برای خرید کالا های سلامت در جشنواره زمستانه نسخه اول شرکت کنید.

هر آنچه در مورد فرآورده‌های طبیعی درمان سرفه باید بدانیم

استفاده از فرآورده‌های طبیعی درمان سرفه یکی از مطمئن‌ترین ‏راهکارها برای درمان این ناخوشی هستند که هیچ گونه عارضه ‏خطرناکی ندارند و به دلیل سازگاری بهتر می‌توانند به راحتی ‏سرفه‌های مزمن را برطرف کنند. آویشن، عسل، گل ختمی، آناناس ‏و برگ آووکادو از مواد طبیعی مفید برای درمان سرفه هستند. برای ‏بهره‌مندی از مزایای چنین ترکیباتی باید به صورت منظم و در یک ‏بازه زمانی مشخص از آنها استفاده کرد. ‏
سرفه/داروخانه آنلاین نسخه اول

سرفه به ویژه سرفه‌های شدید می‌تواند علل مختلفی داشته باشد و همه ما در بازه‌های مختلف زندگی‌مان گرفتار این نوع سرفه‌ها بوده‌ایم. بعضی افراد به خاطر حساسیت به برخی ذرات معلق در هوا سرفه می‌کنند و برخی دیگر نیز به دلیل بیماری‌های خاصی گرفتار این مشکل می‌شوند. سرفه‌ای که برای چندین روز ادامه یابد نشانه مشکلات جدی است و باید در اسرع وقت برطرف شود. در علم پزشکی برای درمان این مشکل دارو و شربت‌های مختلفی به بیمار تجویز می‌شود، ولی همانطور که می‌دانید داروهای شیمیایی با همه مزایایی که دارند، عاری از عیب نیستند. به همین دلیل باید با احتیاط از آنها استفاده کرد. در مقابل فرآورده‌های طبیعی درمان سرفه به دلیل آنکه از مواد کاملا طبیعی در طبیعت به دست می‌آیند، بیشترین سازگاری و کمترین عوارض احتمالی را دارند. در این مقاله با بهترین فرآورده‌های طبیعی درمان سرفه، مزایا و نحوه استفاده از این محصولات آشنا می‌شوید.

 

مزایای فرآورده‌های طبیعی درمان سرفه

استفاده از فرآورده‌های طبیعی درمان سرفه دارای مزیت‌های مختلفی است که شامل موارد زیر می‌شود:

  • بی خطر بودن
  • سازگاری بالا
  • کم هزینه بودن
  • عدم وجود محدودیت خاص برای استفاده از آنها
  • تاثیر گذار بودن

برای درمان سرفه می‌توانید با به کار گیری فرآورده‌های طبیعی در یک بازه زمانی مشخص از این مشکل خلاص شوید. در نظر داشته باشید که با یک بار به کارگیری هر کدام از ترکیبات طبیعی نمی‌توانید به طور کامل به سرفه‌های مزمن پایان دهید. زیرا بدن شما نیازمند بازه زمانی است تا بتواند دوباره ترمیم شود. اگر چه به کارگیری این فرآورده‌ها بسیار تاثیرگذار است ولی اگر با مصرف آنها نتیجه‌ای حاصل نشد باید به پزشک معالج خود مراجعه و اقدامات جدی و تخصصی را دنبال کنید. استفاده از داروهای شیمیایی برای درمان سرفه محدودیت‌های خاصی دارد به عنوان مثل کودکان و خانم‌های باردار نمی‌توانند از هر دارویی شیمیایی برای برطرف‌سازی این مشکل استفاده کنند. در حالیکه استفاده از فرآورده‌های طبیعی  محدودیتی ندارد زیرا این نوع از ترکیبات عوارض خطرناکی را به وجود نمی‌آورند.

 

درمان سرفه

درمان سرفه با داروهای گیاهی

 

بهترین فرآورده‌های طبیعی درمان سرفه

بهترین ترکیب برای از بین بردن سرفه، فرآورده‌ای است که بیشترین سازگاری را با بدن دارد. با قطعیت کامل نمی‌توان گفت که یک ترکیب طبیعی می‌تواند برای از بین بردن سرفه در همه افراد به نتایج مطلوبی منجر شود. زیرا هر فرد بنا به دلایل مختلف گرفتار سرفه می‌شود و متابولیسم بدن او متفاوت است، ولی با این حال برخی از فرآورده‌های طبیعی درمان سرفه موجود است که تاکنون توانسته‌اند اثرات خوبی را ارائه دهند و کارایی آنها نیز به صورت علمی مورد بررسی قرار گرفته است.

