برای خرید کالا های سلامت در جشنواره زمستانه نسخه اول شرکت کنید.

مهمترین فرآورده‌های طبیعی برای درمان لاغری

لاغری و کاهش شدید وزن ممکن است عواقب جبران‌ناپذیری داشته باشد. به همین دلیل باید برای درمان لاغری اقدامات لازم را انجام داد. فرآورده‌های طبیعی برای درمان لاغری می‌توانند با تامین مواد معدنی و املاح، بهبود عملکرد دستگاه گوارش و افزایش اشتها موثرترین گام برای درمان لاغری باشند. برای یک برنامه غنی شما باید از مهم‌ترین فرآورده‌های طبیعی برای درمان لاغری مطلع  باشید.
درمان لاغری

تناسب اندام با لاغری متفاوت است. وقتی متخصصین از کاهش وزن سخن می‌گویند منظور آنها دستیابی به شاخص BMI مناسب است. به عبارتی وزن هر فرد باید متناسب با سن، جنس و قد او باشد. لاغری و کاهش شدید وزن علاوه بر اینکه می‌تواند زمینه ابتلا به بیماری‌های مختلف را ایجاد کند، چهره شما را خسته و مسن‌تر از سن واقعیتان نشان می‌دهد. انتخاب فرآورده‌های طبیعی برای درمان لاغری و ترکیبات چاق کننده و اشتها آور می‌تواند نخستین گام برای دستیابی به وزن مناسب باشد. شما باید موادی مصرف کنید که کالری بیشتری به بدن شما برساند. مهم‌ترین فرآورده‌های طبیعی که می‌تواند برای درمان لاغری به شما کمک کند، در این مقاله معرفی خواهند شد.

 

راهکارهای مختلف برای درمان لاغری

پیش از هرکاری باید به پزشک مراجعه کنید. بدن خود را از نظر بیماری‌های هورمونی، غدد و سایر عوامل کاهش وزن بررسی کنید. اگر طبق آزمایشات شما به بیماری خاصی مبتلا نیستید روند درمان سریع‌تر خواهد بود. اما در صورت ابتلا به بیماری‌های هورمونی یا غددی باید در وهله اول اقدام به درمان اصولی آنها نمایید. در گام بعد می‌توانید برنامه‌ای برای درمان لاغری خود داشته باشید. اکثر افراد لاغر میل و اشتهای کمی به غذا دارند. لذا در اولین گام باید اشتها در افراد لاغر تحریک شود. برخلاف باورهای غلط، ورزش تنها برای کاهش وزن نیست. تحرک و ورزش سبب تحریک اشتها در افراد می‌شود. پس شما باید برنامه‌ای منظم و منسجم برای ورزش روزانه قرار دهید. در مرحله بعد باید عملکرد دستگاه گوارش خود را تنظیم کنید. زیرا اگر اعمال هضم و دفع غذا به خوبی انجام نشود، میل به غذا کاهش می‌یابد. بسیاری از فرآورده‌های طبیعی برای درمان لاغری علاوه بر افزایش اشتها، به بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک می‌کنند. همچنین سعی کنید به جای مصرف مقادیر زیادی آب، از مایعاتی که کالری بیشتری دارند و یا نوشیدنی‌های خانگی استفاده کنید.

 

فرآورده‌های طبیعی برای درمان لاغری

مواد طبیعی دارای املاح و ویتامین‌های مورد نیاز بدن هستند. به همین دلیل مصرف مرتب و اصولی از فرآورده‌های طبیعی می‌تواند موثرترین نسخه درمانی باشد. این فرآورده‌ها علاوه بر تناسب اندام، سبب تقویت سیستم ایمنی بدن شما می‌شوند. مهم‌ترین فرآورده‌های طبیعی برای درمان لاغری شامل موارد زیر می‌شود:

چربی‌های سالم

اولین دسته از فرآورده‌های طبیعی برای درمان لاغری چربی‌های سالم هستند. شما باید مصرف این چربی‌ها را افزایش دهید. مواد دارای چربی‌های سالم شامل بادام هندی، بادام زمینی، کره بادام زمینی، روغن‌ زیتون، روغن کنجد و روغن آفتابگردان هستند. باید به یاد داشته باشید که مصرف صبحانه و میان وعده‌های سالم در افزایش طبیعی وزن موثر است. شما می‌توانید ساندویچ کره بادام زمینی و عسل را در وعده صبحانه و عصرانه مصرف کنید. علاوه بر این می‌توانید برای مصرف انواع سالادهای خود از روغن زیتون استفاده کنید. برای آشپزی نیز از روغن زیتون، آفتابگردان ، کنجد و هسته انگور استفاده کنید. با مصرف این روغن‌ها شما نگران زیاد بودن روغن مصرفی نخواهید بود. روغن‌های گیاهی بدون آسیب به عروق و قلب شما سبب افزایش وزن می‌شوند.

