برای خرید کالا های سلامت در جشنواره زمستانه نسخه اول شرکت کنید.

آشنایی با فرآورده‌های طبیعی درمان ضعف سیستم ایمنی

بکارگیری فرآورده‌های طبیعی درمان ضعف سیستم ایمنی یکی از ایده‌ال‌ترین ‏گزینه‌های ممکن است که هیچ گونه عارضه خطرناکی نیز به همراه ندارد. با ‏استفاد از این ترکیبات می‌توانید قوای ایمنی بدن خود را افزایش دهید و از ابتلا ‏به بسیاری از بیماری‌ها در امان باشید. برای مصرف هر داروی گیاهی باید ‏دستورالعمل ویژه‌ای دنبال شود. از شناخته‌ترین گیاهان طبیعی در این مورد ‏گیاه اکیناسه (سرخارگل)، سیر، آویشن، زنجبیل و آقطی سیاه (انگور کولی) ‏است. استفاده از آنها این گیاهان می‌تواند کارایی سیستم ایمنی بدن را افزایش ‏دهد و ما را از ابتلا به بیماری‌هایی چون آنفولانزا و سرماخوردگی در امان نگه ‏دارد.‏
سیستم ایمنی

امروزه تنوع زیادی برای فرآورده‌های طبیعی مربوط به دستگاه ایمنی وجود دارد، ولی کدام یک از آنها می‌تواند مناسب‌ترین گزینه برای شما در نظر گرفته شود؟ در ادامه شما را با انواع فراورده‌های طبیعی درمان ضعف سیستم ایمنی آشنا می‌کنیم.

 

بیماری ضعف سیستم ایمنی بدن چیست

سیستم ایمنی بدن یک سامانه پیچیده از سلول‌ها، بافت‌ها، پروتئین‌ها و سایر عوامل است که به منظور مبارزه با عوامل بیماری‌زا و محافظت از بدن در برابر آنها، عمل می‌کند. ضعف سیستم ایمنی به معنای کاهش عملکرد سیستم ایمنی بدن است. این مسئله می‌تواند ناشی از عوامل مختلفی مانند بیماری‌های مزمن، تغذیه نامناسب، استفاده از داروهای خاص، کمبود ویتامین‌ها و مواد مغذی، تنش و استرس و سایر عوامل باشد. علائم بیماری ضعف سیستم ایمنی ممکن است شامل ابتلا به عفونت‌های متعدد، شدت بیشتر عفونت‌های موجود، درمان ناکام عفونت‌ها، خستگی، فرسودگی، کاهش وزن، افت تمرکز و سایر علائم باشد.

ضعف سیستم ایمنی دلیل اصلی بسیاری از بیماری‌ها است. اگر بدن شما قوای لازم را نداشته باشد به راحتی می‌تواند گرفتار بسیاری از بیماری‌ها شود، به همین دلیل لازم است با به کارگیری راهکارهای مطلوب سیستم ایمنی بدن را تقویت کنیم. پیشرفت علم و تکنولوژی این شرایط را به وجود آورد که برای تقویت سیستم ایمنی بدن، داروهای شیمیایی خاصی تجویز گردد. این نوع از داروها به همان میزان که مفید هستند به همان مقدار نیز می‌توانند سلامتی انسان را به خطر بیندازد، از سوی دیگر سازگاری آنها با بدن بسیار کم است. همین امر سبب شد فرآورده‌های طبیعی درمان ضعف سیستم ایمنی بتوانند جایگاه ویژه‌ای را معرفی کنند. استفاده از این نوع از ترکیبات طبیعتی هیچ گونه عارضه خطرناکی ندارد، به همین دلیل با اطمینان خاطر بیشتر می‌توان آنها را استفاده کرد.

 

فرآورده های طبیعی درمان ضعف سیستم ایمنی ‏

بیماری ضعف سیستم ایمنی ‏

 

انواع فرآورده‌های طبیعی درمان ضعف سیستم ایمنی

برخی از فرآورده‌های طبیعی درمان ضعف سیستم ایمنی عبارتند از:

  • شربت تقویت کننده سیستم ایمنی ایموژن
  • قطره ایمونوساپورت (Immunsupport)
  • کپسول نیچرز وی اکینیشیا (Nature’s Way Echinacea)

هر کدام از این محصولات ویژگی‌های منحصر به فردی دارند و در درمان بیماری تا حدود قابل ملاحظه‌ای کارآمد هستند. در نظر گرفتن برخی از اصول ویژه می‌تواند روند درمان ضعف سیستم ایمنی را با استفاده از این نوع از محصولات به طور ویژه افزایش دهد به عنوان مثال در طول درمان سعی کنید به طور کامل استرس را از خود دور و مثبت اندیشی را تقویت کنید. داشتن انگیزه برای رهایی از هر بیماری بسیار مهم و کارساز است، اگر انگیزه کافی برای درمان در فرد نباشد حتی بهترین داروی تجویز شده نیز نمی‌تواند اثرات درمانی مطلوبی داشته باشد.

