برای خرید کالا های سلامت در جشنواره زمستانه نسخه اول شرکت کنید.

انواع ترکیبات ضدلک گیاهی برای مبارزه با لک‌های پوست

ترکیبات گیاهی متعددی با داشتن خواص آنتی‌اکسیدانی قوی و توانایی مهار تولید ملانین، به عنوان مواد فعال در فرمولاسیون کرم‌ها و محصولات ضدلک مورد استفاده قرار می‌گیرند. ترکیباتی ضد لک گیاهی مانند عصاره شیرین بیان، چای سبز و آلوئه ورا خاصیت ضدلک دارند. مصرف مرتب انواع ترکیبات ضد لک گیاهی با کاهش تولید ملانین، لک‌ها را از بین برده و پوستی شفاف‌تر و درخشان‌تر هدیه می‌دهد.
ترکیبات ضدلک گیاهی

انواع ترکیبات ضد لک گیاهی برای مبارزه با لک و ناهمواری‌های پوست

ظهور لک و تغییر رنگ پوست می‌تواند در هر سنی رخ دهد. داشتن پوستی صاف و یکنواخت نقش مهمی در اعتماد به نفس افراد دارد. اگر شما هم به دنبال روشی مؤثر و طبیعی برای رفع لک‌ها هستید، استفاده از ترکیبات ضد لک گیاهی گزینه‌ای عالی است. ترکیباتی ضد لک گیاهی مانند عصاره شیرین بیان، چای سبز و آلوئه ورا خاصیت ضدلک دارند. می‌توانید این ترکیبات ضد لک گیاهی را به صورت خانگی یا در قالب محصولات آرایشی به کار ببرید. مصرف مرتب انواع ترکیبات ضد لک گیاهی با کاهش تولید ملانین، لک‌ها را از بین برده و پوستی شفاف‌تر و درخشان‌تر هدیه می‌دهد.

ترکیبات ضدلک گیاهی

استفاده از ضد لک با ترکیبات عسل برای درمان لک‌های پوستی

عسل با داشتن خواص ضدالتهابی و ترمیمی، روند بهبود سلول‌های پوستی آسیب‌دیده را تسریع می‌بخشد. عسل به عنوان یک لایه‌بردار طبیعی، سلولی مرده و آسیب ‌دیده را از روی پوست را از بین می‌برد و و در نتیجه پوستی صاف‌تر و درخشان‌تر می‌شود. با توجه به خواص ضدلک و روشن‌کننده عسل، امروزه محصولات ضد لک با ترکیبات عسل متنوعی حاوی برای مراقبت از پوست وجود دارد. شرکت‌ها و برندهای مختلفی محصولاتی مانند صابون ضدلک عسل برای تمیزکردن پوست و کاهش لک‌ها و همچنین کرم روشن کننده عسل برای روشن و درخشان کردن پوست تولید می‌کنند. استفاده از این محصولات ضد لک با ترکیبات عسل، بسته به نیاز پوست می‌تواند گزینه‌های مناسبی برای مراقبت از پوست و درمان مشکلاتی مانند لک و تیرگی باشد. همچنین می‌توانید به صورت خانگی ضد لک با ترکیبات عسل و سایر مواد گیاهی تهیه کنید.

ضد لک با ترکیبات عسل

صابون ضدلک عسل

صابون‌های حاوی عسل به دلیل خواص ضدلک عسل، گزینه‌ی مناسبی برای پاکسازی پوست و مبارزه با لک و کک ‌مک هستند. عسل با برخورداری از ترکیبات آنتی‌اکسیدان، خاصیت ضدالتهابی داشته و از تولید بیش‌ازحد ملانین در پوست جلوگیری می‌کند. همچنین عسل حاوی آنزیم‌هایی است که باعث تمیز شدن پوست و برطرف شدن سلول‌های مرده می‌شود. استفاده روزانه از صابون ضدلک عسل به تدریج باعث روشن و یکنواخت شدن رنگ پوست شده و از بروز مجدد لک و کک‌ و مک جلوگیری می‌کند. صابون ضدلک عسل گزینه‌ای ایده‌آل برای داشتن پوستی شفاف و بی‌نقص است.

صابون ضدلک عسل

کرم روشن کننده عسل

کرم‌های روشن‌کننده عسل با بهره‌گیری از خواص طبیعی عسل، باعث روشن و درخشان شدن پوست می‌شوند. ویتامین‌های موجود در عسل مانند ویتامین B و C با تغذیه و احیای پوست، باعث افزایش درخشش آن می‌شود. مصرف روزانه کرم روشن کننده عسل بر روی پوست صورت و بدن، سبب رفع لک‌ها، کاهش کدری و شفاف ‌سازی پوست می‌شوند.

تهیه ماسک ضدلک عسل در خانه

برای تهیه ماسک ضدلک عسل در منزل، طبق مراحل زیر پیش بروید:

– مقداری عسل خالص را با آب تصفیه ‌شده مخلوط کنید تا کمی رقیق‌تر شود و چسبندگی کمتری داشته باشد.

