برای خرید کالا های سلامت در جشنواره زمستانه نسخه اول شرکت کنید.

معرفی انواع مواد و فرآورده‌های طبیعی درمان واریس

روش‌های زیادی برای درمان بیماری واریس وجود دارد که یکی از بی‌ضررترین این درمان‌ها، فرآورده‌های طبیعی هستند. بی‌خطر بودن و نداشتن عوارض جانبی این فرآورده‌ها سبب شده است افرادی که از بیماری واریس رنج می‌برند روش‌های طبیعی را به سایر روش‌ها ترجیح دهند. سرکه سیب، فلفل قرمز، سیر، جعفری، گوجه سبز، گل همیشه بهار، نارون کوهی، روغن زیتون و روغن درخت سرو از مواد طبیعی مناسب برای درمان واریس هستند. امروزه این گیاهان با روش‌های علمی شناسایی و عصاره‌گیری ‌شده و به منظور سهولت مصرف ما، ‏توسط ‏‏‏شرکت‌های داروسازی به شکل‌های دارویی رایج ساخته شده‌اند.‏ ‏
درمان واریس

انواع مواد و فرآورده‌های طبیعی درمان واریس

امروزه بیشتر افراد جامعه با بیماری واریس پا یا نارسایی مزمن وریدی CVI دست و پنجه نرم می‌کنند. در این بیماری دیواره‌ وریدها با دریچه‌ها در وریدهای پا به صورت مؤثر کار نمی‌کنند و ادامه‌ این روند و اختلال در برگشت خون به قلب از پاها موجب واریس می‌شود. این بیماری برای افرادی که ساعت‌های زیادی ایستاده کار می‌کنند، خطرناک‌تر است و فرد را در معرض خطر ابتلا به لخته شدن خون قرار می‌دهد. امروزه درمان‌های متعددی برای درمان این بیماری وجود دارد اما بهتر است برای درمان، راه‌های ساده‌تر را هم در نظر گرفت. در این مطلب شما را با انواع مواد و فرآورده‌های طبیعی درمان واریس آشنا می‌کنیم.

 

بیماری واریس

درمان واریس با مواد طبیعی

 

خاک رس یکی از بهترین مواد طبیعی درمان واریس

با استفاده از خاک رس به عنوان یکی از بهترین مواد طبیعی درمان واریس می‌توانید آلودگی‌ها را از پا پاک کنید و با ماساژ دادن محلی که درگیر واریس است، این بیماری را کاهش دهید. کمپرس درمانی به وسیله‌ خاک رس باعث انقباض رگ‌های گشاد خونی و بالا رفتن گردش خون می‌شود. برای این کار می‌توانید خاک رس را با آب ترکیب کنید، سپس آن را روی پاها بمالید و تا صبح آن را نگه دارید و بعد با آب گرم بشویید و خشک کنید.

 

سرکه سیب یکی از انواع فرآورده‌های طبیعی درمان واریس

ماساژ دادن پوست با سرکه سیب یکی از بهترین و مؤثرترین راهکارهای درمان واریس است. برای حصول نتیجه خوب‌تر، بهتر است محل مورد نظر را با سرکه به مدت هر روز 2 دفعه قبل از خواب و بعد از خواب استفاده نمایید. علاوه بر ماساژ دادن پوست با سرکه می‌توانید آن را با آب رقیق کنید و به مدت یک ماه حداقل یک بار در روز این مخلوط را بخورید. استفاده از سرکه سیب باعث بهبود گردش خون بدن می‌گردد. اگر خون به صورت آرام و عادی جریان داشته باشد، ورم و سنگینی واریس کم خواهد شد.

 

درمان واریس

درمان واریس با سرکه سیب

 

درمان واریس با گوجه سبز میوه‌ای

یکی از خواص مهم گوجه سبز، کمک به بهبود واریس است. برای این کار گوجه‌ها را خوب بشویید و روی رگ‌های واریس بگذارید و با باند ببندید. هنگامی که پا شروع به سوزش کرد می‌توانید کار را متوقف کنید و تکه‌های گوجه سبز را بردارید و محل را با آب سرد بشویید. دوره درمان هر روز 5 بار می‌باشد.

 

درمان واریس با فلفل قرمز

از مهم‌ترین خواصی که برای فلفل قرمز وجود دارد سرشار بودن از انواع ویتامین و کمک به بهبود گردش خون است. فلفل قرمز منبع غنی فلاونوئيدها و ویتامین C است که مصرف آن باعث بهبود گردش خون می‌شود و درد ناشی از تورم و انباشتگی رگ‌ها را کاهش می‌دهد. بررسی‌ها نشان داده است ترکیب فلفل قرمز با آب گرم و مصرف سه بار در روز به مدت دو ماه برای بهبود واریس نتیجه‌بخش خواهد بود.

