برای خرید کالا های سلامت در جشنواره زمستانه نسخه اول شرکت کنید.

آشنایی با انواع بهترین ماساژورها

اصطلاح ماساژ، به مجموعه فعالیت های فیزیکی گفته می شود که بر روی بدن افراد به منظور رفع خستگی و درد در عضلات بخش های مختلف بدن او اعم از صورت، گردن، دست ها، کمر، ساق و کف پا صورت می گیرد و ماساژور به فرد یا دستگاهی گفته می شود که وظیفه ماساژ دادن را برعهده دارد؛ در این مقاله، سعی داریم شما را با ماساژ و انواع بهترین دستگاه های ماساژور آشنا سازد.
آشنایی با انواع ماساژور

آشنایی با انواع ماساژور

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

  • ماساژ در گذر زمان

  • ماساژ در دنیای امروز

  • انواع ماساژ

  • انواع دستگاه ماساژور

 

ماساژ در گذر زمان

ماساژ در طول تاریخ

باید بدانید ماساژ و استفاده از ماساژور جهت رفع خستگی و درمان،  قدمتی بیش از 4000 سال دارد و ریشه‌های آن در طب سنتی بخصوص در آسیای دور و میانه می‌باشد ، یافته‌های باستان شناسان و متون تاریخی نشان می دهد استفاده از ماساژ بخش مهمی از درمان در دوران قدیم بوده‌است؛ در حال حاضر منفعت ماساژ در رفع خستگی عضلات ، کاهش درد عضلانی ،  ایجاد گردش خون بهتر در بدن، رفع اسپاسم‌های موضعی در ناحیه کمر و پشت ، کمک به بهبود بیمارهای مرتبط با ساختار استخوان بندی بدن ، جلوگیری از خشک شدن و محدودیت‌های حرکتی عضلات بدن و کاهش استرس و ایجاد آرامش و بسیاری موارد دیگر ثابت شده و توسط  پزشکان، بسیار توصیه می گردد.

ماساژ در دنیای امروز

ماساژ در دنیای امروز

ماساژ این روزها طرفداران زیادی دارد؛ بدن در اثر خستگی زیاد از کار و فعالیت های روزانه نیاز به ماساژ را احساس می کند و به واسطه آن می تواند خستگی و درد را از خود دور سازد.

اما رفتن به سالن های ماساژ، هم وقت گیر است و هم هزینه گزافی را تحمیل می کند.

امروزه انواع دستگاه های ماساژور به خاطر کاهش هزینه  و دسترسی آسان توانسته اند تا سطح بالایی، جایگاه سالن های ماساژ را به خود اختصاص دهند و طرفداران زیادی پیدا کرده اند.

هنگامی که شما در تمام طول روز با کامپیوتر شخصی کار می کنید و یا کارهای متداولی و تکرارشونده روزانه خود را انجام می دهید، استفاده از یک دستگاه ماساژور می تواند شگفت انگیز باشد.

انتخاب یک روش یا دستگاه ماساژ بسته به نیازها، اهداف و مقدار بودجه شما متغیر خواهد بود؛ ماساژورها دارای بازه گسترده ای از محصولات برای ماساژ نواحی مختلف بدن از جمله صورت، شانه، کمر، پوست سر، پاها، دست ها، گردن و مخصوصا برای پشت و کمر وجود دارند.

انواع ماساژ

نقاط خاص بدن برای ماساژ و مزایای آن

در ماساژ و دستگاه های ماساژور، مکانیزم گرم کردن عضلات و تسکین درد با هر یک از روش های زیر قابل انجام است:

گرما درمانی / ضربه زدن / ارتعاش (ویبره) / فشار دادن / ورز دادن / رولینگ (غلطکی) / نقاط فشاری (مثل شیاتسو)

این نوع ماساژها برای آرامش، ریلکس شدن و درمان درد مورد استفاده قرار می گیرند؛ شما باید بدانید آیا در حین ماساژ نیاز به گرما درمانی هم دارید یا خیر و بعد از تشخیص نوع نیازمندی بدن اقدام به تهیه ماساژور نمایید.