مهم‌ترین فرآورده‌های طبیعی درمان سرفه عبارتند از:

هر کدام از این مواد طبیعی برای کاهش سرفه و یا از بین بردن آن باید به طریق مطلوب استفاده شود. در برخی مواقع ادغام دو یا چند فرآورده نیز می‌تواند بسیار موثر باشد. مشاهده شده که برای برخی از افراد به کارگیری این نوع از مواد طبیعی در مقایسه با داروهای شیمیایی تاثیر گذاری بالایی داشته است. به کارگیری این نوع از ترکیبات طبیعی این اعتماد را فراهم کرده است که حتی اگر درمان سرفه با استفاده از آنها ممکن هم نباشد، بدن شما گرفتار مشکلی جدید دیگری نخواهد شد. این فرآورده‌ها به دلیل داشتن مواد و ویتامین‌های مفید می‌توانند در درمان سرفه تاثیرگذار باشند به عنوان مثال گل ختمی خاصیت ضد التهاب دارد و یک نوشیدنی مفید برای درمان سرفه‌های مزمن شناخته می‌شود.

 

سرفه

فرآورده‌های طبیعی درمان سرفه

 

معجزه فرآورده‌های طبیعی درمان سرفه

فرآورده‌های طبیعی درمان سرفه می‌توانند به صورت معجزه‌آسایی به طور کامل سرفه‌های مزمن را درمان کنند. اگر مشکلات التهابی، سرماخوردگی و یا حمله میکروب به گلو از دلایل اصلی ایجاد سرفه باشد، به کارگیری این روش می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد. به عنوان نمونه برگ آووکادرو حاوی فلاونوئید می‌باشد و برای درمان مشکلات تنفسی از جمله سرفه و عفونت‌های سینوزیتی از دیرباز مورد توجه بشر بوده است. با بکارگیری این گیاه به صورت دمنوش در بازه‌های زمانی مشخص می‌توانید در كاهش میزان سرفه و حتی برطرف شدن آن گام موثری بردارید.

برای انتخاب بهترین فرآورده‌های طبیعی درمان سرفه می‌توانید با افراد کارشناس و کاردان در این زمینه مشورت کنید و به دستور العمل دقیق برای استفاده آنها دست یابید. همچنین امروزه این گیاهان با روش‌های علمی شناسایی و عصاره‌گیری شده‌اند و برای ‏سهولت مصرف، توسط شرکت‌های داروسازی به شکل‌های دارویی رایج عرضه می‌شوند. ‏سرفه‌های مزمن می‌توانند به طور کامل زندگی شما را تحت کنترل قرار دهند. از سوی دیگر اگر در زمان مشخص درمان نشود می‌تواند عاملی برای ایجاد مشکلات جدی نیز گردد.

 

نحوه استفاده فرآورده‌های طبیعی درمان سرفه

برای استفاده هر یک از فرآورده‌های طبیعی درمان سرفه باید دستورالعمل‌های خاص دنبال شود. نحوه تهیه یک دمنوش و بازه‌های زمانی خاص برای مصرف آن باید به صورت منظم طی شود تا بتوان با گذر زمان درد را درمان کرد. دمنوش زنجبیل و چوب دارچین برای درمان سرفه‌های خفیف بسیار مناسب است. لازم به ذکر است قرار نیست همه افراد با مصرف یک فرآورده طبیعی به نتیجه مناسب برسند، همانطور که در بخش های قبلی اشاره کردیم، شدت بیماری می‌تواند در اثربخشی یک دارو بسیار تاثیرگذار باشد.

به یاد داشته باشید از مصرف بیش از حد هر یک از فرآورده‌های طبیعی درمان سرفه نیز جدا خودداری کنید. اگر چه این نوع از محصولات هیچ گونه عوارض خطرناکی ندارند ولی مصرف بیش از حد آنها توصیه نمی‌شود، زیرا ممکن است به مشکلاتی منجر گردد. معمولا در یک بازه زمانی 3 تا 10 روز باید با به کارگیری این محصولات به نتیجه قابل قبولی برسید. اگر  در طی زمان یاد شده میزان سرفه شما کاهش نیابد استفاده از فرآورده مورد نظر را قطع کرده  و به پزشک خود مراجعه کنید.

 

توصیه‌ها

  • دوری از مکان‌هایی با آب و هوای نامطلوب و استفاده از بخور آب گرم نیز در درمان سرفه تاثیرگذار است.
  • معمولا افرادی که از بکارگیری ترکیبات طبیعی در درمان این مشکل ناموفق بوده‌اند، آنهایی هستند که یا دچار بیماری‌های جدی بوده و یا اقدام به کارگیری این نوع از محصولات را به طور منظم دنبال نکرده‌اند.
  • به یاد داشته باشید با یک بار مصرف هر ترکیب دارویی نمی‌توانید سرفه‌های مزمن را درمان کنید. از سوی دیگر علاوه بر مصرف چنین مواد طبیعی باید مراقبت‌های لازم را نیز جدی بگیرید، به عنوان مثال اگر سرما خوردگی دلیل ایجاد سرفه است باید لباس‌های گرم بپوشید و مایعات گرم را در طول زمان درمان بنوشید، در غیر این صورت به راحتی نمی‌توان مشکل موجود را برطرف ساخت.

