برای خرید کالا های سلامت در جشنواره زمستانه نسخه اول شرکت کنید.

بهترین روشن کننده برای آفتاب سوختگی چه ویژگی‌هایی دارد؟

بهترین روشن‌کننده برای لک‌های ناشی از آفتاب‌سوختگی علاوه بر داشتن خاصیت آنتی‌اکسیدانی و التیام‌دهندگی، حاوی مواد فعالی است که به طور اختصاصی رنگدانه‌های پوست را هدف قرار می‌دهد و لک‌ها را کاهش می‌دهد. از جمله این مواد می‌توان به هیدروکینون، اسید گلیکولیک، اسید کوجیک، ویتامین C و نیاسینامید اشاره کرد که هر کدام به نحوی با کاهش تولید ملانین، تسریع تجدید سلولی و یکنواخت کردن رنگ پوست به از بین بردن لک‌های ناشی از آفتاب‌سوختگی کمک می‌کنند. در این مقاله انواع کرم‌های رفع کننده تیرگی آفتاب سوختگی بررسی می‌کنیم و همچنین روش‌های خانگی برای کاهش لک‌های آفتاب سوختگی پیشنهاد می‌کنیم.
بهترین روشن کننده برای آفتاب سوختگی

بهترین روشن کننده برای آفتاب سوختگی چه ویژگی‌هایی دارد؟

قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید بدون استفاده از محافظ‌هایی مانند کرم‌های ضدآفتاب، می‌تواند منجر به بروز لکه های آفتاب سوختگی بر روی پوست شود. در واقع پوست با تولید بیش از حد ملانین در لایه‌های خود، تلاش می‌کند تا از خسارات و آسیب‌های بعدی ناشی از اشعه ماورا بنفش خورشید محافظت کند. به همین دلیل این لکه‌های قهوه‌ای رنگ پدیدار می‌شوند. استفاده از روشن کننده برای آفتاب سوختگی می‌تواند راه حلی موثر برای رفع این لک‌های قهوه‌ای باشد. به نظر شما بهترین روشن کننده برای آفتاب سوختگی چه ویژگی‌هایی دارد؟

بهترین روشن‌کننده برای لک‌های ناشی از آفتاب‌سوختگی، ویژگی‌های زیر را دارد:

– خاصیت آنتی‌اکسیدانی قوی دارد تا بتواند رادیکال‌های آزاد ایجاد شده در اثر آسیب خورشید را از بین ببرد.

– حاوی ویتامین‌های C و E است که التیام‌دهنده و ترمیم‌کننده پوست هستند.

– دارای اسیدهای آلفاهیدروکسی مانند گلیکولیک اسید است که تجدید سلولی را تسریع می‌کنند.

– خاصیت مرطوب‌کنندگی دارد، تا پوست خشک و آسیب‌دیده را تغذیه کند.

– فاقد مواد شیمیایی و تحریک‌کننده پوست است.

بهترین روشن‌کننده برای لک‌های ناشی از آفتاب‌سوختگی علاوه بر داشتن خاصیت آنتی‌اکسیدانی و التیام‌دهندگی، حاوی مواد فعالی است که به طور اختصاصی رنگدانه‌های پوست را هدف قرار می‌دهد و لک‌ها را کاهش می‌دهد. از جمله این مواد می‌توان به هیدروکینون، اسید گلیکولیک، اسید کوجیک، ویتامین C و نیاسینامید اشاره کرد که هر کدام به نحوی با کاهش تولید ملانین، تسریع تجدید سلولی و یکنواخت کردن رنگ پوست به از بین بردن لک‌های ناشی از آفتاب‌سوختگی کمک می‌کنند. انتخاب بهترین روشن کننده برای آفتاب سوختگی، بستگی به نوع پوست و شدت لک‌ها دارد؛ توصیه می‌شود نظر متخصص پوست را جویا شوید.

بهترین روشن کننده برای آفتاب سوختگی

سرم کاهش دهنده لکه های آفتاب سوختگی

وجود لکه‌های قهوه‌ای ناشی از آفتاب‌سوختگی، می‌تواند اعتماد به نفس شما را تحت تأثیر قرار دهد. خوشبختانه امروزه سرم‌های کاهش ‌دهنده لکه های آفتاب ‌سوختگی متنوعی در دسترس است که به بهبود ظاهر پوست کمک می‌کنند. در ادامه با پرطرفدارترین و مؤثرترین سرم‌های کاهش ‌دهنده لکه های آفتاب‌ سوختگی آشنا می‌شوید تا بتوانید محصول مناسبی را با توجه به نوع پوست خود انتخاب کنید.