 

انواع دستگاه ماساژور

  • ماساژور سر 
  • ماساژور صورت و بدن
  • ماساژور گردن
  • ماساژور ویبراتوری
  • ماساژور کمر
  • ماساژور پا
  • ماساژور گردن
  • ماساژور کمر
  • ماساژور ساق و کف پا
  • پشتی بالشتک ماساژور
  • صندلی ماساژور یا مبل ماساژ

 

ماساژور سر

ماساژور سر دستیماساژور سر دستی

ماساژور سر برای ایجاد ریلکسیشن، افزایش جریان خون، تقویت پیاز مو، کاهش استرس و حتی ریلکس کردن عضلات صورت بسیار اهمیت دارد؛ ماساژور حاضر یکی از ساده ترین ماساژورهای موجود بوده که دارای ساختار بسیار ساده ای است اما به راحتی این کار را برای شما انجام می دهد.

ماساژور سر شامل یک دسته و دوازده میله متصل است که به دلیل انعطاف به راحتی وارد سر شده و حس خوشایندی به شما می بخشد. سر میله ها با کره های پلاستیکی پوشیده شده تا آسیبی به پوست سر شما وارد ننماید.

ماساژور چند کاره سر، صورت و بدن

ماساژور صورت و بدن

ماساژور چند کاره کایلی یک محصول است اما در واقع شما چندین ماساژور مختلف را با هم خواهید داشت. پنج سر مختلف این کالا برای همه قسمت های بدن از جمله سر و صورت طراحی شده است؛ با استفاده از هر کدام از سری ها احساس متفاوت و لذت بخشی را خواهید داشت.جنس آن از بهترین پلاستیک ABS و سیلیکون بوده و دارای یک سری چنگالی بسیار متفاوت برای ماساژ سر به صورت گرد است.

ماساژور گردن

ماساژور گردن

ماساژور گردن برای استفاده در محیط و شرایط مختلف مانند منزل، محل کار،هنگام رانندگی و یا هنگام خواب مناسب می باشد؛ استفاده از این دستگاه گردش خون در عضلات گردن را افزایش می دهد و در رفع خستگی روزانه موثر است؛  این ماساژور سبک است و تنها حدود 248 گرم وزن دارد.

گاهی ماساژورهای گردن به صورت ماساژور بالشتی ساخته می شوند که در پشت گردن قرار می گیرد، در طرح ها و رنگ های مختلفی تولید می گردد؛ بعضی از این ماساژورها، قابلیت پخش موسیقی و دارای اسپیکر هستند.

 

ماساژور ویبراتوری

ماساژور ویبراتوری

ماساژورهای ویبراتوری که به صورت کمربندی و یا ساده طراحی می شومد، یکی از ماساژورهای بسیار قوی و پر طرفدار است و البته دلیل آن وجود دو موتور قوی در داخل آن می باشد؛ پارچه پوشش دهنده این ویبراتور بسیار نرم و با کیفیت بوده و احساس راحتی خوبی به شما خواهد بخشید. در مدل کمربندی، طول کمربند در حالت عادی 122 سانتی متر بوده ولی یک قطعه 45 سانتی متری اضافی نیز وجود دارد که علاوه بر محکم تر کردن کمربند، طول آن را برای دور کمر های بیشتر، افزایش می دهد.

ماساژورهای ویبراتوری کمربندی برای لاغری  شکم، کمر، پهلو، شانه و پا ها استفاده می شود و  ماساژی عمیق در این نواحی اعمال می کند؛ این دستگاه ماساژور از طریق ترانس همراه به برق شهری وصل شده و از طریق کنترل متصل قابل خاموش و روشن نمودن و تنظیم شدت و سرعت ماساژ است.

ماساژور کمر

ماساژور کمر

دستگاه ماساژور کمر به دلایل متعددی بسیار مورد استقبال واقع می شود؛ این دستگاه تسکین بخش، برای کاهش درد و ایجاد آرامش در ناحیه کمر بسیار عالی است؛ انواع آن ها را می توان به عنوان یک ماساژور کمر حرفه ای در خانه یا محل کار استفاده کرد. شما می توانید با این دستگاه بدون نیاز به کمک دیگران، ماساژی ایده آل را تجربه کنید؛ این وسیله دارای سطوح شدت ماساژ مختلف بوده و به شما کمک می کند تا بر روی عضلات کمر خود کار کنید.