– پس از شستن صورت با آب و صابون، لایه‌ای نازک از این مخلوط عسل را روی پوست صورت بمالید.

– برای جذب بهتر، می‌توانید ماسک عسل را برای چند دقیقه روی پوست بگذارید و سپس با آب تمیز بشویید.

– استفاده مرتب از این ماسک خانگی، به تدریج لک‌ها و تیرگی‌های پوست را از بین برده و پوستی شفاف‌تر و درخشان‌تر را رقم می‌زند.

ماسک ضدلک عسل در خانه

معرفی انواع کرم‌های ضدلک گیاهی

ترکیبات گیاهی متعددی با داشتن خواص آنتی‌اکسیدانی قوی و توانایی مهار تولید ملانین، به عنوان مواد فعال در فرمولاسیون کرم‌ها و محصولات ضدلک مورد استفاده قرار می‌گیرند. تعدادی از این کرم‌های ضدلک گیاهی بررسی می‌کنیم.

کرم ضدلک عصاره چای سبز

کرم ضدلک چای سبز به دلیل خواص آنتی‌اکسیدانی قوی این گیاه، گزینه‌ی مناسبی برای رفع لک و کک مک پوست هستند. ضد لک چای سبز حاوی ترکیباتی مانند اپی گالوکاتچین گالات است که با مهار آنزیم تیروزیناز، از تولید بیش از حد ملانین در پوست جلوگیری کرده و لک‌ها را کاهش می‌دهد. همچنین ویژگی آنتی‌اکسیدانی قوی کرم ضدلک حاوی چای سبز باعث می‌شود تا از تخریب سلول‌های پوست جلوگیری شده و پوست در برابر اثرات مخرب رادیکال‌های آزاد محافظت شود. استفاده مرتب از کرم ضدلک عصاره چای سبز، پوست را در برابر لک‌ها مقاوم کرده و با حفظ سلامت سلول‌ها، باعث داشتن پوستی شفاف و یکدست می‌شود.

کرم ضدلک عصاره چای سبز

کرم ضدلک زردچوبه

زردچوبه حاوی ترکیباتی مانند کورکومین است که خاصیت آنتی‌اکسیدانی قوی دارد و به همین دلیل به عنوان ماده مؤثره در کرم‌های ضدلک استفاده می‌شود. کورکومین موجود در کرم ضدلک زردچوبه با مهار آنزیم‌هایی مانند تیروزیناز، از تولید بیش از حد ملانین در پوست جلوگیری کرده و از تشکیل لک‌های جدید پیشگیری می‌کند. همچنین خاصیت آنتی‌اکسیدانی موجود در کرم ضدلک زردچوبه، باعث می‌شود تا از تخریب سلول‌های پوست توسط رادیکال‌های آزاد جلوگیری شود. استفاده از کرم ضدلک زردچوبه به طور موثری لک‌های قهوه‌ای پوست را کاهش داده و از بروز مجدد آنها پیشگیری می‌کند.

کرم ضدلک زردچوبه

کرم ضد لک بلوبری

بلوبری حاوی ترکیباتی مانند اسید الکتیک و سالیسیلیک اسید است که خاصیت شفاف‌سازی و روشن‌کنندگی پوست را دارند. به همین دلیل از عصاره بلوبری در ترکیب کرم‌های ضدلک استفاده می‌شود. اسیدهای الکتیک و سالیسیلیک موجود کرم ضد لک بلوبری با خاصیت لایه ‌برداری و حذف سلول‌های مرده پوست، باعث شفاف شدن پوست و کاهش لک‌ها می‌شوند. همچنین ویتامین C موجود در بلوبری به عنوان یک آنتی‌اکسیدان قوی از تولید بیش از حد ملانین جلوگیری کرده و پوست را در برابر لک‌زایی محافظت می‌کند. استفاده از کرم ضد لک بلوبری به طور مؤثری لک‌ها و ناهمواری‌های پوست را از بین برده و پوستی صاف و درخشان را به ارمغان می‌آورد.

کرم ضد لک بلوبری

کرم ضدلک جوانه گندم

کرم ضدلک جوانه گندم حاوی مواد مغذی و آنتی‌اکسیدان‌هایی است که باعث تقویت، جوان‌سازی و روشن‌تر شدن پوست می‌شود. ویتامین B6 و اسید فولیک موجود در جوانه گندم به تجدید سلول‌های پوستی و حفظ جوانی آن کمک می‌کنند. همچنین آنتی‌اکسیدان‌های قوی موجود در کرم ضدلک جوانه گندم با مقابله با رادیکال‌های آزاد، از اکسیداسیون و تیرگی پوست جلوگیری کرده و باعث می‌شوند پوست روشن‌تر به نظر برسد. بنابراین استفاده از کرم ضدلک جوانه گندم، به داشتن پوستی جوان‌تر و روشن‌تر کمک می‌کند.

