ظریف شما می‌آورد و از طرف دیگر فر موها را باز نمی‌کند و در نتیجه باعث ایجاد وز نمی‌شود.

  • برس گرد کوچک، برای موهای  نازک و شکننده‌

اگر موهایتان خیلی نازک و شکننده‌ است، سراغ یک برس گرد کوچک بروید؛ همچنین بهتر است برس شما چوبی باشد، چرا که برس فلزی به راحتی موهای شما را می‌سوزاند و به آن ها آسیب می‌رساند.

  •  برس جدا کننده، برای موهای لایه لایه

اگر مدل موهایتان را لایه لایه‌ (لیر) کوتاه کرده‌اید، یا به عبارتی آرایشگر آن ها را خرد کرده‌ است، به چنین برسی نیاز دارید، زیرا آنقدر باریک است که می‌توان با آن موها را بخش، بخش و حالتشان را آشکار کرد؛ اگر هم موهای خیلی نازکی داشته‌ باشید، این برس به دردتان می‌خورد، زیرا می‌توانید با آن حسابی به موها حجم دهید.

  • برس‌های حرارتی، برای راحت کردن سشوار

چنین برس‌هایی برای سشوار کشیدن ایده‌آل است، چرا که گرم شدن سطح برس می‌تواند تکمیل‌کننده گرمای سشوار باشد؛ حالت گرد برس نیز باعث می‌شود موها بهتر حالت بگیرد.

با برس گرد حرارتی کوچک می‌توانید فرهایی را در موها ایجاد کنید؛ هرقدر برس حرارتی شما بزرگ‌تر باشد، بهتر می‌توانید با آن موها را صاف کنید تقریبا عملکردی شبیه به اتوی مو خواهد داشت.

این برس ها در طرح ها و اشکال مختلفی تولید می شوند و قابل اتصال به برق شهری و یا باتری می باشند.

انواع برس های معرفی شده می توانند در نوع حرارتی نیز تولید شوند.

  • برس تونل دار، برای پرپشت کردن موها

برس‌های مربعی شکل که در آن ها سوراخی وجود دارد و وقتی برای خشک کردن به کار می روند می‌توانند حسابی به موها حجم دهند، زیرا هوا می‌تواند به‌راحتی زیر موها به چرخش دربیاید و تماس بیشتری با موها داشته ‌باشد و آن ها را هم زودتر خشک کند و هم پف دهد؛ این برس ها در قطرهای مختلفی بسته به حجم مو و حالت مد نظر، تولید می شوند.

  • برس سر بدون دسته

 

این برس ها بدون دسته هستند و هنگام استفاده در کف دست جای می گیرند، به دلیل جاگیر نبودن، برای استفاده اورژانسی و ناگهانی، وقتی شرایط زمانی و مکانی برای شانه کردن باحوصله و تکنیکی موی سر وجود ندارد و در مسافرت، بسیار می توانند کاربردی و مفید باشند؛ بعضی از انواع آن ها دارای آینه متصل به خود نیز می باشند که یا در پشت آن ها مستقر شده و یا به صورت لولایی به بدنه برس متصل است.

این برس ها برای مرتب کردن موهای کوتاه مناسب تر هستند و بیشتر مورد استقبال آقایان قرار می گیرند.

  • برس نوزادان و خردسالان

این برس ها بسیار لطیف تر از برس های معمولی می باشند و بیشتر مویی و به نرمی قلمو هستند و دلیل این طراحی، حساس بودن پوست سر نوزادان و خردسالان است که در مجاورت برس دچار خراش یا حساسیت نشود؛ همچنین موهای تازه رسته نوزادان و خردسالان در اثر برس زدن دچار آسیب نگردد.

این برس ها در طرح های مختلف جذاب برای نوزادان و خردسالان طراحی و تولید می شوند و بعضا دارای دسته های جغجغه ای و همراه با شانه و اسباب بازی هستند.

  • برس شامپو

این برس ها دارای دندانه های پلاستیکی درشت و با فاصله است و به شکل گرد با دسته ای کوچک در پشت طراحی شده است و مخزنی برای نگهداری شامپو در خود دارد؛ برس حین شست و شو در کف دست جای گرفته و ضمن ریختن شامپو روی سر فرد آن را به لابه لای موها منتقل می نماید و با حرکت دادن آن روی سر جایگزین مناسبی برای انگشتان خواهد بود و از آسیب رسیدن به موها حین شست و شو جلوگیری می کند.