 

روغن سرو برای واریس

روغن گیاهی سرو یکی از بهترین روغن‌ها برای درمان مشکلات مربوط به واریس است که می‌تواند گردش جریان خون را افزایش دهد و سیستم گردش خون را تقویت کند. این روغن مخصوص ماساژ است و مالیدن پنج قطره از آن روی ناحیه مبتلا به واریس، دو مرتبه در روز و به مدت چند هفته می‌تواند بسیار مؤثر باشد. همچنین می‌توانید آن را با روغن زیتون مخلوط کنید و محل مورد نظر را خوب ماساژ دهید.

 

درمان واریس با روغن زیتون

همه‌ ما با خواص فوق‌العاده روغن زیتون به عنوان یکی از بهترین فرآورده‌های طبیعی درمان واریس آشنایی کامل داریم.  از مهم‌ترین کاربردهای روغن زیتون بهبود گردش خون، کاهش درد و تورم رگ‌های واریسی است. روغن زيتون علاوه بر تقويت گردش خون، درد و التهاب ناشی از واريس را کاهش می‌دهد. به این منظور مقدار مساوی‌ از روغن زيتون را با روغن ويتامين E مخلوط کنيد. اين مخلوط را برای چند دقيقه روی رگ‌ها بماليد. اين کار را به طور روزانه، به مدت يک يا ۲ ماه و روزی ۲ بار انجام دهيد.

 

فرآورده‌های طبیعی درمان واریس با ماساژ با نارون کوهی

عصاره نارون کوهی یکی دیگر از موادی است که به کمک آن می‌توانید وریدهای مشکل‌دار را ماساژ داده و واریس‌های ایجاد شده در آنها را درمان نمایید. نارون کوهی در بازسازی و ترمیم جداره‌های رگ‌های آسیب دیده بسیار موثر است. این گیاه همچنین برای پیشگیری از واریس پا ایده‌آل است و می‌تواند احتمال ابتلا به واریس را به حداقل ممکن برساند .برای درمان بهتر است دستمال تمیزی را با نارون کوهی خیس کنید و آن را بر روی رگ‌های واریسی قرار دهید. برای واریس‌های شدیدتر روزی سه بار و به مدت حداقل دو ماه، این درمان را تکرار کنید. روش دیگر استفاده از نارون کوهی این است که چند قطره از نارون را داخل آب گرم یا وان آب گرم بریزید و موضع درگیر واریس را داخل آن قرار داده و پس از آن با آب سرد بشویید.

 

درمان واریس با جوشانده جعفری

جعفری هم به علت غنی بودن در ویتامین C یک آنتی اکسیدان فوق‌العاده است که کلاژن‌سازی را تقویت می‌کند و در بازسازی سلول‌ها بسیار مفید است. جعفری همچنین شامل روتین است که نقش کلیدی در تفویت مویرگ‌ها بازی می‌کند و از این رو در کاهش علائم واریس بسیار مفید است. برای استفاده از جعفری برای درمان واریس، مقداری جعفری را خرد کنید و آن را یا مقدار کمی آب بجوشانید. پس از سرد شدن یک قطره روغن همیشه بهار به آن اضافه کنید، مواد را داخل فریزر بگذارید و حداقل 3 ماه محل‌های واریسی را با پنبه بمالید.

 

واریس چیست

علائم و راه‌های درمان واریس

 

فرآورده‌های طبیعی درمان واریس با شاه بلوط هندی

دانه‌های شاه بلوط برای التهاب و تورم استفاده می‌شوند و یکی از درمان‌هایی است که سال‌ها مورد تأیید بوده و گردش خون را به طرز شگفت‌انگیزی در وریدها افزایش می‌دهد. خواص این گیاه باعث تقویت اسیدهای چرب اشباع و مانع آزاد شدن آنزیم هایی می‌شود که باعث آسیب به دیواره‌های مویرگی می‌گردند. امروزه برای دسترسی بهتر به شاه بلوط هندی، ژل این فرآورده در بازار وجود دارد که به صورت دو بار در روز می‌تواند درد پا و تورم را به طرز شگفت‌انگیزی کاهش دهد.