همچنین برخی از ویتامین‌ها مانند ویتامین D و C  نیز در درمان مشکلات مربوط به سیستم ایمنی بدن بسیار موثر هستند ولی توجه کنید که بهترین راه این است که این ویتامین‌ها از فرآورده‌های طبیعی جذب بدن گردد. درمان ضعف ایجاد شده در سیستم ایمنی با استفاده از این روش درمانی بسیار کارآمد خواهد بود. برای آشنایی بیشتر مطالعه مقاله “درمان ضعف سیستم ایمنی با داروهای گیاهی و مکمل‌های غذایی” را پیشنهاد می‌کنیم.

 

فرآورده‌های طبیعی تقویت سیستم ایمنی ‏

فرآورده‌های طبیعی درمان ضعف سیستم ایمنی ‏

 

اهمیت فرآورده‌های طبیعی درمان ضعف سیستم ایمنی

استفاده از فرآورده‌های طبیعی درمان ضعف سیستم ایمنی با توجه به مزایایی که این نوع از ترکیبات دارند، توانسته است محبوبیت بالایی به دست آورد. از جمله مهم‌ترین مزایایی به کارگیری این نوع از فرآورده‌ها شامل موارد زیر است:

  • بی‌خطر بودن آنها
  • داشتن کمترین عارضه احتمالی
  • درخواست هزینه کم
  • سازگاری بیشتر
  • عدم محدودیت برای استفاده

به کارگیری داروهای شیمیایی محدودیت بسیاری دارد:

کودکان و یا افرادی با گروه‌های سنی خاص و مبتلایان به برخی از بیماری‌ها نمی توانند از هر گونه داوری شیمیایی برای تقویت سیستم ایمنی استفاده کنند. حال آنکه استفاده فرآورده‌های طبیعی درمان ضعف سیستم ایمنی هیچ گونه محدودیتی نداشته و تاثیرات بسیار مطلوبی را می‌تواند ارائه دهد. همچنین اگر بعد از استفاده از یک ترکیب طبیعی به منظور درمان ضعف، به نتیجه مناسبی نرسیدید، بلافاصله استفاده بیش از حد آن را متوقف کنید و با پزشکان متخصص در این زمینه در تماس باشید. یکی دیگر از اصلی‌ترین ویژگی‌های به کارگیری فرآورده‌های طبیعی این است که حتی اگر این نوع از ترکیبات قادر به درمان مشکل ایجاد شده نباشند، فرد مطمئن است که گرفتار مشکل دیگری نخواهد شد.

 

بهترین فرآورده‌های طبیعی درمان ضعف سیستم ایمنی

بهترین فرآورده طبیعی درمان ضعف سیستم ایمنی، ترکیبی خواهد بود که بیشترین سازگاری را داشته باشد. توجه کنید که همه افراد دارای سیستم و قوای ایمنی مختلفی هستند. محیطی که ما درآن زندگی می‌کنیم و رژیم تغذیه‌ای که توسط هر فرد دنبال می‌شود به طور جدی در کارایی سیستم ایمنی او تاثیرگذار است. به همین دلیل داروی طبیعی که برای درمان مشکلات این سیستم به کار گرفته می‌شود می‌تواند نتایج درمانی متفاوتی را ارائه دهد. اگر استفاده از یک فرآورده طبیعی برای فردی مناسب بود نمی‌توان نتیجه گرفت که همه افراد نیز به نتیجه درمانی یکسان دست خواهند یافت. پزشک معالج به آسانی بعد از انجام ارزیابی‌های لازم می‌تواند مناسب‌ترین گزینه را برای درمان ضعف سیستم یاد شده ارائه دهد.

 

درمان ضعف سیستم ایمنی با ‏فرآورده های طبیعی

فرآورده‌های طبیعی درمان ضعف سیستم ایمنی ‏

 

در استفاده از این فرآورده‌ها زیاده‌روی نکنید. اگرچه این نوع از محصولات دارای هیچگونه عارضه خطرناکی نیستند ولی به کارگیری آنها برای مدت طولانی نیز توصیه نمی‌شود. برای هر ترکیب طبیعی باید دستورالعمل استفاده از آن دنبال شود. مصرف گیاهان دارویی یکی از مطمئن‌ترین راه‌های درمان ضعف سیستم ایمنی است. ولی باید اصول لازم برای مصرف این نوع از محصولات به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

فرآورده‌های طبیعی درمان ضعف سیستم ایمنی می‌توانند به شکل قرص، کپسول و شربت و … باشند و نحوه استفاده هر کدام از آنها نیز متفاوت است. اکثر این نوع از ترکیبات بر اثر ادغام عصاره چند گیاه به  وجود می‌آیند. از شناخته‌ترین گیاهان طبیعی در این مورد گیاه اکیناسه (سرخارگل)، سیر، آویشن، زنجبیل و آقطی سیاه (انگور کولی) است. این گیاهان در بسیاری از کشورها مورد توجه پزشکان طب سنتی هستند. استفاده از آنها می‌توانند کارایی سیستم ایمنی بدن را افزایش دهند و ما را از ابتلا به بیماری‌هایی چون آنفولانزا و سرماخوردگی در امان نگه دارند.