 

سخن پایانی

فرآورده‌های طبیعی درمان سرفه از گزینه‌های ایده‌آل برای از بین بردن سرفه هستند. زیرا عارضه خطرناکی ندارند و با اطمینان بیشتر می‌توان از آنها استفاده کرد. همچنین تنوع وسیعی برای این نوع از محصولات موجود است. اگر برای انتخاب آنها دچار تردید هستید حتما از یک فرد کارشناس در این زمینه راهنمایی لازم را دریافت کنید. ما در سامانه اطلاع رسانی ‏”نسخه اول” به شما کمک می‌کنیم که ضمن به دست آوردن اطلاعات درباره علل، علائم و راهکارهای درمان سرفه با داروهای گیاهی با مقایسه داروهای موجود در بازار، انتخاب آگاهانه‌ای داشته باشید.‏ ‏

 

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

شماره تلفن شما منتشر نخواهد شد. ما از این طریق شما رو به محض دریافت پاسخ مطلع می‌کنیم.
بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محتواهای مربوط به این مقاله

نخل اره ای (Saw Palmetto) چیست و چه خواصی دارد

نخل اره ای (Saw Palmetto) چیست و چه خواصی دارد

نخل اره ای یا ساوپالمتو یک درخت نخل کوتاه، بومی مناطق جنوب شرقی آمریکای شمالی است. نخل اره ای برای درمان بزرگی پروستات، بهبود عملکرد دستگاه ادراری و افزایش رشد مو استفاده می‌شود. برخی نیز از مکمل این گیاه برای تقویت میل جنسی، افزایش باروری و کاهش التهاب استفاده می‌کنند و نتایج آخرین تحقیقات اثرات ضد سرطانی آن را تایید کرده‌اند.

ادامه مطلب
انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب برای دندان اهمیت بسیار زیادی دارد و نقش مهمی در حفظ سلامت دهان و دندان ایفا می کند. انتخاب صحیح مسواک می تواند از بروز بیماری های لثه و پوسیدگی دندان پیشگیری کرده و در نتیجه به تقویت سلامت کلی بدن کمک شایانی نماید. انتخاب مسواک با اندازه، شکل و سفتی مناسب برای هر فرد، می تواند به تمیز کردن کامل و موثر دندان ها و لثه ها کمک کند. مسواک های با موهای نرم، به لثه ها آسیب نمی رسانند و در عین حال قادر به حذف پلاک و جرم دندانی هستند.

ادامه مطلب
درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

انواع رو‌ش‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندان وجود دارد. حساسیت دندان، یک مشکل شایع است که با استفاده از مسواک مناسب، خمیر دندان ضدحساسیت و روش‌های دندان پزشکی قابل کنترل است. در کنار این روش‌ها درمان‌های خانگی مانند استفاده از سیر، زردچوبه، محلول آب و نمک و… وجود دارد که با از بین بردن باکتری‌های دهان و همچنین کاهش التهاب لثه به رفع حساسیت دندانی کمک می‌کنند.

ادامه مطلب
خمیر دندان ضدحساسیت

خمیر دندان ضدحساسیت

خمیردندان‌های ضدحساسیت دارای ترکیباتی هستند که می‌توانند در کاهش حساسیت دندان‌ها نقش مهمی ایفا کنند. این محصولات حاوی مواد مسدودکننده‌ای هستند که قادرند مجاری میکروسکوپی موجود در دندان، که به بافت‌های حساس آن متصل می‌شوند، را مسدود کنند. این فرایند از انتقال محرک‌های دردناک مانند سرما، گرما یا اسیدهای موجود در غذاها و نوشیدنی‌ها به عصب دندان جلوگیری می‌کند. به این ترتیب، احساس درد و حساسیت دندان کاهش می‌یابد. با این وجود، باید توجه داشت که خمیردندان‌های ضدحساسیت تنها برای درمان حساسیت‌های خفیف تا متوسط دندان مناسب هستند و نمی‌توانند جایگزین درمان‌های پزشکی و تخصصی برای حساسیت‌های شدیدتر باشند. در مواردی که حساسیت دندان شدید است، ممکن است نیاز به درمان‌های پیشرفته‌تری مانند پر کردن، ترمیم یا روکش دندان باشد.

ادامه مطلب
سبد خرید