سرم ضد لک ساندی ریلی

سرم ضد لک ساندی رایلی مدل Sunday Riley C.E.O. Rapid Flash Brightening Serum یکی از بهترین سرم‌های برای آفتاب سوختگی موجود در بازار است. این سرم حاوی ویتامین C، اسید گلیکولیک و عصاره شیرین‌بیان می‌باشد و برای پوست‌هایی که دچار لک و ناهمواری رنگ هستند، بسیار مناسب است.

سرم ضد لک ساندی ریلی

سرم ضد لک اسکین مدیکا

محصول SkinMedica Lytera 2.0 Pigment Correcting Serum با داشتن مواد موثر مانن ترانگزامیک اسید، نیاسینامید و تتراپپتید-30، یک سرم تخصصی برای اصلاح لک و تغییر رنگ پوست است.

سرم ضد لک اسکین مدیکا

سرم ضد لک ملانو

سرم ضدلک ملانو مدل Melano CC Intensive Anti-Spot Essence حاوی ویتامین سی است. این سرم ژاپنی است، حاوی ویتامین C برای روشن‌کردن و اصلاح هایپرپیگمانتاسیون است.

سرم ضدلک ملانو

سرم ضدلک دکتر دنیس

سرم ضدلک دکتر دنیس مدل Dr. Dennis Gross Skincare Ferulic Acid + Retinol Brightening Solution حاوی اسید فرولیک، رتینول و عصاره ریشه شیرین بیان است. ترکیب رتینول با عوامل روشن کننده این سرم، به کاهش آسیب‌های ناشی از نور خورشید، لکه‌های تیره و بهبود بافت پوست کمک ‌می‌کنند.

 

سرم ضدلک دکتر دنیس

 کاهش آفتاب سوختگی با کرم مخصوص

شاید شما هم دردناک آفتاب سوختگی را داشته باشید. اگر قبل از شنا در دریا یا استخر روباز و در معرض تابش مستقیم آفتاب، از کرم‌های ضدآفتاب استفاده نکنید، احتمال دارد که دچار سوختگی شدید پوست ناشی از اشعه ماورابنفش خورشید شوید. آفتاب‌سوختگی با علائمی همچون قرمزی، درد و حساسیت پوست همراه است. برای تسریع در بهبود آفتاب‌سوختگی، بهتر است از کرم‌های ترمیم‌کننده پوست استفاده کرد که حاوی موادی مانند آلوئه ورا، روغن بادام و اسیدهای چرب امگا می‌باشند. این مواد با خاصیت ترمیمی و آرام‌بخشی، به تسکین درد و التهاب و تسریع در بهبودی آفتاب‌سوختگی کمک می‌کنند. درمان آفتاب سوختگی نیاز به صبر و انتخاب محصول مناسب دارد. یکی از بهترین محصولات برای کاهش آفتاب سوختگی، کرم زینک اکساید است.

 کاهش آفتاب سوختگی با کرم مخصوص

درمان آفتاب سوختگی با کرم زینک اکساید

کرم زینک اکساید یکی از محصولات پرکاربرد برای مراقبت از پوست در برابر اشعه مضر خورشید و آفتاب‌ سوختگی است. زینک اکساید ماده‌ای طبیعی با خواص ضد التهابی و آنتی‌اکسیدانی قوی است که از پوست در برابر اثرات مخرب اشعه فرابنفش خورشید محافظت می‌کند. همچنین زینک اکساید با کاهش التهاب و قرمزی پوست، باعث تسکین آفتاب ‌سوختگی‌های خفیف تا متوسط می‌شود. درمان آفتاب سوختگی با کرم زینک اکساید به دلایل زیر توصیه می‌شود.

– زینک اکساید با داشتن خاصیت ضدالتهابی، باعث تسکین التهاب و قرمزی ناشی از آفتاب‌سوختگی می‌شود.

– این ماده از پوست در برابر اشعه مضر UVB و UVA خورشید محافظت کرده و از بروز آفتاب‌سوختگی جلوگیری می‌کند.

– بسته به ترکیبات دیگر موجود در فرمولاسیون کرم، خاصیت مرطوب‌کنندگی نیز داشته و باعث تغذیه و بازسازی پوست می‌شود.

– این کرم‌ها همچنین مانند یک لایه محافظ، از پوست در برابر آلودگی هوا و سایر عوامل محیطی مخرب محافظت می‌کنند.