 

سخن پایانی

شما می‌توانید با به کارگیری فرآورده‌های طبیعی درمان ضعف سیستم ایمنی، سلامتی بدن خود را افزایش دهید. البته این فرآورده‌ها تا جایی می‌توانند تاثیرگذار باشند. به یاد داشته باشید اگر با مصرف هر داروی گیاهی به مشکلات آلرژیک مبتلا شدید، بلافاصله استفاده از  آن را متوقف کرده و راهکارهای بهتر را دنبال کنید. ضعف سیستم ایمنی اگر در زمان مناسب درمان نشود، توانایی خود را در برابر حفاظت بدن از دست خواهد داد و فرد می‌تواند به انواع مختلفی از بیماری‌ها گرفتار گردد.

 

 

 

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

شماره تلفن شما منتشر نخواهد شد. ما از این طریق شما رو به محض دریافت پاسخ مطلع می‌کنیم.
بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محتواهای مربوط به این مقاله

نخل اره ای (Saw Palmetto) چیست و چه خواصی دارد

نخل اره ای (Saw Palmetto) چیست و چه خواصی دارد

نخل اره ای یا ساوپالمتو یک درخت نخل کوتاه، بومی مناطق جنوب شرقی آمریکای شمالی است. نخل اره ای برای درمان بزرگی پروستات، بهبود عملکرد دستگاه ادراری و افزایش رشد مو استفاده می‌شود. برخی نیز از مکمل این گیاه برای تقویت میل جنسی، افزایش باروری و کاهش التهاب استفاده می‌کنند و نتایج آخرین تحقیقات اثرات ضد سرطانی آن را تایید کرده‌اند.

ادامه مطلب
انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب برای دندان اهمیت بسیار زیادی دارد و نقش مهمی در حفظ سلامت دهان و دندان ایفا می کند. انتخاب صحیح مسواک می تواند از بروز بیماری های لثه و پوسیدگی دندان پیشگیری کرده و در نتیجه به تقویت سلامت کلی بدن کمک شایانی نماید. انتخاب مسواک با اندازه، شکل و سفتی مناسب برای هر فرد، می تواند به تمیز کردن کامل و موثر دندان ها و لثه ها کمک کند. مسواک های با موهای نرم، به لثه ها آسیب نمی رسانند و در عین حال قادر به حذف پلاک و جرم دندانی هستند.

ادامه مطلب
درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

انواع رو‌ش‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندان وجود دارد. حساسیت دندان، یک مشکل شایع است که با استفاده از مسواک مناسب، خمیر دندان ضدحساسیت و روش‌های دندان پزشکی قابل کنترل است. در کنار این روش‌ها درمان‌های خانگی مانند استفاده از سیر، زردچوبه، محلول آب و نمک و… وجود دارد که با از بین بردن باکتری‌های دهان و همچنین کاهش التهاب لثه به رفع حساسیت دندانی کمک می‌کنند.

ادامه مطلب
خمیر دندان ضدحساسیت

خمیر دندان ضدحساسیت

خمیردندان‌های ضدحساسیت دارای ترکیباتی هستند که می‌توانند در کاهش حساسیت دندان‌ها نقش مهمی ایفا کنند. این محصولات حاوی مواد مسدودکننده‌ای هستند که قادرند مجاری میکروسکوپی موجود در دندان، که به بافت‌های حساس آن متصل می‌شوند، را مسدود کنند. این فرایند از انتقال محرک‌های دردناک مانند سرما، گرما یا اسیدهای موجود در غذاها و نوشیدنی‌ها به عصب دندان جلوگیری می‌کند. به این ترتیب، احساس درد و حساسیت دندان کاهش می‌یابد. با این وجود، باید توجه داشت که خمیردندان‌های ضدحساسیت تنها برای درمان حساسیت‌های خفیف تا متوسط دندان مناسب هستند و نمی‌توانند جایگزین درمان‌های پزشکی و تخصصی برای حساسیت‌های شدیدتر باشند. در مواردی که حساسیت دندان شدید است، ممکن است نیاز به درمان‌های پیشرفته‌تری مانند پر کردن، ترمیم یا روکش دندان باشد.

ادامه مطلب
سبد خرید