هر ماساژور بسته به نوع و محل مورد نظر شما باید انتخاب و خریداری شود؛ ماساژورهای خانگی برای همه اعضای خانواده در هر زمان و شرایطی قابل استفاده هستند؛ آن ها موجب تسریع گردش خون در عضله موضع مورد ماساژ و به تبع آن تسکین درد و خستگی می شود؛ عضلات سفت، رها و گرم می شوند و شما احساس سرزندگی و تازگی می کنید.

ماساژور موضعی با چند سر مجزا

ماساژور موضعی

این ماساژور های برقی برای تسکین دردهای عضلانی، رفع خستگی و کوفتگی، احساس ریلکسیشن و یا حتی برای لاغری یا لاغری موضعی و رفع سلولیت عالی هستند

این دستگاه ها می توانند دارای سری های مختلف صاف، موجدار، توپی چرخان و سری ساینده باشند که می توان برای انواع ماساژ با هدف های مختلف مورد استفاده قرار داد. سری محافظ بر روی سری اصلی بسته شده و برای ماساژ نواحی بالایی بدن و جلوگیری از وارد شدن موی سر در داخل سری چرخان مورد استفاده قرار می گیرد. بر روی دسته یک پیچ چرخان وجود دارد که برای روشن و خاموش کردن دستگاه و تنظیم سرعت چرخش سری مورد استفاده قرار می گیرد. سرعت بالای موتور، قدرت بالا و طراحی ارگونومیک از دیگر مشخصات این ماساژور برقی است.

 

ماساژور موضعی دولفینی 

ماساژور موضعی دلفینی

فواید بی نظیر ماساژ برای بدن از هزاران سال پیش شناخته شده بوده و علم مدرن نیز بر فواید عالی ماساژ برای نقاط مختلف بدن تاکید دارد. دستگاه ماساژ دلفینی یک ماساژور معروف و مناسب از نظر طراحی و کاربری برای همه نقاط بدن مانند گردن، شانه، پشت، کمر، دست، پا و کف پاها بوده و میتواند انواع درد، گرفتگی و خستگی را تسکین ببخشد.

این دستگاه دارای بدنه ای از جنس پلاستیک با کیفیت و طراحی ارگونومیک است تا بتوانید خودتان هم به راحتی استفاده نمایید. ابعاد آن 40*13*11 سانتی متر بوده و دارای یک دکمه کشویی مخصوص برای خاموش کردن، سرعت زیاد و سرعت کم می باشد. سه سری مختلف آن به محل مخصوص پیچ شده و برای انواع ماساژ کابرد دارد. اشعه مادون قرمز نیز به ایجاد حرارت در بافت بدن، برای تسکین بیشتر عضلات مفید می باشد. در هر بار استفاده بیش از 15 دقیقه دستگاه را روشن نگه ندارید.

ماساژور حرفه ای(گان ماساژ)

گان ماساژور

ماساژور حرفه ای ابزاری است که می توان برای حفظ سلامتی، درمان دردها و زیبایی مورد استفاده قرار داد.ماساژور برقی براون دارای 11 سری مختلف برای ماساژ تمام قسمت های مختلف بدن می باشد.

دسته بلند این محصول اجازه می دهد که خودتان همه قسمت های بدن و کمرتان را بدون نیاز به کمک دیگران ماساژ دهید.دکمه خاموش و روشن و تنظیم سرعت ماساژ یکی دیگر از خصوصیات این ماساژور بی نظیر است.

در هر بار استفاده بیشتر از 20 دقیقه ماساژور را روشن نگه ندارید.بهترین زمان استفاده از دستگاه ماساژور یک ساعت بعد از بیدار شدن، یک ساعت یعد از غدا، قبل از خواب و پس از تمرین های سخت است.

  ماساژور ساق و کف پا

ماساژور ساق و کف پا

حتما شنیده اید که قلب دوم ما پاهای ما هستند و خصوصا کف پا ارتباط قوی با اندام های درونی بدن ما دارد به همین خاطر با ماساژ پاها می توانیم به سلامت و بهبود عملکرد دیگر اندام ها نیز کمک کنیم.