برای درمان آفتاب سوختگی با کرم زینک اکساید، مقدار کمی از آن را به ناحیه آفتاب ‌سوخته بمالید. این کار را به صورت مرتب و دوره‌ای تکرار کرد تا تاثیر درمانی کامل شود. البته در صورت شدید بودن آفتاب ‌سوختگی یا عدم بهبودی با گذشت زمان، توصیه می‌شود حتما به پزشک مراجعه شود.

درمان آفتاب سوختگی با کرم زینک اکساید

کرم اصلاح کننده آفتاب سوختگی

پس از بهبود اولیه آفتاب ‌سوختگی و کاهش التهاب و درد پوست، استفاده از کرم‌ اصلاح‌ کننده آفتاب‌ سوختگی بسیار توصیه می‌شود. کرم اصلاح کننده آفتاب سوختگی با تسریع فرایند بازسازی و ترمیم پوست، به کاهش سریع‌تر لک‌ها و تیرگی‌های پوست ناشی از آفتاب ‌سوختگی کمک می‌کنند. کرم اصلاح کننده آفتاب ‌سوختگی معمولا شامل ترکیبات زیر است.

آلوئه‌ورا با داشتن خاصیت التیام‌بخشی، باعث تسریع در ترمیم پوست می‌شود.

– پانتنول یا ویتامین B5 به عنوان یک عامل مرطوب‌کننده و التیام‌بخش، فرایند بهبود پوست را تسریع می‌بخشد.

ویتامین E با خاصیت آنتی‌اکسیدانی، از پوست در برابر آسیب‌های رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند.

– آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند گریپ‌فروت یا عصاره‌های گیاهی به کاهش آسیب‌های اکسیداتیو کمک می‌کنند.

– آزلائیک اسید اسید و اسید هیالورونیک با داشتن خواص ضدالتهابی و مرطوب‌کنندگی، به بهبود سریع‌تر پوست کمک می‌کنند.

ضد افتاب و ضد لک برای پوست های خشک

افراد دارای پوست خشک باید هنگام انتخاب کرم ضدآفتاب، حتماً نوعی را که مخصوص پوست‌های خشک است، تهیه کنند. کرم‌های ضدآفتاب مخصوص پوست خشک معمولاً حاوی مواد مرطوب‌کننده‌ای مانند گلیسیرین و اوره هستند که مانع خشک شدن بیشتر پوست می‌شوند. همچنین استفاده از کرم‌های ضدآفتاب حاوی آنتی‌اکسیدان، برای محافظت بیشتر پوست‌های خشک توصیه می‌شود. اگر پوست شما خشک است و دچار لک‌های آفتاب ‌سوختگی شدید شده‌اید، بهتر است از کرم‌های ضدلک مخصوص پوست‌های خشک استفاده کنید. کرم‌های ضدلک پوست‌های خشک معمولاً حاوی مواد مرطوب‌کننده و رطوبت‌رسان مانند گلیسیرین، اسید هیالورونیک و عصاره‌های گیاهی هستند که علاوه بر کمک به از بین بردن لک‌های پوستی، از خشکی بیشتر و تحریک‌پذیری پوست جلوگیری می‌کنند.

درمان خانگی لکه های آفتاب سوختگی صورت

لکه‌های آفتاب سوختگی یا لکه‌های قهوه‌ای روی صورت، لکه‌هایی هستند که در اثر قرار گرفتن طولانی ‌مدت در معرض نور خورشید بر روی پوست صورت ایجاد می‌شوند. لکه های آفتاب سوختگی کاملاً بی‌ضرر بوده و ماهیت غیرسرطانی دارند. آنها هیچ خطری برای سلامتی ایجاد نمی‌کنند و نیازی به درمان پزشکی ندارند، مگر در صورتی که فرد به دلایل زیبایی بخواهد آن‌ها را از بین ببرد. برای کمک به از بین بردن و یا کاهش لکه‌های آفتاب‌ سوختگی روی صورت، روش‌های درمانی حرفه‌ای و خانگی متعددی وجود دارد که می‌توان از آنها استفاده کرد. در ادامه، رایج‌ترین روش‌های لکه های آفتاب سوختگی بررسی می‌کنیم.

درمان خانگی لکه های آفتاب سوختگی صورت

استفاده از آلوئه ورا برای رفع لکه های آفتاب سوختگی صورت

آلوئه ورا حاوی مواد مؤثری از جمله آلوئین و آلوئزین است که خاصیت اصلاح هایپرپیگمانتاسیون پوست دارند. این دو ترکیب موجود در آلوئه ورا باعث کاهش و روشن شدن انواع لکه‌های پوستی از جمله لک‌های ناشی از آفتاب‌ سوختگی می‌شوند.

