برای خرید کالا های سلامت در جشنواره زمستانه نسخه اول شرکت کنید.

آشنایی با خواص روغن بادام برای مو

روغن بادام یکی از روغن‌های گیاهی مفید برای سلامت مو است و مصرف آن موجب رشد و تقویت موها، حفظ رطوبت مو، حفاظت از مو در برابر آسیب‌های محیطی، درمان شوره سر و موخوره می‌شود. همچنین استفاده از روغن بادام یکی از راهکارهای طبیعی برای پیشگیری و درمان ریزش مو است و به دلیل داشتن اسیدهای چرب ضروری و ویتامین E، به موها کمک می‌کند تا به طور طبیعی درخشان و سالم باشند. روغن بادام شیرین رایج ترین روغنی است که به فروش می‌رسد و برای استفاده به عنوان محصول مو توصیه می‌گردد.
روغن بادام برای مو

روغن بادام یکی از پرخاصیت‌‌ترین روغن‌های گیاهی است که سرشار از انواع ویتامین‌ها، اسیدهای چرب امگا9، پروتئین و مواد معدنی مهم نظیر کلسیم، منیزیم، پتاسیم و روی است. این ترکیبات خواص فوق‌العاده‌ای را برای سلامت موها به این روغن داده‌اند. امروزه از این روغن به طور گسترده در ساخت انواع محصولات آرایشی و بهداشتی مو نظیر شامپو و ماسک مو استفاده می‌شود. همچنین روغن بادام، در داروخانه‌ها و فروشگاه‌های غذایی به شکل کپسول یا مایع خوراکی نیز موجود است. در این مطلب شما را با مهم‌ترین خواص روغن بادام برای موها آشنا می‌کنیم.

 

خواص روغن بادام برای مو

بادام منبع غنی از روغن است وحدود ۶۰-۳۶ درصد میوه را روغن تشکیل می‌دهد. اولئیک اسید بیشترین مقدار اسیدهای چرب را در این روغن به خود اختصاص داده است. همچنین روغن بادام منبع غنی از ویتامین E، پروتئین و مواد معدنی است. برخی از مهم‌ترین خواص روغن بادام برای مو عبارتند از:

 

خواص روغن بادام

خواص روغن بادام برای مو

 

افزایش رشد موها و جلوگیری از ریزش مو

ترکیبات موجود در روغن بادام، مانند ویتامین E، اسیدهای چرب و مواد معدنی مانند منیزیم و روی، به رشد و تقویت موها کمک می‌کنند. همچنین این روغن حاوی بیوتین است که موجب ضخیم شدن موها شده و به تقویت موهای نازک، سست و ضعیف کمک می‌کند. استفاده از روغن بادام موجب می‌شود تا فرآیند رشد موها تسریع پیدا کرده و مو تقویت شود، همچنین از ریزش مو جلوگیری می‌کند.

 

درمان شوره سر

خاصیت ضد قارچی و انتی باکتریال روغن بادام باعث شده است این روغن، یکی از بهترین درمان های طبیعی برای رفع شوره سر شناخته شود.

 

درمان موخوره و آسیب دیدگی موها

روغن بادام دارای خواص ترمیم کننده و آبرسان است که می‌تواند به کاهش خشکی، رفع موخوره و آسیب دیدگی موها کمک و از ایجاد شکنندگی موها جلوگیری کند.

 

نرم و صاف کردن موها

روغن بادام حاوی مواد نرم کننده است، بنابراین می‌تواند در سطوح سلولی، فواصل موجود در تار مو‌ها را پر کرده و باعث نرمی آن شود. همچنین این روغن یکی از بهترین راهکارها برای صاف کردن موهای فر و مجعد است. با توجه به اینکه یکی از علل فر شدن موها، خشکی است روغن بادام با رساندن رطوبت مورد نیاز مو، به صاف شدن آنها کمک می‌کند.

 

براق و درخشان کردن مو

استفاده از روغن بادام روی موها علاوه بر تقویت مو، به براق و درخشان شدن بیشتر موها کمک می‌کند.