انواع دستگاه های برقی و دستی برای ماساژ پا طراحی شده است که اغلب ساختاری متشکل از غلتک های کوچک و رولی دارد. برخی دستگاه های ماساژور برقی پا برای هر قسمت از ساق، مچ و کف پا بخشی مجزا تعبیه کرده اند که می توان جداگانه نیز از آن ها استفاده نمود. خستگی و درد پاها بعد از یک روز سخت به وسیله ماساژ رفع خواهد شد.

 

مینی ماساژورها

مینی ماساژور

مینی ماساژور برای هر شخص و برای نقاط مختلف بدن قابل استفاده است؛ طراحی کوچک و جمع و جور این محصول،امکان ساده، حمل و نقل و جایگیری راحت در دست را فراهم کرده است؛ ارتفاع این ماساژور های کوچک، 8 سانتی متر، عرض قسمت بالایی 5/7 سانتی متر و عرض پایه 2/9 سانتی متر است.

برای بهبود جریان خون،رفع دردهای عضلانی و برطرف کردن خستگی می توانید از این محصول در حالت نشسته، ایستاده و یا حتی خوابیده استفاده نمایید. منبع تغذیه نیروی آن سه عدد باتری AAA است،یک سیم دارای USB نیز به همراه آن ارسال می شود که با اتصال به منبع نیرو، دستگاه را به کار می اندازد.

صندلی یا مبل ماساژور

    صندلی ماساژور

صندلی ماساژور، کاملترین و مجهزترین دستگاه ماساژور، در بین سایر ماساژورها محسوب می شود که نقاط مختلف بدن از جمله دست ها و پاها، سر و گردن، کمر و نشیمنگاه را تحت ماساژ قرار می دهد؛

این وسیله یکی از ابزارهای تاثیرگذار در رفع خستگی است که در همه ساعات شبانه روز در اختیار کاربر قرار دارد و لازم نیست برای رفتن  نزد او برنامه ریزی کنید و وقت هدر رود؛  این دستگاه، درست مانند یک مبل بسیار راحت است که در رنگ ها و مدل های متنوع به فروش می رسد.

مبل های ماساژور هوشمندی که امروزه وارد بازار شده اند به روش های مختلف همه حرکاتی که یک دستگاه ماساژ حرفه ای انجام می دهد از جمله سراندن، فشردن، نیدینگ ضربه ای، ورز دادن، مالش سطحی و عمیق را اجرا کنند؛  این وسیله برای متناسب با آناتومی خانم ها و آقایان قابل تنظیم می باشد و بر اساس روش ماساژ به سه دسته تقسیم می شوند که می توانید در مقاله آشنایی با صندلی ماساژور بیشتر در مورد آن ها بدانید.

روکش صندلی ماساژور لرزشی و حرارتی روکش صندلی

روکش صندلی ماساژرو

روکش صندلی ماساژور لرزشی و حرارتی 6 موتوره محصولی جدید است که با طراحی 6 موتوره ماساژ فوق العاده لذت بخشی را برای شما رقم می زند. این روکش وسیله را می توانید هم بر روی صندلی خودرو و هم بر روی انواع مبلمان به صورت نشسته یا خوابیده استفاده کنید. به همراه این محصول دو عدد کابل برق با آداپتور های مخصوص فندکی خودرو و برق شهری ارسال می گردد. در این صندلی ماساژور 4 عدد موتور ویبره لرزشی در قسمت پشتی کمر و 2 عدد موتور ویبره لرزشی حرارتی در کفی نشیمنگاه قرار داده شده است.

با استفاده از ریموت کنترل محصول می توانید حالت ماساژ را بین 8 برنامه موجود انتخاب نمایید و حالت حرارتی را نیز روشن یا خاموش کنید. از ویژگی های این محصول قابلیت استفاده برای ماساژ و ریلکس کردن نقاط گردن، شانه، کمر و نشیمنگاه می باشد.

پشتی ماساژور

پشتی ماساژور

پشتی ماساژور نیز می تواند وسیله ای عالی برای ماساژ کمر باشد، مهمترین مزیت آن قابلیت حمل آسان است. همچنین پشتی یا متکاهای ماساژور قابل استفاده در قسمت های مختلف بدن نیز هستند. می توانید زمانی که بر روی مبل، صندلی کار و یا صندلی خودرو نشسته اید به آسانی در پشت خود قرار داده و از ماساژی ایده آل لذت ببرید.

