برای خرید کالا های سلامت در جشنواره زمستانه نسخه اول شرکت کنید.

انواع بهترین ماساژور سر

ماساژ دادن پوست سر، علاوه بر ایجاد آرامش و افزایش گردش خون در این ناحیه، بر فولیکول موهای سر تاثیر گذاشته و ضخامت و رشد بهتر موهای سر را به همراه دارد. ماساژ پوست سر به وسیله انگشتان دست انجام می شود و انواع ماساژور های سر در واقع با شبیه سازی فشار و حرکت نوک انگشتان دست حین ماساژ، اقدام به ماساژ سر می کنند. این بار بخش تجهیزات پزشکی مجله نسخه اول به بررسی انواع ماساژور سر می پردازد.

بهترین ماساژور سر و صورت

آنچه در این مقاله خواهیم خواند:

  • ماساژور سر چیست؟

  • انواع ماساژور سر 

  • انواع ماساژور سر دستی

  • ماساژور سر مغناطیسی

  • انواع ماساژور سر برقی

  • کلاه ماساژور سر

  • ماساژور سر برقی چند سر

  • فواید استفاده از ماساژور سر

انواع ماساژور سر

ماساژور سر چیست؟

ماساژور سر در واقع دستگاه شبیه ساز فشار ملایم انگشتان دست هنگام ماساژ پوست سر است. این وسیله به واسطه شاخک ها یا چنگک های سرگرد خاص خود بسته به نوع ماساژور سر، ماساژ سر را انجام می دهد. ماساژور سر در هر نوعی که باشد، روی سر قرار گرفته و شاخک هایش در لابه لای موها و روی پوست مستقر می گردد سپس با حرکت های ظریف محاسبه شده، فشار ملایمی را به پوست سر وارد می کند. هر بار ماساژ  با ماساژر سر باید حدود 10 الی 20 دقیقه به طول بیانجامد تا تاثیرات مثبتی که در انتهای مقاله به آن ها اشاره می شود حاصل گردد.

 انواع ماساژور سر 

ماساژور سر

ماساژور سر در انواع دستی، مغناطیسی و برقی طراحی و تولید می شود. ماساژور سر برقی و مغناطیسی با منبع تغذیه برق شهر یا باتری کار می کند و دارای فناوری و پیچیدگی بیشتر می باشد ولی ماساژور سرِ دستی، نیاز به برق و باتری ندارد، سبک و آسان در کاربری است.

انواع ماساژور سرِ دستی 

ماساژور های سرِ دستی، همه از یک مکانیزم بهره می برند. دارای شاخک هایی هستند که به یک دسته واحد متصل است و فرد با گرفتن دسته و قرار دادن شاخک ها بر پوست سر، طوری که کل سر را در بر بگیرند، با اعمال فشار رفت و برگشتی به سمت پایین و بالا، پوست سر را ماساژ می دهد.

متداول ترین نوع ماساژور سر

متداول ترین نوع ماساژور دستی سر، دارای یک دسته باریک و 12 شاخک نازک سرگرد بلند است، کاربری راحتی دارد و بسیار سبک است.

دودسته ای

برخی از ماساژور های سرِ دستی دارای چند ردیف شاخک و دو دسته هستند که بسته به سلیقه کاربر می تواند استفاده آسانتری داشته باشد.

 با غلتک های ریز

بعضی دیگر دارای غلطک هایی در سر هر شاخک خود هستند که روند ماساژ را بهتر و لذت بخش تر می سازد.

برخی دیگر طراحی نزدیک به بورس موی سر دارند که شاید از بعضی جهات کاربری آسان تری داشته باشد.

بورس ماساژوری

و در آخر، نوعی ماساژور سرِ دستی هم هست که تحت عنوان بورس شامپو هم از آن نام برده می شود، با مراجعه به مقاله انواع بورس موی سر می توانید با این وسیله بیشتر آشنا شوید.

شامپویی

ماساژور سر مغناطیسی

ماساژور سر مغناطیسی

این نوع ماساژور، وسیله ای مابین ماساژور سرِ دستی و برقی است. به این شکل که دارای ظاهری شبیه ماساژور دستی سر یعنی یک دسته و چند شاخک سر گرد است ولی در دسته خود یک موتور کوچک لرزاننده(ویبراتور)دارد که بعد از قرارگیری روی سر فرد نیازی به جابه جایی آن نیست و به محض روشن شدن لرزش را به کل پوست سر انتقال می دهد.

انواع ماساژور سر برقی 

ماساژور سر برقی، دارای الکتروموتوری است که در انواع مختلف با طراحی و مکانیزم گوناگون به پوست سر فشار ملایمی معادل فشار سر انگشتان هنگام ماساژ سنتی وارد می سازد

ماساژور سر برقی چنگک دار

 چنگک دار

ماساژر سر چنگک دار، متداول ترین نوع ماساژر سر برقی است که خود به صورت ساده دارای یک مجموعه چنگک ایمن و سرگرد و یک دسته می باشد که به واسطه باتری قابل شارژ موتور الکتریکی درونش روشن و چنگک ها را به حرکت وا میدارد و فرد کاربر باید با دست خود مجموعه ماساژور را روی سطح سر جا به جا کند تا همه جای پوست سر ماساژ داده شود.