 

کاهش خشکی و خارش پوست کف سر

روغن بادام می‌تواند در کاهش خشکی و خارش پوست سر بسیار مفید باشد. این روغن به دلیل داشتن اسیدهای چرب ضروری و ویتامین E، به موها کمک می‌کند تا به طور طبیعی درخشان و سالم باشند.

 

حفاظت از مو در برابر آسیب‌های محیطی

روغن بادام می‌تواند به حفاظت از موها در برابر آسیب‌های محیطی مانند آفتاب، آلودگی و مواد شیمیایی کمک کند. این روغن به دلیل داشتن ویتامین E و مواد مغذی دیگر، به موها کمک می‌کند تا در برابر آسیب‌های محیطی محافظت شوند.

 

کدام روغن بادام برای مو بهتر است؟

روغن بادام شیرین از بادام‌هایی تهیه می‌شود که دارای طعم شیرین و نرمی هستند. این روغن دارای طعم و بوی مطلوبی است و هم به شکل موضعی و هم به صورت خوراکی کاربرد دارد. روغن بادام شیرین حاوی ویتامین E، اسیدهای چرب و آنتی‌اکسیدان‌های قوی است که به سلامتی پوست و مو، کاهش التهابات بدن، حفظ سلامتی قلب و عروق و کاهش خطر بیماری‌های مزمن کمک می‌کند. بررسی‌ها نشان داده است روغن بادام شیرین رایج‌ترین روغنی است که به فروش می‌رسد و برای استفاده به عنوان محصول مو توصیه می‌شود. از سوی دیگر، روغن بادام تلخ از بادام‌های تلخ و تند تهیه می‌شود. روغن بادام تلخ نیز حاوی ویتامین E، اسیدهای چرب و ترکیبات آنتی‌اکسیدان‌ است. طعم و بوی این روغن تلخ و قوی است و به دلیل سمی بودن، طعم تند و تلخ فقط به صورت موضعی به کار می‌رود.

 

روغن بادام

خواص روغن بادام شیرین

 

طرز استفاده از روغن بادام برای مو

همانطور که گفتیم روغن بادام به دلیل ویتامین E و اسیدهای چرب موجود در آن، برای مراقبت از موها بسیار مفید است. همچنین می‌توانید از آن به عنوان یک مرطوب کننده و نرم کننده استفاده کنید. در زیر روش استفاده از روغن بادام برای مراقبت از موها را توضیح داده‌ایم:

  • در ابتدا، موهای خود را با شامپو شستشو و اجازه دهید تا مو کاملاً خشک شود.
  • حدود 1 تا 2 قاشق غذاخوری از روغن بادام را در دست خود بریزید و آن را به آرامی روی موها ماساژ دهید. اگر موهای شما بلند هستند، ممکن است نیاز به مقدار بیشتری از روغن داشته باشید.
  • بهتر است حداقل 5 تا 10 دقیقه برای ماساژ موها خود بگذارید تا روغن به خوبی جذب گردد. ماساژ دادن روغن بر روی سر، موجب تحریک رشد مو، نرمی و محافظت ریشه‌ها و همچنین جلوگیری از ایجاد شوره سر می‌شود.
  • پس از ماساژ، موهای خود را با یک حوله گرم و مرطوب پوشانده و حداقل 30 دقیقه بگذارید تا روغن به خوبی در موهای شما جذب شود. در صورتی که جنس موهایتان خشک است، می‌توانید زمان استراحت بیشتری به موهایتان بدهید.
  • پس از گذشت 30 دقیقه، موهای خود را با آب گرم شستشو دهید و شامپو کنید.

تکرار این روش 1 تا 2 بار در هفته به بهبود سلامت و زیبایی موهای شما کمک می‌کند و می‌توانید به خوبی اثر روغن بادام را در رشد، استحکام و نرمی موهایتان ببینید.