 

خواص برگ انگور برای درمان واریس

یکی از خواص برگ انگور وجود فلاونوئیدها و کمک به سلامت رگ‌ها است. از دیگر خواص برگ انگور در درمان واریس ضد التهاب بودن، آنتی اکسیدان و مرطوب‌کنندگی این گیاه است. عصاره برگ انگورهمچنین بازدارنده هیالورونیداز ست و از طریق تقویت دیواره عروق نشت پروتئین‌های پلاسما یا آب به داخل بافت‌های بینابینی پیرامون عروق را کاهش می‌دهد و تشکیل ادما را بازداشته و ادمای موجود را کاهش می‌دهد. مطالعات نشان می‌دهد که عصاره برگ انگور بر دیواره عروق اثرات ضد التهابی دارد و دیواره های مویرگی را تقویت می‌کند. امروزه از این گیاه فرآورده‌های طبیعی مناسبی برای درما واریس تهیه می‌شود. همچنین برای استفاده از خواص این گیاه، باید ابتدا برگ انگور را بجوشانید و آن در یک ظرف عمیق بریزید. سپس پاهای خود را در آن قرار دهید و بعد از 5 دقیقه پاهای خود را در آب سرد برای 10 ثانیه قرار دهید.

 

برگ انگور برای درمان واریس

خواص برگ انگور برای درمان واریس

 

درمان واریس با گل همیشه بهار

این گل غنی از فلاونوئید و ویتامین سی است که با تولید کلاژن و کمک به تعمیر و بازسازی سلول باعث بهبود گردش خون می‌شود. گل همیشه بهار را بجوشانید و یک پارچه را با آب آن خیس کنید و بر روی رگ‌های وریدی بگذارید. این روند را می‌توانید چند بار در روز تکرار کنید تا به بهبودی کامل دست پیدا نمایید.

 

فرآورده‌های طبیعی درمان واریس با عنبر سائل

هنبر سائل از دیگر گیاهان مفید برای درمان واریس است. اسید گالیک و اسانس‌های مختلف موجود در این گیاه باعث تقویت عروق خونی می‌شوند و علائم واریس را کاهش و بهبود می‌بخشند. این گیاه خاصیت ضد التهابی داشته و برای کاهش ورم‌های ناشی از واریس در رگ‌های وریدی بسیار موثر است. همچنین اسید گالیک موجود در عنبر سائل در تسکین درد نیز مفید بوده و می‌تواند در مدت زمان کوتاهی دردهای مربوط به واریس پا را به صورت کامل از بین ببرد. طریقه استفاده از این گیاه به صورت موضعی می باشد. می‌توانید یک دستمال آغشته با عنبر سائل را بر روی واریس بگذارید و هر روز دو تا سه بار این کار تکرار کنید. برای اثر بخشی موفقیت آمیز بهتر است این درمان را تا دو ماه انجام دهید.

 

فرآورده‌های طبیعی درمان واریس حاوی گیاه کوله خاس

یکی از درمان‌های گیاهی مؤثر در کاهش درد و ناراحتی وریدهای ویروسی، گیاه کوله خاس است. روسوژنین موجود در این گیاه التهابات را کاهش می‌دهد. ژل و مکمل‌های حاوی این گیاه که از ریشه و ساقه‌ آن تولید شده‌اند و دارای ویتامین B و C همراه با کلسیم، کروم، منیزیم، منگنز، پتاسیم، سلنیوم، سیلیکون و روی هستند به کاهش التهاب و تقویت رگ‌ها و بهبود جریان خون کمک می‌کنند. گیاه کوله خاس موجب تحریک گیرنده‌های آلفا- آدرنرژیک در ماهیچه‌های صاف دیواره عروق می‌شود و در نتیجه عروق سیاهرگی را تقویت خواهد کرد. مکمل‌های حاوی این گیاه را می‌توانید سه بار در روز صد میلی گرم مصرف کنید ولی بهتر است افراد دارای فشار خون بالا و پروستات با نظر پزشک از این گیاه مصرف کنند.

 

درمان واریس با سیر

سیر یک گیاه دارویی فوق‌العاده برای از بین بردم تورم و التهاب است. سير کاهش دهنده موثر التهاب و علايم ديگر واريس است. به گردش خون کمک و سموم موجود در رگ‌های خون را دفع می‌کند. برای استفاده از سیر به جهت درمان واریس پا، باید تعدادی سیر تازه را با آب پرتقال ترکیب و خمیری برای ماساژ  تهیه کنید.