کلاه ماساژور سر

کلاه ماساژور

نوع پیشرفته تر آن دارای چند مجموعه چنگک است که در قالب یک کلاه و همراه با ماساژور چشم  و گردن و کنترل از راه دور با چندین برنامه ماساژ پوست سر، به کاربر خدمات ارائه می دهد.

ماساژور سر برقی چند سر

 چند سر

این نوع ماساژور  شبیه به سشوار طراحی شده و سر های چنگک دار آن قابل تعویض برای تغییر نوع ماساژ طبق سلیقه و نیاز کاربر می باشد.

فواید استفاده از ماساژور سر

فوائد ماساژ سر و صورت

ماساژ سر با انواع ماساژور یا با دست به روش سنتی، مزایای زیادی دارد.

  • ایجاد آرامش و بهبود کیفیت خواب
  • افزاینده گردش خون در پوست سر، تحریک فولیکول مو و بهبود رشد و ضخامت موهای سر
  • کاهش سردرد و اضطراب

سخن پایانی

ماساژ بدن باعث آرامش جسمی و روانی انسان می شود. شاید چندان به چشم نیاید ولی پوست و ماهیچه های ظریف دربرگیرنده سر و صورت در طول روز به شدت تحت فشار بوده و دچار خستگی می شوند با ماساژ صحیح و به موقع سر  و صورت می توان گردش خون در آن را افزایش و خستگی را رفع نمود. استفاده از انواع ماساژورهای دستی و برقی در منزل به تنهایی می تواند به ماهیچه های پوست سر و صورت استراحت دهد و حتی از سردرد ناشی از خستگی پیشگیری نماید. استفاده از ماساژورهای خانگی نیاز به مهارت ویژه ای ندارد و هر فرد می تواند به راحتی از آن ها استفاده کند.

انواع ماساژور سر را می توانید از فروشگاه های معتبر لوازم پزشکی و آرایشگاهی به آسانی تهیه نمایید.

 

 

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

شماره تلفن شما منتشر نخواهد شد. ما از این طریق شما رو به محض دریافت پاسخ مطلع می‌کنیم.
بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محتواهای مربوط به این مقاله

نخل اره ای (Saw Palmetto) چیست و چه خواصی دارد

نخل اره ای (Saw Palmetto) چیست و چه خواصی دارد

نخل اره ای یا ساوپالمتو یک درخت نخل کوتاه، بومی مناطق جنوب شرقی آمریکای شمالی است. نخل اره ای برای درمان بزرگی پروستات، بهبود عملکرد دستگاه ادراری و افزایش رشد مو استفاده می‌شود. برخی نیز از مکمل این گیاه برای تقویت میل جنسی، افزایش باروری و کاهش التهاب استفاده می‌کنند و نتایج آخرین تحقیقات اثرات ضد سرطانی آن را تایید کرده‌اند.

ادامه مطلب
انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب برای دندان اهمیت بسیار زیادی دارد و نقش مهمی در حفظ سلامت دهان و دندان ایفا می کند. انتخاب صحیح مسواک می تواند از بروز بیماری های لثه و پوسیدگی دندان پیشگیری کرده و در نتیجه به تقویت سلامت کلی بدن کمک شایانی نماید. انتخاب مسواک با اندازه، شکل و سفتی مناسب برای هر فرد، می تواند به تمیز کردن کامل و موثر دندان ها و لثه ها کمک کند. مسواک های با موهای نرم، به لثه ها آسیب نمی رسانند و در عین حال قادر به حذف پلاک و جرم دندانی هستند.

ادامه مطلب
درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

انواع رو‌ش‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندان وجود دارد. حساسیت دندان، یک مشکل شایع است که با استفاده از مسواک مناسب، خمیر دندان ضدحساسیت و روش‌های دندان پزشکی قابل کنترل است. در کنار این روش‌ها درمان‌های خانگی مانند استفاده از سیر، زردچوبه، محلول آب و نمک و… وجود دارد که با از بین بردن باکتری‌های دهان و همچنین کاهش التهاب لثه به رفع حساسیت دندانی کمک می‌کنند.

ادامه مطلب
خمیر دندان ضدحساسیت

خمیر دندان ضدحساسیت

خمیردندان‌های ضدحساسیت دارای ترکیباتی هستند که می‌توانند در کاهش حساسیت دندان‌ها نقش مهمی ایفا کنند. این محصولات حاوی مواد مسدودکننده‌ای هستند که قادرند مجاری میکروسکوپی موجود در دندان، که به بافت‌های حساس آن متصل می‌شوند، را مسدود کنند. این فرایند از انتقال محرک‌های دردناک مانند سرما، گرما یا اسیدهای موجود در غذاها و نوشیدنی‌ها به عصب دندان جلوگیری می‌کند. به این ترتیب، احساس درد و حساسیت دندان کاهش می‌یابد. با این وجود، باید توجه داشت که خمیردندان‌های ضدحساسیت تنها برای درمان حساسیت‌های خفیف تا متوسط دندان مناسب هستند و نمی‌توانند جایگزین درمان‌های پزشکی و تخصصی برای حساسیت‌های شدیدتر باشند. در مواردی که حساسیت دندان شدید است، ممکن است نیاز به درمان‌های پیشرفته‌تری مانند پر کردن، ترمیم یا روکش دندان باشد.

ادامه مطلب
سبد خرید