 

طرز استفاده روغن بادام

طریقه استفاده روغن بادام برای مو

 

سخن پایانی

استفاده از روغن بادام به طور کلی برای موها مضر نیست، اما در برخی موارد ممکن است برای افرادی که به دانه‌های روغنی حساس هستند، مشکل‌هایی ایجاد کند و موجب التهاب و تحریک پوست شود. همچنین روغن را نباید پیش از سشوار به موی خود بزنید. زیرا با گرم شدن، روغن می‌تواند فولیکول مو و پوست سرتان را سوزانده و به تار مویتان آسیب بزند.

 

منبع:

https://www.healthline.com/health/almond-oil-for-hair

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

شماره تلفن شما منتشر نخواهد شد. ما از این طریق شما رو به محض دریافت پاسخ مطلع می‌کنیم.
بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محتواهای مربوط به این مقاله

نخل اره ای (Saw Palmetto) چیست و چه خواصی دارد

نخل اره ای (Saw Palmetto) چیست و چه خواصی دارد

نخل اره ای یا ساوپالمتو یک درخت نخل کوتاه، بومی مناطق جنوب شرقی آمریکای شمالی است. نخل اره ای برای درمان بزرگی پروستات، بهبود عملکرد دستگاه ادراری و افزایش رشد مو استفاده می‌شود. برخی نیز از مکمل این گیاه برای تقویت میل جنسی، افزایش باروری و کاهش التهاب استفاده می‌کنند و نتایج آخرین تحقیقات اثرات ضد سرطانی آن را تایید کرده‌اند.

ادامه مطلب
انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب برای دندان اهمیت بسیار زیادی دارد و نقش مهمی در حفظ سلامت دهان و دندان ایفا می کند. انتخاب صحیح مسواک می تواند از بروز بیماری های لثه و پوسیدگی دندان پیشگیری کرده و در نتیجه به تقویت سلامت کلی بدن کمک شایانی نماید. انتخاب مسواک با اندازه، شکل و سفتی مناسب برای هر فرد، می تواند به تمیز کردن کامل و موثر دندان ها و لثه ها کمک کند. مسواک های با موهای نرم، به لثه ها آسیب نمی رسانند و در عین حال قادر به حذف پلاک و جرم دندانی هستند.

ادامه مطلب
درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

انواع رو‌ش‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندان وجود دارد. حساسیت دندان، یک مشکل شایع است که با استفاده از مسواک مناسب، خمیر دندان ضدحساسیت و روش‌های دندان پزشکی قابل کنترل است. در کنار این روش‌ها درمان‌های خانگی مانند استفاده از سیر، زردچوبه، محلول آب و نمک و… وجود دارد که با از بین بردن باکتری‌های دهان و همچنین کاهش التهاب لثه به رفع حساسیت دندانی کمک می‌کنند.

ادامه مطلب
خمیر دندان ضدحساسیت

خمیر دندان ضدحساسیت

خمیردندان‌های ضدحساسیت دارای ترکیباتی هستند که می‌توانند در کاهش حساسیت دندان‌ها نقش مهمی ایفا کنند. این محصولات حاوی مواد مسدودکننده‌ای هستند که قادرند مجاری میکروسکوپی موجود در دندان، که به بافت‌های حساس آن متصل می‌شوند، را مسدود کنند. این فرایند از انتقال محرک‌های دردناک مانند سرما، گرما یا اسیدهای موجود در غذاها و نوشیدنی‌ها به عصب دندان جلوگیری می‌کند. به این ترتیب، احساس درد و حساسیت دندان کاهش می‌یابد. با این وجود، باید توجه داشت که خمیردندان‌های ضدحساسیت تنها برای درمان حساسیت‌های خفیف تا متوسط دندان مناسب هستند و نمی‌توانند جایگزین درمان‌های پزشکی و تخصصی برای حساسیت‌های شدیدتر باشند. در مواردی که حساسیت دندان شدید است، ممکن است نیاز به درمان‌های پیشرفته‌تری مانند پر کردن، ترمیم یا روکش دندان باشد.

ادامه مطلب
سبد خرید