 

کرده بادام زمینی

درمان لاغری با کره بادام زمینی

 

کربوهیدرات‌ها

به تازگی باور غلطی در مورد مضرات کربوهیدرات‌ها ایجاد شده است. با توجه به تبدیل سریع کربوهیدرات‌ها به قند، این مواد در عضله‌سازی موثر هستند. مقادیر قند موجود در کربوهیدرات سبب می‌شود شما برای مدت زمان طولانی‌تری انرژی داشته باشید. انواع ماکارونی و پاستا، برنج قهوه‌ای، ترکیب برنج با ذرت، و سیب زمینی مهم‌ترین فرآورده‌های طبیعی برای درمان لاغری به حساب می‌آیند. شما باید در روز این مواد را همراه با وعده اصلی یا در میان وعده مصرف کنید. انتخاب نوع کربوهیدرات مصرفی به علاقه افراد وابسته است.

 

کربوهیدارت‌ها

کربوهیدرات‌ها برای درمان لاغری

 

پروتئین‌ها

سومین دسته از فرآورده‌های طبیعی برای درمان لاغری، پروتئین ها هستند. پروتئین‌ها به عضله‌سازی بدن شما کمک می‌کنند. در انواع گوشت‌های قرمز، گوشت پرندگانی مانند مرغ و بوقلمون، انواع ماهی‌ها و میگوها به میزان زیادی پروتئین وجود دارد. شما می‌توانید مصرف ماهی‌های تن یا سالمون را در وعده‌های غذایی خود بگنجانید. تخم مرغ نیز ماده‌ای غنی از پروتئین است. برای تاثیر بهتر شما می‌توانید برنامه ترکیبی و متنوع از پروتئین‌ها را برای هفته یا ماه خود در نظر بگیرید. سعی کنید در هنگام خرید گوشت قرمز قسمت‌های دارای چربی را بخرید.

 

مواد پروتئینی

پروتئین‌ها ماده‌ای موثر برای درمان لاغری

 

گرانولاها

مصرف گرانولا برای میان وعده بسیار مناسب است. گرانولاها به دلیل وجود انواع مختلف مغزیجات، میوه‌های خشک و دانه‌های مغذی به عنوان بهترین فرآورده‌های طبیعی برای درمان لاغری شناخته شده‌اند. برای اضافه وزن طبیعی باید میزان کالری دریافتی بدن شما افزایش یابد. یک کاسه گرانولا به اندازه 500 کالری به بدن شما انرژی می‌دهد. برای تاثیر بیشتر گرانولا در درمان لاغری می‌توانید آن را با عسل ترکیب و سپس میل کنید. در صورت اضافه کردن عسل می‌توانید این مخلوط را به عنوان صبحانه نیز مصرف کنید.

 

لبنیات

بسیاری از مواد سرشار از پروتئین مانند شیر، ماست، کره، پنیر، سرشیر و خامه متعلق به گروه لبنیات است. به همین دلیل ساده‌ترین و موثرترین فرآورده‌های طبیعی برای درمان لاغری در گروه لبنیات قرار دارد. تنوع این گروه سبب می‌شود بتوانید به عنوان صبحانه و میان وعده، حتی به عنوان مکمل در وعده‌های ناهار و شام از آنها استفاده کنید. استفاده از پنیر خامه‌ای، شیر و ماست پرچرب می‌تواند علاوه بر تقویت دستگاه گوارش، سبب افزایش طبیعی وزن شما شود. علاوه بر این شما می‌توانید برای سالادهای خود، در پاستاها و بسیاری از غذا به عنوان چاشنی از پنیر خامه‌ای استفاده کنید.