استفاده از آلوئه ورا برای رفع لکه های آفتاب سوختگی صورت

نقش سرکه سیب در درمان لکه های آفتاب سوختگی صورت

  سرکه سیب حاوی اسید استیک است که خاصیت پاک‌کنندگی و روشن‌کنندگی پوست دارد. اسید استیک موجود در سرکه سیب با از بین بردن لایه بیرونی پوست و سلول‌های مرده، باعث ظاهری صاف‌تر و یکنواخت‌تر پوست می‌شود. همچنین استفاده مرتب و درازمدت از سرکه سیب می‌تواند به کاهش تیرگی و روشن شدن تدریجی لک‌های پوستی از جمله لک‌های آفتاب‌سوختگی کمک کند. البته استفاده بیش از حد آن می‌تواند باعث تحریک پوست شود.

چای سیاه سرد برای رفع لکه های آفتاب سوختگی

  آب چای سیاه حاوی ترکیبات پلی‌فنولی و آنتی‌اکسیدانی است که خاصیت روشن‌کنندگی پوست دارند. استفاده موضعی و مرتب از آب چای سیاه بر روی لک‌های آفتاب‌ سوختگی می‌تواند به رفع این لک‌ها کمک کند. توصیه می‌شود آب چای سیاه را با پنبه روی لک‌های آفتاب ‌سوختگی بمالید و این کار را روزانه دو بار به مدت حداقل ۴ هفته انجام دهید. آب چای سیاه با خاصیت آنتی ‌اکسیدانی و پاک‌کنندگی خود، به تدریج باعث روشن‌تر شدن لک‌های پوستی می‌شود.

چای سبز موثر در درمان لکه های آفتاب سوختگی

عصاره چای سبز به دلیل داشتن ترکیباتی مانند اپی‌گالوکاتچین گالات، خاصیت رفع لک و اثر رنگ‌زدایی روی پوست دارد. مصرف موضعی و مرتب عصاره چای سبز به صورت قرار دادن پنبه آغشته به آن روی لک‌های آفتاب ‌سوختگی، با اثر روشن‌کنندگی‌اش باعث کاهش تدریجی این لک‌ها می‌شود.

چای سبز موثر در درمان لکه های آفتاب سوختگی

عصاره شیرین بیان درمان کننده لکه های آفتاب سوختگی

عصاره شیرین بیان حاوی ترکیبات فعالی مثل آربوتین است که خاصیت روشن‌کنندگی پوست دارد. این عصاره به طور معمول در ترکیبات بسیاری از کرم‌های تجاری ضد لک استفاده می‌شود، زیرا مطالعات نشان داده‌اند آربوتین موجود در آن به طور موثری قادر است تغییرات رنگدانه‌ای و لک‌های پوست ناشی از صدمات اشعه UV خورشید را کاهش دهد و باعث روشن‌تر شدن پوست شود.

شیر برطرف کننده لکه های آفتاب سوختگی

شیر و فرآورده‌های لبنی مانند ماست و دوغ، حاوی اسید لاکتیک هستند که خاصیت روشن‌کنندگی پوست دارد. اسید لاکتیک موجود در این مواد، با خاصیت پوست‌زدایی ملایم، باعث خارج شدن سلول‌های پوستی مرده و روشن‌تر شدن رنگدانه‌های پوست می‌شود. مطالعات نشان داده‌اند اسید لاکتیک در کاهش لک‌های پوستی از جمله ملاسما و لک‌های آفتاب ‌سوختگی مؤثر است.

ویتامین سی و ای درمان کننده کاهش دهنده لکه های آفتاب سوختگی

ویتامین C و E دو آنتی‌اکسیدان قدرتمند هستند که مصرف خوراکی یا موضعی آن‌ها می‌تواند در پیشگیری و درمان لک‌های آفتاب‌ سوختگی بسیار مؤثر باشد. ویتامین C با خاصیت آنتی‌اکسیدانی، از پوست در برابر اشعه‌های مضر UV خورشید محافظت کرده و کاربرد موضعی آن باعث روشن‌شدن لک‌های پوستی می‌شود. همچنین ویتامین E نیز با اثر آنتی‌اکسیدانی قوی، هم از طریق مصرف خوراکی و هم مصرف موضعی، از پوست در برابر صدمات خورشید محافظت کرده و به از بین بردن لک‌های آفتاب ‌سوختگی کمک می‌کند.