خوب است بدانیم  شانه دندانه پهن، برای موهای خیس و نم دار مناسب است.

وقتی مو خیس است، هم ضعیف‌تر است و هم راحت‌تر می‌شکند، به همین دلیل باید کمترین فشار را به آن آورد.

توصیه می شود که تاجایی که ممکن است بعد از حمام، وقتی موها خیس است، آن ها را شانه نکنید و یا اگر مجبور به شانه کردن موهایتان بودید، با استفاده از یک شانه دندانه پهن آن ها را مرتب کنید.

 

 

 

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

شماره تلفن شما منتشر نخواهد شد. ما از این طریق شما رو به محض دریافت پاسخ مطلع می‌کنیم.
بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محتواهای مربوط به این مقاله

نخل اره ای (Saw Palmetto) چیست و چه خواصی دارد

نخل اره ای (Saw Palmetto) چیست و چه خواصی دارد

نخل اره ای یا ساوپالمتو یک درخت نخل کوتاه، بومی مناطق جنوب شرقی آمریکای شمالی است. نخل اره ای برای درمان بزرگی پروستات، بهبود عملکرد دستگاه ادراری و افزایش رشد مو استفاده می‌شود. برخی نیز از مکمل این گیاه برای تقویت میل جنسی، افزایش باروری و کاهش التهاب استفاده می‌کنند و نتایج آخرین تحقیقات اثرات ضد سرطانی آن را تایید کرده‌اند.

ادامه مطلب
انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب برای دندان اهمیت بسیار زیادی دارد و نقش مهمی در حفظ سلامت دهان و دندان ایفا می کند. انتخاب صحیح مسواک می تواند از بروز بیماری های لثه و پوسیدگی دندان پیشگیری کرده و در نتیجه به تقویت سلامت کلی بدن کمک شایانی نماید. انتخاب مسواک با اندازه، شکل و سفتی مناسب برای هر فرد، می تواند به تمیز کردن کامل و موثر دندان ها و لثه ها کمک کند. مسواک های با موهای نرم، به لثه ها آسیب نمی رسانند و در عین حال قادر به حذف پلاک و جرم دندانی هستند.

ادامه مطلب
درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

انواع رو‌ش‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندان وجود دارد. حساسیت دندان، یک مشکل شایع است که با استفاده از مسواک مناسب، خمیر دندان ضدحساسیت و روش‌های دندان پزشکی قابل کنترل است. در کنار این روش‌ها درمان‌های خانگی مانند استفاده از سیر، زردچوبه، محلول آب و نمک و… وجود دارد که با از بین بردن باکتری‌های دهان و همچنین کاهش التهاب لثه به رفع حساسیت دندانی کمک می‌کنند.

ادامه مطلب
خمیر دندان ضدحساسیت

خمیر دندان ضدحساسیت

خمیردندان‌های ضدحساسیت دارای ترکیباتی هستند که می‌توانند در کاهش حساسیت دندان‌ها نقش مهمی ایفا کنند. این محصولات حاوی مواد مسدودکننده‌ای هستند که قادرند مجاری میکروسکوپی موجود در دندان، که به بافت‌های حساس آن متصل می‌شوند، را مسدود کنند. این فرایند از انتقال محرک‌های دردناک مانند سرما، گرما یا اسیدهای موجود در غذاها و نوشیدنی‌ها به عصب دندان جلوگیری می‌کند. به این ترتیب، احساس درد و حساسیت دندان کاهش می‌یابد. با این وجود، باید توجه داشت که خمیردندان‌های ضدحساسیت تنها برای درمان حساسیت‌های خفیف تا متوسط دندان مناسب هستند و نمی‌توانند جایگزین درمان‌های پزشکی و تخصصی برای حساسیت‌های شدیدتر باشند. در مواردی که حساسیت دندان شدید است، ممکن است نیاز به درمان‌های پیشرفته‌تری مانند پر کردن، ترمیم یا روکش دندان باشد.

ادامه مطلب
سبد خرید