 

میوه‌ها و سبزیجات

دسته دیگر فرآورده‌های طبیعی برای درمان لاغری به میوه‌ها و سبزیجات اختصاص دارد. در این دسته موادی که دارای پتاسیم و کالری بالاتری هستند، توصیه می‌شوند. شما می‌توانید این میوه‌ها را به صورت ساده یا حتی در ترکیب با سالاد مصرف کنید. مهم‌ترین میوه‌هایی که برای درمان لاغری موثر هستند، موز و آناناس می‌باشند. شما روزانه باید دو تا سه عدد موز را در وعده‌های خود قرار دهید. سبزیجاتی که می‌توانند در مسیر درمان لاغری در برنامه غذایی شما باشند عبارتند از: سیب زمینی شیرین، ذرت، کدو، و سبزیجات دارای آهن مانند اسفناج و جعفری.

 

میوه و سبزیجات

استفاده از میوه و سبزیجات برای درمان لاغری

 

اسموتی‌ها

مصرف مایعات برای بدن بسیار مهم است. بیشترین مایعی که بدن به آن نیاز دارد آب است. اما شما می‌توانید علاوه بر نوشیدن مقدار مناسب آب، با استفاده از میوه‌های مختلف اسموتی‌های متنوع تهیه کنید. اسموتی‌ها به دلیل کالری بالایی که دارند می‌توانند به عنوان اصلی‌ترین فرآورده‌های طبیعی برای درمان لاغری در نظر گرفته شوند. شما با استفاده از میوه‌هایی مانند آناناس، موز، توت فرنگی و.. می‌توانید انواع مختلفی از اسموتی‌های خوشمزه تهیه کنید. شیر خشک پودری است که برای درمان لاغری توصیه می‌شود. می‌توانید به عنوان مکمل در اسموتی‌های خود از شیر خشک استفاده کنید.

 

عکس اسموتی

اسموتی برای درمان لاغری

 

دانه‌های کامل

آخرین دسته از فرآورده‌های طبیعی برای درمان لاغری را غلات یا همان دانه‌های کامل به خود اختصاص می‌دهند. شما باید از نان غلات کامل، غلات سبوس‌دار، ماکارونی‌های سبوس‌دار، انواع شیرینی‌های دارای آرد گندم، نان‌های شیرین، کیک و کلوچه‌های خانگی در برنامه غذایی خود استفاده کنید. مصرف این مواد به همراه غذا یا در میان وعده می‌تواند تاثیر چشمگیری در روند افزایش طبیعی وزن شما داشته باشد.

 

عکس غلات

فراورده‌های حاصل از غلات کامل

 

تغییر سبک زندگی برای درمان لاغری

تاثیر فرآورده‌های طبیعی برای درمان لاغری انکارناپذیر است. اما سبک زندگی ناسالم می‌تواند سبب بیماری و حتی شدت لاغری فرد شود، به همین دلیل باید علاوه بر مصرف فرآورده‌های درمان لاغری، سبک اشتباه زندگی نیز اصلاح شود. رعایت موارد زیر به شما کمک خواهد کرد:

  • اگر شما عادت به کم‌خوری دارید باید این عادت را ترک کنید و تعداد وعده‌های غذایی خود را افزایش دهید.
  • در هر وعده مقادیر مناسبی از فراورده‌های طبیعی برای درمان لاغری بگنجانید.
  • قبل یا بلافاصله بعد از غذا آب ننوشید.
  • اکر دخانیات و مشروبات الکلی مصرف می کنید، باید آنها را کاملا حذف کنید.
  • روزانه برای خود زمان معینی برای ورزش تعیین کنید.
  • مصرف هله هوله و غذاهای ناسالم را حذف کنید.
  • هر شش ماه برای چکاپ به پزشک مراجعه و برای افزایش وزن عجله نکنید.
  • روغن‌های ناسالم و پالم دار را از برنامه غذایی خود حذف کنید.
  • به جای مصرف غذاهای معمولی و کسل کننده، به وعده‌های غذایی خود تنوع بدهید.
  • زمان خواب و استراحت خود را تنظیم و سعی کنید شب‌ها به اندازه بخوابید.
  • برای آخر شب‌ها و قبل از خواب یک وعده غذایی در نظر بگیرید.
  • برای تقویت عضلات خود ورزش‌های قدرتی انجام دهید و بعد از مشورت با پزشک متخصص، داروهای مکمل حاوی روی، کلسیم منیزیم را به برنامه خود اضافه کنید.
  • مصرف ویتامین ث و میوه های دارای ویتامین ث را فراموش نکنید.
  • سعی کنید تنش و استرس را از خود دور کنید، در محیط های تنش‌زا قرار نگیرید و اگر حادثه یا اتفاقی برای شما رخ می‌دهد برای رفع آن حالت با مشاور یا یکی از عزیزان خود صحبت کنید.