بررسی و خرید بهترین روشن کننده برای آفتاب سوختگی

در بازار محصولات آرایشی و بهداشتی، انواع متنوعی از کرم‌ها و لوسیون‌های روشن‌کننده برای درمان لک‌های آفتاب‌سوختگی وجود دارد که انتخاب بهترین آن‌ها می‌تواند دشوار باشد. در کنار روشن کننده‌ها استفاده از یک ضدآفتاب مناسب میز ضروری است. برای انتخاب محصول مناسب، شما می‌توانید به داروخانه آنلاین نسخه اول مراجعه کرده و لیست بهترین برندها و محصولات روشن‌کننده آفتاب ‌سوختگی و ضدآفتاب را مطالعه کنید. همچنین مشورت با متخصصان داروخانه آنلاین نسخه اول می‌تواند به شما برای خرید بهترین روشن کننده برای آفتاب سوختگی کمک کند.

منابع:

https://www.healthline.com/health/sunspots-on-skin

https://www.healthline.com/health/sunspots-on-skin#prevention

https://www.healthline.com/health/skin/aloe-vera-for-sunburn

https://www.medicalnewstoday.com/articles/319666

اشتراک گذاری:

1 دیدگاه در “بهترین روشن کننده برای آفتاب سوختگی چه ویژگی‌هایی دارد؟

  1. Sara گفت:

    ممنون درباره مطالب مفیدتان

دیدگاهتان را بنویسید

شماره تلفن شما منتشر نخواهد شد. ما از این طریق شما رو به محض دریافت پاسخ مطلع می‌کنیم.
بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محتواهای مربوط به این مقاله

نخل اره ای (Saw Palmetto) چیست و چه خواصی دارد

نخل اره ای (Saw Palmetto) چیست و چه خواصی دارد

نخل اره ای یا ساوپالمتو یک درخت نخل کوتاه، بومی مناطق جنوب شرقی آمریکای شمالی است. نخل اره ای برای درمان بزرگی پروستات، بهبود عملکرد دستگاه ادراری و افزایش رشد مو استفاده می‌شود. برخی نیز از مکمل این گیاه برای تقویت میل جنسی، افزایش باروری و کاهش التهاب استفاده می‌کنند و نتایج آخرین تحقیقات اثرات ضد سرطانی آن را تایید کرده‌اند.

ادامه مطلب
انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب برای دندان اهمیت بسیار زیادی دارد و نقش مهمی در حفظ سلامت دهان و دندان ایفا می کند. انتخاب صحیح مسواک می تواند از بروز بیماری های لثه و پوسیدگی دندان پیشگیری کرده و در نتیجه به تقویت سلامت کلی بدن کمک شایانی نماید. انتخاب مسواک با اندازه، شکل و سفتی مناسب برای هر فرد، می تواند به تمیز کردن کامل و موثر دندان ها و لثه ها کمک کند. مسواک های با موهای نرم، به لثه ها آسیب نمی رسانند و در عین حال قادر به حذف پلاک و جرم دندانی هستند.

ادامه مطلب
درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

انواع رو‌ش‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندان وجود دارد. حساسیت دندان، یک مشکل شایع است که با استفاده از مسواک مناسب، خمیر دندان ضدحساسیت و روش‌های دندان پزشکی قابل کنترل است. در کنار این روش‌ها درمان‌های خانگی مانند استفاده از سیر، زردچوبه، محلول آب و نمک و… وجود دارد که با از بین بردن باکتری‌های دهان و همچنین کاهش التهاب لثه به رفع حساسیت دندانی کمک می‌کنند.

ادامه مطلب
خمیر دندان ضدحساسیت

خمیر دندان ضدحساسیت

خمیردندان‌های ضدحساسیت دارای ترکیباتی هستند که می‌توانند در کاهش حساسیت دندان‌ها نقش مهمی ایفا کنند. این محصولات حاوی مواد مسدودکننده‌ای هستند که قادرند مجاری میکروسکوپی موجود در دندان، که به بافت‌های حساس آن متصل می‌شوند، را مسدود کنند. این فرایند از انتقال محرک‌های دردناک مانند سرما، گرما یا اسیدهای موجود در غذاها و نوشیدنی‌ها به عصب دندان جلوگیری می‌کند. به این ترتیب، احساس درد و حساسیت دندان کاهش می‌یابد. با این وجود، باید توجه داشت که خمیردندان‌های ضدحساسیت تنها برای درمان حساسیت‌های خفیف تا متوسط دندان مناسب هستند و نمی‌توانند جایگزین درمان‌های پزشکی و تخصصی برای حساسیت‌های شدیدتر باشند. در مواردی که حساسیت دندان شدید است، ممکن است نیاز به درمان‌های پیشرفته‌تری مانند پر کردن، ترمیم یا روکش دندان باشد.

ادامه مطلب
سبد خرید