 

درمان واریس

درمان واریس با سیر

 

بیشتر بخوانید: واریس چیست و برای درمان واریس چه انجام دهید

 

سخن پایانی

موا د و فرآورده‌های طبیعی درمان واریس می‌توانند به طور کامل واریس را درمان و یا از گسترش آن جلوگیری کنند. بیشتر فرآورده‌ها برای ماساژ محل واریس استفاده می‌شوند و فرد باید چندین ماه این فرآورده‌ها را استفاده کند تا بتواند نتیجه بگیرد. این روش‌ها و فرآورده‌ها چون عوارض جانبی ندارند و در خانه انجام می‌شوند بسیار پر طرفدار هستند. شما می‌توانید هم‌زمان با استفاده از این فرآورده‌ها اقدامات دیگری از جمله ورزش، کاهش وزن، بالا بردن پاها، اجتناب از ایستادن و اجتناب از نشستن طولانی مدت را انجام دهید و از کرم‌های گیاهی ضد واریس برای تسکین درد واریس و جوراب واریس برای جلوگیری از لخته شدن خون و بهبود گردش خون استفاده کنید.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

شماره تلفن شما منتشر نخواهد شد. ما از این طریق شما رو به محض دریافت پاسخ مطلع می‌کنیم.
بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محتواهای مربوط به این مقاله

نخل اره ای (Saw Palmetto) چیست و چه خواصی دارد

نخل اره ای (Saw Palmetto) چیست و چه خواصی دارد

نخل اره ای یا ساوپالمتو یک درخت نخل کوتاه، بومی مناطق جنوب شرقی آمریکای شمالی است. نخل اره ای برای درمان بزرگی پروستات، بهبود عملکرد دستگاه ادراری و افزایش رشد مو استفاده می‌شود. برخی نیز از مکمل این گیاه برای تقویت میل جنسی، افزایش باروری و کاهش التهاب استفاده می‌کنند و نتایج آخرین تحقیقات اثرات ضد سرطانی آن را تایید کرده‌اند.

ادامه مطلب
انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب برای دندان اهمیت بسیار زیادی دارد و نقش مهمی در حفظ سلامت دهان و دندان ایفا می کند. انتخاب صحیح مسواک می تواند از بروز بیماری های لثه و پوسیدگی دندان پیشگیری کرده و در نتیجه به تقویت سلامت کلی بدن کمک شایانی نماید. انتخاب مسواک با اندازه، شکل و سفتی مناسب برای هر فرد، می تواند به تمیز کردن کامل و موثر دندان ها و لثه ها کمک کند. مسواک های با موهای نرم، به لثه ها آسیب نمی رسانند و در عین حال قادر به حذف پلاک و جرم دندانی هستند.

ادامه مطلب
درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

انواع رو‌ش‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندان وجود دارد. حساسیت دندان، یک مشکل شایع است که با استفاده از مسواک مناسب، خمیر دندان ضدحساسیت و روش‌های دندان پزشکی قابل کنترل است. در کنار این روش‌ها درمان‌های خانگی مانند استفاده از سیر، زردچوبه، محلول آب و نمک و… وجود دارد که با از بین بردن باکتری‌های دهان و همچنین کاهش التهاب لثه به رفع حساسیت دندانی کمک می‌کنند.

ادامه مطلب
خمیر دندان ضدحساسیت

خمیر دندان ضدحساسیت

خمیردندان‌های ضدحساسیت دارای ترکیباتی هستند که می‌توانند در کاهش حساسیت دندان‌ها نقش مهمی ایفا کنند. این محصولات حاوی مواد مسدودکننده‌ای هستند که قادرند مجاری میکروسکوپی موجود در دندان، که به بافت‌های حساس آن متصل می‌شوند، را مسدود کنند. این فرایند از انتقال محرک‌های دردناک مانند سرما، گرما یا اسیدهای موجود در غذاها و نوشیدنی‌ها به عصب دندان جلوگیری می‌کند. به این ترتیب، احساس درد و حساسیت دندان کاهش می‌یابد. با این وجود، باید توجه داشت که خمیردندان‌های ضدحساسیت تنها برای درمان حساسیت‌های خفیف تا متوسط دندان مناسب هستند و نمی‌توانند جایگزین درمان‌های پزشکی و تخصصی برای حساسیت‌های شدیدتر باشند. در مواردی که حساسیت دندان شدید است، ممکن است نیاز به درمان‌های پیشرفته‌تری مانند پر کردن، ترمیم یا روکش دندان باشد.

ادامه مطلب
سبد خرید