 

سخن پایانی

همانطور که گفتیم به منظور درمان لاغری، اولین راه حل داشتن تغذیه سالم و صحیح است. علاوه ‏بر این، فرآورده‌های طبیعی و مکمل‌های افزایش اشتها کمک شایانی به درمان این مشکل می‌کنند. مکمل‌های افزاینده وزن، معمولا برای افرادی که علی رغم مصرف رژیم غذایی سالم با کالری کافی، دچار کمبود وزن هستند، توصیه ‏می‌شود.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

شماره تلفن شما منتشر نخواهد شد. ما از این طریق شما رو به محض دریافت پاسخ مطلع می‌کنیم.
بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محتواهای مربوط به این مقاله

نخل اره ای (Saw Palmetto) چیست و چه خواصی دارد

نخل اره ای (Saw Palmetto) چیست و چه خواصی دارد

نخل اره ای یا ساوپالمتو یک درخت نخل کوتاه، بومی مناطق جنوب شرقی آمریکای شمالی است. نخل اره ای برای درمان بزرگی پروستات، بهبود عملکرد دستگاه ادراری و افزایش رشد مو استفاده می‌شود. برخی نیز از مکمل این گیاه برای تقویت میل جنسی، افزایش باروری و کاهش التهاب استفاده می‌کنند و نتایج آخرین تحقیقات اثرات ضد سرطانی آن را تایید کرده‌اند.

ادامه مطلب
انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب برای دندان اهمیت بسیار زیادی دارد و نقش مهمی در حفظ سلامت دهان و دندان ایفا می کند. انتخاب صحیح مسواک می تواند از بروز بیماری های لثه و پوسیدگی دندان پیشگیری کرده و در نتیجه به تقویت سلامت کلی بدن کمک شایانی نماید. انتخاب مسواک با اندازه، شکل و سفتی مناسب برای هر فرد، می تواند به تمیز کردن کامل و موثر دندان ها و لثه ها کمک کند. مسواک های با موهای نرم، به لثه ها آسیب نمی رسانند و در عین حال قادر به حذف پلاک و جرم دندانی هستند.

ادامه مطلب
درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

انواع رو‌ش‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندان وجود دارد. حساسیت دندان، یک مشکل شایع است که با استفاده از مسواک مناسب، خمیر دندان ضدحساسیت و روش‌های دندان پزشکی قابل کنترل است. در کنار این روش‌ها درمان‌های خانگی مانند استفاده از سیر، زردچوبه، محلول آب و نمک و… وجود دارد که با از بین بردن باکتری‌های دهان و همچنین کاهش التهاب لثه به رفع حساسیت دندانی کمک می‌کنند.

ادامه مطلب
خمیر دندان ضدحساسیت

خمیر دندان ضدحساسیت

خمیردندان‌های ضدحساسیت دارای ترکیباتی هستند که می‌توانند در کاهش حساسیت دندان‌ها نقش مهمی ایفا کنند. این محصولات حاوی مواد مسدودکننده‌ای هستند که قادرند مجاری میکروسکوپی موجود در دندان، که به بافت‌های حساس آن متصل می‌شوند، را مسدود کنند. این فرایند از انتقال محرک‌های دردناک مانند سرما، گرما یا اسیدهای موجود در غذاها و نوشیدنی‌ها به عصب دندان جلوگیری می‌کند. به این ترتیب، احساس درد و حساسیت دندان کاهش می‌یابد. با این وجود، باید توجه داشت که خمیردندان‌های ضدحساسیت تنها برای درمان حساسیت‌های خفیف تا متوسط دندان مناسب هستند و نمی‌توانند جایگزین درمان‌های پزشکی و تخصصی برای حساسیت‌های شدیدتر باشند. در مواردی که حساسیت دندان شدید است، ممکن است نیاز به درمان‌های پیشرفته‌تری مانند پر کردن، ترمیم یا روکش دندان باشد.

ادامه مطلب
سبد خرید