سخن پایانی

هنگامی که از انواع دستگاه های ماساژور برقی و شارژی استفاده می کنید، می توانید در برخی موارد از مصرف داروهای تسکین درد خودداری کنید و دیگر به پزشک مراجعه نکنید؛

بسیاری از مزایای فوق العاده ماساژ این است که درد و گرفتگی عضلات را تسکین می بخشد، در افزایش انعطاف پذیری عضلات، بهبود گردش خون و کاهش ضربان قلب نیز موثر است.

این دستگاه های ماساژ آرامش بخش هستند و به شما کمک می کنند استرس را دور کنید؛ ماساژ دهنده های صندلی و ماساژ دهنده های دستی می توانند پس از یک روز طولانی، شما را آرام و آماده دریافت انرژی مضاعف کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

شماره تلفن شما منتشر نخواهد شد. ما از این طریق شما رو به محض دریافت پاسخ مطلع می‌کنیم.
بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محتواهای مربوط به این مقاله

نخل اره ای (Saw Palmetto) چیست و چه خواصی دارد

نخل اره ای (Saw Palmetto) چیست و چه خواصی دارد

نخل اره ای یا ساوپالمتو یک درخت نخل کوتاه، بومی مناطق جنوب شرقی آمریکای شمالی است. نخل اره ای برای درمان بزرگی پروستات، بهبود عملکرد دستگاه ادراری و افزایش رشد مو استفاده می‌شود. برخی نیز از مکمل این گیاه برای تقویت میل جنسی، افزایش باروری و کاهش التهاب استفاده می‌کنند و نتایج آخرین تحقیقات اثرات ضد سرطانی آن را تایید کرده‌اند.

ادامه مطلب
انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب برای دندان اهمیت بسیار زیادی دارد و نقش مهمی در حفظ سلامت دهان و دندان ایفا می کند. انتخاب صحیح مسواک می تواند از بروز بیماری های لثه و پوسیدگی دندان پیشگیری کرده و در نتیجه به تقویت سلامت کلی بدن کمک شایانی نماید. انتخاب مسواک با اندازه، شکل و سفتی مناسب برای هر فرد، می تواند به تمیز کردن کامل و موثر دندان ها و لثه ها کمک کند. مسواک های با موهای نرم، به لثه ها آسیب نمی رسانند و در عین حال قادر به حذف پلاک و جرم دندانی هستند.

ادامه مطلب
درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

انواع رو‌ش‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندان وجود دارد. حساسیت دندان، یک مشکل شایع است که با استفاده از مسواک مناسب، خمیر دندان ضدحساسیت و روش‌های دندان پزشکی قابل کنترل است. در کنار این روش‌ها درمان‌های خانگی مانند استفاده از سیر، زردچوبه، محلول آب و نمک و… وجود دارد که با از بین بردن باکتری‌های دهان و همچنین کاهش التهاب لثه به رفع حساسیت دندانی کمک می‌کنند.

ادامه مطلب
خمیر دندان ضدحساسیت

خمیر دندان ضدحساسیت

خمیردندان‌های ضدحساسیت دارای ترکیباتی هستند که می‌توانند در کاهش حساسیت دندان‌ها نقش مهمی ایفا کنند. این محصولات حاوی مواد مسدودکننده‌ای هستند که قادرند مجاری میکروسکوپی موجود در دندان، که به بافت‌های حساس آن متصل می‌شوند، را مسدود کنند. این فرایند از انتقال محرک‌های دردناک مانند سرما، گرما یا اسیدهای موجود در غذاها و نوشیدنی‌ها به عصب دندان جلوگیری می‌کند. به این ترتیب، احساس درد و حساسیت دندان کاهش می‌یابد. با این وجود، باید توجه داشت که خمیردندان‌های ضدحساسیت تنها برای درمان حساسیت‌های خفیف تا متوسط دندان مناسب هستند و نمی‌توانند جایگزین درمان‌های پزشکی و تخصصی برای حساسیت‌های شدیدتر باشند. در مواردی که حساسیت دندان شدید است، ممکن است نیاز به درمان‌های پیشرفته‌تری مانند پر کردن، ترمیم یا روکش دندان باشد.

ادامه مطلب
سبد خرید