کرم ضدلک جوانه گندم

ضدلک آلوئه ورا

آلوئه ورا حاوی ترکیباتی مانند آلوئین و آلوزین است که خاصیت روشن‌کنندگی قوی دارند و به عنوان عوامل اصلی ضدلک در گیاه آلوئه ورا شناخته می‌شوند. آلوئین و آلوزین با مهار تولید ملانین و از بین بردن سلول‌های پوستی حاوی ملانین، باعث کاهش هیپرپیگمانتاسیون و جلوگیری از ایجاد لکه‌های جدید می‌شوند. خاصیت ضدلک قوی آلوئه ورا به دلیل وجود این دو ترکیب اصلی است.

بررسی ترکیبات ضدلک گیاهی مناسب پوست شما

شرکت‌های معتبر آرایشی بهداشتی، محصولات متنوعی از کرم‌ها و سرم‌های حاوی ترکیبات ضدلک گیاهی را برای لکه‌های پوستی تولید می‌کنند. داروخانه آنلاین نسخه اول مجموعه‌ای از بهترین کرم‌ها و سرم‌های ضدلک و روشن‌ کننده را با بررسی دقیق مواد تشکیل‌دهنده آن‌ها، برای شما عزیزان فراهم کرده است. شما می‌توانید با مطالعه این محصولات، کرم یا سرم ضدلک مناسب برای نوع پوست خود را انتخاب نمایید. همچنین در صورت نیاز به مشاوره، کارشناسان متخصص نسخه اول همواره آماده راهنمایی شما عزیزان می‌باشند.

منابع:

https://www.healthline.com/health/skin/aloe-vera-for-dark-spots

https://www.healthline.com/health/honey-for-face#side-effects

اشتراک گذاری:

1 دیدگاه در “انواع ترکیبات ضدلک گیاهی برای مبارزه با لک‌های پوست

  1. Sara گفت:

    ممون از مقاله مفیدتان

دیدگاهتان را بنویسید

شماره تلفن شما منتشر نخواهد شد. ما از این طریق شما رو به محض دریافت پاسخ مطلع می‌کنیم.
بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محتواهای مربوط به این مقاله

نخل اره ای (Saw Palmetto) چیست و چه خواصی دارد

نخل اره ای (Saw Palmetto) چیست و چه خواصی دارد

نخل اره ای یا ساوپالمتو یک درخت نخل کوتاه، بومی مناطق جنوب شرقی آمریکای شمالی است. نخل اره ای برای درمان بزرگی پروستات، بهبود عملکرد دستگاه ادراری و افزایش رشد مو استفاده می‌شود. برخی نیز از مکمل این گیاه برای تقویت میل جنسی، افزایش باروری و کاهش التهاب استفاده می‌کنند و نتایج آخرین تحقیقات اثرات ضد سرطانی آن را تایید کرده‌اند.

ادامه مطلب
انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب برای دندان اهمیت بسیار زیادی دارد و نقش مهمی در حفظ سلامت دهان و دندان ایفا می کند. انتخاب صحیح مسواک می تواند از بروز بیماری های لثه و پوسیدگی دندان پیشگیری کرده و در نتیجه به تقویت سلامت کلی بدن کمک شایانی نماید. انتخاب مسواک با اندازه، شکل و سفتی مناسب برای هر فرد، می تواند به تمیز کردن کامل و موثر دندان ها و لثه ها کمک کند. مسواک های با موهای نرم، به لثه ها آسیب نمی رسانند و در عین حال قادر به حذف پلاک و جرم دندانی هستند.

ادامه مطلب
درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

انواع رو‌ش‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندان وجود دارد. حساسیت دندان، یک مشکل شایع است که با استفاده از مسواک مناسب، خمیر دندان ضدحساسیت و روش‌های دندان پزشکی قابل کنترل است. در کنار این روش‌ها درمان‌های خانگی مانند استفاده از سیر، زردچوبه، محلول آب و نمک و… وجود دارد که با از بین بردن باکتری‌های دهان و همچنین کاهش التهاب لثه به رفع حساسیت دندانی کمک می‌کنند.

ادامه مطلب
خمیر دندان ضدحساسیت

خمیر دندان ضدحساسیت

خمیردندان‌های ضدحساسیت دارای ترکیباتی هستند که می‌توانند در کاهش حساسیت دندان‌ها نقش مهمی ایفا کنند. این محصولات حاوی مواد مسدودکننده‌ای هستند که قادرند مجاری میکروسکوپی موجود در دندان، که به بافت‌های حساس آن متصل می‌شوند، را مسدود کنند. این فرایند از انتقال محرک‌های دردناک مانند سرما، گرما یا اسیدهای موجود در غذاها و نوشیدنی‌ها به عصب دندان جلوگیری می‌کند. به این ترتیب، احساس درد و حساسیت دندان کاهش می‌یابد. با این وجود، باید توجه داشت که خمیردندان‌های ضدحساسیت تنها برای درمان حساسیت‌های خفیف تا متوسط دندان مناسب هستند و نمی‌توانند جایگزین درمان‌های پزشکی و تخصصی برای حساسیت‌های شدیدتر باشند. در مواردی که حساسیت دندان شدید است، ممکن است نیاز به درمان‌های پیشرفته‌تری مانند پر کردن، ترمیم یا روکش دندان باشد.

ادامه مطلب
سبد خرید